Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. máj. 17, 2021 1:07 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29372 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1959  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. máj. 12, 2021 4:22 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
sso003 írta:
Sziasztok! Kézifékkel kapcsolatban nekem is lenne egy kérdésem. Komplett féket cseréltem dobfékesben hátul( dob pofák munkahenger rugók), kivéve kézifékkötelet. Le is légtelenítettem de a csere óta a jobb hátulja jobban melegszik mint a bal. Próbáltam a kéziféket beállítani több kevesebb sikerrel. Arra gyanakszom, hogy a bal kötél jobban megnyúlt mint a jobb.
Az a kérdésem, mennyire szívós kézifék kötelet cserélni, mit kell ahhoz a kocsi alján szétbontani? Gondolom a dobféket újra atomjaira kell szednem. De gondolom ez a könnyebb része!
Köszi!


emeld meg a kocsi pörgesd meg kézzel a kerekeket . érzed a különbséget a két oldal között . Ha a kötél nem szorul visszaengedve könnyen kell forognia a keréknek. Ha visszaengedted néhányszor pörgesd és fékezd a kezeket hogy a betét elhelyezkedjen.

Nem bonyolult a kötelet cserélni. Alul egy helyen megy a kaszniba és néhány helyen kell a kötél pár rögzítését oldani . Bent meg ahol állítottad ott kell oldani.
Ha már bontod érdemes a másik oldalt is cserélni . Ha leszeded az agyat könnyebb cserélni. Az agyra új anyát kell tenni, és nyomatékkal lehúzni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 12, 2021 10:33 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 285
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Sziasztok! Kézifékkel kapcsolatban nekem is lenne egy kérdésem. Komplett féket cseréltem dobfékesben hátul( dob pofák munkahenger rugók), kivéve kézifékkötelet. Le is légtelenítettem de a csere óta a jobb hátulja jobban melegszik mint a bal. Próbáltam a kéziféket beállítani több kevesebb sikerrel. Arra gyanakszom, hogy a bal kötél jobban megnyúlt mint a jobb.
Az a kérdésem, mennyire szívós kézifék kötelet cserélni, mit kell ahhoz a kocsi alján szétbontani? Gondolom a dobféket újra atomjaira kell szednem. De gondolom ez a könnyebb része!
Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 09, 2021 6:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 63
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Nagyon köszönöm!
feketete írta:
Stuczi írta:
Üdvözletem! Fabia I 2007-es 1,2 12V BME motor . Kicseréltem a hátsó fékbetéteket, és a hátsó kerékcsapágyakat. Kérdéseim. Hogyan állítom be a kéziféket? És hogyan légtelenítem a fékrendszert, mert a fék csak pumpálás után fog. Nagyon köszönöm a segítséget!!!


Ha nem bontottad meg a fékvezetéket nem kéne légteleníteni. Ha levegős valahol hibának kell lenni. Ezt a hibát meg kell keresni! A hátsó fékeknél ha olajos volt a régi betét ott a hiba . Ha a munkahengernek a gumi porvédője alá nézel és olajos akkor csere.

Légtelenítés menete- Mindig a legtávolabbi helyen kell kezdeni és jönni egyre közelebb. BH JH BE JE

A féket fel kell pumpálni keményre. Megtartani. Nyitni a légtelenítő csavart . A pedál beljebb megy . Zárni a légtelenítőt. Ezt addig kell ismételni míg buborékos a fékolaj. Minden keréknél kell légteleníteni.
Ha még ilyet nem csináltál egy keréknél 3- 4 fékolaj kiengedés elég.
Vigyázni kell, hogy a fékolajtartályból ne fogyjon ki az olaj (újra kell kezdeni a légtelenítést)

Honnan tudod hogy van még a rendszerben levegő? Kell venni egy átlátszó ablakmosó csövet régi trabant wartburg csöve jó hozzá . Rádugod a légtelenyítő csavarra . csinálsz egy hurkot ami magasabban legyen a légtelenítő csavarnál . A másik végét egy átlátszó üvegbe tegyed . Ha légtelenítesz a csőben látod a légbuborékot.

Ha nem levegős a rendszer akkor máshol lehet a hiba . ezt meg kell keresni.
Pl lehet a főfékhenger is hibás . Vagy folyik hátulról, vagy ha nem folyik és a pedál nyomva tartásánál lassan megy be a pedál akkor szintén főfékhenger hiba . csak a két kőr között áramlik a fékolaj.

Ha kész vagy egy pár óra múlva próbáld ki a féket , hogy nem puha levegős a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 09, 2021 6:10 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Stuczi írta:
Üdvözletem! Fabia I 2007-es 1,2 12V BME motor . Kicseréltem a hátsó fékbetéteket, és a hátsó kerékcsapágyakat. Kérdéseim. Hogyan állítom be a kéziféket? És hogyan légtelenítem a fékrendszert, mert a fék csak pumpálás után fog. Nagyon köszönöm a segítséget!!!


Ha nem bontottad meg a fékvezetéket nem kéne légteleníteni. Ha levegős valahol hibának kell lenni. Ezt a hibát meg kell keresni! A hátsó fékeknél ha olajos volt a régi betét ott a hiba . Ha a munkahengernek a gumi porvédője alá nézel és olajos akkor csere.

Légtelenítés menete- Mindig a legtávolabbi helyen kell kezdeni és jönni egyre közelebb. BH JH BE JE

A féket fel kell pumpálni keményre. Megtartani. Nyitni a légtelenítő csavart . A pedál beljebb megy . Zárni a légtelenítőt. Ezt addig kell ismételni míg buborékos a fékolaj. Minden keréknél kell légteleníteni.
Ha még ilyet nem csináltál egy keréknél 3- 4 fékolaj kiengedés elég.
Vigyázni kell, hogy a fékolajtartályból ne fogyjon ki az olaj (újra kell kezdeni a légtelenítést)

Honnan tudod hogy van még a rendszerben levegő? Kell venni egy átlátszó ablakmosó csövet régi trabant wartburg csöve jó hozzá . Rádugod a légtelenyítő csavarra . csinálsz egy hurkot ami magasabban legyen a légtelenítő csavarnál . A másik végét egy átlátszó üvegbe tegyed . Ha légtelenítesz a csőben látod a légbuborékot.

Ha nem levegős a rendszer akkor máshol lehet a hiba . ezt meg kell keresni.
Pl lehet a főfékhenger is hibás . Vagy folyik hátulról, vagy ha nem folyik és a pedál nyomva tartásánál lassan megy be a pedál akkor szintén főfékhenger hiba . csak a két kőr között áramlik a fékolaj.

Ha kész vagy egy pár óra múlva próbáld ki a féket , hogy nem puha levegős a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 09, 2021 2:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!
Barátom Fábiáján javításra/cserére szorul az egyik küszöb.
Tudnátok ajánlani megbízható, de nem nagyon drága karosszériást, elsősorban fővárosit?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 09, 2021 12:38 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 63
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Üdvözletem! Fabia I 2007-es 1,2 12V BME motor . Kicseréltem a hátsó fékbetéteket, és a hátsó kerékcsapágyakat. Kérdéseim. Hogyan állítom be a kéziféket? És hogyan légtelenítem a fékrendszert, mert a fék csak pumpálás után fog. Nagyon köszönöm a segítséget!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 07, 2021 6:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
bandika írta:
viktor008 írta:
Sziasztok!
Tapasztaltabb kollégák segítséget szeretném kérni.

Azt tapasztaltam, hogy az autó első indításnál (általában reggel) nehezen, az utóbbi időben alig indul.
Három hengeres, nemrég cseréltem mindhárom gyertyát.
Miután néhány km-t mentem vele , azt követően ha leállítom már szépen indul (hosszabb állás után is).
Teljesítményben, illetve alapjáratnál sem tapasztalok lényeges romlást, ha beindul utána már működik minden.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Köszönöm a segítségetek.


Szia,
nálam ez a jelenség az Octaviánál van, de nagyon hőmérsékletfüggő..hidegben nehezebben indul...cseréltem hőfokszenzorokat, de nem sok hatása van.
Nálad is függ ettől, illetve gyertyacsere előtt is megvolt a jelenség?
Mindenképp valami szenzor a tippem.. én is végére akarok járni...van olyan vélemény is , hogy az új szenzor (hőgomba) sem biztos, hogy jó lenne..
Hány éves autó, illetve motor típus..?


lehet találgatni is, de érdemesebb tesztelni. Kéne egy hibakód olvasás. Érdemes lenne üzemanyag nyomást mérni.
Lehet hogy valahol fals levegőt szív. Nekem a kartellgáz visszavezető membránja volt kiszakadva. ezeket a hibákat nem alkatrészre mutatja a kód olvasás , hanem keverék képzési hibát ír ki.
A hőgomba hibáját nem mutatja ki a kód. A hőgomba mindenkori ellen állását kell mérni. Az ellenállás a hőmérséklet változásával változik.,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 07, 2021 9:18 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
viktor008 írta:
Sziasztok!
Tapasztaltabb kollégák segítséget szeretném kérni.

Azt tapasztaltam, hogy az autó első indításnál (általában reggel) nehezen, az utóbbi időben alig indul.
Három hengeres, nemrég cseréltem mindhárom gyertyát.
Miután néhány km-t mentem vele , azt követően ha leállítom már szépen indul (hosszabb állás után is).
Teljesítményben, illetve alapjáratnál sem tapasztalok lényeges romlást, ha beindul utána már működik minden.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Köszönöm a segítségetek.


Szia,
nálam ez a jelenség az Octaviánál van, de nagyon hőmérsékletfüggő..hidegben nehezebben indul...cseréltem hőfokszenzorokat, de nem sok hatása van.
Nálad is függ ettől, illetve gyertyacsere előtt is megvolt a jelenség?
Mindenképp valami szenzor a tippem.. én is végére akarok járni...van olyan vélemény is , hogy az új szenzor (hőgomba) sem biztos, hogy jó lenne..
Hány éves autó, illetve motor típus..?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 07, 2021 9:03 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 07, 2021 8:59 am
Hozzászólások: 1
Autó: 1.2
Sziasztok!
Tapasztaltabb kollégák segítséget szeretném kérni.

Azt tapasztaltam, hogy az autó első indításnál (általában reggel) nehezen, az utóbbi időben alig indul.
Három hengeres, nemrég cseréltem mindhárom gyertyát.
Miután néhány km-t mentem vele , azt követően ha leállítom már szépen indul (hosszabb állás után is).
Teljesítményben, illetve alapjáratnál sem tapasztalok lényeges romlást, ha beindul utána már működik minden.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Köszönöm a segítségetek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 03, 2021 7:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8023
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesztar írta:
Üdv!
Új vagyok meg itt , kérdezni szeretném 2 napja vettem egy 2002 es Skoda Fabia 1.4 mpi autót . Ma takarítás közben észrevettem a gázpedál alatt egy kis műanyag ütközött.
Mi a célja neki. Esetleg valami határoló vagy ilyesmi?

szia
Csak egy ütköző, a gázadás elektronikus,nem bowdenes a gázpedál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 02, 2021 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 02, 2021 7:48 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1.4 mpi
Üdv!
Új vagyok meg itt , kérdezni szeretném 2 napja vettem egy 2002 es Skoda Fabia 1.4 mpi autót . Ma takarítás közben észrevettem a gázpedál alatt egy kis műanyag ütközött.
Mi a célja neki. Esetleg valami határoló vagy ilyesmi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 01, 2021 3:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Stuczi írta:
Nagyon köszönöm a segítséget!! Én is arra gondoltam, hogy az ABS jeladóra miért és hogy kell figyelni?
Ha jól tudom ez egy mágneslap? Csak fel kell rakni?
Köszönettel!


ne törd le :) nem ami a csapágyan van , hanem a másik részt .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 01, 2021 8:29 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 63
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Nagyon köszönöm a segítséget!! Én is arra gondoltam, hogy az ABS jeladóra miért és hogy kell figyelni?
Ha jól tudom ez egy mágneslap? Csak fel kell rakni?
Köszönettel!

feketete írta:
mumo írta:
Stuczi írta:
Üdvözlettel! Fabia I 2007-es 1,2 BME motor 12V . A bal hátsó kerékcsapágy rendesen zúg, cserére érett! Mennyire tudom házilag megoldani a cserét, és ki kell e cserélnem mind a két oldalt? / én ezt gondolom/. Köszönettel várom a véleményt!!

Én kerékaggyal együtt cseréltem, nem kellett a csapágyakat sem kiszerelni.
Nem volt nagy művelet. Ha a féket le tudod bontani, onnan már csak a kerékagy csavart kell kihajtani és lehúzható egyben a kerékagy.
Csaba jóvoltából, itt egy teljes leírás:
https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJfROEuQQbtKb3MeA/folder/booSXDZD


A csere házilag megoldható. kell hozzá jó minőségű szerszám , nyomatékkulcs,
Mindig új anyával kell összeszerelni ! ! ! Az anyát nem szabad semmivel megkenni !
Vigyázni szerelés közben az ABS jeladóra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 30, 2021 3:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
mumo írta:
Stuczi írta:
Üdvözlettel! Fabia I 2007-es 1,2 BME motor 12V . A bal hátsó kerékcsapágy rendesen zúg, cserére érett! Mennyire tudom házilag megoldani a cserét, és ki kell e cserélnem mind a két oldalt? / én ezt gondolom/. Köszönettel várom a véleményt!!

Én kerékaggyal együtt cseréltem, nem kellett a csapágyakat sem kiszerelni.
Nem volt nagy művelet. Ha a féket le tudod bontani, onnan már csak a kerékagy csavart kell kihajtani és lehúzható egyben a kerékagy.
Csaba jóvoltából, itt egy teljes leírás:
https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJfROEuQQbtKb3MeA/folder/booSXDZD


A csere házilag megoldható. kell hozzá jó minőségű szerszám , nyomatékkulcs,
Mindig új anyával kell összeszerelni ! ! ! Az anyát nem szabad semmivel megkenni !
Vigyázni szerelés közben az ABS jeladóra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 30, 2021 2:59 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 654
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Stuczi írta:
Üdvözlettel! Fabia I 2007-es 1,2 BME motor 12V . A bal hátsó kerékcsapágy rendesen zúg, cserére érett! Mennyire tudom házilag megoldani a cserét, és ki kell e cserélnem mind a két oldalt? / én ezt gondolom/. Köszönettel várom a véleményt!!

Én kerékaggyal együtt cseréltem, nem kellett a csapágyakat sem kiszerelni.
Nem volt nagy művelet. Ha a féket le tudod bontani, onnan már csak a kerékagy csavart kell kihajtani és lehúzható egyben a kerékagy.
Csaba jóvoltából, itt egy teljes leírás:
https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJfROEuQQbtKb3MeA/folder/booSXDZD


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29372 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1959  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség