Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 22, 2017 3:28 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 87 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd nov. 17, 2015 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 365
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Kíváncsiságból kérdezem, hogy az új skodákban (rapid, fabia) amelyik 1.2 12V-el szerelt, azokban ugyanaz a motor van benne mint az 1-es fábiákban vagy módosítottak valamit? Aki tud valamit ne tartsa magában. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 8:35 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 779
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hozzátok. Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjáratú ATZ motorkódú autóm. Az érdeklene, hogy a Skoda Felicia 1.3 MPI motor hengerfeje vezérműtengelye jó lehet ehhez a típusú autóhoz?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!

1,4MPI fejet raktam feliciara akor forditva iš jo les.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 7:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hozzátok. Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjáratú ATZ motorkódú autóm. Az érdeklene, hogy a Skoda Felicia 1.3 MPI motor hengerfeje vezérműtengelye jó lehet ehhez a típusú autóhoz?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 26, 2015 12:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 779
kapmar írta:
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Ez a 1,2 12V nem ojan ros motor. Peldaul mošt čereltem olajat edik kočimba (FII, 12V, 51KW) regel indul Breda-ba 74 nap alat le futot 15200km eš a stradan bistoš nem 90-nel menek.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 7:38 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:19 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia I 1.2 HTP és II 1.6 CR TDI
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Sziasztok!

Tény, hogy remek az 1.2 12V HTP, de azt figyelembe kell venni, hogy a lánchajtását nem méretezték éppen felül. Én 140.000 km-nél cseréltettem le a láncot, mert már csörgött. Onnan elkezdtem huzamosabban használni (értsd 45.000 km évente). Most 12 éves az autó, már csak szaladgálósnak van tartva.
Hibák:
- előbb említett lánc
- vízhőmérséklet jeladó
- első kerékcsapágy: 200.000 km- nél, csak a jobb oldali, de csere szigorúan párban
- féltengelycsukló porvédő gumiharangok elöl
- hátsó lengéscsillapító porvédők
- első lengőkar gumiszilentek (cserélve Audi A1- re, jóval keményebb, ezért inkább a VW Polo-t ajánlom, mert abban is van könnyítés, de nem annyi mint a Fabiaéban, kicsit drágább az anyag, de tartósabb is cserébe)
- 220.000 körül elkezdte csipegetni az olajat, viszkozitás váltás sem oldotta meg, kompressziója rendben, feltehetően a szelepszárszimeringek mentek tönkre. <-- felújítás még várat magára
- kétszer kellett idáig hátsódobot cserélni, egyszer középsőt, illetve egyszer kompenzátort
- EGR- szelep rövid utakon persze rosszalkodott, de lehet tisztítani
- gyújtótrafók adták még meg magukat, ezt otthon minden probléma nélkül lehet cserélni

Összességében nagyon tartós az autó és lényegében őrült összegeket nem kellett idáig költeni rá.
Én nagyon szeretem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 26, 2015 3:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! Alapvetően érdemes belevágni. Jó motorok ezek, bár a használat nagyban befolyásolja, milyen állapotú így 330.000 km elteltével. A kettőstömegű lendkerék - ha még nem volt cserélve - feltételezheően élettartama végén jár. Ha - téli -hidegben is könnyen beindul, nem füstöl intenzív terhelés alatt sem, és a járása is "finom", akkor még jóideig nem várható, hogy megkotlik. Remélem van értékelhető infó a válaszomban. :-)


Feca írta:
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 20, 2015 5:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 11, 2014 8:04 pm
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: budapest
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 26, 2015 1:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! A rossz minőségű (általában kétszer fejtett) gázolaj hamar tönkreteszi a magasnyomású fúvókákat. Ahogy írtad a jó minőségű olaj is hosszabbítja az élettartamát, a hidegjáratásra érzékenyebb, de ha télen is nagy hidegben könnyen indul, nem füstöl, akkor elmegy az még jódarabig. Szerintem nem kell félni a dieseltől, nekünk van a családban egy diesel autó is. Nem problémás, keveset fogyaszt. Mondjuk a melegítésre odafigyelek elindulás előtt, de amúgy semmi extra. Viszont érdemes megmutatni valakinek, aki már a hangja alapján elég jól behatárolja a motor egészségi állapotát. :)


Bálint Zoltán írta:
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok elsősorban a dízeles fórumozó kollegákhoz.
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy mennyire jók ezek a dízelek? Vannak buktatói, hibái? Pd elem gondolom bírja ha jó olaj van a motorban.

Várom a tapasztalatokat, ötleteket akár pü-ben is.

Köszi. Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 19, 2015 7:55 am 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 27, 2015 7:32 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia kombi 1.4 (2006)
Bálint Zoltán írta:
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom.

10 éves új autó :)
Ha mondjuk a 10 év első felében használták és utána 5 évet állt, abból fakadóan lehetnek kisebb gondok, főleg, ha nem garázsban állt.
Ha egyenletesen oszlik meg a kilóméter futás, akkor meg kb 1 km-es távokra volt használva állandóan hideg motorral.
Ettől függetlenül én megvenném, ha jó az ára :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 18, 2015 5:55 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 365
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok elsősorban a dízeles fórumozó kollegákhoz.
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy mennyire jók ezek a dízelek? Vannak buktatói, hibái? Pd elem gondolom bírja ha jó olaj van a motorban.

Várom a tapasztalatokat, ötleteket akár pü-ben is.

Köszi. Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2015 8:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Sziasztok!
Nekünk 1.2 12V HTP motoros Fabiank (2004. októberi) van több, mint 6 éve. Közel 80.000 km-t mentünk vele csak mi (4 évesen vettük 36.000 km-rel). Ebben van város, országút, autópálya. A fogyasztása télen-nyáron 6 liter alatt, olajat az évenkénti cserék között sosem kell utántölteni. 10-15.000 km megy bele évente (nem mindig azonos). Castrol 5w-40 szintetikus olajat veszek bele, vagy ha épp van, akkor Valvoline-t. Ezek a jobbak közé tartoznak. Csendes a motor üzem közben, szépen is jár, normálisan lehet vele tartani a forgalom ritmusát városban és főúton, pályán 120 km/h fölé nem nagyon hajtom. Sokat forogna akkor, nem pályázós autó. Kibírná párszor, de még vagy 8-10 évig meg akarjuk tartani. A mostani állapota alapján ez teljesen reális terv. Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára klifi csüt. jún. 18, 2015 7:03 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2015 11:09 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Irvine írta:
Sziasztok!

Olvastam sokat de nem kaptam kielégítő választ. Az összes 1,4 16v 100 lovas motor irreálisan sok olajat fogyaszt, vagy valamelyik évjárattól orvosolták a problémát?

Üdv!


Nekem egy 2005-ös Fábia kombim van 100 lovas BBZ motorkóddal, de eddig a kb 35ezer km alatt egy mililitert sem kell után töltenem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 10, 2015 2:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 10, 2015 2:04 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.9 SDI 2006
1.9 SDI, igásló, nem egy erőmű (mindössze 64 lóerős), de úgy tudom simán megy félmillió km-t, VW erőforrás.
Aránylag olcsón lehet már találni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 27, 2015 6:07 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 27, 2015 5:57 am
Hozzászólások: 11
Autó: skoda fabia 1.4 pdtdi
Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért előre is elnézést ha rossz helyre írom a kérdésem.
Szóval tulajdonosa lettem egy nagyon szép 2007 es 1.4 pd tdi kombi fabia-nak.
Az autóban 168.000km van, a szervizszámlák alapján reálisnak tűnik, nem gondolom hogy pörgetve lett volna.
A kérdésem az mivel elég sok rémhír kering erről a motorról, hogy én nagyobb részt városban közlekedek, budapesten, de általában nem a dugó időben(gondolom ez is számít valamit), mire számíthatok az autótól, gondolok itt kopó alkatrészek cseréjére, felmerülő problémákra stb..
Nem vagyok egy versenyző típus, inkább valahol a nyugodt és a nagypapa stílus között érzem kényelmesen magam.
Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv
Andris


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 26, 2015 10:52 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2012 11:21 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Győr, 2005 BBZ
Autó: 1.4, 74kW, Sportline
Az enyém már 2005 -ös 10w 40 van benne és semmit nem kell utántölteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 87 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség