Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. jún. 22, 2018 2:24 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 579 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2009 1:20 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
poles írta:
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyák, esetleg pollenszűrő. Féktárcsákat, fékbetéteket szemrevételezéssel ellenőrizni és a szokásos kiadós átnézés. Fojtószelepet tisztítani, szükség szerint alapbeállítás és persze a hibatárolót kiolvasni, törölni.

b.gabor1982 írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni 1.2 fábián 60.000 szerviznél mit kell cserélni?


üzemanyagszűrőt csak dieselnél kell cserélni.


Ez nem így van. 60000 km a csereperiódusa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2009 11:38 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Csabaa írta:
poles írta:
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyák, esetleg pollenszűrő. Féktárcsákat, fékbetéteket szemrevételezéssel ellenőrizni és a szokásos kiadós átnézés. Fojtószelepet tisztítani, szükség szerint alapbeállítás és persze a hibatárolót kiolvasni, törölni.

b.gabor1982 írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni 1.2 fábián 60.000 szerviznél mit kell cserélni?


üzemanyagszűrőt csak dieselnél kell cserélni.


Ezt honnan veszed?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 27, 2009 9:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
poles írta:
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyák, esetleg pollenszűrő. Féktárcsákat, fékbetéteket szemrevételezéssel ellenőrizni és a szokásos kiadós átnézés. Fojtószelepet tisztítani, szükség szerint alapbeállítás és persze a hibatárolót kiolvasni, törölni.

b.gabor1982 írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni 1.2 fábián 60.000 szerviznél mit kell cserélni?


üzemanyagszűrőt csak dieselnél kell cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 8:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyák, esetleg pollenszűrő. Féktárcsákat, fékbetéteket szemrevételezéssel ellenőrizni és a szokásos kiadós átnézés. Fojtószelepet tisztítani, szükség szerint alapbeállítás és persze a hibatárolót kiolvasni, törölni.

b.gabor1982 írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni 1.2 fábián 60.000 szerviznél mit kell cserélni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 6:26 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 21, 2009 6:30 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni 1.2 fábián 60.000 szerviznél mit kell cserélni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 20, 2009 9:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nóbi írta:
Sziasztok,

2005-ös 1,2 12V motornál vezérműláncot és a generátort is meghajtó szíjat mikor kell cserélni ? Ezekkel miknek a cseréje jár még (Pl.vízpumpa, feszítők stb?

Köszönöm


Szia!

Láncot majd egyszer tán, ha már generálozásra szorul a motor. A hosszbordás szíjat én 60 ezer után már kicseréltem, mert esős időben nyekergett. Vízpumpát és feszítőt nem szoktak, csak ha hangja van, mert nem a vezérlésben van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 20, 2009 7:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 17, 2007 4:06 pm
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok,

2005-ös 1,2 12V motornál vezérműláncot és a generátort is meghajtó szíjat mikor kell cserélni ? Ezekkel miknek a cseréje jár még (Pl.vízpumpa, feszítők stb?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Némó írta:
Sziasztok!

Újdonsült Fabia tulajdonos vagyok (2004-es 1,2-es Best), elég sokat olvastam vissza a fórumban, de az egészet nem volt türelmem, ezért elnézést, ha kérdéseim már szerepeltek volna korábban.
A következő gondjaim vannak az autóval:
89 ezer km-rel vettem ismerőstől, kb 3 ezret raktam bele két hónap alatt. Sajnos szervízkönyve nincs (az ismerős a második tulaj volt, már neki se volt) így nem tudom, hogy 90 ezer km körül miket kellene elvégeztetni rajta (a műszaki, zöldkártya friss, vásárláskor csináltattam, ott nem mondtak semmi hibát. Az INSP lámpa - és semmilyen hibajelző lámpa sem - a vásárlás óta még nem gyulladt ki)
Ami konkrét hibákat tapasztalok rajta a vásárlás óta:
- jobb első ablak kartámaszában lévő ablakemelő kapcsoló csak egyik irányban (felfelé) kapcsol (az ablakemelő motor és a mechanika működik, mert bal oldalról mindkét irányban vezérelhető). Van esetleg leírás, amivel a kapcsoló cseréje házilag elvégezhető?
- eléggé fogy a hűtővíz, vásárláskor maxra töltöttem, most 3 ezer km után már a minimum szint alatt van két centivel. Ugye ez nem normális? Létezik valamilyen tömítőfolyadék, vagy szervízt igényel?
- egyik tankolás alkalmával a benzinszint jeladó úszó felső állásban kiakadt, a műszer folyamatosan maximum üa. mennyiséget mutatott, majd egy döccenőnél visszaállt a normális szintre. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy "üzemszerű" jelenség?
- és végül: hozzáértő, Általatok megismert és megbízható szervíz címére lenne szükségem (pl. kobét írták többen a korábbi hozzászólásokban, ő hol található?). szeretnék egy általános átvizsgálást (fékbbetétek, stb.).

Köszi a segítségeteket!


Szia!

- 1. http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... pcsolo.php

- 2. Meg kell nézni, hogy hol fogy, fehéres kirakódást lehet látni. Csak a piros vagy lilás G12+ hűtőfolyadék lehet benne. Ha nincs hengerfej probléma, akkor a tipikus helyek a bilincseknél, vízpumpánál, hűtő aljában lévő ventillátor hőkapcsolónál folyhat. Ha hengerfej probléma van, akkor vastagon áll a takony az olajbetöltő nyíláson.

- 3. Előfordul, nem általános hiba. Ha azóta jó, akkor nem foglalkoznék vele.

- 4. www.kobetuning.hu vagy www.hildep.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:25 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 9:01 am
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Újdonsült Fabia tulajdonos vagyok (2004-es 1,2-es Best), elég sokat olvastam vissza a fórumban, de az egészet nem volt türelmem, ezért elnézést, ha kérdéseim már szerepeltek volna korábban.
A következő gondjaim vannak az autóval:
89 ezer km-rel vettem ismerőstől, kb 3 ezret raktam bele két hónap alatt. Sajnos szervízkönyve nincs (az ismerős a második tulaj volt, már neki se volt) így nem tudom, hogy 90 ezer km körül miket kellene elvégeztetni rajta (a műszaki, zöldkártya friss, vásárláskor csináltattam, ott nem mondtak semmi hibát. Az INSP lámpa - és semmilyen hibajelző lámpa sem - a vásárlás óta még nem gyulladt ki)
Ami konkrét hibákat tapasztalok rajta a vásárlás óta:
- jobb első ablak kartámaszában lévő ablakemelő kapcsoló csak egyik irányban (felfelé) kapcsol (az ablakemelő motor és a mechanika működik, mert bal oldalról mindkét irányban vezérelhető). Van esetleg leírás, amivel a kapcsoló cseréje házilag elvégezhető?
- eléggé fogy a hűtővíz, vásárláskor maxra töltöttem, most 3 ezer km után már a minimum szint alatt van két centivel. Ugye ez nem normális? Létezik valamilyen tömítőfolyadék, vagy szervízt igényel?
- egyik tankolás alkalmával a benzinszint jeladó úszó felső állásban kiakadt, a műszer folyamatosan maximum üa. mennyiséget mutatott, majd egy döccenőnél visszaállt a normális szintre. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy "üzemszerű" jelenség?
- és végül: hozzáértő, Általatok megismert és megbízható szervíz címére lenne szükségem (pl. kobét írták többen a korábbi hozzászólásokban, ő hol található?). szeretnék egy általános átvizsgálást (fékbbetétek, stb.).

Köszi a segítségeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
kobét szokták ajánlani pesten vagy az unicart említette vki ahol még olcsóbbak. Én minőségi (gyári) anyag párti vagyok - és a szerelőt se akarom terhelni ezzel - mindig megveszem a jó minőségű vagy gyári anyagot, így csak munkadíjat fizetek. Van amelyik szerelő szinte bármit beépít, amit a boltban adnak, erre figyelj oda.

madocsa írta:
Bp, de a környékén is mobil vagyok.
köszi a segítséget!


poles írta:
A repedezés a legkevesebb...általában a két tartó "nyúlvány gumi" vmelyike eltörik, tehát csak a fele tart.
Nekem egy ismerős autószerelő javítja, igen nehéz időbeosztással, mert főállásban munkahelyen dolgozik.
Merre laksz? Ennek ismeretében talán könnyebben ajánlanak jó szakit/műhelyt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 04, 2009 12:15 pm
Hozzászólások: 5
Bp, de a környékén is mobil vagyok.
köszi a segítséget!


[quote="poles"]A repedezés a legkevesebb...általában a két tartó "nyúlvány gumi" vmelyike eltörik, tehát csak a fele tart.
Nekem egy ismerős autószerelő javítja, igen nehéz időbeosztással, mert főállásban munkahelyen dolgozik.
Merre laksz? Ennek ismeretében talán könnyebben ajánlanak jó szakit/műhelyt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 4:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A repedezés a legkevesebb...általában a két tartó "nyúlvány gumi" vmelyike eltörik, tehát csak a fele tart.
Nekem egy ismerős autószerelő javítja, igen nehéz időbeosztással, mert főállásban munkahelyen dolgozik.
Merre laksz? Ennek ismeretében talán könnyebben ajánlanak jó szakit/műhelyt.

madocsa írta:
Szia Poles, köszi a gyors választ.
Szilentek valóban be vannak repedezve :-(
Ami a többiz illeti valóban nem volt cserélve, kezdetektől nállam van a járgány.
Neked melyik műhely a befutó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 04, 2009 12:15 pm
Hozzászólások: 5
Szia Poles, köszi a gyors választ.
Szilentek valóban be vannak repedezve :-(
Ami a többiz illeti valóban nem volt cserélve, kezdetektől nállam van a járgány.
Neked melyik műhely a befutó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 2:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Féktárcsa, fékbetét szemrevételezéssel, méréssel ellenőrizhető, ez alapján eldönthető. 110e-nél már igencsak vékony lehet ha valóban nem volt cserélve.
Minden ár attól függ, milyen anyag kerül bele, csak ennek tudatában lehet megmondani jó "vétel" volt-e.
Tárcsa:6-10e /db
Betét:8-12e /szett
Gyertyák: 3-5e /4db
Üzemanyagszűrő: 6e
Lánc és lánckerekek kb 5e Ft szettben.

Ellenőrizendők a szilentek (6-8e /pár), valószínűleg azok is cserések lesznek. Ahhoz még dukál egy futóműállítás is.

madocsa írta:
Sziasztok!
Van egy 2003-as 1,4 Best Fábiám (50kw), 110 ezer km van benne, viszont gyakorlatilag az olajon, olajszűrőn, levegőszűrőn és pollenszűrőn kívül még soha semmit nem cseréltettem rajta.
Most lassan esedékes a következő olajcsere, és ha jól olvasgattam a bejegyzéseket a fentieken kívül még esedékesek lennének a következők: féktárcsa, fékbetét, üzemanyagszűrő, fékolaj, gyertyák, és ha már ott vagyok, vezérműlánc feszítócsapágyak és vízpumpa cserét is megejteném (de ha jól olvastam ennél a modellnél 120e km-nél kell a csere).
Véleményeteket szeretném kérni, hogy
- szerintetek a fentiekre mind szükség van-e
- kb mennyire fog ez a pénztárcámnak fájni
- és tudnátok-e ajánlani egy korrekt szerelőt/szervízt, ahol be lehet menni a műhelybe, nem néznek át az emberen, nagyjából elmondják, hogy mi micsoda és meg lehet vármi míg elkészül a járgány. Szakszervíz a rettentő negatív személyes tapasztalatok miatt kizárva.
előre is köszönöm a segítségeteket,
üdv,
madocsa


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 12:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 04, 2009 12:15 pm
Hozzászólások: 5
Sziasztok!
Van egy 2003-as 1,4 Best Fábiám (50kw), 110 ezer km van benne, viszont gyakorlatilag az olajon, olajszűrőn, levegőszűrőn és pollenszűrőn kívül még soha semmit nem cseréltettem rajta.
Most lassan esedékes a következő olajcsere, és ha jól olvasgattam a bejegyzéseket a fentieken kívül még esedékesek lennének a következők: féktárcsa, fékbetét, üzemanyagszűrő, fékolaj, gyertyák, és ha már ott vagyok, vezérműlánc feszítócsapágyak és vízpumpa cserét is megejteném (de ha jól olvastam ennél a modellnél 120e km-nél kell a csere).
Véleményeteket szeretném kérni, hogy
- szerintetek a fentiekre mind szükség van-e
- kb mennyire fog ez a pénztárcámnak fájni
- és tudnátok-e ajánlani egy korrekt szerelőt/szervízt, ahol be lehet menni a műhelybe, nem néznek át az emberen, nagyjából elmondják, hogy mi micsoda és meg lehet vármi míg elkészül a járgány. Szakszervíz a rettentő negatív személyes tapasztalatok miatt kizárva.
előre is köszönöm a segítségeteket,
üdv,
madocsa


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 579 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség