Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. jún. 09, 2023 1:22 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30031 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 2003  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. márc. 29, 2023 4:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8263
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
feketete írta:
Gabesz írta:
Kérdésem lenne felétek, hogy a pedálokról a gumik, hogyan szedhetők le? Egyszerű vagy valami technikás a fölfogatásuk? Kösz!


egyszerűen lefeszegeted

https://peppi.hu/products/skoda-pedalgu ... xfEALw_wcB


Takarítás céljából venném le nem cserés lenne!
Nem roncsolódik ha "lefeszegetem"? Mert ha igen akkor nem bántanám. Kösz!

szia
A körömkefe a Te eszközöd :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd márc. 28, 2023 6:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Gabesz írta:
Kérdésem lenne felétek, hogy a pedálokról a gumik, hogyan szedhetők le? Egyszerű vagy valami technikás a fölfogatásuk? Kösz!

Szia!
Soha eszembe nem jutott levenni, de úgy gondolom, hogy egy mechanikus dióda lehet. Valószínűleg van a guminak egy pereme, ami rányomás után megkapaszkodik a pedál hátsó felén.

Ui.: A sejtésem beigazolódott. Fekete kolléga által linkelt oldal második képe picit láthatóbbá téve:
Csatolmány:
skoda-tengelykapcsolo-pedalgumi-.jpg

És az óvatos leszedés elvileg nem okozhatna kárt benne.
Hacsak az öregedés miatt el nem reped az a perem.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd márc. 28, 2023 3:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 996
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
feketete írta:
Gabesz írta:
Kérdésem lenne felétek, hogy a pedálokról a gumik, hogyan szedhetők le? Egyszerű vagy valami technikás a fölfogatásuk? Kösz!


egyszerűen lefeszegeted

https://peppi.hu/products/skoda-pedalgu ... xfEALw_wcB


Takarítás céljából venném le nem cserés lenne!
Nem roncsolódik ha "lefeszegetem"? Mert ha igen akkor nem bántanám. Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 25, 2023 3:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Gabesz írta:
Kérdésem lenne felétek, hogy a pedálokról a gumik, hogyan szedhetők le? Egyszerű vagy valami technikás a fölfogatásuk? Kösz!


egyszerűen lefeszegeted

https://peppi.hu/products/skoda-pedalgu ... xfEALw_wcB


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 25, 2023 10:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 996
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
Kérdésem lenne felétek, hogy a pedálokról a gumik, hogyan szedhetők le? Egyszerű vagy valami technikás a fölfogatásuk? Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2023 5:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
zola77 írta:
Az autón a kipörgésgátló és az EPC lámpa kigyulladt menetközben. A gazpedal ugy rángatott mont mikor a ABS dolgozik (azt gondoltam akadozik a benzinellátás) .
A 65535, 01314 és a 17564 hibakódot mondták mikor diagnosztizálták.
feketete írta:
Szerintem ott csak falsot szívhat. Az repedés vagy vetemedés lehet. Nagyon el kéne koszolódni hogy gond legyen . Volt valami hibakód ? Hiba jelenség?


01314 - Motorvezérlő modul
01314 - Motorvezérlő modul: nincs kommunikáció
Lehetséges okok

A CAN-Databus huzalozása/csatlakozói a motorvezérlő modultól/-hez hibásak
A motorvezérlő modulban tárolt hiba(ok).
A motorvezérlő modul nemrégiben villogott vagy újra fel lett térképezve

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a CAN-Databus vezetékeket/csatlakozókat a motorvezérlő modultól/-hez
Ellenőrizze a mérési értékblokkokat (MVB)
Általában a 125+ mérési értékblokkok (MVB) az aktuális kommunikációs állapotot mutatják

Különleges megjegyzések

Ha megtalálja az (1K) alvázban 2,5 literes gázmotorral, MAF (G70) érzékelővel, ellenőrizze a T121/62 ( piros/fekete ) nyomvonalú tápkábelt az ECM-hez. Ha hiányzik a tápellátás vagy feszültségesés van, akkor a vezeték 6" és 18" közötti távolságra magától a csatlakozótól megsérülhet. Ez azt eredményezi, hogy az indítási tilalom mellett nem lesz kommunikáció.
A 2,5 literes Jetta évek óta tartó visszajelzései alapján a legtöbb úgy néz ki, mint ez a példa , de néhányan távolabb is sérültek a példa szerint: a közeli és távoli nézetek miatt .



01314 - Motorvezérlő modul: Ellenőrizze a DTC-memóriát
Lehetséges okok

A motorvezérlő modulban tárolt hiba(ok).

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motorvezérlő modult a hibakódokért

Különleges megjegyzések

A motorvezérlő modul olyan kódot tárolt, amely befolyásolja a többi vezérlőmodul működését.
A hibakód törléséhez először ki kell javítania a hibát a motorvezérlő modulban.


Belső vezérlőmodul memóriahiba 65535
Belső vezérlőmodul memóriahiba
Lehetséges okok

Hibás a vezérlőmodul vezetékei
Hibás a feszültségellátás és/vagy a földelés
A vezérlőmodul hibás
A vezérlőmodul háza szivárog

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze/tisztítsa meg a vezetékeket a vezérlőmodultól/-hez
Ellenőrizze a feszültségellátást és a földelést, beleértve a fő tápellátást/csatlakozásokat az akkumulátornál
Cserélje ki a vezérlőmodult

Különleges megjegyzések

Ezt a hibát NEM szabad figyelmen kívül hagyni, ha jelentős és/vagy kritikus rendszerben (légzsák, ABS stb.) található. Ha megpróbálja elhárítani ezt a hibát, a VCDS jelezheti, hogy váratlan eredmény történt, vagy hogy a vezérlő visszautasította a parancsot. Ez normális, mivel ez a hiba általában nem hárítható el.
Ha más nem fontos rendszerben tárolja (rádió stb.), az általános javaslat az, hogy figyelmen kívül hagyja, hacsak nem észlel működési korlátokat. A jótállási időn belül a kereskedőknek általában ki kell cserélniük az ilyen vezérlőmodulokat, de volt néhány olyan eset is hasonló kóddal, amikor ezeket figyelmen kívül hagyják a vezérlőmodul szoftverének hibái miatt. Ha kétségei vannak, kérjük, olvassa el a műszaki közleményeket és a jármű gyártója által biztosított hasonló dokumentumokat.
Ha az Audi 6. és 7. generációs légzsákban található (lásd Audi TPI 1308401):
A gyorsulásérzékelővel kapcsolatos probléma azt eredményezheti, hogy a légzsákvezérlő modul tárolja ezt a hibakódot. Cserélje ki a légzsákvezérlő modult és mindkét gyorsulásérzékelőt.
Amikor az Audi Airbag Generation 8-ban található:
Az alacsony feszültség miatt a vezérlőmodul nem fejezi be sikeresen az öntesztet. Cserélje ki a légzsákvezérlő modult, és szereljen be egy alacsony feszültségű védelmi relét, hogy a jövőbeni balesetek ne okozzák ezt újra. FRISSÍTÉS Előfordulhat , hogy a védelmi relé már nem érhető el, bár az alkatrészkatalógus most felsorolja a frissített vezérlőmodulokat.
Ha bizonyos régebbi TDI motorvezérlő modulokban (ECM) található, amelyekhez vákuumvezeték kapcsolódik:
Ellenőrizze/javítsa meg a vákuumvezetéket az ECM előtt és belsejében.


17563/P1155/004437 - Elosztó-abs.nyomás-érzékelő (G71): Kör. Rövidítés B+-ra
Lehetséges tünetek

Limp mód

Lehetséges okok

Csatlakozás(ok) az elosztócsőhöz/abs.nyomásérzékelőhöz hibás
Elosztó-abs.nyomás-érzékelő (G71) hibás
A csövek/tömlők nincsenek/rosszul vannak rögzítve

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a vezetékeket és a csatlakozásokat
Ellenőrizze / cserélje ki az elosztó-abs. nyomásérzékelőt (G71)
Ellenőrizze a csöveket és tömlőket

Különleges megjegyzések

Valaki ezzel a dtc-vel kicserélte a töltőnyomás-szabályozó szelepet (N75), és a dtc eltűnt
További információ a Manifold Abs. Pressure Sensorról (G71) (német nyelven): http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G71_(Saugrohrdruck)

lehet abs , kipörgésgátló,, gázpedál stb hiba lehet hogy jobban járnál egy szakszervízzel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2023 3:42 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Az autón a kipörgésgátló és az EPC lámpa kigyulladt menetközben. A gazpedal ugy rángatott mont mikor a ABS dolgozik (azt gondoltam akadozik a benzinellátás) .
A 65535, 01314 és a 17564 hibakódot mondták mikor diagnosztizálták.
feketete írta:
Szerintem ott csak falsot szívhat. Az repedés vagy vetemedés lehet. Nagyon el kéne koszolódni hogy gond legyen . Volt valami hibakód ? Hiba jelenség?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2023 6:26 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Szerintem ott csak falsot szívhat. Az repedés vagy vetemedés lehet. Nagyon el kéne koszolódni hogy gond legyen . Volt valami hibakód ? Hiba jelenség?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2023 5:48 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Passz. A szerelő map szenzor, gyertya, trafó, generátor, gyertya kábel csere után azt mondta, hogy lehet ez a baj. Ha nem akkor tovább keresgél. Elméletileg egyszer kitakaritotta. Köszönöm érdeklődöm nála.
Csabaa írta:
feketete írta:
zola77 írta:
Üdv. Segítsetek légy szives! 3 hete szervizben az autó és a sokadik alkatrész csere.
2002/04 combi 1.4/16 100LE
AUB motorkódos szivócsonkot nem találok sehol. Sem Webáruházakban sem autós boltokban. Hol nezzelődjek még? Bontóból már kettő rosszat küldtek(korrektül vissza vették).
Köszönöm


a neten körbenéztem gyárit sehol se láttam. Mi a baj a régivel?

sziasztok
Dobozi Istvánt kérdezd meg, ő csak skodákat bont:
https://www.facebook.com/minicarkft


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 19, 2023 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
blaca írta:
feketete írta:
blaca írta:
Sziasztok!
Van egy 199000km-t futott 2008-as Skoda Fabia 2 Combi 1.4 16v benzin-gázos BXW motorkódú autóm. Egy hosszabb út közbeni rövid megállás után indításnál kigyulladt a kormányszervó lámpa és nem működött a rásegítés. Ezt a hibát autóvillamossági szerelő javította. de közben egy újabb hiba jött elő!
Meleg motornál indítás után alapjáraton kb 20 másodperccel később kigyullad az EPC és a kipörgésgátló hibajelzés, a motor fordulat felugrik 1200-1300 közé és dadog a motor, gázadásra nem reagál. Az alapjárati fogyasztás 0,7l/h helyett 1l/h, mikor bejönnek a lámpák felugrik 2,3l/h értékre.Ha a 20 másodpercen belül elindulok vele nincs probléma, a lámpák se jönnek be. Hibakódot nem tárol a rendszer. Van valakinek ötlete, hogy merre keressem a hibát?


Itt csak nagyon tippelni lehet. Szerintem valahol a kábelkötegben lehet hiba ( szétmállik a szigetelés) . Amikor jelentkezik a hiba akkor hibakód kiolvasás és élőjelek vizsgálata. Ezekkel könnyebb behatárolni a hiba helyét. A hiba jelek többféle hibaokot jeleznek. Ezrét gondolom a vezeték hibáját . Kritikus hely a bal oldali doblemezen levő és a vízvályúban levő vezeték. Itt éri víz a kábelköteget és az okozhatja a sérült vezetéknél a hibát. Kell hozzá egy nagyon jó autóvillamossági nagy típus ismerettel.


Sziasztok!

Végre sikerült kideríteni a hiba okát!
Semmi elektromos baja nem volt, a karter-gáz hűtő volt átszakadva, az okozta a hibát. Néha megéri egy megbízható szakszervizt felkeresni, 2 nap alatt kész lett az autó!


a kettőnek szerintem nem volt köze egymáshoz. Nekem a szervokormány biztosítéka égett el . először csak néha nem működött , utána végleg átéget.

Kartergáz Hűtő nincs nem véletlenül kartergáz szűrő (inkább visszavezető szelep)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 19, 2023 2:38 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 23, 2010 10:58 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Szolnok
feketete írta:
blaca írta:
Sziasztok!
Van egy 199000km-t futott 2008-as Skoda Fabia 2 Combi 1.4 16v benzin-gázos BXW motorkódú autóm. Egy hosszabb út közbeni rövid megállás után indításnál kigyulladt a kormányszervó lámpa és nem működött a rásegítés. Ezt a hibát autóvillamossági szerelő javította. de közben egy újabb hiba jött elő!
Meleg motornál indítás után alapjáraton kb 20 másodperccel később kigyullad az EPC és a kipörgésgátló hibajelzés, a motor fordulat felugrik 1200-1300 közé és dadog a motor, gázadásra nem reagál. Az alapjárati fogyasztás 0,7l/h helyett 1l/h, mikor bejönnek a lámpák felugrik 2,3l/h értékre.Ha a 20 másodpercen belül elindulok vele nincs probléma, a lámpák se jönnek be. Hibakódot nem tárol a rendszer. Van valakinek ötlete, hogy merre keressem a hibát?


Itt csak nagyon tippelni lehet. Szerintem valahol a kábelkötegben lehet hiba ( szétmállik a szigetelés) . Amikor jelentkezik a hiba akkor hibakód kiolvasás és élőjelek vizsgálata. Ezekkel könnyebb behatárolni a hiba helyét. A hiba jelek többféle hibaokot jeleznek. Ezrét gondolom a vezeték hibáját . Kritikus hely a bal oldali doblemezen levő és a vízvályúban levő vezeték. Itt éri víz a kábelköteget és az okozhatja a sérült vezetéknél a hibát. Kell hozzá egy nagyon jó autóvillamossági nagy típus ismerettel.


Sziasztok!

Végre sikerült kideríteni a hiba okát!
Semmi elektromos baja nem volt, a karter-gáz hűtő volt átszakadva, az okozta a hibát. Néha megéri egy megbízható szakszervizt felkeresni, 2 nap alatt kész lett az autó!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2023 8:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8263
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
zola77 írta:
Üdv. Segítsetek légy szives! 3 hete szervizben az autó és a sokadik alkatrész csere.
2002/04 combi 1.4/16 100LE
AUB motorkódos szivócsonkot nem találok sehol. Sem Webáruházakban sem autós boltokban. Hol nezzelődjek még? Bontóból már kettő rosszat küldtek(korrektül vissza vették).
Köszönöm


a neten körbenéztem gyárit sehol se láttam. Mi a baj a régivel?

sziasztok
Dobozi Istvánt kérdezd meg, ő csak skodákat bont:
https://www.facebook.com/minicarkft


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 17, 2023 8:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
zola77 írta:
Üdv. Segítsetek légy szives! 3 hete szervizben az autó és a sokadik alkatrész csere.
2002/04 combi 1.4/16 100LE
AUB motorkódos szivócsonkot nem találok sehol. Sem Webáruházakban sem autós boltokban. Hol nezzelődjek még? Bontóból már kettő rosszat küldtek(korrektül vissza vették).
Köszönöm


a neten körbenéztem gyárit sehol se láttam. Mi a baj a régivel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 17, 2023 10:46 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Üdv. Segítsetek légy szives! 3 hete szervizben az autó és a sokadik alkatrész csere.
2002/04 combi 1.4/16 100LE
AUB motorkódos szivócsonkot nem találok sehol. Sem Webáruházakban sem autós boltokban. Hol nezzelődjek még? Bontóból már kettő rosszat küldtek(korrektül vissza vették).
Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd márc. 14, 2023 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1316
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
colomester írta:
Üdv mindenkinek.
Véleményt szeretnék kérni, 1,2HTP autómba elérkezett a gyertya csere ideje. Kinek mi a véleménye pl:a BRISK 1619-es gyetyàról a gyàrtó 100e km teszi a csere periódust. Vagy maradjak az NGK gyertyànàl?
Előre is köszönöm a válaszokat .

szia
az 1,2-es gyári gyertyája brisk dox15le:

https://brisk.hu/id/00019-DOX15LE-1---N ... jtogyertya
de 60e-nél többet nem is igazán bír ki.


évente érdemes ránézni a gyertyákra. Ha túl nagy lesz a hézag tönkreteheti a gyújtó trafót

nekem ilyen van benne https://www.fekmester.hu/cikkszam/ZFR6T-11G+%406/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30031 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 2003  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség