Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 6:28 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 87 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd máj. 23, 2017 5:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 21, 2017 12:34 pm
Hozzászólások: 7
Szia!

Köszi! Tegnap vettem egy 2005-ös BME motoros 1.2-12V kombit. Magyarországi, vezetett szervízkönyves 160 ezer km-el. Vezérlés még gyári, pici csörgés hallatszik indításkor. Hamarosan kicserélem a vezérlést, és akkor le van a gond, egy ideig.
Csabaa írta:
Szia
Ajánlott a vezérlés cseréje a 165ekm miatt. 2004 től a feszìtő erősebb,a feszítő ív hosszabb,de a lánc nyúlik ennél is.
Ha csak városban használnád,rövid távokon, nyáron 6.5-7.5 litert simán meg fogja enni. A rövid váltója miatt jó a városban, hamar felpörög, fordulaton karcosabb a hangja ,mint az 1,4-es 16 szelepes motornak. Azért a 3 hengeres motor mindig is
ilyen lesz..

A fabiákra jellemző típushibákat végig kell nézni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 21, 2017 8:26 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kalmi írta:
Üdv nektek!

Szeretnék egy kombi Fabiát venni 2005-2006 körüli évjáratban, max 1 millió forint értékben. Igazából gyereket oviba hordani, a városban mozogni, bevásárolni, rövid utakra... ennyi lenne a feladata. Klíma és két légzsák, nincs szükségem több extrára.
Motorok fajtáiban gondolkodtam, és az 1.2 HTP-re esett a választásom.
Városból nagyon ritkán mozdulnék ki vele. Évi max 8000 km-t szoktunk autózni.

A véleményetekre kíváncsi lennék azért mielőtt megveszem. Találtam egy őszinte állapotú Magyarországon újonnan forgalomba helyezett kocsit végig vezetett szervizkönyvvel, leinformálható háttérrel, 165 ezer km-el.

Ezekre az 1.2-es motorokra is jellemző a vezérlés átugrása, vagy a 2005-2006 os modellekben már javítottak rajta?
Megköszönök minden hozzászólást!

Szia
Ajánlott a vezérlés cseréje a 165ekm miatt. 2004 től a feszìtő erősebb,a feszítő ív hosszabb,de a lánc nyúlik ennél is.
Ha csak városban használnád,rövid távokon, nyáron 6.5-7.5 litert simán meg fogja enni. A rövid váltója miatt jó a városban, hamar felpörög, fordulaton karcosabb a hangja ,mint az 1,4-es 16 szelepes motornak. Azért a 3 hengeres motor mindig is
ilyen lesz..

A fabiákra jellemző típushibákat végig kell nézni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 21, 2017 12:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 21, 2017 12:34 pm
Hozzászólások: 7
Üdv nektek!

Szeretnék egy kombi Fabiát venni 2005-2006 körüli évjáratban, max 1 millió forint értékben. Igazából gyereket oviba hordani, a városban mozogni, bevásárolni, rövid utakra... ennyi lenne a feladata. Klíma és két légzsák, nincs szükségem több extrára.
Motorok fajtáiban gondolkodtam, és az 1.2 HTP-re esett a választásom.
Városból nagyon ritkán mozdulnék ki vele. Évi max 8000 km-t szoktunk autózni.

A véleményetekre kíváncsi lennék azért mielőtt megveszem. Találtam egy őszinte állapotú Magyarországon újonnan forgalomba helyezett kocsit végig vezetett szervizkönyvvel, leinformálható háttérrel, 165 ezer km-el.

Ezekre az 1.2-es motorokra is jellemző a vezérlés átugrása, vagy a 2005-2006 os modellekben már javítottak rajta?
Megköszönök minden hozzászólást!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 15, 2017 7:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Sultan írta:
hubo44 írta:
Sultan írta:
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Nadon halaš kiš koči ňugotan ved meg ez tul eli a gazdat ha picit tôrôdik vele. Evente ha ninč iš meg a km akor iš najdnem hod musaj olajat čerelni de meg halalja. Alig van fodastaša.


Hello Hubo 44!

Olvastam az 1.4 pdtdi-ről, hogy van akinek elszakadt az olajpumpa lánc.
Ez típushiba vagy csak kifogott egy rosszat?

kifogott egy rosszat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 15, 2017 11:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 10, 2017 7:51 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda
hubo44 írta:
Sultan írta:
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Nadon halaš kiš koči ňugotan ved meg ez tul eli a gazdat ha picit tôrôdik vele. Evente ha ninč iš meg a km akor iš najdnem hod musaj olajat čerelni de meg halalja. Alig van fodastaša.


Hello Hubo 44!

Olvastam az 1.4 pdtdi-ről, hogy van akinek elszakadt az olajpumpa lánc.
Ez típushiba vagy csak kifogott egy rosszat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 10, 2017 11:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Sultan írta:
hubo44 írta:
Sultan írta:
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Nadon halaš kiš koči ňugotan ved meg ez tul eli a gazdat ha picit tôrôdik vele. Evente ha ninč iš meg a km akor iš najdnem hod musaj olajat čerelni de meg halalja. Alig van fodastaša.


Rendben, köszönöm.
Már csak az árát kell megtudnom, mert még nem találta ki csak azt, hogy eladja.
Ez a km nagyrészt kirándulás,bevásárlásból van. Ezek mindig hosszabb utak voltak.
Ez mellet van még 2 hétvégi autója a "bácsinak". :D

Est a kočit ne hadd el usni mert meg banad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 10, 2017 11:23 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 10, 2017 7:51 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda
hubo44 írta:
Sultan írta:
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Nadon halaš kiš koči ňugotan ved meg ez tul eli a gazdat ha picit tôrôdik vele. Evente ha ninč iš meg a km akor iš najdnem hod musaj olajat čerelni de meg halalja. Alig van fodastaša.


Rendben, köszönöm.
Már csak az árát kell megtudnom, mert még nem találta ki csak azt, hogy eladja.
Ez a km nagyrészt kirándulás,bevásárlásból van. Ezek mindig hosszabb utak voltak.
Ez mellet van még 2 hétvégi autója a "bácsinak". :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 10, 2017 8:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Sultan írta:
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Nadon halaš kiš koči ňugotan ved meg ez tul eli a gazdat ha picit tôrôdik vele. Evente ha ninč iš meg a km akor iš najdnem hod musaj olajat čerelni de meg halalja. Alig van fodastaša.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 10, 2017 7:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 10, 2017 7:51 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda
Sziasztok!

Zoli vagyok.

Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Tetszenek a Fábiák, ezért is tehetnék szert egy 2005-ös 1.4 80le pdtdi-re amiben garantált kb 40.000 km van. Szomszéd bácsi adja el mert nem használja. Újonnan vette.
Mentem vele és szépen szedi a lábát, jó nyomatékos. :)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem.(típushiba stb.)
Sokat mennék vele, napi kb 60 km-t ezért is kellene dízel.
Neten rosszat nem olvastam róla.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Köszönöm segítséged, belenézek majd, hátha okosabb leszek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 7:22 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Stuczi írta:
Üdvözlet mindenkinek! Fábia 1,2 12V BME motor 2007-es. Az a gondom, hogy ha kinyitom a csomagtartót, akkor még ég a lámpa, majd ha teljesen kinyílik, akkor elalszik. Csak remélem, hogy zárt helyzetben nem ég folyamatosan. Mi a teendőm. Köszönöm a tippeket.

Szia!
Nem tudom, hogy ebből a szempontból az 1.2 12V BME mennyire tér el az 1.4 MPI AQW-től, de lehet, hogy a csomagtér tetőbe vezető kábelekben van törés, szakadás.
Először nekem is így viselkedett a csomagtér világításom, mellé még a tetőt sem mindig tudtam kinyitni hátulról. Mostanra eljutott odáig, hogy a csomagtér világítás fel sem villan, a rendszámtábla világítás sem működik (pedig minden izzó OK), és a tetőt már kizárólag az utastérből tudom kinyitni.
Épp ma akartam foglalkozni vele, de az eső közbeszólt. :-( Annyira azért jutottam, hogy szinte 100%, hogy a tetőbe menő test vezetékem szakadt (de lehet, még másik is).
Ha előredöntöd valamelyik ülést, nem tudsz meggyőződni róla, hogy lecsukott állapotban ég-e a csomagtér világítás??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 7:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 865
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
jeriba írta:
Szia Csabaa :)

Igen, egyet is értek veled, de a csőcsere óta teljesen más ilyenkor a kocsi hangja. Lehet, hogy pontatlan voltam, előfordulhat, hogy a csőátmérő is keskenyebb lett, fogalmam sincs. Persze, a hossz nem hiszem én sem, hogy nagyon befolyásolná. Sajnos nem őriztem meg a régi, kivett csövet, már arra sem emlékszem hol vettem a régi rezgőt, a webáruházakban sem találom a rendelések között. Egyébként nem kell padlózni, hegynek felfelé, finom gázadásra is változik, teljesen elmélyül a hang, mint mikor nem tud távozni a gáz. Egyértelműen levesz a teljesítményből. Hallani kellene, szerintem a hang egyértelműen erre utal. Ezért szeretnék egy gyárit vagy gyári méretet betenni, ha pedig mégsem ez a probléma, lehet tovább keresni. Egyébként előtte cseréltem a kipufogó rendszert, (lengyelre, amiről azóta azt hallottam, hogy a lehető legrosszabb) de a rezonátor cseréig nem volt gond. Utána volt műszaki, ha esetlen a katalizátorral lenne gond, az kiderült volna. A hang pedig elölről, lentről jön. De hát nem vagyok szaki, csak idegesít a dolog.
A motorgyengeséget sehol nem tapasztalni, csak hegynek, dombnak felfelé, kettes fokozatban. Ha visszaváltok, pörgetem olyan 4000-es fordulatig és felváltok, nagyjából, bizonytalanul kezd el gyorsulni. Egyébként a dombra fel, a felkanyarodás előtt visszaváltok, már úgy indulok neki. A cseréig ha gázt adtam, megindult felfelé, most majdnem megáll, muszáj visszakapcsolni. 10 éve megvan az autó, ismerem a motor tulajdonságait. A kocsit minden évben átnézzük, cseréljük amit kell, és nem is a legolcsóbbra. Lehet megpróbálom felvenni a hangot majd telefonnal.

De holnap mindenképpen kimegyek a szakszervízbe, beszélek egy szerelővel mit mond a dologra. Ismerem őket, eddig is rendesek voltak.
Mennyi idős a kipufogód?Ha megrázod nem zörög a belseje,mert ha széthullik az lehet,hogy el tudja torlaszolni a kimenő csövet ami előbb megfoghatja a kocsit,mint a rezonátor cső?!Sajnos az utángyártott dobok nem sokat érnek hangosak és 2-3 év és a belsejük szét szokott hullani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 28, 2016 5:24 pm
Hozzászólások: 3
Autó: skoda fabia 1.4 mpi
Szia Csabaa :)

Igen, egyet is értek veled, de a csőcsere óta teljesen más ilyenkor a kocsi hangja. Lehet, hogy pontatlan voltam, előfordulhat, hogy a csőátmérő is keskenyebb lett, fogalmam sincs. Persze, a hossz nem hiszem én sem, hogy nagyon befolyásolná. Sajnos nem őriztem meg a régi, kivett csövet, már arra sem emlékszem hol vettem a régi rezgőt, a webáruházakban sem találom a rendelések között. Egyébként nem kell padlózni, hegynek felfelé, finom gázadásra is változik, teljesen elmélyül a hang, mint mikor nem tud távozni a gáz. Egyértelműen levesz a teljesítményből. Hallani kellene, szerintem a hang egyértelműen erre utal. Ezért szeretnék egy gyárit vagy gyári méretet betenni, ha pedig mégsem ez a probléma, lehet tovább keresni. Egyébként előtte cseréltem a kipufogó rendszert, (lengyelre, amiről azóta azt hallottam, hogy a lehető legrosszabb) de a rezonátor cseréig nem volt gond. Utána volt műszaki, ha esetlen a katalizátorral lenne gond, az kiderült volna. A hang pedig elölről, lentről jön. De hát nem vagyok szaki, csak idegesít a dolog.
A motorgyengeséget sehol nem tapasztalni, csak hegynek, dombnak felfelé, kettes fokozatban. Ha visszaváltok, pörgetem olyan 4000-es fordulatig és felváltok, nagyjából, bizonytalanul kezd el gyorsulni. Egyébként a dombra fel, a felkanyarodás előtt visszaváltok, már úgy indulok neki. A cseréig ha gázt adtam, megindult felfelé, most majdnem megáll, muszáj visszakapcsolni. 10 éve megvan az autó, ismerem a motor tulajdonságait. A kocsit minden évben átnézzük, cseréljük amit kell, és nem is a legolcsóbbra. Lehet megpróbálom felvenni a hangot majd telefonnal.

De holnap mindenképpen kimegyek a szakszervízbe, beszélek egy szerelővel mit mond a dologra. Ismerem őket, eddig is rendesek voltak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 11:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 865
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Stuczi írta:
Üdvözlet mindenkinek! Fábia 1,2 12V BME motor 2007-es. Az a gondom, hogy ha kinyitom a csomagtartót, akkor még ég a lámpa, majd ha teljesen kinyílik, akkor elalszik. Csak remélem, hogy zárt helyzetben nem ég folyamatosan. Mi a teendőm. Köszönöm a tippeket.
Helló.Nem valószínű,hogy becsukva is világít a lámpa,de nagyon egyszerűen le tudod ezt ellenőrizni.Szedd ki a kalaptartót és máris látod belülről,hogy mi a helyzet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 06, 2016 11:44 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 34
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Üdvözlet mindenkinek! Fábia 1,2 12V BME motor 2007-es. Az a gondom, hogy ha kinyitom a csomagtartót, akkor még ég a lámpa, majd ha teljesen kinyílik, akkor elalszik. Csak remélem, hogy zárt helyzetben nem ég folyamatosan. Mi a teendőm. Köszönöm a tippeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 87 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség