Ákos1502 írta:
Sziasztok.
Segitségre lenne szükségem.
2001 Skoda Fábia 1.4 es mpi motoros autóm van és olyan problémám van hogy 400-500km es autózás után kb 2-3dl hűtővízet kell utána tölteni de ekkor még nem megy le a szint minimumra.
Általában rövid távon használom napi 30-35 km munkába menet jövet.
A csöveknél csatlakozásoknál gombáknál folyást nem találok száraz a motortér.
Olaj tiszta világos barna színű.
Hűtőviz szintén tiszta rozsaszín.
Hidegen melegen egyarán könnyen indul.
Szerelőnél volt át lett nézve nem talált rendellenességet.
Mi lehet a hiba oka hol keressem vagy ezeknél a konstrukcióknál ez normális lehet?
Segitségeteket előre is köszönöm.
Ákos
létezik egy gyári célszerszám ennek a hibának a diagnozisára . Egy nyomásmérős " pumpával" felpumpálják a rendszert és keresik a hibát.
lehet egy kicsit parasztosan is keresni a hibát.
Ha édes szagot érzel ( fagyálló szaga) akkor az utastérben lehet a hiba de a motortérből is jöhet a szag. Érdemes a elől sa belső szönyeget megnézni hogy nedves-e
Érdemes levenni az olajbetöltő sapkát ha habos akkor az olajba folyik az olaj ha szerencséd van csak hengerfej tömités
Érdemes a kipufogozt is megnézni milyen füstöt enged ha fehér gőz jön akkor a hengerbe folyik a víz.
A kiegyenlítő tartályban a víz normálisan csak kering. hiba esetét ha a henger bedolgozik a vízbe bugyborékol a víz . Normál esetben a rendszer a kiegyenlítő tartályon keresztül légtelenedik a rendszer.
a 2- 3 deci víz hiba hely nem nagyon látszik mert időarányosan kevés víz megy el és az is elgözölög.
Érdemes a vízpumpát is megnézni az alján van egy lyuk amin keresztül kifolyhat a víz ha a " tömszelence " meghibásodik.
Hütő hiba is lehet a fém hütőcsövek egy gumitömitéseken csatlakozik a hütő oldalsó müanyag elemeihez . ez is elengedhet.
Az olaj beöntő sapka kissé fehér habos szokott lenni. Ez hosszú távú autózás után eltűnik. Belső szőnyegek szárazok motortérből fagyállo szag nem jön utastérből sem.
Kipufogó száraz nem gőzöl. Inditásnál sincs gőzfelhő. Hűtő nem bugyborékol motor járása alatt. Víz tiszta. Olajszint olajcseréről cserére nem változik