Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jún. 18, 2018 7:01 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 112  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:42 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


Gyári arányú minden? :) A 100km/h pontos? :)
Ha igen, akkor az csak úgy jöhet ki annyira, ha a 2.0 literes 85kW-os motorhoz tartozó váltót használod... 8)
( 195/50/R15 gumival vagy váltóméretével )
Igazi ritkaság, de igazad van : lehet ilyen is.
A hétköznapi, nagy számban előforduló benzines Fabia I-ek 100km/h-hoz tartozó motor fordulatszáma 3.000 és 3.400 között van :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7289
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.


140-nél 4000-et forog.
Szerintem a 80-90 a tuti. Két hete 7 úton ilyen tempónál a pillanatnyi 4-5 között volt.
Tudom ez a pillanatnyi miatt nem mérvadó de ilyenkor csak 2000-3000 pörög motor. Én a városban mindig a nyomaték maxnál váltok ez az 1,2/12v-nél pontosan 3000. Így nagyon dinamikusan indul csak túlcsúszik az 50-en.. :) A másik,hogy a tavaly téli gumival nyomtam végig a nyarat. Most a nyárival megyek ami vékonyabb is és simán 1-1,5literrel kevesebbet eszik a kocsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 8:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nekem 100-nál 2750-et forog a motor.

olle_gyuri írta:
Az eddigi megfigyeléseim szerint 2.000-es fordulatszám környékén van az a határ, ameddig érdemes fogyasztás csökkentési szándékkal lemenni.
Ahogy goes írta, az extrém alacsony fordulatszám ( szinte alapjárat-közeli ) nem jó az alacsony fogyihoz.
Rossz a motor töltöttségi hatásfoka, arányaiban nagyobb az üzemanyag igénye.
Ha a "hosszabb" váltó van a benzines Fabia I-ben, akkor 100km/h-nál forog 3.000-et V.-ben.
Ebből kiindulva a kb. 60-70km/h az a sebesség-tartomány, ahol a legalacsonyabb fogyasztás várható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 7:14 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Az eddigi megfigyeléseim szerint 2.000-es fordulatszám környékén van az a határ, ameddig érdemes fogyasztás csökkentési szándékkal lemenni.
Ahogy goes írta, az extrém alacsony fordulatszám ( szinte alapjárat-közeli ) nem jó az alacsony fogyihoz.
Rossz a motor töltöttségi hatásfoka, arányaiban nagyobb az üzemanyag igénye.
Ha a "hosszabb" váltó van a benzines Fabia I-ben, akkor 100km/h-nál forog 3.000-et V.-ben.
Ebből kiindulva a kb. 60-70km/h az a sebesség-tartomány, ahol a legalacsonyabb fogyasztás várható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 7:10 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Nem akarok nagyon off lenni, de nekem ezzel a fogyasztás csökkentéssel kapcsolatban motoros tapasztalatom van.
Jellemzően 3.8-4.2 között fogyaszt a gép, attól függően mennyire nehéz a csuklóm. Egy hengeres, meg egyébként sem szeretem pörgetni, így a 4L egy nyugodt vezetési stílus eredménye. Örültem is magamnak mennyire ügyes vagyok.
Aztán tavaly nyáron elkövettem azt a hibát, hogy nálam jóval tapasztaltabb öreg rókákkal és az enyémnél jóval nagyobb vasakkal mentem el a mátrába knyarogni egy kicsit. A kollégák 50-60-nél felrakták a nagy 1200GS-eket meg a Varadero-kat 6.-ba és 2 órán keresztül nem nyúltak a váltóhoz.
Én kinlódtam egy darabig: kanyarban 3. üveghang, majd fel 4. és rögtön vissza 3., mert jött a következő kanyar. Csattogtattam egy darabig, aztán rájöttem, nincs értelme. Hagytam 3.-ban, úgy tartottam a tempot. Pörgött is rendesen! Gondoltam, mindegy egyszer lesz 5L a fogyasztásom, túlélem.
Aztán szaladtak a kilométerek és csak nem akart kigyulladni az üzemanyag visszajelzőm. Már majdnem azt hittem, hogy meghalt, mikor kivillant. Megálltunk tankolni. A megtett km-ekből és a tankolt mennyiségből 3.3L/100 km jött ki! Az óta sem sikerült megismételnem, igaz nincs is szívem úgy pörgetni...


Ezzel nem azt akarom mondani, hogy minél jobban pörög egy motor, annál kevesebbet eszik. Nem! Viszont szerintem van egy ideális fordulat szám tartomány, ahol a leg gazdaságosabb. Ez pedig a motor nyomaték-csúcsa körül lehet. Pl. váltás előtt gazdaságosabb lehet kicsit kihúzatni, mint hagyni, hogy dadogjon... (csak, hogy sarkos legyek) Szerintem nekem akkor ezt sikerült eltalálnom teljesen véletlenül...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 6:22 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nekem az 1,2 12V Hatchback 50 Km/h-nál 1500-at forog, de nem igazán szereti és még a fogyasztása is rosszabb, mint amikor alacsonyabb fokozatban nagyobb fordulattal halad 50 Km/h sebességgel.

goes írta:
Háát, nekem 45 km/h-nál ötödikben 1100-1200 1/min-t forog a motor, kész gyilkosság, rosszabb a motornak, mintha szénné pörgetném. Lehet, hogy az 1.2-es motorhoz ilyen rövid váltó jár?

pifti412 írta:
Szia!

A fogyasztás csökkenésébe nagyban belejátszik a külső hőmérséklet, nekem nyáron 4,8 körül van, télen egy literrel több az átlagfogyasztásom Budapesten (1.2 12V kombi). Ha egy kicsit még akarsz faragni, akkor fújd keményebbre a gumikat (2.5-re), azzal még kb 5-8%-ot el tudsz csípni. Amúgy jó helyen keresgélsz, szerintem az alacsony városi fogyasztáshoz a kulcs az óvatos gyorsítás és a megszerzett mozgási energia maximális kihasználása (értsd: ha tudom, hogy piros lesz a lámpa ötszáz méterrel előttem mire odaérek, akkor motorfékkel megyek el odáig.)

Nekem amúgy a 45-50 km közötti tartományban fogyaszt a legjobban az autóm, ötös fokozatban. Egy nyári meleg napon volt, hogy 2,9l es átlagot mutatott, amikor hazaértem a melóhelyről, igaz akkor piros lámpa nélkül jöttem végig a 40-es táblával szegélyezett úton 45-tel.

hupihun írta:
Lement 4.7-re per száz, de hogy hogy csináltam azt nem tudom :lol: (773km/36.3l)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 23, 2010 6:03 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Sziasztok!

Én is ügyes voltam! Most tankoltam! 25.3L gáz ment az autóba, amikor is a napi számlálóm 386.3 km-t mutatott. Ez 6.54L-t jelent gázból. Tekintve, hogy 1L-rel fogyaszt többet gázból, ezt elég jónak ítélem meg! Kedvenc kúton szoktam tankolni 169 Ft-ért.
Nyilván a kánikula is besegített, mert én nagyon nem szoktam pötyörögni! Ez a fogyasztás nekem 80% autópályázással (110-120 ésszel), a lehető leg több motorfékkel jött ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 22, 2010 9:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Háát, nekem 45 km/h-nál ötödikben 1100-1200 1/min-t forog a motor, kész gyilkosság, rosszabb a motornak, mintha szénné pörgetném. Lehet, hogy az 1.2-es motorhoz ilyen rövid váltó jár?

pifti412 írta:
Szia!

A fogyasztás csökkenésébe nagyban belejátszik a külső hőmérséklet, nekem nyáron 4,8 körül van, télen egy literrel több az átlagfogyasztásom Budapesten (1.2 12V kombi). Ha egy kicsit még akarsz faragni, akkor fújd keményebbre a gumikat (2.5-re), azzal még kb 5-8%-ot el tudsz csípni. Amúgy jó helyen keresgélsz, szerintem az alacsony városi fogyasztáshoz a kulcs az óvatos gyorsítás és a megszerzett mozgási energia maximális kihasználása (értsd: ha tudom, hogy piros lesz a lámpa ötszáz méterrel előttem mire odaérek, akkor motorfékkel megyek el odáig.)

Nekem amúgy a 45-50 km közötti tartományban fogyaszt a legjobban az autóm, ötös fokozatban. Egy nyári meleg napon volt, hogy 2,9l es átlagot mutatott, amikor hazaértem a melóhelyről, igaz akkor piros lámpa nélkül jöttem végig a 40-es táblával szegélyezett úton 45-tel.

hupihun írta:
Lement 4.7-re per száz, de hogy hogy csináltam azt nem tudom :lol: (773km/36.3l)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 22, 2010 8:25 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 22, 2010 8:21 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!

A fogyasztás csökkenésébe nagyban belejátszik a külső hőmérséklet, nekem nyáron 4,8 körül van, télen egy literrel több az átlagfogyasztásom Budapesten (1.2 12V kombi). Ha egy kicsit még akarsz faragni, akkor fújd keményebbre a gumikat (2.5-re), azzal még kb 5-8%-ot el tudsz csípni. Amúgy jó helyen keresgélsz, szerintem az alacsony városi fogyasztáshoz a kulcs az óvatos gyorsítás és a megszerzett mozgási energia maximális kihasználása (értsd: ha tudom, hogy piros lesz a lámpa ötszáz méterrel előttem mire odaérek, akkor motorfékkel megyek el odáig.)

Nekem amúgy a 45-50 km közötti tartományban fogyaszt a legjobban az autóm, ötös fokozatban. Egy nyári meleg napon volt, hogy 2,9l es átlagot mutatott, amikor hazaértem a melóhelyről, igaz akkor piros lámpa nélkül jöttem végig a 40-es táblával szegélyezett úton 45-tel.

hupihun írta:
Lement 4.7-re per száz, de hogy hogy csináltam azt nem tudom :lol: (773km/36.3l)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 22, 2010 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
A múltkor téma volt a sebesség és fogyasztás közti összefüggés : csökkentett sebesség -> csökkenő fogyasztás...
Nemrég volt alkalmam egy ismert útszakaszon egy kora reggeli időpontban - amikor szinte semmi forgalom nem volt - közlekedni.
Korábban 6,0-6,5 literes fogyasztással autóztam ott ( óvatos gázpedál kezeléssel :) ), 60-65km/h átlagsebesség mellett.
A közel nulla forgalmat kihasználva, és baromira ráérve :) kíváncsiságból megnéztem, hogy 50km/h átlagsebességnél milyen adat jön ki.
Kerek 1 literrel csökkent a fogyasztás : 5,0-5,5 liter lett.
Ehhez az országúti szakaszokon 70..80-as "tempó" kellett... :D
( mindezt egy 1,4 16V BBZ 100LE kombival ).
Igazából nem az abszolút számok érdekesek, hanem az arány, amennyivel a sebesség csökkentése lejjebb viszi a fogyasztást.
Jól jönne nagyon egy VI. sebességi fokozat - ezt nagyon hiányolom a Fabia-s lehetőségek közül :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 28, 2010 8:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Az autósok lelkiállapotát nagyon jól ismerem mert a munkám az utakon történik, és igen én szoktam legjobban szidni a tögymörgőket de csak addig míg be nem ülök a kedvenc Fabiába mert akkor már minden békés és idilli :D még az az 5 perc többlet is megéri azt az évi 40000 Ft megtakarítást de így legalább lesz miből kifizetni az áramszámlát.

Van egy mondás mely szerint csak addig bántod a másik autós míg el nem kezded magad kívülről figyelni. Béke veletek :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 28, 2010 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Tibibá666,
helyettem is szóltál! :)
Pont azt akartam írni, hogy az országúton - semmilyen más indok nélkül - 60km/h-val szédelgő, elvetemült fogyasztás-csökkentő autósok kb. akkora veszélyt jelentenek, mint a száguldozók...
Szép dolog az alacsony fogyasztásra gyúrás ( magam is szoktam művelni néha ), de csak addig a pontig, amíg a közlekedés többi résztvevőjét nem akadályozzák vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 28, 2010 7:39 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
A többi autóstárs idegállapotát viszont nagy mértékben rontja az ilyen stílusú közlekedés. :D
Gondolom sietned nem kell igazán, mert akkor nem lennének ilyen jó fogyasztási adataid. :)

Egyébként dicséretes az általad elért fogyasztási eredmény!
Az ÖMV minden üzemanyaga és a Shell V-Power-Racing 99-ese Ausztriából származik. A többi valóban MOL alaptermék, csak az adalékolásukban térnek el a különböző márkák üzemanyagai. Hozzáteszem, hogy az adalékolás elég sokat számít. ;)
hupihun írta:
Pusztán agymunkával :idea: Utánanéztem dolgoknak és elkezdtem számítgatni olyan dolgoknak is mint pl. 0-50-re padlógázos gyorsítással kb 0.25 dl benzint égetek el, mennyi üzemanyagot spórolhatok üresben gurítással, vagy motorfékkel (elárulom elenyészőt de sok kicsiből mégis csak lesz valami)

Legutóbb 4.67 literes átlagot mentem egy tank benzinnel. Tök mindegy hogy hol tankolsz úgy is Százhalombattáról származik 8) , az adalékok és kütyük is csak szemfényvesztések de a laikus persze elhiszi mert el akarja hinni, de ez így természetes ufómagazin is van meg csodadoktorok is.

Fejben dől el minden, van aki extrém módon űzi ezt a sportot 0w-20 olajat használ meg 145-ös 3 baros gumiabroncsokat és csinál egy 2.7-es átlagot 1.0 yarissal hehe

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg297883#msg297883
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg319907#msg319907
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg313946#msg313946


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 28, 2010 6:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Pusztán agymunkával :idea: Utánanéztem dolgoknak és elkezdtem számítgatni olyan dolgoknak is mint pl. 0-50-re padlógázos gyorsítással kb 0.25 dl benzint égetek el, mennyi üzemanyagot spórolhatok üresben gurítással, vagy motorfékkel (elárulom elenyészőt de sok kicsiből mégis csak lesz valami)

Legutóbb 4.67 literes átlagot mentem egy tank benzinnel. Tök mindegy hogy hol tankolsz úgy is Százhalombattáról származik 8) , az adalékok és kütyük is csak szemfényvesztések de a laikus persze elhiszi mert el akarja hinni, de ez így természetes ufómagazin is van meg csodadoktorok is.

Fejben dől el minden, van aki extrém módon űzi ezt a sportot 0w-20 olajat használ meg 145-ös 3 baros gumiabroncsokat és csinál egy 2.7-es átlagot 1.0 yarissal hehe

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg297883#msg297883
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg319907#msg319907
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=289.msg313946#msg313946


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 27, 2010 7:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1146
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Mivel sikerült ezt elérned?

hupihun írta:
Fogyasztást csökkentő akcióm úgy tűnik sikerrel járt az elmúlt 4 hónapban február-június közt 3851 km-ert tettem meg és 191.93 liter üzemanyagot használtam fel ami 4.98-as átlagot jelent a korábbi 6-6.5 helyett. ZSÍR! :P (1.4 55KW)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 112  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség