Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. szept. 18, 2019 5:43 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28591 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1907  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd szept. 17, 2019 9:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7707
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
geiza írta:
Szia,
220000 km-ig a munkahelyemé volt a kocsi (állami), elvileg rendesen karban tartották és nem tudok gyűrüzésről. Most 260000 km van benne. Akkor ezek szerint 5w40-est lenen a jobb?
Nem tudom mit jelent a vw minősítés illetve csak annyit láttam, hogy abból is több van...

https://olajshop.hu/spg/137683/VW-csopo ... specifikac
VW 502.00 vagy felette bármelyik jó.

Ha a 40e alatt nem volt jelentős olajfogyasztás, érdemes 5w30-as olajat használni.

Az 505.00-tól jönnek a diesel minősítések, ezeknek legtöbbször van benzines minősítése is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 17, 2019 9:18 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 07, 2016 12:06 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V 2006 BBZ
Csabaa írta:
geiza írta:
Sziasztok,

olajat szeretnék cserélni a kocsimban.
Fabia 2006 1.4 100LE BBZ
10w40 v 5w40 10w30 vagy más?
Évi kb 15000 km nagy része városban.

A segítséget előre is köszönöm!

Szia
A fentiek közül 5w40-s olajat, ha van vw minősítése.
Gondolom a 10w30 csak elírás volt, 5w30 helyett. Igazság szerint 5w30 lenne a jobb, de nem
tudom gyűrűzték már a motort, mert a 100 lovas kicsit jobban szereti az olajat..


Szia,
220000 km-ig a munkahelyemé volt a kocsi (állami), elvileg rendesen karban tartották és nem tudok gyűrüzésről. Most 260000 km van benne. Akkor ezek szerint 5w40-est lenen a jobb?
Nem tudom mit jelent a vw minősítés illetve csak annyit láttam, hogy abból is több van...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 17, 2019 8:25 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7707
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
geiza írta:
Sziasztok,

olajat szeretnék cserélni a kocsimban.
Fabia 2006 1.4 100LE BBZ
10w40 v 5w40 10w30 vagy más?
Évi kb 15000 km nagy része városban.

A segítséget előre is köszönöm!

Szia
A fentiek közül 5w40-s olajat, ha van vw minősítése.
Gondolom a 10w30 csak elírás volt, 5w30 helyett. Igazság szerint 5w30 lenne a jobb, de nem
tudom gyűrűzték már a motort, mert a 100 lovas kicsit jobban szereti az olajat..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 17, 2019 7:59 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 07, 2016 12:06 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V 2006 BBZ
Sziasztok,

olajat szeretnék cserélni a kocsimban.
Fabia 2006 1.4 100LE BBZ
10w40 v 5w40 10w30 vagy más?
Évi kb 15000 km nagy része városban.

A segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 11, 2019 6:17 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7707
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
hubo44 írta:
MRX írta:
Üdv Mindenkinek!
Remélem valaki tud segíteni, mert kezdem feladni. Nem vagyok autó szaki, de az a baj hogy a a szakik se értik mi van. Sikerült egy elhanyagolt 2003as aqw 1.4mpi-t kifognom. Alakulgat, sok is volt már ráköltve. Csak hogy van egy állandó hibakód ami miatt egyre rosszabb az állapota. Nehézkes indulás, erőtlenség. De ezek váltakoznak. P0170. Az injektorok jók, map szenzor cserélve. Holtpontival nincs gond. Tankszellőző, üzemanyag szűrő cserélve. Trafó és gyertyák is. Vezetékek is rendbe. Mértek nyomást de az azonnal leesik. Arra gondolunk ez lehet a gond. Csak a forrás nincs meg. Szerelőm szerint az injektorhíd ejti vissza, mert abban van egy szelep vagy mi. De én ezt sajna nem tudom, mert nem értek hozzá. Van gond vele ezer meg 1, de már így is elég sok mindenen esett át csak felsorolni sok. Ha valaki tud valami okosságot megköszönöm.


ha azonal le ešik a ňomaš az baj. eš meňi a ňomaš ha mar mertek?
a ňomaš tarto selep a buvar pumpaba van a tartajba a patronba.


a benzin szűrőben mit szabályoz a szelep?

Szia
Az csak a túlnyomásra nyit, 3 illetve 4 bárnál, rendszerfüggő.
Ahogy Hubo írta, a pumpába van biztonsági szelep, ha az nyitva nem lesz rendes nyomás. Ha az nyitott csak cserélni lehet a pumpát.
Nekem a régi pumpát gázolajban tápegységgel hajtva 6-8 bart simán tudott a bintonsági szelep nyitása nélkül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 11, 2019 5:48 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 142
Autó: Fábia I 1,2
hubo44 írta:
MRX írta:
Üdv Mindenkinek!
Remélem valaki tud segíteni, mert kezdem feladni. Nem vagyok autó szaki, de az a baj hogy a a szakik se értik mi van. Sikerült egy elhanyagolt 2003as aqw 1.4mpi-t kifognom. Alakulgat, sok is volt már ráköltve. Csak hogy van egy állandó hibakód ami miatt egyre rosszabb az állapota. Nehézkes indulás, erőtlenség. De ezek váltakoznak. P0170. Az injektorok jók, map szenzor cserélve. Holtpontival nincs gond. Tankszellőző, üzemanyag szűrő cserélve. Trafó és gyertyák is. Vezetékek is rendbe. Mértek nyomást de az azonnal leesik. Arra gondolunk ez lehet a gond. Csak a forrás nincs meg. Szerelőm szerint az injektorhíd ejti vissza, mert abban van egy szelep vagy mi. De én ezt sajna nem tudom, mert nem értek hozzá. Van gond vele ezer meg 1, de már így is elég sok mindenen esett át csak felsorolni sok. Ha valaki tud valami okosságot megköszönöm.


ha azonal le ešik a ňomaš az baj. eš meňi a ňomaš ha mar mertek?
a ňomaš tarto selep a buvar pumpaba van a tartajba a patronba.


a benzin szűrőben mit szabályoz a szelep?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 10, 2019 9:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1493
MRX írta:
Üdv Mindenkinek!
Remélem valaki tud segíteni, mert kezdem feladni. Nem vagyok autó szaki, de az a baj hogy a a szakik se értik mi van. Sikerült egy elhanyagolt 2003as aqw 1.4mpi-t kifognom. Alakulgat, sok is volt már ráköltve. Csak hogy van egy állandó hibakód ami miatt egyre rosszabb az állapota. Nehézkes indulás, erőtlenség. De ezek váltakoznak. P0170. Az injektorok jók, map szenzor cserélve. Holtpontival nincs gond. Tankszellőző, üzemanyag szűrő cserélve. Trafó és gyertyák is. Vezetékek is rendbe. Mértek nyomást de az azonnal leesik. Arra gondolunk ez lehet a gond. Csak a forrás nincs meg. Szerelőm szerint az injektorhíd ejti vissza, mert abban van egy szelep vagy mi. De én ezt sajna nem tudom, mert nem értek hozzá. Van gond vele ezer meg 1, de már így is elég sok mindenen esett át csak felsorolni sok. Ha valaki tud valami okosságot megköszönöm.


ha azonal le ešik a ňomaš az baj. eš meňi a ňomaš ha mar mertek?
a ňomaš tarto selep a buvar pumpaba van a tartajba a patronba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 10, 2019 8:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
MRX írta:
Üdv Mindenkinek!
Remélem valaki tud segíteni, mert kezdem feladni. Nem vagyok autó szaki, de az a baj hogy a a szakik se értik mi van. Sikerült egy elhanyagolt 2003as aqw 1.4mpi-t kifognom. Alakulgat, sok is volt már ráköltve. Csak hogy van egy állandó hibakód ami miatt egyre rosszabb az állapota. Nehézkes indulás, erőtlenség. De ezek váltakoznak. P0170. Az injektorok jók, map szenzor cserélve. Holtpontival nincs gond. Tankszellőző, üzemanyag szűrő cserélve. Trafó és gyertyák is. Vezetékek is rendbe. Mértek nyomást de az azonnal leesik. Arra gondolunk ez lehet a gond. Csak a forrás nincs meg. Szerelőm szerint az injektorhíd ejti vissza, mert abban van egy szelep vagy mi. De én ezt sajna nem tudom, mert nem értek hozzá. Van gond vele ezer meg 1, de már így is elég sok mindenen esett át csak felsorolni sok. Ha valaki tud valami okosságot megköszönöm.

Szia!
Fojtószelep volt tisztítva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 10, 2019 6:37 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 10, 2019 6:20 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia mk1 1.4mpi
Üdv Mindenkinek!
Remélem valaki tud segíteni, mert kezdem feladni. Nem vagyok autó szaki, de az a baj hogy a a szakik se értik mi van. Sikerült egy elhanyagolt 2003as aqw 1.4mpi-t kifognom. Alakulgat, sok is volt már ráköltve. Csak hogy van egy állandó hibakód ami miatt egyre rosszabb az állapota. Nehézkes indulás, erőtlenség. De ezek váltakoznak. P0170. Az injektorok jók, map szenzor cserélve. Holtpontival nincs gond. Tankszellőző, üzemanyag szűrő cserélve. Trafó és gyertyák is. Vezetékek is rendbe. Mértek nyomást de az azonnal leesik. Arra gondolunk ez lehet a gond. Csak a forrás nincs meg. Szerelőm szerint az injektorhíd ejti vissza, mert abban van egy szelep vagy mi. De én ezt sajna nem tudom, mert nem értek hozzá. Van gond vele ezer meg 1, de már így is elég sok mindenen esett át csak felsorolni sok. Ha valaki tud valami okosságot megköszönöm.

Fojtószelep első körben volt tisztítva aztán inkább csere. A nyomás az 3 bar környékén ha jól emlékszem. De amint levettem a gyújtást vissza zuhant. De az ac még gyári benne. 260e km. Nem meglepő ha csere érett. Sok gyári cucc van még benne. Jelenleg könnyen indul még első indításkor is. Bár a tank 3/4ig van. Most majd azt akarnám kifigyelni ha csökken a tankban a szint, milyen lesz az indulás. Ja és alapjáraton be-be rázm mintha elveszne a nyomás. De az alapjárat nem ingadozik annyira.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MRX szer. szept. 11, 2019 11:37 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 10, 2019 1:49 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 21, 2011 4:52 pm
Hozzászólások: 100
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda fabia Ambiente 1.2
feketete írta:
Viktor írta:
Sziasztok!
2007-es Fabia Ambiente 1,2 Skodám van. Lassan 300000km van benne. Azt szeretném megkérdezni a szakiktól, hogy mely alkatrészeket kell lecserélnem a motortérben? Vezérműlánc egyértelmű. Mit még? Köszönöm szépen a választ. És szép estét nektek!


most vetted vagy régen a tied?
a láncot akkor kell cserélni ha megnyúlt vagy a feszítő visszaenged ezeket az indításnál beüt csörög a lánc utána elhallgat.


SZia!
Kezdetektől az enyém. Csak szeretnék egy felfrissítést, ha kell, nehogy gond legyen. Sok benne a km


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 09, 2019 6:47 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 142
Autó: Fábia I 1,2
Viktor írta:
Sziasztok!
2007-es Fabia Ambiente 1,2 Skodám van. Lassan 300000km van benne. Azt szeretném megkérdezni a szakiktól, hogy mely alkatrészeket kell lecserélnem a motortérben? Vezérműlánc egyértelmű. Mit még? Köszönöm szépen a választ. És szép estét nektek!


most vetted vagy régen a tied?
a láncot akkor kell cserélni ha megnyúlt vagy a feszítő visszaenged ezeket az indításnál beüt csörög a lánc utána elhallgat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 09, 2019 5:55 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 21, 2011 4:52 pm
Hozzászólások: 100
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda fabia Ambiente 1.2
Sziasztok!
2007-es Fabia Ambiente 1,2 Skodám van. Lassan 300000km van benne. Azt szeretném megkérdezni a szakiktól, hogy mely alkatrészeket kell lecserélnem a motortérben? Vezérműlánc egyértelmű. Mit még? Köszönöm szépen a választ. És szép estét nektek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 09, 2019 6:29 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 05, 2019 7:53 pm
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.4 2007 BKY
Szia.

Köszönöm Csabaa.
Hétvégén nekiállok és végignézem a leírtakat.

Üdv. Csba


Csabaa írta:
Csba írta:
Szia.

Köszönöm az infót.
Bár lehet hülye kérdés de mit nézek rajta?
Törött, repedezett, sérült a kábel?

Szia
A map szenzorhoz kapcsolódnak. A beszívott levegő nyomása és hőmérséklete.
A szenzor csatlakozóját és kábeleit nézd meg.

Szia
Igen, és a csatlakozóját is érdemes konkakt sprayvel befújni.
Ha csak önmagában a nyomásra lenne hibakód, akkor egy jó map szemzornál
a szívósor tömítetlenségét kell ellenőrízni. Így, hogy a map által mért beszívott levegő hőmérsékletére is van kód a szenzor a gyanus. Ilyenkor ki kell zárni ,hogy a mérés a rossz, vagy kontakt hibás kábelezés, csatlakozás.. ha a kábelek rendben vannak lehet a szenzor is rossz, és a harmadik lehetőség a mérés jó, az eltérő mért érték okát kell tovább keresni..

Ha adott egy hiba, érdemes mindig megkeresni ,hogy melyik szenzorhoz tartozik. Azt ellenőrizni, és csak utána "hinni" neki hogy valóban fenáll az eltérő adat.[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. szept. 08, 2019 8:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7707
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Csba írta:
Szia.

Köszönöm az infót.
Bár lehet hülye kérdés de mit nézek rajta?
Törött, repedezett, sérült a kábel?

Szia
A map szenzorhoz kapcsolódnak. A beszívott levegő nyomása és hőmérséklete.
A szenzor csatlakozóját és kábeleit nézd meg.
[/quote]
Szia
Igen, és a csatlakozóját is érdemes konkakt sprayvel befújni.
Ha csak önmagában a nyomásra lenne hibakód, akkor egy jó map szemzornál
a szívósor tömítetlenségét kell ellenőrízni. Így, hogy a map által mért beszívott levegő hőmérsékletére is van kód a szenzor a gyanus. Ilyenkor ki kell zárni ,hogy a mérés a rossz, vagy kontakt hibás kábelezés, csatlakozás.. ha a kábelek rendben vannak lehet a szenzor is rossz, és a harmadik lehetőség a mérés jó, az eltérő mért érték okát kell tovább keresni..

Ha adott egy hiba, érdemes mindig megkeresni ,hogy melyik szenzorhoz tartozik. Azt ellenőrizni, és csak utána "hinni" neki hogy valóban fenáll az eltérő adat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. szept. 08, 2019 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 05, 2019 7:53 pm
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.4 2007 BKY
Szia.

Köszönöm az infót.
Bár lehet hülye kérdés de mit nézek rajta?
Törött, repedezett, sérült a kábel?

Szia
A map szenzorhoz kapcsolódnak. A beszívott levegő nyomása és hőmérséklete.
A szenzor csatlakozóját és kábeleit nézd meg.[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28591 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1907  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség