Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jan. 23, 2018 8:51 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 100 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 6:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 33
Szesze írta:
Dr.Úr írta:
10 éve használom az MPI-t, 170000 km van benne. A harmadik garnitúra hidrotőke van benne, legutóbb vezérműtengely is lett cserélve. Most pont egy évig üzemelt hibátlanul a motor, de már megint úgy csörög indításkor, mint az aprópénz...
Nem értem,hogy nálam még gyári tőkék vannak a gépben és semmi baja.Milyen olajjal jársz 10w-40-el?Nem lehet,hogy vizesedik az olajad és azért döglenek a tőkék??A gyári tőke ennyi idő alatt nem mehet tönkre,de ha utángyártott van beletéve az mindig is zsákbamacska lesz.A vezérműtengelyt te cserélted vagy valami szerelő,mert ilyet se igen cserél senki Mpi-n?A tőke hiba az nem csörögni szokott.Nem lehet,hogy esetleg a vezérműlánc nyúlt meg és az csörög,mert az látod sűrűn elő szokott jönni sajnos,de ez is csak kényelmetlen de ettől még kifut a világból?!Azért az Mpi sosem lesz olyan halk mint a szíjas vw motorok,de ezzel tudni kell együtt élni.Én nem lebeszélni akarlak a cseréről ha te így látod jónak csak nem árt a döntés előtt tisztán látni,mert nehogy sírás legyen a vége.


Szia!
Gyári tőkéket már rég nem lehet kapni, szóval mindig utángyártottak kerültek bele. A vezérműtengelyt azért kellett cserélni, mert az egyik Ajusa tőke 15 ezer km után konkrétan kilyukadt és tönkretette a vezérműtengely bütykét. Az utolsó csere után 12000 km néma csönd volt, szóval a vezérműlánc kizárva. És hogy ne legyen egyszerű a helyzet, nem minden indításnál csinálja. Van hogy napokig jó, aztán napokig nem, aztán megint jó. És ez így megy évek óta. És már mindenféle olajjal próbálkoztunk. Ráadásul az autószerelő közeli ismerős, nem sumákol el semmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 6:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 33
Keksz írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.

Szia
Nekem több mint 5 éve van kombis:) Most 185e km van benne és én kb 100e mentem vele.Eddig kiválóan megfelelt teljes mértékben.5w40es olajat használok bele kötelezően 15ezrenként max csere mindig szűrőkkel együtt,olajat eddig nem kellett soha utántöltenem.Kopó alkatrészeken kívül a két első kerékcsapágy cserém volt és 3 db trafó csere.Nem egy pörgős motor de nekem megfelel.Az fényszóróizzók valamiért párosával halnak egymás után. :? Amúgy nagyon imádom :wink:


Köszi az infót!:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 12:24 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 6:28 am
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Berente
Autó: 2005. 1.4 16V BKY kombi
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.

Szia
Nekem több mint 5 éve van kombis:) Most 185e km van benne és én kb 100e mentem vele.Eddig kiválóan megfelelt teljes mértékben.5w40es olajat használok bele kötelezően 15ezrenként max csere mindig szűrőkkel együtt,olajat eddig nem kellett soha utántöltenem.Kopó alkatrészeken kívül a két első kerékcsapágy cserém volt és 3 db trafó csere.Nem egy pörgős motor de nekem megfelel.Az fényszóróizzók valamiért párosával halnak egymás után. :? Amúgy nagyon imádom :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 5:31 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 895
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Dr.Úr írta:
10 éve használom az MPI-t, 170000 km van benne. A harmadik garnitúra hidrotőke van benne, legutóbb vezérműtengely is lett cserélve. Most pont egy évig üzemelt hibátlanul a motor, de már megint úgy csörög indításkor, mint az aprópénz...
Nem értem,hogy nálam még gyári tőkék vannak a gépben és semmi baja.Milyen olajjal jársz 10w-40-el?Nem lehet,hogy vizesedik az olajad és azért döglenek a tőkék??A gyári tőke ennyi idő alatt nem mehet tönkre,de ha utángyártott van beletéve az mindig is zsákbamacska lesz.A vezérműtengelyt te cserélted vagy valami szerelő,mert ilyet se igen cserél senki Mpi-n?A tőke hiba az nem csörögni szokott.Nem lehet,hogy esetleg a vezérműlánc nyúlt meg és az csörög,mert az látod sűrűn elő szokott jönni sajnos,de ez is csak kényelmetlen de ettől még kifut a világból?!Azért az Mpi sosem lesz olyan halk mint a szíjas vw motorok,de ezzel tudni kell együtt élni.Én nem lebeszélni akarlak a cseréről ha te így látod jónak csak nem árt a döntés előtt tisztán látni,mert nehogy sírás legyen a vége.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 3:53 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
hubo44 írta:
Szesze írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.
Hali.Nem tudom mi baj volt az Mpi-del,de továbbra is azt állítóm,hogy az Mpi motor örök mint a nyomorúság és szerintem egyik Vw motor sem lesz tartósabb nála.Nekem semmi bajom nincs az Mpi motorral pedig 220000 km futott legalább és olajfogyasztás még mindig semmi pedig 0w-40-et kap,de lehet,hogy pont azért,mert én szart nem adok neki csak a legjobbat!Nem állítom,hogy trógertől vett Mpi-vel nem lehet gond,de ha normális embertől vesz valaki annak örök lesz!Talán a legnagyobb baja az mpi-knek,hogy a legutolsó darabok is már 15 évesek és annyi idő alatt mindent tönkre lehet tenni főleg ha csak hajtsák a kocsit és nem költenek rá.

Volt a valalkozašba nadon šok 1,4MPI verheteltel kočik voltak mentek šoksor 1huzomba 1500-2000km. eš a fiatal šracok atak nekik.


Dr.Úr írta:
10 éve használom az MPI-t, 170000 km van benne. A harmadik garnitúra hidrotőke van benne, legutóbb vezérműtengely is lett cserélve. Most pont egy évig üzemelt hibátlanul a motor, de már megint úgy csörög indításkor, mint az aprópénz...


akor mert nem igtatod ki a hydrošteleket eš kés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 2:58 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 33
hubo44 írta:
Szesze írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.
Hali.Nem tudom mi baj volt az Mpi-del,de továbbra is azt állítóm,hogy az Mpi motor örök mint a nyomorúság és szerintem egyik Vw motor sem lesz tartósabb nála.Nekem semmi bajom nincs az Mpi motorral pedig 220000 km futott legalább és olajfogyasztás még mindig semmi pedig 0w-40-et kap,de lehet,hogy pont azért,mert én szart nem adok neki csak a legjobbat!Nem állítom,hogy trógertől vett Mpi-vel nem lehet gond,de ha normális embertől vesz valaki annak örök lesz!Talán a legnagyobb baja az mpi-knek,hogy a legutolsó darabok is már 15 évesek és annyi idő alatt mindent tönkre lehet tenni főleg ha csak hajtsák a kocsit és nem költenek rá.

Volt a valalkozašba nadon šok 1,4MPI verheteltel kočik voltak mentek šoksor 1huzomba 1500-2000km. eš a fiatal šracok atak nekik.


10 éve használom az MPI-t, 170000 km van benne. A harmadik garnitúra hidrotőke van benne, legutóbb vezérműtengely is lett cserélve. Most pont egy évig üzemelt hibátlanul a motor, de már megint úgy csörög indításkor, mint az aprópénz...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 12:36 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
Szesze írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.
Hali.Nem tudom mi baj volt az Mpi-del,de továbbra is azt állítóm,hogy az Mpi motor örök mint a nyomorúság és szerintem egyik Vw motor sem lesz tartósabb nála.Nekem semmi bajom nincs az Mpi motorral pedig 220000 km futott legalább és olajfogyasztás még mindig semmi pedig 0w-40-et kap,de lehet,hogy pont azért,mert én szart nem adok neki csak a legjobbat!Nem állítom,hogy trógertől vett Mpi-vel nem lehet gond,de ha normális embertől vesz valaki annak örök lesz!Talán a legnagyobb baja az mpi-knek,hogy a legutolsó darabok is már 15 évesek és annyi idő alatt mindent tönkre lehet tenni főleg ha csak hajtsák a kocsit és nem költenek rá.

Volt a valalkozašba nadon šok 1,4MPI verheteltel kočik voltak mentek šoksor 1huzomba 1500-2000km. eš a fiatal šracok atak nekik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 11:26 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 11, 2014 2:33 pm
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Kisvárda
Autó: 1,4 16V Ambiente
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.


Szia! Ahogy már hubo is írta, sok múlik az olajon. Ha a legjobbat lapja, akkor sokáig társad lesz. Nekem ilyen moci ketyeg a motorháztető alatt 143000km-rel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 11:16 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 895
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.
Hali.Nem tudom mi baj volt az Mpi-del,de továbbra is azt állítóm,hogy az Mpi motor örök mint a nyomorúság és szerintem egyik Vw motor sem lesz tartósabb nála.Nekem semmi bajom nincs az Mpi motorral pedig 220000 km futott legalább és olajfogyasztás még mindig semmi pedig 0w-40-et kap,de lehet,hogy pont azért,mert én szart nem adok neki csak a legjobbat!Nem állítom,hogy trógertől vett Mpi-vel nem lehet gond,de ha normális embertől vesz valaki annak örök lesz!Talán a legnagyobb baja az mpi-knek,hogy a legutolsó darabok is már 15 évesek és annyi idő alatt mindent tönkre lehet tenni főleg ha csak hajtsák a kocsit és nem költenek rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 25, 2017 9:15 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
Dr.Úr írta:
hubo44 írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.

Nekem vam 3 darab kombiba 63KW-toš BXW-ék ninč veluk šemi gond. A 1-nel hidegen koťog 1 dugo 3 éve de fuťulôk rá.

Köszi a választ. Mivel az 1.4 MPI rommá szívatott az elmúlt 10 évben, remélem ezzel a motorral nem nyúlnék mellé. Hidrotőke probléma nem jellemző rá? Olajfogyasztás?
Minél több infót akarok begyűjteni vásárlás előtt. Köszi a segítséget!


šok mulik a olajon rengeteg a haniš olaj alandoan. erdemeš a intervalt čôkenteni 12ezere a varošba van hasnalva akor 10ezere /1év. 70% olaj Lendelbôl jôn azok 220V-oltot iš kepešek meg hamišitani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 25, 2017 9:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 33
hubo44 írta:
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.

Nekem vam 3 darab kombiba 63KW-toš BXW-ék ninč veluk šemi gond. A 1-nel hidegen koťog 1 dugo 3 éve de fuťulôk rá.

Köszi a választ. Mivel az 1.4 MPI rommá szívatott az elmúlt 10 évben, remélem ezzel a motorral nem nyúlnék mellé. Hidrotőke probléma nem jellemző rá? Olajfogyasztás?
Minél több infót akarok begyűjteni vásárlás előtt. Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 25, 2017 8:19 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.

Nekem vam 3 darab kombiba 63KW-toš BXW-ék ninč veluk šemi gond. A 1-nel hidegen koťog 1 dugo 3 éve de fuťulôk rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 25, 2017 7:53 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 33
Sziasztok!
Tudnátok véleményt mondani, tapasztalatokat megosztani az 1.4 16V 75 lóerős motorról? Lehetőleg minél több megtett km után.
Most ilyenre fáj a fogam.
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 23, 2017 5:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 21, 2017 12:34 pm
Hozzászólások: 7
Szia!

Köszi! Tegnap vettem egy 2005-ös BME motoros 1.2-12V kombit. Magyarországi, vezetett szervízkönyves 160 ezer km-el. Vezérlés még gyári, pici csörgés hallatszik indításkor. Hamarosan kicserélem a vezérlést, és akkor le van a gond, egy ideig.
Csabaa írta:
Szia
Ajánlott a vezérlés cseréje a 165ekm miatt. 2004 től a feszìtő erősebb,a feszítő ív hosszabb,de a lánc nyúlik ennél is.
Ha csak városban használnád,rövid távokon, nyáron 6.5-7.5 litert simán meg fogja enni. A rövid váltója miatt jó a városban, hamar felpörög, fordulaton karcosabb a hangja ,mint az 1,4-es 16 szelepes motornak. Azért a 3 hengeres motor mindig is
ilyen lesz..

A fabiákra jellemző típushibákat végig kell nézni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 21, 2017 8:26 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7032
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kalmi írta:
Üdv nektek!

Szeretnék egy kombi Fabiát venni 2005-2006 körüli évjáratban, max 1 millió forint értékben. Igazából gyereket oviba hordani, a városban mozogni, bevásárolni, rövid utakra... ennyi lenne a feladata. Klíma és két légzsák, nincs szükségem több extrára.
Motorok fajtáiban gondolkodtam, és az 1.2 HTP-re esett a választásom.
Városból nagyon ritkán mozdulnék ki vele. Évi max 8000 km-t szoktunk autózni.

A véleményetekre kíváncsi lennék azért mielőtt megveszem. Találtam egy őszinte állapotú Magyarországon újonnan forgalomba helyezett kocsit végig vezetett szervizkönyvvel, leinformálható háttérrel, 165 ezer km-el.

Ezekre az 1.2-es motorokra is jellemző a vezérlés átugrása, vagy a 2005-2006 os modellekben már javítottak rajta?
Megköszönök minden hozzászólást!

Szia
Ajánlott a vezérlés cseréje a 165ekm miatt. 2004 től a feszìtő erősebb,a feszítő ív hosszabb,de a lánc nyúlik ennél is.
Ha csak városban használnád,rövid távokon, nyáron 6.5-7.5 litert simán meg fogja enni. A rövid váltója miatt jó a városban, hamar felpörög, fordulaton karcosabb a hangja ,mint az 1,4-es 16 szelepes motornak. Azért a 3 hengeres motor mindig is
ilyen lesz..

A fabiákra jellemző típushibákat végig kell nézni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 100 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség