Mark1996 írta:
Sziasztok!
Nekem egy 1.2-es Skoda Fabia HTP autóm van 2004-es AZQ.
Olyan problémám van vele, hogy a teljesitménye időnként erezhetően lecsökken. Egy úgy értem hogy kévésbé húz/erolkodik. Jo esetben ilyen 2500-ös fordulat körül szokott húzni viszont amikor elgyengül akkor 3000 fölött sem húz szinte semmit és a motor is hangosabb. Már sok mindent átböngésztünk de nem találtunk rá megoldást. Ami cserélve volt: EGR szelep (hibakod miatt), komplett olajcsere, MAP szenzor, 1-es és 2-es lambdaszonda, termosztát, hűtővíz, pillangó szelep tisztítás. Hibakodot nem tárol. Valakinek valami ötlete esetleg? Előre is köszönöm!
Az EGR szelep lambda szondák, pillangószelep milyen koszos volt ?
Mennyire mész rövid utakat?
Mennyire mész a kocsival takarékosan?
Mennyi olajat fogyaszt?
az öreg kocsiknak a kor (kopás) és az EGR szelep a nagy ellenségük. Az EGR szelep magas fordulat számon van zárva. Alacsonynál a kipufogó gázokat vezeti vissza a szívószelepekhez. Kopott motornál az olajos kipufógáz a szelepeket elkoszolja csökken a beszívott levegő menyisége. Az olajos kipufogó gáz eltömheti a katalizátort. Normál esetben hosszú úton a nagy melegtől tisztul a katalizátor lassu rövid utakon nincs öntisztulás , fölhalmozódik a kosz a katalizátorban.
Lehet próbálkozni szeleptisztitó és katalizátor tisztitó adalékkal 1 1 teli tankba kell betenni . De normálisan cserélni vagy kitisztítani kell az alkatrészeket és az olajfogyasztást megszüntetni , csökkenten i kell . ha ezek kimaradnak csak egy ideig lehet javítani az autón de később ujra előjön a hiba.