Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. júl. 04, 2020 3:23 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1701 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. márc. 19, 2010 6:24 am 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 17, 2010 11:22 pm
Hozzászólások: 8
Szervusz!

Köszönöm szépen a hozzászólást. Csak megerősítettél a beszerelésben, csak még gyűjtenem kell hozzá.

Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2010 4:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 13, 2009 10:20 am
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Esztergom
Szia Csiga!

Nekem is egy 1.4-es 16 szelepes fábiám van. Én még 2008 decemberében vettem 110 ezer km-errel, de már át volt alakítva gázosra. Landi Renzo Omega a szett típusa. Nekem eddig semmi gond nem volt vele a megtett 20 ezer km alatt (mindössze egy gázszűrőt kellett cserélni), persze eleinte ódzkodtam tőle, de nagyon megszoktam. Nagyjából 1-1,5 literrel fogyaszt többet gázból és a 38 literes pótkerék helyére szerelt teli tartály kb 400-440 km megtételére elegendő. Egy picit talán gyengébbnek érezhető gázzal mint benzinnel. Én azért néha szoktam benzinnel is használni, mert sokan mondják, hogy nem tesz jót, ha csak gázzal megy az ember. A szerelőm szerint például a szelepeknek nem tesz jót, mert nincs olyan kenése, mint a benzinnek, bár ezt én teljesen nem értem, mert annyira sajna nem értek hozzá...
Viszont, ha van rá keret, érdemes elgondolkodni rajta, mert tényleg megéri!

üdv


csiga írta:
Üdv Mindenkinek!

Egy 2005-ös kombi 1.4 16v fábiám van. Üzemanyagárakra tekintettel erősen gondolkodom gázüzemű átalakításon. Ha van tapasztalata valakinek ilyen tipusú motor átalakításához, kérem segítsen ebben.
Esetleg bioetanol, bár az nem tűnik annyira jó műfajnak.
Köszönöm!
[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2010 8:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Tudtommal az átalakítás 2-300e Ft-ba kerül, így csak akkor térül meg a befektetés rövid távon, ha nagyon sokat használod az autót.

csiga írta:
Üdv Mindenkinek!

Egy 2005-ös kombi 1.4 16v fábiám van. Üzemanyagárakra tekintettel erősen gondolkodom gázüzemű átalakításon. Ha van tapasztalata valakinek ilyen tipusú motor átalakításához, kérem segítsen ebben.
Esetleg bioetanol, bár az nem tűnik annyira jó műfajnak.
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 11:27 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 17, 2010 11:22 pm
Hozzászólások: 8
Üdv Mindenkinek!

Egy 2005-ös kombi 1.4 16v fábiám van. Üzemanyagárakra tekintettel erősen gondolkodom gázüzemű átalakításon. Ha van tapasztalata valakinek ilyen tipusú motor átalakításához, kérem segítsen ebben.
Esetleg bioetanol, bár az nem tűnik annyira jó műfajnak.
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 1:25 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Szia!

A 6V-ben a MAP szenzor szívócsőben a fojtószelep alatt helyezkedik el és 2 torx csavar fogja. A képen a 4-es számú alkatrész. EGR szelep az ábra szerint nincs ennél a motornál. A 12V-nél már van.
Kép


vazgabi írta:
Szervusz "Tibibá666"


S azt meg tudnád mondani hogy van -e ezekben a motorokban EGR szelep, ill MAP szenzor, s ha igen , hol is helyezkedik el? Ma délután nézelődtünk a motortérben, de nem sikerült megtalálni...
S hogy mitől ez a brutálisan sok fogyasztás?


Tibibá666 írta:
Minden 1,2-es 3 hengeres VW motorban van vákuum. Skoda szervizben jó néhányat új autót is kipróbáltunk és mindnél megvan ez a jelenség. Ha tovább hagyod levéve az olajbeöntő sapkáját akkor le is áll a motor.
Ez abszolút nem hiba!!! Az okára sajnos nem tudok választ adni. :S
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 9:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Szervusz "Tibibá666"


S azt meg tudnád mondani hogy van -e ezekben a motorokban EGR szelep, ill MAP szenzor, s ha igen , hol is helyezkedik el? Ma délután nézelődtünk a motortérben, de nem sikerült megtalálni...
S hogy mitől ez a brutálisan sok fogyasztás?


Tibibá666 írta:
Minden 1,2-es 3 hengeres VW motorban van vákuum. Skoda szervizben jó néhányat új autót is kipróbáltunk és mindnél megvan ez a jelenség. Ha tovább hagyod levéve az olajbeöntő sapkáját akkor le is áll a motor.
Ez abszolút nem hiba!!! Az okára sajnos nem tudok választ adni. :S
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 9:45 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Minden 1,2-es 3 hengeres VW motorban van vákuum. Skoda szervizben jó néhányat új autót is kipróbáltunk és mindnél megvan ez a jelenség. Ha tovább hagyod levéve az olajbeöntő sapkáját akkor le is áll a motor.
Ez abszolút nem hiba!!! Az okára sajnos nem tudok választ adni. :S
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2010 5:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 172
na én nem vitázom de ha figyelmesen végigolvasod amit irtam.... "a karteben elvileg sem nyomásnak sem vákumnak nem kellee lenni. csak lebegtetni a levegőt. ha nyomás van benne akkor gyűrűzés furás stb vagy nem tudom kivehető hüvely van e benne. "


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2010 5:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Kedver feeri!!!

Több tuningmotort is építettem már! Ha egy hengerben ekkora nyomást mérünk, az a henger nem lehet kopott!!!! Amivel én nem vagyok tisztában az ezen konstrukciónál ,a motorvezérlő, és egyéb jeladók !!!! Illetve a vezérlő programozása, és különbféle jeladók, (pl, MAP szenzor, EGR szelep)elhelyezkedése, hibájuk feltárása. Azonkívül ha egy hengerben pl, nem volna meg a kompresszió, enné az olajat, illetve a kartergázvisszavezető csövön (pl egy dugattyútörés esetén) fújná az olajat, stb....Egyébként nem kell lesértődni... csak szakembert keresek.


feeri írta:
azt már látom hogy te nem vagy hozzá értő ember. ha azon vitázol hogy a te nem a karternyomásrol hanem a szelepdeknirol beszélsz.... na sok sikert
vazgabi írta:
Kedves feeri!

Mint írtam nem a karterről van szó, hanem szelepdekniről. Másodszor a henger nem nem lehet rossz ,ha 14,5 bar végnyomást mérünk...Hozzáértő szakember írásait várnám!!!!!!!! Köszi!

feeri írta:
a karteben elvileg sem nyomásnak sem vákumnak nem kellee lenni. csak lebegtetni a levegőt. ha nyomás van benne akkor gyűrűzés furás stb vagy nem tudom kivehető hüvely van e benne.
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2010 5:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 172
azt már látom hogy te nem vagy hozzá értő ember. ha azon vitázol hogy a te nem a karternyomásrol hanem a szelepdeknirol beszélsz.... na sok sikert
vazgabi írta:
Kedves feeri!

Mint írtam nem a karterről van szó, hanem szelepdekniről. Másodszor a henger nem nem lehet rossz ,ha 14,5 bar végnyomást mérünk...Hozzáértő szakember írásait várnám!!!!!!!! Köszi!

feeri írta:
a karteben elvileg sem nyomásnak sem vákumnak nem kellee lenni. csak lebegtetni a levegőt. ha nyomás van benne akkor gyűrűzés furás stb vagy nem tudom kivehető hüvely van e benne.
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2010 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Kedves feeri!

Mint írtam nem a karterről van szó, hanem szelepdekniről. Másodszor a henger nem nem lehet rossz ,ha 14,5 bar végnyomást mérünk...Hozzáértő szakember írásait várnám!!!!!!!! Köszi!

feeri írta:
a karteben elvileg sem nyomásnak sem vákumnak nem kellee lenni. csak lebegtetni a levegőt. ha nyomás van benne akkor gyűrűzés furás stb vagy nem tudom kivehető hüvely van e benne.
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 14, 2010 11:41 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 172
a karteben elvileg sem nyomásnak sem vákumnak nem kellee lenni. csak lebegtetni a levegőt. ha nyomás van benne akkor gyűrűzés furás stb vagy nem tudom kivehető hüvely van e benne.
vazgabi írta:
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 14, 2010 7:59 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Amúgy , a motor tipus 1,2 6v HTP , BMD motorkódú.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 14, 2010 7:57 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Ja és amúgy a motort nem szeretném megbontani, mert bármely szervízhez fordultam, rögtön atomjaira bontanák...A hengerekben 14,5 bar végnyomást mértünk, s van egy furcsa jelenség is...A motor alapjáraton üzemel ,az olajbeöntő sapkát levéve, a szelepdekni alatt jó kis vákuum van..A sapkát a szelepdeknire szívja!!! MIért is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 14, 2010 7:53 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 14, 2010 7:25 am
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Eger
Szevasztok!

Nagyon csekély fogyasztást produkáló kommenteket olvasok itt! A motorom hengerfej javítása(szelepvezetők,szelepek, szelepülékek marása) után városban 9-10 litert eszik. A javítás során a motorvezérlőt is bolygatták. :( Az autó 4 hónapja van nálam, nem igazán vagyok otthon a computer vezérelt motorokban. A motorvezérlőm Siemens 5wp 40292 02 ,Simos 3PG 1509 . Egerben élek, itt nem találtam megfelelő szakit arra, hogy segítsen a problémán. Elkellne néhány jótanács!! Help me!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1701 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség