Petyesz írta:
Sziasztok!
Már én is szóba akartam hozni ezt az E10-es dolgot...
Még az E5 idejében azt olvastam, hogy az etanol energiatartalma (fűtőértéke) 32%-kal kisebb, mint a benziné, ezért az E5 használata 1,5–2,0%-os fogyasztásnövekedést okoz. Akkor az E10 nyilván ezt még tovább emeli.
Saját autóba kizárólag Shell kútnál tankolok, 95-ös benzint, legutóbb 7.-én tettem meg. Némi meglepetésemre, a beharangozott január 1-gyel ellentétben annál a kútnál már akkor az összes benzines kútoszlopon az E10-es matrica fogadott. No meg egy okos táblácska, hogy tankolás előtt ellenőrizzem az autóm leírását, hogy alkalmas-e az E10 üzemanyag fogyasztására.
Még nem néztem meg, de elképzelni sem tudom, hogy a 17 éves autóm könyve mit írhat a most bevezetendő üzemanyagról.
Mondjuk arról az okos táblácska már nem szólt egy szót sem, hogy mit tehet az, aki esetleg azt találja a könyvben, hogy nem használhatja az E10-et. Hiszen a Shellnél (legalábbis annál a kútnál biztosan) nincs választási lehetőség, csak az E10.
És van egy jelenség, amire csak most vélek magyarázatot találni...
Még javában jó idő volt, amikor arra lettem figyelmes, hogy ugyan nem jelentősen, de szinte egyik napról a másikra megnőtt az autóm fogyasztása.
Megmondom őszintén, nem tudok visszaemlékezni hónapokat, hogy épp akkor tankoltam-e, de lehet, hogy a Shell suttyomban már akkor átállt az E10-re, de a matricákat csak most méltóztattak lecserélni??
Nem tudom...
Szerintem meg tök mindegy mit mond a kút. Az eredményt nem egy-két tankolás után fogjuk megtapasztalni. Az én autóm elméletileg jó az E10-re ( elméletileg.. ). Sajna Magyarországon nincs egy típuskereső lista, amit a gyártók adnak ki erre a célra. Az autóm gépkönyvében egy árva szó nem esik az E10-ről, annyi szerepel benne, hogy 95-ös oktánszámú benzint tankoljak. Sok mindenkinek tök mindegy, hogy mi tankol az autójába, de annak, aki gondoskodik is a gépjéről annak nem. A német oldal elérhetetlen, itthon meg nesze semmi tájékoztatás van..