Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. nov. 23, 2020 5:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29111 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1941  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. nov. 22, 2020 9:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 20, 2020 10:00 am
Hozzászólások: 2
Autó: skoda fabia combi 1.2
feketete írta:
a.jozsef.a írta:
fabia 1.2 htp högomba helye?



szemből a motor jobb oldalán a termosztát háznál a motor hő vezérlője

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=4000

http://olajshopnet.hu/Skoda-Fabia-HOPAT ... ZBA-SZURKE


a hűtőnél jobb oldalon a hűtőventilátor vezérlője

kőszőnőm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 20, 2020 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a.jozsef.a írta:
fabia 1.2 htp högomba helye?



szemből a motor jobb oldalán a termosztát háznál a motor hő vezérlője

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=4000

http://olajshopnet.hu/Skoda-Fabia-HOPAT ... ZBA-SZURKE


a hűtőnél jobb oldalon a hűtőventilátor vezérlője


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 20, 2020 1:20 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 20, 2020 10:00 am
Hozzászólások: 2
Autó: skoda fabia combi 1.2
fabia 1.2 htp högomba helye?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 18, 2020 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 12, 2017 5:01 pm
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Szolnok
Autó: skoda fabia 1 1.4 16v BUD
Sziasztok, 1.4-es 2007-es Fabia /BUD/ 145ezer km. Olyat csinál, hogy első indításkor néha dadogva indul, majd a gázpedálnál kattan valami és elmúlik. 5let? Előre is köszi :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 15, 2020 9:05 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dewil666 írta:
Fékbetét jó!
Tárcsát kell cserélnem majd.
Köszönöm!

Szia
A betét a kisebb télet érdemes azt is cserélni. Lesz újabb nyugodt 80-90ekm.
A zsu.hu -nál a Zimmerman készlet 8e, nekem nagyon bevált.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 14, 2020 6:00 am 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 8:22 pm
Hozzászólások: 41
Autó: 2008 1.2 (69LE) Fabia II Kombi
Fékbetét jó!
Tárcsát kell cserélnem majd.
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 13, 2020 7:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dewil666 írta:
feketete írta:
dewil666 írta:
Sziasztok!
Adott egy 2008 fabia II 1.2 benzines alap felszereltségű autó.
Tegnap mikor a lámpánál indultam és balra kanyarodtam kicsit lendületesebben három csipogó hangot hallottam (olyan mint valami figyelmeztető hang lenne). Illetve ma reggel is csinalta egyszer, ugyan úgy nagyobb lendülettel bal kanyarnál.
Ez mitől van?



nézd meg a fékolaj vagy a hűtővíz szintjét lehet hogy alacsonyak. A fékolajszint ha alacsony az lehet hogy nem szivárgás, hanem a tárcsafék betét kopása miatt több olaj kell a rendszerbe.


Szia!
Köszönöm szépen a segítséget!
A fékolaj volt alacsony szinten!
Feltöltöttem és nincs sípolas!


nézd meg a tárcsafékbetét méretét miatta "fogy el" a fékolaj . ha újra cseréled (visszanyomod) újra magas lesz a szint . kifolyhat és lemarja a festéket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 13, 2020 7:20 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 8:22 pm
Hozzászólások: 41
Autó: 2008 1.2 (69LE) Fabia II Kombi
feketete írta:
dewil666 írta:
Sziasztok!
Adott egy 2008 fabia II 1.2 benzines alap felszereltségű autó.
Tegnap mikor a lámpánál indultam és balra kanyarodtam kicsit lendületesebben három csipogó hangot hallottam (olyan mint valami figyelmeztető hang lenne). Illetve ma reggel is csinalta egyszer, ugyan úgy nagyobb lendülettel bal kanyarnál.
Ez mitől van?



nézd meg a fékolaj vagy a hűtővíz szintjét lehet hogy alacsonyak. A fékolajszint ha alacsony az lehet hogy nem szivárgás, hanem a tárcsafék betét kopása miatt több olaj kell a rendszerbe.


Szia!
Köszönöm szépen a segítséget!
A fékolaj volt alacsony szinten!
Feltöltöttem és nincs sípolas!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 12, 2020 5:41 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dewil666 írta:
Sziasztok!
Adott egy 2008 fabia II 1.2 benzines alap felszereltségű autó.
Tegnap mikor a lámpánál indultam és balra kanyarodtam kicsit lendületesebben három csipogó hangot hallottam (olyan mint valami figyelmeztető hang lenne). Illetve ma reggel is csinalta egyszer, ugyan úgy nagyobb lendülettel bal kanyarnál.
Ez mitől van?



nézd meg a fékolaj vagy a hűtővíz szintjét lehet hogy alacsonyak. A fékolajszint ha alacsony az lehet hogy nem szivárgás, hanem a tárcsafék betét kopása miatt több olaj kell a rendszerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 12, 2020 8:07 am 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 8:22 pm
Hozzászólások: 41
Autó: 2008 1.2 (69LE) Fabia II Kombi
Sziasztok!
Adott egy 2008 fabia II 1.2 benzines alap felszereltségű autó.
Tegnap mikor a lámpánál indultam és balra kanyarodtam kicsit lendületesebben három csipogó hangot hallottam (olyan mint valami figyelmeztető hang lenne). Illetve ma reggel is csinalta egyszer, ugyan úgy nagyobb lendülettel bal kanyarnál.
Ez mitől van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2020 5:20 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
gyula írta:
30dz4 írta:
Helo!

Fabia 2002 1.4 mpi kocsiban leesnek a mutatok a muszerfalon neha-neha. Motor es a legzsak visszajelzo lampa egve marad utana. Kiolvastuk a szamitogepet es az oszes hiba megszakadt CAN kommunikaciorol szol. Mikor toroltuk nem jott vissza a kovetkezo ominozus esetig mikor megint leestek a mutatok es minden felvillant.
Allitolag mar regota csinalja az auto(2 honapja van nalam). Kaptam olyan tippet hogy valamelyik CAN busz csatlakozo vizet kapt es akkor megszakad a kapcsolat. Ezek utan el is korrodalodik es mar soha nem lesz tul stabil kapcsolat. Google kereses nem segitett a problema megszunteteseben.
Van valakinek hasonlo tapasztalata?
Hogy oldotta meg a problemat?

Szia!

Nekem anno esős időben 1x-2x minden visszajelző világított,villogott járó motornál, az ablaktörlők ezerrel töröltek, nem volt kapcsolható irányjelző,stb. Légzsák visszajelző égve maradt. Az autó nem kommunikált a kiolvasóval (gyári VAS). Ablaktörlőt csak úgy lehetett megállítani ha levettem a negatív akkusarut. Viszont amikor ez megtörtént utána jó lett, csak a légzsák visszajelzőt kellett kiolvasóval kikapcsolni. A szerelő már az un. hálózati vezérlő egységet akarta cserélni. (nem kevés pénzbe került volna) 10-es kulcs mindig van az ajtóban. Ha kell gyorsan akkusaru le, majd vissza.


A bal oldali váznyúlványnál a kábelköteg külső szigetelését óvatosan szedd le és a vezetékeket vizsgáld meg egyenként nincs e rajtuk szigetelési hiba ( lemállik) víz nedvesség hatására zárlat keletkezik. A szélvédő előtt a vájatban a kábelt is érdemes megnézni... Ha el van tömődve a lefolyója és a vezetékek vízben állnak az is gondot okoz.
Ha már szereled a kerékjárat műanyag doblemezét szereld le , mert az alján megáll a sár és idővel elrohassza a küszöb alját.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2020 12:34 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 550
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
30dz4 írta:
Helo!

Fabia 2002 1.4 mpi kocsiban leesnek a mutatok a muszerfalon neha-neha. Motor es a legzsak visszajelzo lampa egve marad utana. Kiolvastuk a szamitogepet es az oszes hiba megszakadt CAN kommunikaciorol szol. Mikor toroltuk nem jott vissza a kovetkezo ominozus esetig mikor megint leestek a mutatok es minden felvillant.
Allitolag mar regota csinalja az auto(2 honapja van nalam). Kaptam olyan tippet hogy valamelyik CAN busz csatlakozo vizet kapt es akkor megszakad a kapcsolat. Ezek utan el is korrodalodik es mar soha nem lesz tul stabil kapcsolat. Google kereses nem segitett a problema megszunteteseben.
Van valakinek hasonlo tapasztalata?
Hogy oldotta meg a problemat?

Szia!

Nekem anno esős időben 1x-2x minden visszajelző világított,villogott járó motornál, az ablaktörlők ezerrel töröltek, nem volt kapcsolható irányjelző,stb. Légzsák visszajelző égve maradt. Az autó nem kommunikált a kiolvasóval (gyári VAS). Ablaktörlőt csak úgy lehetett megállítani ha levettem a negatív akkusarut. Viszont amikor ez megtörtént utána jó lett, csak a légzsák visszajelzőt kellett kiolvasóval kikapcsolni. A szerelő már az un. hálózati vezérlő egységet akarta cserélni. (nem kevés pénzbe került volna) 10-es kulcs mindig van az ajtóban. Ha kell gyorsan akkusaru le, majd vissza.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2020 6:39 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
30dz4 írta:
Helo!

Fabia 2002 1.4 mpi kocsiban leesnek a mutatok a muszerfalon neha-neha. Motor es a legzsak visszajelzo lampa egve marad utana. Kiolvastuk a szamitogepet es az oszes hiba megszakadt CAN kommunikaciorol szol. Mikor toroltuk nem jott vissza a kovetkezo ominozus esetig mikor megint leestek a mutatok es minden felvillant.
Allitolag mar regota csinalja az auto(2 honapja van nalam). Kaptam olyan tippet hogy valamelyik CAN busz csatlakozo vizet kapt es akkor megszakad a kapcsolat. Ezek utan el is korrodalodik es mar soha nem lesz tul stabil kapcsolat. Google kereses nem segitett a problema megszunteteseben.
Van valakinek hasonlo tapasztalata?
Hogy oldotta meg a problemat?


a müszerfalat ki kell venni megnézni a csatlakozókat és a vezetékeket
a CAN BUS vezetékek hosszú csatlakozó

narancs fekete 7 csatlakozó > motor
narancs barna 8 csatlakozó > motor
narancs zöld 9 csatlakozó > komfort elektronika
a rajzon újra narancs barnát ír 10 csatlakozó > komfort elektronika

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/XoYEgYZA

a vezetékek elég vacakok könnyen sérülnek a szigetelés mállik róluk , elszakadnak

komfort elektronika J 393 csatlakozó 10 , 11 érintkező

a motor vezérlőegységhez nem találtam kiosztást a vezeték színei után megtalálod

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/C4oAFAjC


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2020 3:40 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 09, 2020 3:27 pm
Hozzászólások: 1
Helo!

Fabia 2002 1.4 mpi kocsiban leesnek a mutatok a muszerfalon neha-neha. Motor es a legzsak visszajelzo lampa egve marad utana. Kiolvastuk a szamitogepet es az oszes hiba megszakadt CAN kommunikaciorol szol. Mikor toroltuk nem jott vissza a kovetkezo ominozus esetig mikor megint leestek a mutatok es minden felvillant.
Allitolag mar regota csinalja az auto(2 honapja van nalam). Kaptam olyan tippet hogy valamelyik CAN busz csatlakozo vizet kapt es akkor megszakad a kapcsolat. Ezek utan el is korrodalodik es mar soha nem lesz tul stabil kapcsolat. Google kereses nem segitett a problema megszunteteseben.
Van valakinek hasonlo tapasztalata?
Hogy oldotta meg a problemat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 07, 2020 3:41 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
apelles írta:
Helló!

2003-as, 1.2-es Fabiával jelentkezett egy problémám, amivel már sehogy sem boldogulok, örülnék, ha valaki tudna tanácsot adni.
85-90-es sebességtől kezdve vibrálni kezd az autó eleje gázadásra, vagy tartott gáznál. Jobbra balra csúszkál az úton. Fordulatszámtól független, hármasban, négyesben, ötösben ugyanúgy előjön a jelenség. De amint elveszem a gázról a lábam, megszűnik a vibráció és jó lesz az egyenesfutás is.

Guminyomás ellenőrzés, centírozás megvolt. Első gátlók, féltengelyek cseréje is. Kerékcsapágyak szintén. Váltótartó bak szintén. A motortartóknál nem látszik probléma. Futóműves rázópad után közölte, hogy nincs ennek semmi baja. Az autószerelő kipróbálta, látja, érzi, de ötlete sincs. Szerinte lehet, hogy vezérműláncot kell cserélni, de nem tudja.

Szóval, ha volt valakinek hasonló tapasztalata, nagyon megköszönném a segítségét!


A hiba ha sebességfüggő akkor a difitől kifelé lehet a baj , mert befele a váltó a motorfordulattól függően jelezné a hibát. A vezérműláncot ki ne cseréltesd az a hibát indításkori koppanással jelzi kivéve ha már nagyon kopott megnyúlott akkor máskor is kopoghat.

Egy pár ötlet amit te is meg tudsz csinálni:

Tedd a hátsó kerekeket előre ha nincs hiba a kerekek a hibásak. Egyik oldali kerék megcserélésével megtalálod a hibás kereket.

Emeld meg egyszerre a kocsi két oldalát és kerekek nélkül kapcsold a sebességeket és pörgesd meg a futóművet az adott sebességgel , jelentkezik- e a hiba . Ha igen akkor a futómű fele kell keresni a bajt. Bakold fel rád ne essen!

Nézd meg a gumikat nincs -e rajtuk kiemelkedés vászonszakadás . Ez a gumi belsejében levő merevítő szalagok hibája.

Jól áll-e a futómű jól van -e beállítva ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29111 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1941  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség