Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jan. 22, 2019 6:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1690 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 113  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 1:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csaba úr azt írta nekem nem rég (remélem nem baj, hogy felidézem), hogy az 1.4 16V BUD-s motor az az 1.4 Octavia motorja. Én nem tudom, viszont ha az, akkor nem lehet, hogy a váltó is Octavia-hoz tartozik inkább?

Egyébként valahonnan a FabiaI gyártásának az utolsó szakaszából származhat az autóm, mert mikor Atyám vette az övékét 2007.04.-ben mondták neki a szalonban, hogy várjon pár hetet, mert már itt az új Fabia (II). Apu megnézte a képen az újat, majd a háta mögött a kiszemelt példányt és azt mondta, nem vár ... :D
Szóval a lényeg, hogy sacc ~2007.05. hóig lehetett Fabia I.-et venni. Az enyém pedig 2006.11. hó végi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 1:27 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci-,
"túl új" az autód :) vagy inkább a meglévő dokumentációink "túl régiek" :(
A "JFM" váltó kód még (?) nincs bennük.

Amik megvannak :

002-es váltó kódok :
EMH - FCM - FNK - GCG
( 1.4 50kW, 1.4 44kW )

FJQ
( 1.0 37kW )

02T-s váltó kódok :
EYY - FDN - FVU - GDJ - GRS - FCX - FRA - GDR - GSA
( 1.9 47kW )

EYX - FDM - FVT - GDH - GRP - FCU - GDL - GRZ
(1.4 55kW )

EYW - FDL - FVS - GDG - GRQ - FCV - GDM - GRY
( 1.4 74kW )

EJZ - FNJ - FVV - FPU - GEY - GKX - GSC
( 2.0 85kW )

FSP - GDN - GSH
( 1.2 40kW )

GDP - GSB
( 1.2 47kW )

02R-es váltó kódok :
EMD - EWT - GGU
( 1.9 74kW )

GGV
( 1.4 55kW TDI )

001-es váltó kódok ( automata ) :
ESK - GJF - GJG
( 1.4 55kW )

0A8 váltó kódok ( 6 sebességes ) :
FJW - FSM - HDS
( 1.9 96kW )

A 2004-től lévő - ezekhez képest - új verziókról akinek van információja, kérem ne tartsa magában :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 12:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Noh.

A kedvetekért kiszedtem a nagy műgonddal rögzített pótkerekemet. Egy heveder rögzíti a csomagtartó sarkába, a közepében pedig egy fa lemezből kivágott korong van. Így tároló "rekesz"-ként tölti unalmas napjait. :)
Lefotóztam az autó adatait feltüntető cetlit is. (hogy ez nekem nem jutott eszembe?! Sorry.. :oops:) Ha jól látom, akkor a váltó kódja "JFM".
Valamint, ha már úgy is fényképeztem, akrtam már nektek mutatni, hogy az én autómhoz adtak ilyen füzet-et is. 4-5 oldal az egész, nem nagy dolog! (Ha érdek valakit, alkalom adtán be scacnnelem!). Abban a műszaki adatokra vontkozóan EZT írják az autóról!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 10:49 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci-,

megnézheted a motortérben is, a váltó házán a kódot : váltó kód ;
de egyszerűbb a járműadatok ( VIN ) matricán - szervízfüzetbe ragasztva és/vagy a csomagtérben a pótkerék környékén - a "Sebességváltó" kódnál :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
olle_gyuri írta:
goes, -Maci-,

ha majd egyszer tudjátok, nézzétek meg és utána írjátok be ide legyetek szívesek, hogy milyen kódú váltó van az autótokban! Köszönöm!
A fordulatszám értékek alapján -Maci- Fabiájában is a 2.0-ás váltója van 8)
Elvileg ezek a kódszámú váltók kerültek alapesetben a 2.0 85kW motorhoz :
EJZ - FNJ - FVV - FPU - GEY - GKX - GSC


Szívesen megnézem, csak nem tudom hol találom?! :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 24, 2010 9:17 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
goes, -Maci-,

ha majd egyszer tudjátok, nézzétek meg és utána írjátok be ide legyetek szívesek, hogy milyen kódú váltó van az autótokban! Köszönöm!
A fordulatszám értékek alapján -Maci- Fabiájában is a 2.0-ás váltója van 8)
Elvileg ezek a kódszámú váltók kerültek alapesetben a 2.0 85kW motorhoz :
EJZ - FNJ - FVV - FPU - GEY - GKX - GSC


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 4:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


Nekem is!

100km/h-->2750
110km/h-->~3100
130km/h-->~3500

1.4 16V 59kW BUD


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 9:26 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
goes írta:
nagyon hosszú az 5. fokozata, ha jól rémlik a váltó valóban egyezik a 2 literesével

A 2 literes, 85kW-os motor váltójában az az igazi királyság, hogy a végáttétele ( final drive ) olyan hosszú, mint a hosszabb dízelé 8)
Külön az V. fokozat nem annyira vészes, 0,889 áttételű ( 32 / 36 ).
Hozzá kellene tenni a dízel V.-ét, és a 0,74-es ( 37 / 50 ) áttétellel lehetne csodákat művelni... :D

Csabaa írta:
Az stimmel mert az órát néztem az meg csal 5km/h-t felfelé a gps szerint.

Nálam is ugyanez van :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 9:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7523
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
A gyári adatokból kiindulva 140km/h-nál az 1.2-es 40kW-os 4.250-et forog,
az 1.2-es 47kW-os 4.500-at ( 165/70/R14-es gumival ).


Az stimmel mert az órát néztem az meg csal 5km/h-t felfelé a gps szerint.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hétfőn megyek autópályázni, megnézem óra szerint 140-nél mennyit forog a motor.

olle_gyuri írta:
Csabaa írta:
140-nél 4000-et forog.
...
1,2/12v-nél

A gyári adatokból kiindulva 140km/h-nál az 1.2-es 40kW-os 4.250-et forog,
az 1.2-es 47kW-os 4.500-at ( 165/70/R14-es gumival ).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 9:04 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:
140-nél 4000-et forog.
...
1,2/12v-nél

A gyári adatokból kiindulva 140km/h-nál az 1.2-es 40kW-os 4.250-et forog,
az 1.2-es 47kW-os 4.500-at ( 165/70/R14-es gumival ).

Csabaa írta:
városban mindig a nyomaték maxnál váltok

Valóban így dinamikus az autó, én is szeretek így váltani :wink:
De a legkisebb fajlagos fogyasztás nem itt lesz, inkább alatta.
A nyomaték maximum a motor fajlagos üzemanyag fogyasztási minimumával függ inkább össze, vagyis hogy egy gramm benzinből mekkora teljesítményt képes kihozni. Ez egy motor-próbapadon mérhető fordulatszám, viszont az egész autót vizsgálva már nem ez a fordulatszám adja a legkisebb fogyasztást.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára olle_gyuri pén. júl. 23, 2010 9:13 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 9:03 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
1.4 8V OHV. Teljesen gyári, ennek nagyon hosszú az 5. fokozata, ha jól rémlik a váltó valóban egyezik a 2 literesével. Óra szerint 60 km/h alatt nem is szereti az ötödiket.

olle_gyuri írta:
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


Gyári arányú minden? :) A 100km/h pontos? :)
Ha igen, akkor az csak úgy jöhet ki annyira, ha a 2.0 literes 85kW-os motorhoz tartozó váltót használod... 8)
( 195/50/R15 gumival vagy váltóméretével )
Igazi ritkaság, de igazad van : lehet ilyen is.
A hétköznapi, nagy számban előforduló benzines Fabia I-ek 100km/h-hoz tartozó motor fordulatszáma 3.000 és 3.400 között van :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:42 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


Gyári arányú minden? :) A 100km/h pontos? :)
Ha igen, akkor az csak úgy jöhet ki annyira, ha a 2.0 literes 85kW-os motorhoz tartozó váltót használod... 8)
( 195/50/R15 gumival vagy váltóméretével )
Igazi ritkaság, de igazad van : lehet ilyen is.
A hétköznapi, nagy számban előforduló benzines Fabia I-ek 100km/h-hoz tartozó motor fordulatszáma 3.000 és 3.400 között van :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7523
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


140-nél 4000-et forog.
Szerintem a 80-90 a tuti. Két hete 7 úton ilyen tempónál a pillanatnyi 4-5 között volt.
Tudom ez a pillanatnyi miatt nem mérvadó de ilyenkor csak 2000-3000 pörög motor. Én a városban mindig a nyomaték maxnál váltok ez az 1,2/12v-nél pontosan 3000. Így nagyon dinamikusan indul csak túlcsúszik az 50-en.. :) A másik,hogy a tavaly téli gumival nyomtam végig a nyarat. Most a nyárival megyek ami vékonyabb is és simán 1-1,5literrel kevesebbet eszik a kocsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.

olle_gyuri írta:
Az eddigi megfigyeléseim szerint 2.000-es fordulatszám környékén van az a határ, ameddig érdemes fogyasztás csökkentési szándékkal lemenni.
Ahogy goes írta, az extrém alacsony fordulatszám ( szinte alapjárat-közeli ) nem jó az alacsony fogyihoz.
Rossz a motor töltöttségi hatásfoka, arányaiban nagyobb az üzemanyag igénye.
Ha a "hosszabb" váltó van a benzines Fabia I-ben, akkor 100km/h-nál forog 3.000-et V.-ben.
Ebből kiindulva a kb. 60-70km/h az a sebesség-tartomány, ahol a legalacsonyabb fogyasztás várható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1690 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 113  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Stuczi valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség