Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. szept. 23, 2020 1:20 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 147 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. aug. 02, 2020 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 24, 2020 11:39 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fábia kombi 1.4 MPI 2002-es
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni vásárlás ügyben.
Tavaszra tervezek 2-4 éves OCTAVIA vásárlását. Nagy dilemmában vagyok a motorok terén. Autószerelő ismerősöm a dieselt ellenzi, más az 1.4 TFSi 150LE motort nem javasolja. Lóerő tekintetében 140 alattit nem akarok.
3 éves Diesel, style felszereltségű DSG válltóst vett egy ismerős 93.000km-rel, meg van vele elégedve, jól húz és szépen megy. 60.000 km-reként a váltóolaj cseréjét mondta, de az nálam 4 év.
A TFSI ha új korában nem 10-15 ezrenként cserélték az olajat, akkor állítólag dugó és gyűrű töréses lesz.
Szóval fogalmam sincs hogy mit válasszak. Ahogy nézegetem az autókat egy 3 éves is túl van a 80-100 ezer km-en.
Jelenleg egy 2002-es 1.4 fábia kombim van kitűnő állapotban, 193000 km-el ebből 160-at én tettem bele 15 év alatt.
Ebből is látszik hogy hosszú távra tervezek és egy megbízható kocsi kéne.

Előre is köszönöm a segítséget,

Üdv,:
Bundi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 21, 2020 8:17 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 21, 2020 8:06 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok , autóvásárlás elött állok. A kiszemelt áldozat egy 2019 es fabia kombi 1.0 95 LE TSI. Kérdésem az lenne mennyire kell félnem ezektől a 3 hengeres motoroktól? Ezek láncosak vagy szijjasok? Fogyasztás ha finoman járok vele?
Az autóban 12 000 km van. Tudom hogy ez marha kevés de hosszú távra tervezek vele. Kb 200 000 km ig. Mire vigyázzak és mire figyeljek. Van e tipushiba ezeknél stb. Egy 2001 es SDI fabia kombit cserélnék erre.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Remélem jó helyre írtam. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 19, 2019 7:03 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7937
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dajj írta:
Csabaa írta:
Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.

És a motorvédő műanyag nem zavar be? Azért kérdezem mert én is olajcsere előtt állok, és akna nélkül nem tudom hogy kivitelezzem!

Szia
Nem szoktam a motorvédő műanyagot levenni. A generátort érdemes rongyal letakarni, a felette lévő szűrő miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. okt. 18, 2019 2:57 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 472
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dajj írta:
Csabaa írta:
Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.

És a motorvédő műanyag nem zavar be? Azért kérdezem mert én is olajcsere előtt állok, és akna nélkül nem tudom hogy kivitelezzem!


1. 2 nél ha kiveszed az olajszűrőt minden olajos lehet , érdemes a gumitömítést cserélni
nekem volt egy javításom a szűrőfedél alól szivárgott az olaj a régi cseréknél nem cserélték a tömítést és hidegben az engedett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 17, 2019 9:23 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. júl. 20, 2016 8:49 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Fejér megye
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V HTP BME 2006
Csabaa írta:
Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.

És a motorvédő műanyag nem zavar be? Azért kérdezem mert én is olajcsere előtt állok, és akna nélkül nem tudom hogy kivitelezzem!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 07, 2018 8:31 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 400
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,
Van valami különbség az 1.4 pdtdi motorok között attól függően, hogy 70,75 vagy 80 Lóerősek? Csak szoftveresen különböznek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 22
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Csabaa írta:
klifi írta:
Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!

Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.
Ahogy néztem a képeket az egy literes motornál is simán működik a dolog.


Hát ez remek. :int: Köszi a segítségeteket! Ha lesz autó, meglesem ezeket mind! :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 8:36 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7937
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
klifi írta:
Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!

Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.
Ahogy néztem a képeket az egy literes motornál is simán működik a dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 7:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
GSzarkaTAT írta:
klifi írta:
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.





Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)



Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 8:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7937
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
GSzarkaTAT írta:
Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)

Szia
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/2016-797/1/

Olajszűrő:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 15-115005/
a leeresztő csavar:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 03-103005/
a borításban van a levegőszűrő:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 29-129000/

Nincs benne kiegyenlítő tengely, viszont már vezérműszíjas motor. Hááát, a 75le elég harmatos lesz, még városban is, ha csak nem pörgeted.
Sajnos nincs már fabiához rendes motor, csak három hengeres 1 literes szívó és turbós, és az 1,4-es diesel..
Azért én átgondolnám a +500e-ért az 1 literes ,de már turbós motort.. Az sem versenyautó ,de a 95le azért adna némi tartalékot..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 5:02 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 22
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
klifi írta:
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.


Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 3:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 22
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
murray írta:
hát nemtudom. ha az autó fedcompja jelez hogy olajcsere és lecseréled az olajat majd kiütöd a serv. insp. jelzést az garivesztés
én tuti 4 évig hordanám vissza. bármi nagy értékű alkatrész megáll , kellhet a gari

Pollen és légszűrőcserét tuti nem jelzi, de én az olajcserét 10 ezernél értettem, nem ahogy te írtad. Tehát köztesként. Aztán amikor szól a fedcomp, viszem. Csak attól tartok, mivel városi használatra lesz, 10-nél úgyis bedobja. Van vkinek tapasztalata, hogy konkrétan hogyan is működik ez a rugalmas szervizintervallum?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 1:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 606
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
hát nemtudom. ha az autó fedcompja jelez hogy olajcsere és lecseréled az olajat majd kiütöd a serv. insp. jelzést az garivesztés
én tuti 4 évig hordanám vissza. bármi nagy értékű alkatrész megáll , kellhet a gari


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 22
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
murray írta:
és a garancia? az bukó az otthoni szervizzel. mennyit adnak rá?


4év/200e km. Egy szűrőcsere - gyári alkatrésszel pótolva - megoldható szerintem. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 147 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség