Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. feb. 21, 2018 9:45 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. máj. 08, 2016 4:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 06, 2016 6:50 am
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fabia
Ertem koszi szepen a segitseget, meg gondolkozok melyik legyen mert itt ahol keresgelek sajnos csak a 60,68 es 101le, valtozatbol kaptam eladot amelyik megfelelo allapotban is van, es most igy gondolkodoba elytettel, hogy a 68le vagy inkabb a 101le legyen, en nagyabol varosban hasznalnam es varoson kivult is rovidebb tavokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 08, 2016 6:25 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 635
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
loruka írta:
Sziasztok,

Egy olyan kerdesem lenne, hogy gondolkozok egy Skoda Fabia vasarlasaban 2001, 1.4 16v 101lo., es 170.000km. valakinek valami tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, megbizhato? esetleg valami tanacs?
Elore is koszonom!

Üdv!
Én már 5 éve ilyen motorral szerelt Fabia-t hajtok, 164000 km van az autó mögött.
Amit tudok róla az hogy a korai változatok jellemzően fogyasztják az olajat,amit gyűrűgarnitúra cserével garanciában hol javítottak hol nem.
A saját példányom is csipegeti, de olajcserétől-olajcseréig kb fél litert kell pótolnom ami még belefér nekem.
A 101 Lóerőt csak jelentősen pörgetve 4000-es fordulatszám felett adja le. Az alatt normál vagy az alatti lusta teljesítményt nyújt. Én személy szerint nem gyakran használom ilyen tartományban, mivel nem autópályázom, ott lehet kihasználni ezt a tulajdonságot.
Így utólag jobb választás lett volna az ugyanezen motor nem emelt teljesítményű változata ami már alacsonyabb fordulaton adja le a nyomatékot. Ez ha jól tudom 75 lóerős.
Fogyasztása vegyes használatban helyközi, rövid táv illetve város: 6,8-7,2 l/100km
Hosszú távon fedcomp szerint 6 liter alá is esik a fogyasztás.
Ha van még konkrét kérdésed nyugodtan írd meg, ha tudok válaszolok!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2016 6:53 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 06, 2016 6:50 am
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fabia
Sziasztok,

Egy olyan kerdesem lenne, hogy gondolkozok egy Skoda Fabia vasarlasaban 2001, 1.4 16v 101lo., es 170.000km. valakinek valami tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, megbizhato? esetleg valami tanacs?
Elore is koszonom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 8:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 14, 2016 7:29 pm
Hozzászólások: 2
Csabaa írta:
Szia
Szerintem kibírja, az a lánc eleve egy vicc, nyúlik mint a
gatyagumi :-) ~150e km körül eleve csereérett.
Érdemes 60e-t fizetni ~15Nm-t!? Magasabb fordulaton az 1,4es
még így is jobb marad.
De azért nagyon érdekel az eredmény, egy utcára lakom az említett cégtől
dudálj és kiszaladok megnézni milyen lett :-)

https://mega.nz/#!CgZhnLyI!yEEYww6ttE_s ... bSi5vImhd0


Szia!

Köszi a választ. Innen néztem az adatokat.: http://katalogus.hasznaltauto.hu/

Nm-ben nem marad le max egy kis lóerőben. :) Írtam a chipesnek mailt. Kérdeztem tőle, hogy lesz-e valami változás káros anyag kibocsátásban (műszaki vizsga). Azt írta, hogy nem lesz baj a vizsgán.
Igazából kicsit félek ettől, nehogy utána barátom legyen a motorkontroll lámpa. :D A motorban 100 ezer van. Kíméletesen hajtom, van amikor kicsit sportosabban vezetek de ki kell ennyit bírnia. :) az olajat 10 ezrenként cserélem castrol 10w40-t. Olvasom, hogy itt sokan az 5w-30 edge-t használják. Lehet kipróbálom és áttérek a 15 ezres periódusra. Egy m.társamnak szintén BME-s 1.2 12V-es van. 200 ezerrel vette, akkor cserélt láncot, most 270 ezret elhagyta és állítása szerint 4-5 deci olajat eszik 10 ezrenként. 10w-40-es olajat használ. Azért bátorkodom ezzel a chippel mert ezek a BME-k jónak bizonyulnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 8:14 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7097
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Szerintem kibírja, az a lánc eleve egy vicc, nyúlik mint a
gatyagumi :-) ~150e km körül eleve csereérett.
Érdemes 60e-t fizetni ~15Nm-t!? Magasabb fordulaton az 1,4es
még így is jobb marad.
De azért nagyon érdekel az eredmény, egy utcára lakom az említett cégtől
dudálj és kiszaladok megnézni milyen lett :-)

https://mega.nz/#!CgZhnLyI!yEEYww6ttE_s ... bSi5vImhd0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 7:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 14, 2016 7:29 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!

Károly vagyok 32 éves gépszerelő. VAn egy 2005 1.2 12v-es BME motoros kombi fábiám amit nagyon szeretek. Egy kérdésem lenne. Szeretném chippeltetni, hogy legyen benne egy kis plusz. Megnéztem az árakat, tudom, hogy kb. 50-60 ezer körül lenne.Így is olcsóbb lenne mint autót cserélni plusz ezt már ismerem. Van egy chipes a Nagykőrösi úton sok jót olvastam róla. 17 év tapasztalattal rendelkezik. Kérdésem, hogy mennyire bírja a motor ezt a változtatást? Nem nyúlna meg a lánc? Végülis közel lenne az 1.4 16v-es teljesítményéhez.

Köszönöm a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 17, 2015 9:37 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7097
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Az fsi-ket érdemes messze elkerülni. Szerencsétlen 1,2-re rápakoltak egy turbot és az induló 64 lóerőből lett 105le.. el lehet képzelni ez az alapból kényes motor mennyire lett még tartósabb..

A mostani széria már jó, nincs 3 hengeres motor, az 1,2-es is 4 hengeres.
A láncot is lecserélték szíjas vezérlésre. Viszont maradt a közvetlen befecskendezés,
semmi se hűti és mossa a szelepeket.

A munkahelyemen sok skoda van, rapidok 1,6 tdi, egyes octáviák 1,9pdtdi.
Az octikban már jóval 300e km felett és csak mennek,mennek. Pedig az agyatlan
sofőrők egyáltalán nem kimélik őket.
A régi technika jóval tovább fogja bírni, mint az újak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 17, 2015 9:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 940
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok!

Kíváncsiságból kérdezem, hogy az új skodákban (rapid, fabia) amelyik 1.2 12V-el szerelt, azokban ugyanaz a motor van benne mint az 1-es fábiákban vagy módosítottak valamit? Aki tud valamit ne tartsa magában. :D


Teljesen egyezik, utolsó újítás; 2010-be volt raktak a 1,2 12V be FSI lánc vezérlés, persze kínait. (85ezer km után ki dobtam és raktam bele klasszikus bicikli lánc vezérlést)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hubo44 kedd nov. 17, 2015 10:03 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 17, 2015 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 380
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Kíváncsiságból kérdezem, hogy az új skodákban (rapid, fabia) amelyik 1.2 12V-el szerelt, azokban ugyanaz a motor van benne mint az 1-es fábiákban vagy módosítottak valamit? Aki tud valamit ne tartsa magában. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 8:35 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 940
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hozzátok. Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjáratú ATZ motorkódú autóm. Az érdeklene, hogy a Skoda Felicia 1.3 MPI motor hengerfeje vezérműtengelye jó lehet ehhez a típusú autóhoz?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!

1,4MPI fejet raktam feliciara akor forditva iš jo les.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 7:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hozzátok. Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjáratú ATZ motorkódú autóm. Az érdeklene, hogy a Skoda Felicia 1.3 MPI motor hengerfeje vezérműtengelye jó lehet ehhez a típusú autóhoz?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 26, 2015 12:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 940
kapmar írta:
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Ez a 1,2 12V nem ojan ros motor. Peldaul mošt čereltem olajat edik kočimba (FII, 12V, 51KW) regel indul Breda-ba 74 nap alat le futot 15200km eš a stradan bistoš nem 90-nel menek.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 7:38 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:19 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia I 1.2 HTP és II 1.6 CR TDI
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Sziasztok!

Tény, hogy remek az 1.2 12V HTP, de azt figyelembe kell venni, hogy a lánchajtását nem méretezték éppen felül. Én 140.000 km-nél cseréltettem le a láncot, mert már csörgött. Onnan elkezdtem huzamosabban használni (értsd 45.000 km évente). Most 12 éves az autó, már csak szaladgálósnak van tartva.
Hibák:
- előbb említett lánc
- vízhőmérséklet jeladó
- első kerékcsapágy: 200.000 km- nél, csak a jobb oldali, de csere szigorúan párban
- féltengelycsukló porvédő gumiharangok elöl
- hátsó lengéscsillapító porvédők
- első lengőkar gumiszilentek (cserélve Audi A1- re, jóval keményebb, ezért inkább a VW Polo-t ajánlom, mert abban is van könnyítés, de nem annyi mint a Fabiaéban, kicsit drágább az anyag, de tartósabb is cserébe)
- 220.000 körül elkezdte csipegetni az olajat, viszkozitás váltás sem oldotta meg, kompressziója rendben, feltehetően a szelepszárszimeringek mentek tönkre. <-- felújítás még várat magára
- kétszer kellett idáig hátsódobot cserélni, egyszer középsőt, illetve egyszer kompenzátort
- EGR- szelep rövid utakon persze rosszalkodott, de lehet tisztítani
- gyújtótrafók adták még meg magukat, ezt otthon minden probléma nélkül lehet cserélni

Összességében nagyon tartós az autó és lényegében őrült összegeket nem kellett idáig költeni rá.
Én nagyon szeretem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 26, 2015 3:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! Alapvetően érdemes belevágni. Jó motorok ezek, bár a használat nagyban befolyásolja, milyen állapotú így 330.000 km elteltével. A kettőstömegű lendkerék - ha még nem volt cserélve - feltételezheően élettartama végén jár. Ha - téli -hidegben is könnyen beindul, nem füstöl intenzív terhelés alatt sem, és a járása is "finom", akkor még jóideig nem várható, hogy megkotlik. Remélem van értékelhető infó a válaszomban. :-)


Feca írta:
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 20, 2015 5:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 11, 2014 8:04 pm
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: budapest
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség