Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. szept. 19, 2019 10:34 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28591 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 1907  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. jún. 14, 2019 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 143
Autó: Fábia I 1,2
Petyesz írta:
Sziasztok!

Nézegetem ezt a rajzot, illetve a mellette található alkatrész listát:
http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... g/a#sec_9A
"9A"-ként kétféle 3 BAR-os üzemanyagszűrő szerepel benne. A "B" végűnél ez áll: "Üzemanyag visszafolyó berendezés nélküli gk-hoz ".

Az én 2002-es 1.4 MPI AQW Fábiámban van visszafolyó berendezés, vagy nincs??

Bár nem világos, hogy a szűrő szempontjából mi jelentősége lehet, mert néztem mindkét szűrő utángyártott listáját, és a "B" ill. a "H" végűnél is ugyanazok szerepelnek bennük.

És ha már üzemanyagszűrő...
Ezek közül melyiket érdemes/ajánlott megvenni a fenti autóhoz??:
STARLINE SF PF7764
MAXGEAR 26-0656
SOFIMA S 1832 B
UFI 31.832.00
HENGST FILTER H155WK01
MANN-FILTER WK 69/1
FEBI EINSTEIN 38483
MAHLE ORIGINAL KL 156/1
FILTRON PP 836/3
PURFLUX EP203
KNECHT KL 156/1
(A lista árban 4040 és 7860 Ft között mozog.)



KÉTFÉLE szürő van beépített nyomás szabályzóval meg szerelhető nyomás szabályzóval.
a beépitet nyomásszabályzós jo mind a kettő rendszerhez


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 14, 2019 1:30 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!

Nézegetem ezt a rajzot, illetve a mellette található alkatrész listát:
http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... g/a#sec_9A
"9A"-ként kétféle 3 BAR-os üzemanyagszűrő szerepel benne. A "B" végűnél ez áll: "Üzemanyag visszafolyó berendezés nélküli gk-hoz ".

Az én 2002-es 1.4 MPI AQW Fábiámban van visszafolyó berendezés, vagy nincs??

Bár nem világos, hogy a szűrő szempontjából mi jelentősége lehet, mert néztem mindkét szűrő utángyártott listáját, és a "B" ill. a "H" végűnél is ugyanazok szerepelnek bennük.

És ha már üzemanyagszűrő...
Ezek közül melyiket érdemes/ajánlott megvenni a fenti autóhoz??:
STARLINE SF PF7764
MAXGEAR 26-0656
SOFIMA S 1832 B
UFI 31.832.00
HENGST FILTER H155WK01
MANN-FILTER WK 69/1
FEBI EINSTEIN 38483
MAHLE ORIGINAL KL 156/1
FILTRON PP 836/3
PURFLUX EP203
KNECHT KL 156/1
(A lista árban 4040 és 7860 Ft között mozog.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
ayala írta:
arra jó, hogy több utas/csomag, a légkondi ne annyira fogja vissza, vagy hogy visszaváltva ne kelljen gondolkodni egy előzésen.

Igen, én is ezért néztem a 100 LE-s változatot, de lehet, hogy van abban valami, hogy a városozásra jobb egy kissebb motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 56
Autó: Best, 2003 BBZ
Nekem 7,2 az átlag, hosszabb távon, 90-120 közti tempónál 6-6,2. Olajat nem fogyaszt, igaz átesett a szükséges javításon, még ez is beleesett abba a szériába, amit gyenge minőségű alkatrésszel szereltek.
A konstrukció sajátosságai miatt nem vennék 100le alatt... ezt is forgatni kell, hogy leadja azt a teljesítményt. Ugyan nem ültem még másik Fabiában, de szerintem a 75le változathoz képest nincs nagy különbség. 3500-as fordulat alatt elég lomha. Viszont arra jó, hogy több utas/csomag, a légkondi ne annyira fogja vissza, vagy hogy visszaváltva ne kelljen gondolkodni egy előzésen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
Nagyrészt város és város környéke lenne a használat. Jelenleg 1.2 HTP ill. azzal a motorral szerelt Seat Cordoba van használatban. Évente 3-4 alkalommal autópályázunk, ilyenkor fontos a csomagtartó méret, de nem túl jó a sedan, ami van. Nem jól pakolható. Szeretjük az 1.2-est, meg is marad valószínűleg, de szeretnénk egy kissebb meghibásodási kockázatu autót (inkább második, mint első autónak). A jelenlegi nem teljesít rosszul. Most 450e km-es, 415e-nél kapott új motort. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 12:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
bbca írta:
Köszönöm gyors és kimerítő választ. Szinte biztos, hogy Fabia kombit szerzünk be, de elképzelhető, hogy akkor a gyengébbik motorváltozattal.


Szivesen! :)
A felhasználás módja, hogy hol és hogyan autóznátok a Fabia kombival, is lényeges szempont : ha sok autópályás szakasz, nagyobb terhelést jelentő üzem várható (pl. tetőcsomagtartós, vonóhorgos, telepakolt csomagtartós), azt a 100LE -s motor jobban bírhatja. Ha inkább városi gurulásokra, könnyebb üzemállapotokban mennétek vele, az 1.2 -es 6V / 12V lehet jobb.
És nem, ez nem jelenti azt, hogy a HTP -vel ne lehetne nyugodtan sztrádázni tele csomagtartóval :) , de eredendően nem arra lett a tervezéskor optimalizálva.
Az 1.2 -es motorok meghibásodási kockázatát is figyelembe venném a választáskor : a motorjavítás vagy motorcsere költségével / időszükségletével / iparosokkal való idegeskedéssel összességében lehet, hogy inkább megéri az 1.4-esek némileg nagyobb benzin fogyasztása...
Amíg 'nincs baj', addig szuper konstrukció mindkettő :) , az 1.2 -es és az 1.4 -es motorok is rendelkeznek szerethető tulajdonságokkal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
Köszönöm gyors és kimerítő választ. Szinte biztos, hogy Fabia kombit szerzünk be, de elképzelhető, hogy akkor a gyengébbik motorváltozattal.

olle_gyuri írta:
bbca írta:
a régi 1.2 HTP-t 1.4 16V (75KW)-re cserélném BBZ motorkóddal . Hallottam horrorisztikus olajfogyasztásról, magas üzemanyag fogyasztásról, de nem tudom mi az igazság.


Szia bbca!

Az AUB, BBZ kódú motorok a Fabia I. modellfrissítés előtti példányaira (2000 és 2004 nyara) jellemző leginkább a magasabb olajfogyasztás, amit a gyorsabban kopó olajlehúzó gyűrűk okoztak. A 2004. őszétől készült autókban gyárilag már kevésbé kopó gyűrűk vannak - de ha a régebbiek közül választasz, lehetséges, hogy találsz olyat, amiben már megcsinálták a gyűrűcserét.
Használat módjától is nagyban függ, hogy mennyi az olajfogyasztás : a magasabb fordulatszám tartományban való autózás ugrásszerűen növelheti az elégetett motorolaj mennyiségét.
Lehet még gyártó függő is a dolog, pl. ugyanolyan viszkozitás mellett többet fogyaszthat az 5W-30 -as Castrolból mint az 5W-30 -as Totalból.
Fogyasztásuk megítélését befolyásolja szerintem, hogy a Fabia családon belül ezek a legkevésbé az alacsony fogyasztásra optimalizált verziók; ellentétben az 1.2 -es motorokkal. És ez nem csak a motorok kialakítására igaz, hanem az egész autóra : pl. olyan apróságok, mint a szélesebb gumik (165 helyett 185), vagy a nagyobb tömeg (motor plusz tömege, magasabb felszereltségi szint a több extra miatti plusz tömeggel).
Egyes autók olaj- és benzinfogyasztása elég félrevezető lehet, a műszaki állapot, a használt útvonal, a vezetési stílus, a terhelés, stb. függvényében. Jó támpont lehet a benzin fogyasztásra a spritmonitor.de -n vezetett tankolási adatok; jelenleg a 114 db 1.4 16v 100 LE-s Fabia átlaga 6,9 l/100km (a minimum 5,67 , a maximum 9,05). A legjellemzőbb értékek 6,6 és 7,6 l/100 km között vannak.
A saját autónk olajfogyasztásáról : 2004. novemberi gyártás, 170e km futásteljesítmény, második gazdái vagyunk. Az éves olajcserekor a 4 literes kanna mellé 2x1 litert szoktam venni, ez a kb. 5-6 ekm évenkénti távra 2,5-3 ekm/liter vagy másképp 3-4 dl/1000 km olajfogyasztást jelent (5W-30 -as olajból).
Fogyasztása nagy átlagban 7,5 l/100 km; amiből az országúti 6,5 ; a városi 8,5 környéke ; az autópályás 130km/h pedig 7,6
(a minimum érték 70...80 km/h gurulással 5,2-5,4 ; a maximum 'durva' téli városi üzemmel és rövid szakaszokkal 10 liter felett). Tankolni a 100 oktános MOL Evo -t szoktam, mivel a gyári ajánlás a 98-as benzin, de vagy 95-öst vagy 100-ast kapni a kutakon.
Ezek az autók ma már kb. 15 évesek : a legfiatalabb is elmúlt 12, a legidősebbek a 19 -et tapossák. Ilyen korban, sok-sok km -rel (és több, ki tudja milyen tulajjal/karbantartással a hátuk mögött) rengeteg tényező befolyásolja a fogyasztásukat, ami miatt a gyárilag megtervezett értékhez képest igencsak szélsőséges számok is adódhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 10:35 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
bbca írta:
a régi 1.2 HTP-t 1.4 16V (75KW)-re cserélném BBZ motorkóddal . Hallottam horrorisztikus olajfogyasztásról, magas üzemanyag fogyasztásról, de nem tudom mi az igazság.


Szia bbca!

Az AUB, BBZ kódú motorok a Fabia I. modellfrissítés előtti példányaira (2000 és 2004 nyara) jellemző leginkább a magasabb olajfogyasztás, amit a gyorsabban kopó olajlehúzó gyűrűk okoztak. A 2004. őszétől készült autókban gyárilag már kevésbé kopó gyűrűk vannak - de ha a régebbiek közül választasz, lehetséges, hogy találsz olyat, amiben már megcsinálták a gyűrűcserét.
Használat módjától is nagyban függ, hogy mennyi az olajfogyasztás : a magasabb fordulatszám tartományban való autózás ugrásszerűen növelheti az elégetett motorolaj mennyiségét.
Lehet még gyártó függő is a dolog, pl. ugyanolyan viszkozitás mellett többet fogyaszthat az 5W-30 -as Castrolból mint az 5W-30 -as Totalból.
Fogyasztásuk megítélését befolyásolja szerintem, hogy a Fabia családon belül ezek a legkevésbé az alacsony fogyasztásra optimalizált verziók; ellentétben az 1.2 -es motorokkal. És ez nem csak a motorok kialakítására igaz, hanem az egész autóra : pl. olyan apróságok, mint a szélesebb gumik (165 helyett 185), vagy a nagyobb tömeg (motor plusz tömege, magasabb felszereltségi szint a több extra miatti plusz tömeggel).
Egyes autók olaj- és benzinfogyasztása elég félrevezető lehet, a műszaki állapot, a használt útvonal, a vezetési stílus, a terhelés, stb. függvényében. Jó támpont lehet a benzin fogyasztásra a spritmonitor.de -n vezetett tankolási adatok; jelenleg a 114 db 1.4 16v 100 LE-s Fabia átlaga 6,9 l/100km (a minimum 5,67 , a maximum 9,05). A legjellemzőbb értékek 6,6 és 7,6 l/100 km között vannak.
A saját autónk olajfogyasztásáról : 2004. novemberi gyártás, 170e km futásteljesítmény, második gazdái vagyunk. Az éves olajcserekor a 4 literes kanna mellé 2x1 litert szoktam venni, ez a kb. 5-6 ekm évenkénti távra 2,5-3 ekm/liter vagy másképp 3-4 dl/1000 km olajfogyasztást jelent (5W-30 -as olajból).
Fogyasztása nagy átlagban 7,5 l/100 km; amiből az országúti 6,5 ; a városi 8,5 környéke ; az autópályás 130km/h pedig 7,6
(a minimum érték 70...80 km/h gurulással 5,2-5,4 ; a maximum 'durva' téli városi üzemmel és rövid szakaszokkal 10 liter felett). Tankolni a 100 oktános MOL Evo -t szoktam, mivel a gyári ajánlás a 98-as benzin, de vagy 95-öst vagy 100-ast kapni a kutakon.
Ezek az autók ma már kb. 15 évesek : a legfiatalabb is elmúlt 12, a legidősebbek a 19 -et tapossák. Ilyen korban, sok-sok km -rel (és több, ki tudja milyen tulajjal/karbantartással a hátuk mögött) rengeteg tényező befolyásolja a fogyasztásukat, ami miatt a gyárilag megtervezett értékhez képest igencsak szélsőséges számok is adódhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 09, 2019 10:37 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
Sziasztok!
Egyszer már voltam Fabia tulajdonos és most újra belevágnék. A futómű, kaszni nem ismeretlen, de a régi 1.2 HTP-t 1.4 16V (75KW)-re cserélném BBZ motorkóddal . Hallottam horrorisztikus olajfogyasztásról, magas üzemanyag fogyasztásról, de nem tudom mi az igazság. Tudnátok nekem segíteni ebben? Mire figyeljek oda? Mennyire igazak a pletykák?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 7:01 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2016 2:23 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia Kombi 1.4 16V BUD 2007
olle_gyuri írta:
Fabiacombi írta:
milyen fajta FLEXIBILIS KIPUFOGÓCSŐ avagy harmonikacső (első kipufógora való) kell nekem az autóra?


Szia Fabiacombi!

45 mm -es átmérő, és min. 220-230 mm hossz kell; lehet több is, levágni még mindig könyebb belőle, mintha rövidebb lenne (az esetleges korábbi cserék/hegesztések függvénye, hogy mekkora rátartással adja ki kényelmesen a mostani hegesztésnél). Maga a fémfonatos rész 200 mm körül van, a többi a csatlakozó cső hossz. Régebben a 2 vagy 3 rétegű "szövéssel" hirdették, már a 4 rétegű tartanak, de ez semmit nem mond az egyes rétegek vastagságáról és anyagminőségéről. A nevesebb kipufogós termékeket gyártó cégek drágább flexi csövei valószínűleg tartósabbak lesznek - ha ezzel nyer az ember pár plusz évet a cső csereperiódusban, a munkadíj időarányos részét megspórolhatja (meg a cserével járó macerát ritkábban éli át).


olle_gyuri Köszönöm a válaszod. A szerelőre bízom akkor a választást és a cserét is a heggesztés miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 6:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1493
to: Fekete

mi a fejlemeň azal a regeli štartal, ninč infod?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 4:31 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 143
Autó: Fábia I 1,2
Botond írta:
Köszönöm a tanácsot, a leírás és az én csodás kézügyességemre és türelmemre tekintettel, ebből autókárpitos lesz....


kárpit ki , levakarni tökéletesen a szétmálott szivacsot , lehet venni tetőkárpitra valőanyagot pálmatexel felragasztani a ragasztót vékonyan felkenni hagyni megszikkadni és ráragsztani a kápitot belölről kifele rásimitani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 9:09 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 48
Köszönöm a tanácsot, a leírás és az én csodás kézügyességemre és türelmemre tekintettel, ebből autókárpitos lesz....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:52 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Fabiacombi írta:
milyen fajta FLEXIBILIS KIPUFOGÓCSŐ avagy harmonikacső (első kipufógora való) kell nekem az autóra?


Szia Fabiacombi!

45 mm -es átmérő, és min. 220-230 mm hossz kell; lehet több is, levágni még mindig könyebb belőle, mintha rövidebb lenne (az esetleges korábbi cserék/hegesztések függvénye, hogy mekkora rátartással adja ki kényelmesen a mostani hegesztésnél). Maga a fémfonatos rész 200 mm körül van, a többi a csatlakozó cső hossz. Régebben a 2 vagy 3 rétegű "szövéssel" hirdették, már a 4 rétegű tartanak, de ez semmit nem mond az egyes rétegek vastagságáról és anyagminőségéről. A nevesebb kipufogós termékeket gyártó cégek drágább flexi csövei valószínűleg tartósabbak lesznek - ha ezzel nyer az ember pár plusz évet a cső csereperiódusban, a munkadíj időarányos részét megspórolhatja (meg a cserével járó macerát ritkábban éli át).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:48 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Botond írta:
Sziasztok!
Talán találkozott már valaki hasonló problémával, amit valószínű az idő vasfoga okoz...

2003-as Skoda Fabia kombi (1.2): a "plafon" kárpit vált le..hozzá ér már a fejemhez...hogyan próbáljam visszaragasztani?
Autókárpitost tudnátok ajánlani, ha ez már túlmutat az otthoni próbálkozáson?

Köszönöm és szép napot Nektek!

Botond

Szia!
A visszaragasztást szerintem felejtsd el, az már kuka. Legalábbis ha nem szeretnél idő előtti ősz hajszálakat magadnak.
Csabaa megcsinálta a cserét sk., a leírását (kálváriáját) itt találod:
viewtopic.php?f=13&t=2092&start=15
És az enyémet is, bár én csináltattam. Nyilván a kombi valamennyivel többe kerül...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28591 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 1907  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség