Joco írta:
Hello érdeklődnek ki milyen motor olaj márkát használ iletve mik a tapasztalatok negativ ill pozitiv köszi
Szia
Ez mindig a miben hiszel kérdése.
Én évekig castrol edge 5w30-t használtam, az 1,2 12 szelepesbe. Jó volt, hidegen is csöndes.
Amikor a vezérlés átugrott és szétverte a szelepeket , a bontott motoron látszott , szép tiszta belül, nincsenek lerakófások, és nincs olajkoksz.
Szinte 95%-ban városban használjuk, ez talán a legnagyobb igénybevétel.
Persze lehet azt mondani az olajtól ment el a láncfeszítés, de nem. Ez a motor ilyen cserélni kell a láncot üaximum 130e körül. Nekem 156e nél mászott el..
Tudtam a gondról ,de az rossz nem elég "híg" olajnak tudtam be ezt a hibát, és majd én kicselezem a technikát.
Hááát nem jött be...
A gyűrűk elég szépen elkoptak, egy dugót is cserélni kellett. Persze ezt is lehet az olajra fogni ,de nem.
Emelt nyomatékú ez a motor, és eleve lityi-lötyi benne a dugó.. ezt a játékot a gyűrű fogja kikompenzálni, és elkopik..
Elég jó fogyasztások jöttek össze 6-6,5 állandó városban. Ez az 5w30-as ajándéka.
Generál után xado olajat kezdtem használni 5w40-t. Ez az olaj is hozza az elöző olaj jó tulajdonságait. Nagyon halk a motor hidegen is, könnyen indul hosszabb állás után is. A fogyasztás persze emelkedett 7 körül van most nyári gumival. Az is igaz a feleségem jár vele 2x10km-t naponta. Amikor én jártam vele melóba az 2x20km volt, nyáron letornáztam a fogyasztást 5 körülire városban.
Az olaj mellett használom a xado adalékait is. A váltóban van plusz váltóadalék, és a motorolajban is.
Többfélét próbáltam, a highway-t, tuning-ot.
Ezek tartalmaznak egy kis varázs felületkezelőt, tapadóhídat, és surlódás csökkentőt.
Az eredeti kérdésre visszatérve, most elég jól érzi magát a motor ,de a fentiek miatt kutya legyen a talpán aki el tudja dönteni az olaj az adalék vagy a generál amitől minden rendben van.
a tuning adalékok arra jók hogy hideg motornál mig nem áll fel az olajfilm nem a fém a fémen csuszik hanem az adalékon