Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Időszakosan Cserélendő alkatrészek
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=147
Oldal: 1 / 39

Szerző:  Csabaa [ szer. ápr. 18, 2018 7:20 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

pinterattila2 írta:
Hello az lene a kerdesem h 1.2 motornak mien olajat ajalnak ami a legjob es nemeszi ?
most a kocsiba MOBIL 5W40 van bene most
nekem a SHELL ETCE 5W40 ajanlotak h tisztitja a motort is ez jo lene bele ?

Szia
Ha van VW minősítése, akkor igen.
Az olajfogyasztás, függ a futott km-től, de az 1,2-es tartósan magas fordulatszámon minden olajat megeszik.

Szerző:  pinterattila2 [ kedd ápr. 17, 2018 9:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Hello az lene a kerdesem h 1.2 motornak mien olajat ajalnak ami a legjob es nemeszi ?
most a kocsiba MOBIL 5W40 van bene most
nekem a SHELL ETCE 5W40 ajanlotak h tisztitja a motort is ez jo lene bele ?

Szerző:  astrojoe12 [ hétf. ápr. 09, 2018 6:27 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a vezérműszíjakon lévő felirat mindig törvényszerűen lekopik, vagy 100-150ezer km után is tisztán tud látszani? Megnéztem a régi szíjakat és elég jó állapotúnak tűnnek. Puhák és szépen látszik az egész felirat. Csak a generátor szíj tűnik leharcoltnak. Lehet hogy a vezérműszettet nemrég cserélte az előző tulaj? A kereskedő, akitől vettem, nem tudott nyilatkozni a dologról. (Nemsokára kicserélem az egész vezérlés szettet, ha végre nem lesz sár és be tudok állni a garázsba.)
Itt vannak fényképek:

https://drive.google.com/file/d/1PyT0v8 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1w_uEg1 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1CWOYR1 ... sp=sharing

Szerző:  Csabaa [ hétf. feb. 12, 2018 7:42 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Badzinga írta:
Szia Csabaa,
14 éves, nem volt még cserélve..

Szia
Nekem már ~100ekm körül szépen ki volt repedezve, és alapjáraton cicergett..

Szerző:  Badzinga [ hétf. feb. 12, 2018 7:35 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Csabaa írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő lenne: 2003-as fabia 1.2, 188e km-el, üzemmeleg állapotban, mikor leesik a ford.szám alapjáratban, akkor egy éles sípoló/nyikorgó hangot hallok a generátor felől. Ha elektromos fogyasztókat sorra bekapcsolom, akkor egyre élesebb a sípolás. Ha gázt adok, akkor megszűnik, de utána megint sípol. A generátor biztosan nem csinálja, mert új. A hosszbordás szíj görgői lennének vagy esetleg vízpumpa?

Köszönöm.
Sziasztok.

Ved le a síjat eš pergežd meg pergô dolgokat eš talan meg les a teteš.

Sziasztok
A szìj milyen idős!?


Szia Csabaa,

14 éves, nem volt még cserélve..

Szerző:  Csabaa [ hétf. feb. 12, 2018 5:18 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő lenne: 2003-as fabia 1.2, 188e km-el, üzemmeleg állapotban, mikor leesik a ford.szám alapjáratban, akkor egy éles sípoló/nyikorgó hangot hallok a generátor felől. Ha elektromos fogyasztókat sorra bekapcsolom, akkor egyre élesebb a sípolás. Ha gázt adok, akkor megszűnik, de utána megint sípol. A generátor biztosan nem csinálja, mert új. A hosszbordás szíj görgői lennének vagy esetleg vízpumpa?

Köszönöm.
Sziasztok.

Ved le a síjat eš pergežd meg pergô dolgokat eš talan meg les a teteš.

Sziasztok
A szìj milyen idős!?

Szerző:  hubo44 [ vas. feb. 11, 2018 7:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő lenne: 2003-as fabia 1.2, 188e km-el, üzemmeleg állapotban, mikor leesik a ford.szám alapjáratban, akkor egy éles sípoló/nyikorgó hangot hallok a generátor felől. Ha elektromos fogyasztókat sorra bekapcsolom, akkor egyre élesebb a sípolás. Ha gázt adok, akkor megszűnik, de utána megint sípol. A generátor biztosan nem csinálja, mert új. A hosszbordás szíj görgői lennének vagy esetleg vízpumpa?

Köszönöm.
Sziasztok.

Ved le a síjat eš pergežd meg pergô dolgokat eš talan meg les a teteš.

Szerző:  Badzinga [ vas. feb. 11, 2018 7:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Sziasztok,

kérdésem a következő lenne: 2003-as fabia 1.2, 188e km-el, üzemmeleg állapotban, mikor leesik a ford.szám alapjáratban, akkor egy éles sípoló/nyikorgó hangot hallok a generátor felől. Ha elektromos fogyasztókat sorra bekapcsolom, akkor egyre élesebb a sípolás. Ha gázt adok, akkor megszűnik, de utána megint sípol. A generátor biztosan nem csinálja, mert új. A hosszbordás szíj görgői lennének vagy esetleg vízpumpa?

Köszönöm.
Sziasztok.

Szerző:  Szesze [ szomb. feb. 10, 2018 11:13 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Találtam egy érdekes cikket a témához ezt érdemes mindenkinek elolvasni! https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/201 ... reszekrol/

Szerző:  Brolin [ vas. feb. 04, 2018 1:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

RE: Szesze

Szia, részint rátapintottál a lényegre olyan szempontól, hogy ez a téma nem fekete és fehér, sajnos sokkal komplexebb, szerteágazóbb és nem lehet egy adott sémát ráhúzni, csak pár kiragadott példa hogy mennyire sok a változó az alkatrészek minőségét befolyásoló tényezők közül: Tier besorolás, kinek gyártották, valamint azon belül hol gyártották valójában (sokszor előfordul hogy bizonyos előnyök miatt az EU-ban csak átcsomagolják a távol-keleti gyárban gyártott alkatrészt, ez azért problémásabb mert a távol-keletre sem az OEM sem az anyagyár nem megy olyan sűrűn auditálni, valamint nem "cseszegetik" őket annyira az esetleges minőségi problémák miatt mert jóval olcsóbbat és mindenre csak bólogatnak...igen a minőség valójában csak addig fontos míg nem kerül számottevő plusz kiadásba), attól is függhet hogy az adott alkatrész milyen ASIL besorolású (azaz röviden egy ESP / ABS kocka minőségére jobban figyelnek mint pl. egy hosszbordás szíjra, de ez mondjuk érthető is), akkor attól is függhet hogy az adott alkatrész legyártása a termékéletút melyik szakaszában történt, valamint a termékéletút során bizonyos revíziók is lehetnek (általában ezt az adott cikkszám mögött betű jelöli).
Amit leírtál kiragadva (Contitech) ugyanaz a cikkszám de mégis változott dimenzionálós mérete, itt akkor azt is meg kell nézni, hogy az utolsó revíziót jelző betű is megegyezik-e (ettől még a cikkszám ugyanaz), ha nem akkor ez magyarázhatja a különbséget, de ehhez jobban kellene tudni a részleteket. Egyébként ha megnézi az ember akár a fentebbi ATE, Hella, TRW stb. online katalógusokat, habár ezek mind gyári Tier1-beszállítók, az adott cikkszámhoz csak egy revíziót kínálnak, ami remélhetőleg a legutolsó. Egy másik revízióval gyártott alkatrész ugyanazt a fő funkcióját ellátja (innen a csereszabatosság) de minimális a revízióból adódó különbségek lehetnek.
Na de lehetne ezt folytatni még sokáig, egy sör mellett jobban is esne :), de nem szeretnék meggyőzni senkit, mert én sem szeretem ha győzködnek. A lényeg, hogy valóban bonyolult és szerteágazó ez az ipar, ami persze nem mindig szerencsés.

Szerző:  Szesze [ vas. feb. 04, 2018 12:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

[/quote]
Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..[/quote]Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original![/quote]

Sziasztok,

egy megjegyzés ehhez a gondolatmenethez a részemről. Például a vezérlés (feszítők/görgők) esetében (is) TIER 1-es beszállítókról beszélhetünk, Ők azok akik közvetlen szállíthatnak az OEM-nek. És minden TIER 1-es beszállítónak már meg kell felelnie az IATF 16949:2016 (régebben ISO/TS) automotív szabványnak. Ez azért lényeges, mert ezáltal mindegy hogy egy VW/Skoda/Audi dobozos alkatrészt vesz az ember vagy annak saját dobozos változatát.
Ettől függetlenül a nagy beszállítóknál is vannak sajnos minőségi ingadozások a termék életút alatt akár az ő beszállítóik miatt akár önhibából, de még úgy is teljesítik az aktuális vevői előírásokat (mondjuk funkcionális tekintetben) de élettartamra már nem mindig biztos, élettartamot tesztelni meg szériában ugye nem lehet.
Hogy mégis miért jobb nevesebb beszállítótól alkatrészt venni, azért nekik a tanúsítványaik megvannak ami többek közt biztosítja a garanciális oldalt is meg az OEM is elfogadta mint beszállító (tehát az adott termékre biztos hogy kellett nekik a vevői követelményrendszer szerinti design validációs tesztfolyamatot végigfuttatni).

Személy szerint meg az online web katalógusaikat kedvelem, mert szinte mindig a korrekt cikkszámokat / termékeket lehet megtalálni (pl. ATE, Hella, TRW online catalog, stb...)

Üdv.: Bálint[/quote] Ti tudjátok mibe hisztek!Én saját bőrömön tapasztaltam a kiabáló különbséget.Az hogy a Skoda nem gyárt alkatrészt az igaz,de minőségi követelménye van ami meghaladja az utángyártott alkatrészek által elvártat.És a saját (minőségbeli és méretbeli)elvárásait követeli meg a gyártó a beszállítóitól és ha ez nem megfelelő akkor egyértelmű,hogy beszállítót vált.Már régebben leírtam,de akkor megteszem újra.Ha nektek van igazatok és tök mindegy,hogy gyári emblémás vagy gyári beszállítói termék azonos minőség akkor az miért van,hogy a gyári hosszbordás szíj (Contitech)majd egy milliméterrel vastagabb anyagból készül,mint a gyári beszállító(Contitech) utángyártott szíja???????És mindez 5mm-nél ami azért nem gyenge és prémium alkatrészről van szó!!!!!És ez csak 1 példa volt a sok közül,de ha ezt valaki nekem megmagyarázza,hogy mitől van akkor elfogadom az ellenkezőjét,de addig nem.Ja és belső berkekből hallottam,hogy a Vw nem engedi,hogy a beszállító utángyártott alkatrésznél azonos minőséget áruljon saját logójával!

Szerző:  Katz [ vas. feb. 04, 2018 7:28 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

reweptor írta:
Csabaa írta:
mikrobi74 írta:
Helló !

Állítólag létezik lista a cserélendő alkatrészekről (km futás). Ha valakinek van ilyen ,közkincsé tehetné?!
Üdv! :D :help:

Szia
https://mega.nz/#!30Y1yI4I!JMCmDiSymBUc ... scrW85Pb_Q
Ennek az elején egy-két dolgot felsorol.


Hali

Ilyenetek van fabia II-höz is?
Gondolom nagyon hasonló a feltöltötthöz, de ha van külön az enyémhez is, akkor azt szívesen elfogadnám :)
(Elsősorban 1,4 16V 2009-es benzines kombihoz érdekelne)

Köszi!

Sziasztok!
Nem tudom megnyitni a linket. Letöltöttem az appot beregisztráltam, de ahogy beregisztrálva nyitnám meg már nem mutatja a fájlt:(, ha alkalmazás nélkül nyitom meg simán böngészőben akkor mutatja, hogy ott a fájl csak szól, hogy töltsd le az appot :(

Szerző:  Brolin [ pén. jan. 19, 2018 4:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Szesze írta:
Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!


Sziasztok,

egy megjegyzés ehhez a gondolatmenethez a részemről. Például a vezérlés (feszítők/görgők) esetében (is) TIER 1-es beszállítókról beszélhetünk, Ők azok akik közvetlen szállíthatnak az OEM-nek. És minden TIER 1-es beszállítónak már meg kell felelnie az IATF 16949:2016 (régebben ISO/TS) automotív szabványnak. Ez azért lényeges, mert ezáltal mindegy hogy egy VW/Skoda/Audi dobozos alkatrészt vesz az ember vagy annak saját dobozos változatát.
Ettől függetlenül a nagy beszállítóknál is vannak sajnos minőségi ingadozások a termék életút alatt akár az ő beszállítóik miatt akár önhibából, de még úgy is teljesítik az aktuális vevői előírásokat (mondjuk funkcionális tekintetben) de élettartamra már nem mindig biztos, élettartamot tesztelni meg szériában ugye nem lehet.
Hogy mégis miért jobb nevesebb beszállítótól alkatrészt venni, azért nekik a tanúsítványaik megvannak ami többek közt biztosítja a garanciális oldalt is meg az OEM is elfogadta mint beszállító (tehát az adott termékre biztos hogy kellett nekik a vevői követelményrendszer szerinti design validációs tesztfolyamatot végigfuttatni).

Személy szerint meg az online web katalógusaikat kedvelem, mert szinte mindig a korrekt cikkszámokat / termékeket lehet megtalálni (pl. ATE, Hella, TRW online catalog, stb...)

Üdv.: Bálint

Szerző:  Szesze [ pén. jan. 19, 2018 1:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!

Szerző:  Szesze [ pén. jan. 19, 2018 1:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Időszakosan Cserélendő alkatrészek

Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!

Oldal: 1 / 39 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/