Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. feb. 22, 2019 2:09 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28289 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1886  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd feb. 12, 2019 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 33
Autó: Fábia I 1,2
Az avultatásnál a biztosítok ugy számolnak , hogy a beépített uj alkatrészekkel "nő" a jármü értéke ezért avultatnak. Meg egy 300 ezret érő autóra felesleges ugyan annyit költeni javításra érdemesebb ujjat venni. 300 ezers autónál talán csak a felét 150 ezret fizetnek ki e fölött gazdasági totál van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 12, 2019 10:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 386
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
hugyecz írta:
Sziasztok, szombaton sikeresen belémhajtottak, /groupama/ a biztosítoja a fickónak,most a kárszakértőt várom,a karosszérialakatos azt mondta hogy számla nélküli egyességre való kárrendezést kérjek ne számlássat mert ott nagy az avulási érték, valami ilyesmi. Kérném hogy aki járt már hasonlóképpen az segítsen,hogy mit tegyek.
http://www.simpleimageresizer.com/_uplo ... 1_1_99.jpg

Szia
Mindegy , hogy számlás vagy netto fizetős. 10 év felett 50%-ot avultat az összes alkatrésznél. Ehez nem kell karosszériás, nem is értem ezeket az elemeket
cserélni kell, nem lehet kikalapálni.
Egy faceliftes lökös, sárvédő, ajtó, gondolom dobborítás. A lökhárító és sárvédő találkozásánál az összefogó elem.
Olyan 300-400e között fogja belőni a kárt. Ennek a felét kifizetik, ha elfogadod kb egy hét alatt. Ha számlát viszel akkor max amennyit megállapított. Ha túlcsúszik ,akkor azt nem.
Példa képpen egy új ajtó, olyan 400e alapfestve.. +50e a fényezés..
Marad a bontó, és színazonosat kell keresni. Ajtó ~20-25e, sárvédő 10-15e, lökös 15-20e.+ Dob borítás, szerintem az egész 80e-ből megáll.
Ajtót, lököst, sárvédőt átszerelni max 2 óra, és abszolut könnyű.
100-120e marad fájdalom díjnak.
Ha szerelő csinálja, bontott cuccot épít be ő is, de a pluszt be fogja nyelni..
Ha nincs most éppen színazonos elem, az még elemenként plusz 30-40e költség.
Érdemes keresni feketét. Van skodás adok veszek facebook csoport ott is van cucc..

Ez egyébként elég nagy szemétség, hogy a 10 évesnél idősebb autók esetében automatikusan avultatják, mert pont a fábiánál, 17 évesen, ahol a gyári, kezelt lemez van, absolut makulátlan, ahol meg javítva lett ott már rozsdul. Tehát nem hogy nőt volna az autó értéke, hanem a sérüléssel romlott.
Az ingatlan biztosításnál pedig azt mondják: ne olyan értéken biztosítsam a házam, amennyit ér, hanem amennyiért újra lehetne építeni (persze ekkor nagyobb díjat kaszálnak). Akkor az autó esetében miért csak a "félig helyreállítást" fizetik ki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 06, 2019 3:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Csabaa írta:
hugyecz írta:
Sziasztok, szombaton sikeresen belémhajtottak, /groupama/ a biztosítoja a fickónak,most a kárszakértőt várom,a karosszérialakatos azt mondta hogy számla nélküli egyességre való kárrendezést kérjek ne számlássat mert ott nagy az avulási érték, valami ilyesmi. Kérném hogy aki járt már hasonlóképpen az segítsen,hogy mit tegyek.
http://www.simpleimageresizer.com/_uplo ... 1_1_99.jpg

Szia
Mindegy , hogy számlás vagy netto fizetős. 10 év felett 50%-ot avultat az összes alkatrésznél. Ehez nem kell karosszériás, nem is értem ezeket az elemeket
cserélni kell, nem lehet kikalapálni.
Egy faceliftes lökös, sárvédő, ajtó, gondolom dobborítás. A lökhárító és sárvédő találkozásánál az összefogó elem.
Olyan 300-400e között fogja belőni a kárt. Ennek a felét kifizetik, ha elfogadod kb egy hét alatt. Ha számlát viszel akkor max amennyit megállapított. Ha túlcsúszik ,akkor azt nem.
Példa képpen egy új ajtó, olyan 400e alapfestve.. +50e a fényezés..
Marad a bontó, és színazonosat kell keresni. Ajtó ~20-25e, sárvédő 10-15e, lökös 15-20e.+ Dob borítás, szerintem az egész 80e-ből megáll.
Ajtót, lököst, sárvédőt átszerelni max 2 óra, és abszolut könnyű.
100-120e marad fájdalom díjnak.
Ha szerelő csinálja, bontott cuccot épít be ő is, de a pluszt be fogja nyelni..
Ha nincs most éppen színazonos elem, az még elemenként plusz 30-40e költség.
Érdemes keresni feketét. Van skodás adok veszek facebook csoport ott is van cucc..


Köszi Csabaa, sokat segítettél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 05, 2019 6:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hugyecz írta:
Sziasztok, szombaton sikeresen belémhajtottak, /groupama/ a biztosítoja a fickónak,most a kárszakértőt várom,a karosszérialakatos azt mondta hogy számla nélküli egyességre való kárrendezést kérjek ne számlássat mert ott nagy az avulási érték, valami ilyesmi. Kérném hogy aki járt már hasonlóképpen az segítsen,hogy mit tegyek.
http://www.simpleimageresizer.com/_uplo ... 1_1_99.jpg

Szia
Mindegy , hogy számlás vagy netto fizetős. 10 év felett 50%-ot avultat az összes alkatrésznél. Ehez nem kell karosszériás, nem is értem ezeket az elemeket
cserélni kell, nem lehet kikalapálni.
Egy faceliftes lökös, sárvédő, ajtó, gondolom dobborítás. A lökhárító és sárvédő találkozásánál az összefogó elem.
Olyan 300-400e között fogja belőni a kárt. Ennek a felét kifizetik, ha elfogadod kb egy hét alatt. Ha számlát viszel akkor max amennyit megállapított. Ha túlcsúszik ,akkor azt nem.
Példa képpen egy új ajtó, olyan 400e alapfestve.. +50e a fényezés..
Marad a bontó, és színazonosat kell keresni. Ajtó ~20-25e, sárvédő 10-15e, lökös 15-20e.+ Dob borítás, szerintem az egész 80e-ből megáll.
Ajtót, lököst, sárvédőt átszerelni max 2 óra, és abszolut könnyű.
100-120e marad fájdalom díjnak.
Ha szerelő csinálja, bontott cuccot épít be ő is, de a pluszt be fogja nyelni..
Ha nincs most éppen színazonos elem, az még elemenként plusz 30-40e költség.
Érdemes keresni feketét. Van skodás adok veszek facebook csoport ott is van cucc..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 05, 2019 5:13 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 19, 2019 11:36 am
Hozzászólások: 8
Autó: Fabia sedan
Ha beindítod és kis gázzal megtartod az alapjáratot-ha tudod- 800-1000-es fordulaton az olajnyomásnak nem szabad világítania,ha világit akkor mindenképpen tréler.

szba80 írta:
Sziasztok Miksiy és Hubo44!

Köszönöm a segítő szándékot! :) Az olajlámpa csak pénteken villant fel, azóta nem mertem menni az autóval.

Szerintetek szerelőhöz sajátlábün vigyem el vagy trélereztessek? Semmiképp nem akarom,hogy besüljön a motor vagy bármilyen komoly probléma adódjon abból, hogy úgy megyek vele, hogy nem is szabadna!

Üdv mindenkinek! Fabias


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 05, 2019 5:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 04, 2019 1:29 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP BME 2005
Sziasztok Miksiy és Hubo44!

Köszönöm a segítő szándékot! :) Az olajlámpa csak pénteken villant fel, azóta nem mertem menni az autóval.

Szerintetek szerelőhöz sajátlábün vigyem el vagy trélereztessek? Semmiképp nem akarom,hogy besüljön a motor vagy bármilyen komoly probléma adódjon abból, hogy úgy megyek vele, hogy nem is szabadna!

Üdv mindenkinek! Fabias


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 05, 2019 4:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Sziasztok, szombaton sikeresen belémhajtottak, /groupama/ a biztosítoja a fickónak,most a kárszakértőt várom,a karosszérialakatos azt mondta hogy számla nélküli egyességre való kárrendezést kérjek ne számlássat mert ott nagy az avulási érték, valami ilyesmi. Kérném hogy aki járt már hasonlóképpen az segítsen,hogy mit tegyek.
http://www.simpleimageresizer.com/_uplo ... 1_1_99.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 5:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1337
to szba80.
el mehets vele a muhejbe merežd le a olaj ňomašt (2000/2Bar foro motor) lehet čak olaj gomba a hibaš eš nezek meg a hiba tarolot mi van be irva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 4:41 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 19, 2019 11:36 am
Hozzászólások: 8
Autó: Fabia sedan
Hibajelző lámpád világit?
Szerintem az olajnyomás csak az alacsony alapjárat miatt villan be.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 04, 2019 1:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. feb. 04, 2019 1:29 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP BME 2005
Sziasztok Fórumozók!

Teljesen új vagyok itt, 2013 óta van egy 2005-ös 1.2 Skoda Fabia HTP Sedanom, BME motor kóddal.
Amiért írok, mert előjött egy hiba :
Kb másfél héttel ezelőtt kezdődött, melegen üzemelő motorral álló helyzetben "akadozik", "rángat" az alapjárat, olyan mintha le akarna fulladni. Például piroslámpánál való állásnál az alapjárat nem egyenletes és olyan mindjárt lefullad hatást kelt, illetve rögtön az állást követően elindulásnál ahogy 1-es fokozatból felváltok 2-esbe akkor rángat 1-2-3 másodpercig és érezhetően nincs rendben, tisztára olyan mintha azonnal lefulladna.

Múlt héten pénteken használtam utoljára az autót, egy kb 400m-es szakaszon akkor viszont már menet közben is lefulladás közeli volt és felvillant az olajnyomást jelző lámpa a műszerfalon.
Azonnal leparkoltam vele és megnéztem az olajszintet, ami a nívópálca max-min tartomány között (3-4cm) a minimum szint fölött van kb 1cm-er, tehát elvileg olaj van a motorban. Ma is megnéztem az olajszintet ugyanaz mint ami pénteken volt kb. Azóta nem használtam és nem is merem ameddig nem tudom, pl hogy saját lábán elvihetem e szerelőhöz vagy sem.

Szerintetek mi lehet? Tudom látatlanban ne kérdezzek semmit, mert felelősséggel nem lehet rá válaszolni, de én mégis kérdezek!
Illetve tudtok ajánlani megbízható szerelőt aki ért a típushoz, és kimondottan Skoda fun/őrült (Budapest) ?
Ha van megbízható és értő, típust ismerő szerelőtök akkor nagyon hálás lennék ajánlásnak! Mindegy, hogy szerviz vagy magánzó, csak tényleg értsen a típushoz! (Nem csak a mostani hiba miatt, hanem amúgy is jó lenne egy fix akire számíthat az ember)
Minden építő jellegű választ, hozzászólást előre is nagyon szépen köszönök! Üdv! Fabias


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 29, 2019 9:02 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
Megtörtént, lentebb írtam:
vargav írta:
Kiolvasódtak a hiba(hibák), kipufogó visszavezető szelep (ez az EGR?) és szívócső nyomás szenzor hibák voltak. Meg lettek tisztítva, remélem ennyivel beéri a gép, majd meglátjuk.
Ezek az EGR szelepek mennyit bírnak? Gondolom nem végtelen az élettartamuk.

Gabesz írta:
Hát akkor olvastasd ki tényleg.
Nekem 2005 BBZ van szintén de MIL eddig csak EGR-re szólt EPC pedig anno féklámpakapcsolóra. Más gondom nem volt így a "lámpák" terén. De Neked leáll a motor meg egyéb apróságok is vannak ahogy írod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 29, 2019 8:57 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 822
Hát akkor olvastasd ki tényleg.
Nekem 2005 BBZ van szintén de MIL eddig csak EGR-re szólt EPC pedig anno féklámpakapcsolóra. Más gondom nem volt így a "lámpák" terén. De Neked leáll a motor meg egyéb apróságok is vannak ahogy írod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 29, 2019 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
A MIL állandóra megjelent, az EPC pedig alapjárat környékén felgyulladt és leállt a motor.
Újraindításkor az EPC megszűnt, aztán újra előjött ez a jelenség.

Gabesz írta:
Na akkor most az EPC vagy a MIL (Check engine) lámpa világít?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 29, 2019 8:43 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 822
Na akkor most az EPC vagy a MIL (Check engine) lámpa világít?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 29, 2019 7:59 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
Én még nem mertem magam nekiállni, majd egyszer.
Most nem aludt el a MIL, a féklámpa is rendben volt.

Gabesz írta:
Az EGR-t házilag zsíroldóval szoktam megtisztítani. Kb. évente 1X. Ha nincs kikormolva néha a verda akkor leragad a szelep és Check Engine világít az óracsoportban. Egy-két motorfelmelegedési/lehülési ciklus után nem fog világítani a MIL, igaz a hibatárban ott marad. Az EPC a féklámpakapcsoló meghibásodásakor is jelez. Ilyenkor egyfolytában világít a féklámpa úgytudom. Nézz rá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28289 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1886  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség