Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 2:11 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 1:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
nemesi8s írta:
TiB írta:
goes írta:
Na ilyen hülye kérdéseket én is be fogok dobni majd néha, ha épp pang a fórum. Jól ráugrottatok. :D


... szét kell szedned a sebességváltót és újra kell tervezni az áttételeket, ...


Ezt részleteznéd egy kicsit? Úgy érzem, hogy a hármas fokozatom rövid és szivesen meghosszabítanám. Otthon meg lehet csinálni? Nagyon bonyolult? mi kell hozzá?

Köszi és üdv.,

Alapvetően nem érzésre megy a dolog. A motor pontos karakterisztikájának, a kocsi dinamikai modelljének és az elérni kívánt célnak ismeretében kell meghatározni a váltófokozatokat. A meglévő sebességváltó átalakítása kicsit nyűgösebb, saját fogaskerekek legyártásáról nem is beszélve, de gyártanak sok tuning- és sportalkatrészt, sebességváltóhoz is.

Kiállításon láttam tavaly olyan sport-sebességváltót, amibe a fokozatokat magadnak válogatod össze katalógusból és cserélheted őket. Van hozzá adapter különböző motortípusokhoz és hajtásokhoz. Ami kell hozzá csupán minimális gépműhely lehúzókkal, kemencével és sajtolópréssel.

De ismerek embert, aki házilag épít 500-as trabiba 1.1-es VW motort, átalakítja hozzá a sebességváltót, kerékfelfüggesztést, stb. Mindezt úgy, hogy kap rá forgalmit is és mehet vele közúton. Olyat is ismerek, akinek van a sufniban fékpadja amin motorkarakterisztikát tud mérni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 12:01 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
A tervezéshez elég egy gépszerkezetek vagy gépelemek tankönyv... :-) Meg egy picit jobb számológép...
A gyártáshoz nem árt egy szikraforgácsoló... a kertbe...

nemesi8s írta:
TiB írta:
goes írta:
Na ilyen hülye kérdéseket én is be fogok dobni majd néha, ha épp pang a fórum. Jól ráugrottatok. :D


... szét kell szedned a sebességváltót és újra kell tervezni az áttételeket, ...


Ezt részleteznéd egy kicsit? Úgy érzem, hogy a hármas fokozatom rövid és szivesen meghosszabítanám. Otthon meg lehet csinálni? Nagyon bonyolult? mi kell hozzá?

Köszi és üdv.,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 11:00 am 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 06, 2010 12:20 pm
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Budapest, XI.
TiB írta:
goes írta:
Na ilyen hülye kérdéseket én is be fogok dobni majd néha, ha épp pang a fórum. Jól ráugrottatok. :D


... szét kell szedned a sebességváltót és újra kell tervezni az áttételeket, ...


Ezt részleteznéd egy kicsit? Úgy érzem, hogy a hármas fokozatom rövid és szivesen meghosszabítanám. Otthon meg lehet csinálni? Nagyon bonyolult? mi kell hozzá?

Köszi és üdv.,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 8:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
goes írta:
Na ilyen hülye kérdéseket én is be fogok dobni majd néha, ha épp pang a fórum. Jól ráugrottatok. :D


Pont emiatt nem folytattam tovább az eszmefuttatást, de ha már szóvá tetted ... tényleg pang kicsit a fórum :)

Szóval, ha a beszereled a turbófeltöltőt, átalakítod a szelepvezérlést, a befecskendezést, azaz ráköltöd a motorra egy használt kisautó árát ... akkor meglesz a gyümölcse: a motornak valószínű lényeges megváltozik a nyomaték- és teljesítmény-karakterisztikája. Ha élvezhetően ki akarod használni az új motor képességeit szét kell szedned a sebességváltót és újra kell tervezni az áttételeket, hiszen azok az eredeti motorhoz lettek méretezve. Ha megvan, akkor jusson eszedbe, hogy nagyobb teljesítményű hajtáshoz nagyobb teljesítményű fékrendszer is kell. Jöhet a sportfutómű, kipufogó, levegőszűrő, bukócső, ülés, kormányzás, stb.

Azért kihangsúlyoznám, hogy meg lehet csinálni mindegyik részét, akár házilag is. Csak legyél rá felkészülve, hogy hónapról-hónapra fogsz valamit (nem kis dolgot!) javítani az autón és az a 300 000 Ft, amit említettél nem egyszeri beruházás lesz, hanem 1-2 havi fenntartási költség. Cserébe lesz egy komoly versenyautód és egy igazán nagyszerű hobbid, amit talán jónémely fórumtársunk is megirigyelhet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 7:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Na ilyen hülye kérdéseket én is be fogok dobni majd néha, ha épp pang a fórum. Jól ráugrottatok. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fabia 1.4 8v turbo????
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2011 6:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Vitatkoznék a többiekkel!
Szerintem nem lehet!
Pontosan a TIB által leírtak miatt! Egyszerűen nincs hozzá vezérlő elektronika (házilag átprogramozni pedig nem lehet, hogy jó legyen!), nincs hozzá vezérmű tengely, nincs hozzá olyan kipuff stb....
Az már csak hab a tortán, hogy nem bírná a motor, de véleményem szerint idáig sem lehet eljutni!

Más lenne, ha létezett volna 1.4 8V turbo és bontott alkatrészekből akarnád átalakítani. Akkor talán lehetne, demég akkor is az lenne, hogy a turbo-s blokk trubo-hoz készült, a tied meg nem!




pakitoo írta:
Olyan kérdésem lenne h 1.4 es 8 szelepes fabiára lehet utolag turbot rakni? 300 000 ft bol mit lehetne kihozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fabia 1.4 8v turbo????
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 8:52 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Alapvetően bele lehet tenni, de ez a történetnek még csak a fele. Hiszen a feltöltős és szívó motorok között nem csak feltöltőegység a különbség. Más még a szelepek vezérlése és a befecskendezés is. Azaz, a feltöltő beszerelésén kívül cserélni kell a vezérmű tengelyt és a motorvezérlőt is. A feltöltős motor vezérművének hajtására emelt terhelés mellett jóval nagyobb erő hat, azért az ilyen motorokban nem láttam még szíjhajtást, mind láncos. Mindent összevetve drágább lesz az, mint 300 000.

A motor tartósságáról leírtakhoz én is csak csatlakozni tudok. Szívómotort nem emelt töltőnyomásra tervezték, bár szerintem nem a főtengely-csapágyakkal lesz baj, inkább a szelepekkel, kipufogóval, lambda-szabályozással.

pakitoo írta:
Olyan kérdésem lenne h 1.4 es 8 szelepes fabiára lehet utolag turbot rakni? 300 000 ft bol mit lehetne kihozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 8:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 12, 2009 7:29 pm
Hozzászólások: 469
Tartózkodási hely: Ónod 2002. 1.4 8V MPI 44KW AZF Junior
az egy dolog, h 300 rongyból belerakod, de, h hamar letérdel az biztos, úgy tekints ezekre a motorokba h ezek már a 120-sokat is hajtották csak még 1.2l formában. na meg a 3 helyen csapágyazás se egy ultramodern dolog:D de bátraké a szerencse!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 3:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 622
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Szerintem ezt a széria motor nem bírná,tartósan. Tulajdonképpen ez még a régi Skoda motor a 3 csapágyas főtengelyével.főtengelyével.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fabia 1.4 8v turbo????
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 20, 2011 11:18 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: Magyarország
Olyan kérdésem lenne h 1.4 es 8 szelepes fabiára lehet utolag turbot rakni? 300 000 ft bol mit lehetne kihozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség