Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. jún. 29, 2022 10:45 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29826 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1989  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 11, 2022 8:22 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
Egy terv kéne az egyszerűbb hibafeltárástól haladni a bonyolultakig.

Olajpumpa szűrő takarítása, olajpumpa ellenőrzése.
Motor bontás csapágyak ellenőrzése, vezérműtengely csapágyak ellenőrzése, olajjáratok tisztítása.[/quote]
A csapágyakon nem látszik komojabb kopás, csapokon sem, visszont csikosak.
Az olajnyomás 0.5 bár volt alapjáraton, a lánc is becsörgott, a motor visszont nem kopogott.
Az olajpumpát hogy lehet ellenőrizni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 11, 2022 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
A csapágyakon nem látszik semmi, a főtengely csíkos egy kicsit


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 11, 2022 6:10 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8209
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dolfi írta:
Sziasztok!
1.2 és Fábianal milyen nyomatékkal kell meghúzni a hajtókar csavart, és blokk alsó részét ôsszefogó csavarokat?
Illetve van e értelme csapágyak cserélni? Kicsi volt az olajnyomása.

Szia
Nincsenenek leírt értékek. Ez a motor nen bontható a gyár szerint.
A csavar méretéhez kereshetsz meghúzási nyomatékot.
Ha olaj nélkül ment, és cserélnék szemre minden gázos alkatrészt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 11, 2022 4:42 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1112
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dolfi írta:
Sziasztok!
1.2 és Fábianal milyen nyomatékkal kell meghúzni a hajtókar csavart, és blokk alsó részét ôsszefogó csavarokat?
Illetve van e értelme csapágyak cserélni? Kicsi volt az olajnyomása.


Ha jól tudom új csavarokkal kell szerelni.
Meg lett-e a hiba oka?
lehet-e hallani kopogást a motorból? ( rossz csapágy)
Fordulaton mekkora az olajnyomás?

Egy terv kéne az egyszerűbb hibafeltárástól haladni a bonyolultakig.

Olajpumpa szűrő takarítása, olajpumpa ellenőrzése.
Motor bontás csapágyak ellenőrzése, vezérműtengely csapágyak ellenőrzése, olajjáratok tisztítása.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2022 9:23 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
Sziasztok!
1.2 és Fábianal milyen nyomatékkal kell meghúzni a hajtókar csavart, és blokk alsó részét ôsszefogó csavarokat?
Illetve van e értelme csapágyak cserélni? Kicsi volt az olajnyomása.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2022 2:24 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1112
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a tartály közös . Megnézed a tartály oldalán levő csőből kapja a kuplung a fékolajat. Az alján levő két csatlakozáson meg a főfékhenger.
Az első benyomásra a kuplung rendesen kiemel?
AZ előírt szinten van a fékolaj a tartályba?
Normál esetben nincs köze a fékolaj cseréhez , csak a szinthez.

https://www.autodoc.hu/topran/8208362?g ... HkQAvD_BwE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2022 12:33 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 08, 2022 10:34 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4 sedan
feketete írta:
Csabaa írta:
Alex2019 írta:
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nem saját autóról van szó, így csak elmondás alapján tudom közvetíteni a problémát. Apósom 2005-ös 1.4 Fabiájáról van szó, olyan tünetet produkál, hogy bent marad a kuplung pedál néha és úgy kell visszahúzni lábbal, ami nekem fura azt mondja, hogy olyan mintha nem csak beesne, de mintha behúzná valami a pedált. Tapasztalt ilyet valaki már? Ha az olaj mennyiséggel lenne gond, vagy a munkahengerrel akkor szerintem folyamatos lenne a probléma nem? Meg mitől lehet, hogy szinte mint a vákum valahogy behúzza a pedált.. köszönöm elrőe is, ha tudtok valami értelmes magyarázatot rá!! :) üdv,

Szia
A kuplung két munkahengere a fékolaj körbe csatlakozik. A váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő csavar. Érdemes lenne első körben
friss olajat átpumpálni a munkahengereken. A csavart lazítani, a pedált lassan teljesen benyomni, majd visszahúzni. Vagy ha van vákumpumpa kéznél, azzal. Közben a fékmunkahenger tartályában pótolni a fékolajat.

ghghgh
Ki kéne deríteni mi a hiba oka.
A hiba hirtelen jelentkezett, vagy ár szép lassan régóta meg volt?
Ha "beesik" a pedál csúszik-e a kuplung?
Fogy-e a fékolaj a tartályból? (közös a fék és kuplung fékolaj ellátása)

Meg kell próbálni kétfelé szedni a rendszert. A hidraulikus rész a pedállal és a kuplung szerkezeti rész.
A kuplung munkahengert megbontani (2 csavar a hidraulika csövet nem bontani)
Így óvatosan benyomni a pedált ( ne essen szét a munkahenger) Ha ilyenkor akad a pedál akkor a hidraulikus résznél lehet a hiba , ha szépen működik akkor a kuplung szerkezetnél lehet a hiba.


Sziasztok,

Köszönöm a válaszokat. A fék és a kuplung egy körön van?? Ez érdekes, ma kérdeztem, hogy mikortól tapasztalta ezt, azt mondta, mióta fékolajat cseréltünk. Lehetséges, hogy levegős lett?? Bár nem igazán értem, ha jól csináljuk a fékolaj cserét, akkor elvileg egy buborék sem kerülhet a rendszerbe, ha kerülne is lent a fékmunkahengernél, akkor a fékpedálon lett volna érezhető azonnal a probléma szerintem. De véletlenek nincsenek, ha azt mondjátok egy körön van a ketttő és pont fékolajcsere óta csinálja, biztosan az lesz a gond, hogy ott valamit nem úgy csináltunk, ahogy kell.... Megpróbáljuk fent akkor a váltó felett lévő munkahengernél légteleníteni és cserélni az olajat. Talán segít.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2022 6:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1112
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Alex2019 írta:
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nem saját autóról van szó, így csak elmondás alapján tudom közvetíteni a problémát. Apósom 2005-ös 1.4 Fabiájáról van szó, olyan tünetet produkál, hogy bent marad a kuplung pedál néha és úgy kell visszahúzni lábbal, ami nekem fura azt mondja, hogy olyan mintha nem csak beesne, de mintha behúzná valami a pedált. Tapasztalt ilyet valaki már? Ha az olaj mennyiséggel lenne gond, vagy a munkahengerrel akkor szerintem folyamatos lenne a probléma nem? Meg mitől lehet, hogy szinte mint a vákum valahogy behúzza a pedált.. köszönöm elrőe is, ha tudtok valami értelmes magyarázatot rá!! :) üdv,

Szia
A kuplung két munkahengere a fékolaj körbe csatlakozik. A váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő csavar. Érdemes lenne első körben
friss olajat átpumpálni a munkahengereken. A csavart lazítani, a pedált lassan teljesen benyomni, majd visszahúzni. Vagy ha van vákumpumpa kéznél, azzal. Közben a fékmunkahenger tartályában pótolni a fékolajat.


Ki kéne deríteni mi a hiba oka.
A hiba hirtelen jelentkezett, vagy ár szép lassan régóta meg volt?
Ha "beesik" a pedál csúszik-e a kuplung?
Fogy-e a fékolaj a tartályból? (közös a fék és kuplung fékolaj ellátása)

Meg kell próbálni kétfelé szedni a rendszert. A hidraulikus rész a pedállal és a kuplung szerkezeti rész.
A kuplung munkahengert megbontani (2 csavar a hidraulika csövet nem bontani)
Így óvatosan benyomni a pedált ( ne essen szét a munkahenger) Ha ilyenkor akad a pedál akkor a hidraulikus résznél lehet a hiba , ha szépen működik akkor a kuplung szerkezetnél lehet a hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2022 11:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8209
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Alex2019 írta:
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nem saját autóról van szó, így csak elmondás alapján tudom közvetíteni a problémát. Apósom 2005-ös 1.4 Fabiájáról van szó, olyan tünetet produkál, hogy bent marad a kuplung pedál néha és úgy kell visszahúzni lábbal, ami nekem fura azt mondja, hogy olyan mintha nem csak beesne, de mintha behúzná valami a pedált. Tapasztalt ilyet valaki már? Ha az olaj mennyiséggel lenne gond, vagy a munkahengerrel akkor szerintem folyamatos lenne a probléma nem? Meg mitől lehet, hogy szinte mint a vákum valahogy behúzza a pedált.. köszönöm elrőe is, ha tudtok valami értelmes magyarázatot rá!! :) üdv,

Szia
A kuplung két munkahengere a fékolaj körbe csatlakozik. A váltó tetején lévő munkahengeren van légtelenítő csavar. Érdemes lenne első körben
friss olajat átpumpálni a munkahengereken. A csavart lazítani, a pedált lassan teljesen benyomni, majd visszahúzni. Vagy ha van vákumpumpa kéznél, azzal. Közben a fékmunkahenger tartályában pótolni a fékolajat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2022 11:10 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 08, 2022 10:34 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4 sedan
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nem saját autóról van szó, így csak elmondás alapján tudom közvetíteni a problémát. Apósom 2005-ös 1.4 Fabiájáról van szó, olyan tünetet produkál, hogy bent marad a kuplung pedál néha és úgy kell visszahúzni lábbal, ami nekem fura azt mondja, hogy olyan mintha nem csak beesne, de mintha behúzná valami a pedált. Tapasztalt ilyet valaki már? Ha az olaj mennyiséggel lenne gond, vagy a munkahengerrel akkor szerintem folyamatos lenne a probléma nem? Meg mitől lehet, hogy szinte mint a vákum valahogy behúzza a pedált.. köszönöm elrőe is, ha tudtok valami értelmes magyarázatot rá!! :) üdv,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 27, 2022 7:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1112
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Julius írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek egy probléma megoldásában. Az autóm egy 2004-es évjáratú, 1.2-es HTP Skoda Fabia Kombi AZQ motorkóddal.

A hibajelenség a következő: indításnál elsőre nem mindig indul, viszont másodikra mindig igen, de akkor is dadogva-ingadozva és az autóban ülve, jól érezhető módon rázkódva, "erőlködve" jár a motor lefulladáshoz közeli állapotig járva. Ha használat közben eléri az üzem meleg állapotot, akkor a helyzet sokat javul üresjáratnál, de teljesen nem szűnik meg. A motorkontroll lámpa természetesen ég folyamatosan. A motor egyébként rendesen használható menet közben, de akkor is érezhető, hogy "fogja" valami a motort.

A szerelőmmel kiolvastuk a hibakódot és egy hibát dobott:
- "16490 - Elosztó barometrikus nyomás érzékelő (G71) / (F96) Hihetetlen jel: P0106 - statikus - Nincs kijelzés"

Lemértük az akkunál a feszültséget és 13,7V-ot mértünk, tehát a generátorra is gyanakszunk a nyomásérzékelőn kívül, amit lehet, hogy csak ellenőrizni kellene kábelestül, azt megtisztítva? Arra tudok még gondolni, hogy bár tavaly októberben motorgenerál keretében kapott egy vadonatúj szett FEBI vezérlést (azóta kb. 4000 kilométert mentem vele), de lehet hogy ugrott egyet a lánc?

Az autó újkora óta nálam van, úgyhogy ha további kérdés merülne fel, akkor igyekszek válaszolni.

Szia
Mivel nincs gyújtás kimaradás hibakód (trafó, gyertya ok) ezért benzin nyomást kellene mérni.
A barometrikus szenzor a motorvezérlőben van, és csak a keverék képzés "finom hangolására" kell, ilyen durva hibát nem okoz.
A töltés az rendben van 13,8 V a feszültség szabályzó kapcsolási feszültsége.


16490/P0106/000262 - Elosztócső / Barometrikus nyomásérzékelő (G71) / (F96): Valószínűtlen jel
Lehetséges tünetek

Szabálytalan üresjárat

Lehetséges okok

Hibás a vezetékek és/vagy csatlakozások a gyűjtőcsőhöz/barometrikus nyomásérzékelőhöz (G71)/(F96)
Szivárgás a levegő szívó- és/vagy kipufogócsőben
Elosztó/légnyomás-érzékelő (G71)/(F96) hibás
Elosztó/légnyomás-érzékelő (G71)/(F96) rossz alkatrész van beszerelve, lásd a megjegyzéseket.
A motorvezérlő modul hibás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motorvezérlő modul szoftververzióját
A részletekért lásd a Különleges megjegyzéseket
Ellenőrizze az időzítést
A részletekért lásd a Különleges megjegyzéseket
Ellenőrizze a vezetékeket és/vagy csatlakozásokat az elosztótól/a légköri nyomásérzékelőtől (G71)/(F96)
Ellenőrizze, hogy nincs-e szivárgás a levegő szívó- és/vagy kipufogócsőben
Ellenőrizze/cserélje ki az elosztó-/barometrikus nyomásérzékelőt (G71)/(F96)
Ellenőrizze/cserélje ki a motorvezérlő modult

Különleges megjegyzések

Bizonyos kisebb motoroknál tapasztaltunk olyan eseteket, amikor egy hibás motorvezérlő egység firmware-e okozhatja ezeket a hibakódokat, emellett ismertek a vezérműlánc-feszítőkkel kapcsolatos problémák, amelyek szintén okozhatnak ilyen hibakódokat. További utasításokért tekintse meg a kapcsolódó TPL/TSB-t.
Az F96 az ECM belső része lehet.
A légbeömlő rendszer szivárgásának ellenőrzésekor:
Ügyeljen arra, hogy alaposan ellenőrizze a kemény műanyag fékrásegítő vezetékeket a visszacsapó szelepek és a szöges adapterek közelében, ahol a leggyakrabban előfordulnak repedések.
Győződjön meg arról, hogy a PCV rendszer nem működik hibásan, és hogy a nívópálca cső (ha van) nem repedt vagy nem szivárog a hengerblokk csatlakozásánál.

2,5 literes benzin specifikus megjegyzések

Úgy tűnik, hogy a 201.3 mérőblokk tartalmazza az F96 ECM Baro nyomásérzékelőt a CBTA 2.5L-ben a régebbi MAF-fel szerelt 2,5 literes motorok mellett, mint például a BGP. ST?ID=79232
Egyes 2,5 literes motorokon lehet másodlagos levegőbefecskendezési (SAI) érzékelő, G609. Ennek az érzékelőnek és a MAP érzékelőnek azonos fizikai alakja lehet, és összekeverhetők. A MAP érzékelők „03C” cikkszámmal, a SAI érzékelők pedig „07C” cikkszámmal kezdődnek.
A NAR-ban (észak-amerikai régió) 2011-2014 Jetta, Golf, Passat és New Beetle 2,5 literes, CBTA és CBUA motorkóddal rendelkező járművek esetén lásd: TSB 01-14-23 vagy TPI 2034012. Adott esetben a P050A, P0507 és DTC-k A P0106 ​​a motorvezérlő flash frissítése után megoldódik.

a nyomásérzékelő élő jelét nézzétek meg abból lehet következtetni a hibára . Az 1,2 motornál a kartergáz bevezetés rádolgozik a MAP szenzorra . Nézzétek meg takarítsátok meg. Nézzétek meg nem szív-e falsot. A kartergáz szelepet (gumimembrán) nézzétek meg kiszakadhat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 27, 2022 5:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8209
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Julius írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek egy probléma megoldásában. Az autóm egy 2004-es évjáratú, 1.2-es HTP Skoda Fabia Kombi AZQ motorkóddal.

A hibajelenség a következő: indításnál elsőre nem mindig indul, viszont másodikra mindig igen, de akkor is dadogva-ingadozva és az autóban ülve, jól érezhető módon rázkódva, "erőlködve" jár a motor lefulladáshoz közeli állapotig járva. Ha használat közben eléri az üzem meleg állapotot, akkor a helyzet sokat javul üresjáratnál, de teljesen nem szűnik meg. A motorkontroll lámpa természetesen ég folyamatosan. A motor egyébként rendesen használható menet közben, de akkor is érezhető, hogy "fogja" valami a motort.

A szerelőmmel kiolvastuk a hibakódot és egy hibát dobott:
- "16490 - Elosztó barometrikus nyomás érzékelő (G71) / (F96) Hihetetlen jel: P0106 - statikus - Nincs kijelzés"

Lemértük az akkunál a feszültséget és 13,7V-ot mértünk, tehát a generátorra is gyanakszunk a nyomásérzékelőn kívül, amit lehet, hogy csak ellenőrizni kellene kábelestül, azt megtisztítva? Arra tudok még gondolni, hogy bár tavaly októberben motorgenerál keretében kapott egy vadonatúj szett FEBI vezérlést (azóta kb. 4000 kilométert mentem vele), de lehet hogy ugrott egyet a lánc?

Az autó újkora óta nálam van, úgyhogy ha további kérdés merülne fel, akkor igyekszek válaszolni.

Szia
Mivel nincs gyújtás kimaradás hibakód (trafó, gyertya ok) ezért benzin nyomást kellene mérni.
A barometrikus szenzor a motorvezérlőben van, és csak a keverék képzés "finom hangolására" kell, ilyen durva hibát nem okoz.
A töltés az rendben van 13,8 V a feszültség szabályzó kapcsolási feszültsége.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 27, 2022 4:15 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 31, 2014 11:25 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek egy probléma megoldásában. Az autóm egy 2004-es évjáratú, 1.2-es HTP Skoda Fabia Kombi AZQ motorkóddal.

A hibajelenség a következő: indításnál elsőre nem mindig indul, viszont másodikra mindig igen, de akkor is dadogva-ingadozva és az autóban ülve, jól érezhető módon rázkódva, "erőlködve" jár a motor lefulladáshoz közeli állapotig járva. Ha használat közben eléri az üzem meleg állapotot, akkor a helyzet sokat javul üresjáratnál, de teljesen nem szűnik meg. A motorkontroll lámpa természetesen ég folyamatosan. A motor egyébként rendesen használható menet közben, de akkor is érezhető, hogy "fogja" valami a motort.

A szerelőmmel kiolvastuk a hibakódot és egy hibát dobott:
- "16490 - Elosztó barometrikus nyomás érzékelő (G71) / (F96) Hihetetlen jel: P0106 - statikus - Nincs kijelzés"

Lemértük az akkunál a feszültséget és 13,7V-ot mértünk, tehát a generátorra is gyanakszunk a nyomásérzékelőn kívül, amit lehet, hogy csak ellenőrizni kellene kábelestül, azt megtisztítva? Arra tudok még gondolni, hogy bár tavaly októberben motorgenerál keretében kapott egy vadonatúj szett FEBI vezérlést (azóta kb. 4000 kilométert mentem vele), de lehet hogy ugrott egyet a lánc?

Az autó újkora óta nálam van, úgyhogy ha további kérdés merülne fel, akkor igyekszek válaszolni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 24, 2022 3:03 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1112
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Naan írta:
Helló!
Lehet balga kérdést teszek fel! A fábián is vannak helyek amiket zsírzópumpával kell zsírozni? Ha igen hol vannak a zsírzógombok?


nincsenek


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 23, 2022 7:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 06, 2019 10:19 am
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Fiji
Autó: Fabia Combi
Helló!
Lehet balga kérdést teszek fel! A fábián is vannak helyek amiket zsírzópumpával kell zsírozni? Ha igen hol vannak a zsírzógombok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29826 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1989  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség