Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jún. 25, 2018 8:45 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 141 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 16, 2015 5:38 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7299
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Szia!

Véleményem szerint teljesen jó az 1.2 12v-es változat. Amikor megvettem az 1.2-es autómat, próbáltam 1.4 16v 75 Le-s változatot. Őszintén szólva nem nagyon vettem észre különbséget a kettő között. Sőt, az 1.2-es fürgébb. Fogyasztásra szerintem jobb az 1.2 mint az 1.4-s. Ezt nem azért írom mert nekem is 1.2-esem van. Nekem a fogyim télen-nyáron klímával sem kúszik 6 liter fölé. Sok rosszat lehet olvasni az 1.2-es motoroknak a vezérlés ugrásáról, de mint mindig később kiderül. hogy a tulaj hanyagsága miatt van (tisztelet a kivételnek). Ha rendesen cserélsz olajat, nem hajtod halálra, mert van aki összetéveszti ezeket a kisautókat a nagyobb testvérekkel és kitapossa a lelkét autópályán akkor rendben lesz.

sziasztok
Meg lehet venni, de ugyanúgy mint egy szíjas kocsinál, itt a láncot kell cserélni első körben. Ha a vezérlés meg van
bontva az olajdekni alját is érdemes levenni és megnézni az olajszivattyú talpszűrőjét. Nem szabad az olajon spórolni, 5w30-as
olajat érdemes használni. Ha sokat pályáznál, akkor 1,4-t vegyél, az 1,2es inkább városi mászkálósnak jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 1:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 393
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Bori197 írta:
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.
Jelen pillanatban a köv. lehetőségei vannak.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... km-8720464
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... ic-8775728
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... es-8772785

Ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!



Szia!

Véleményem szerint teljesen jó az 1.2 12v-es változat. Amikor megvettem az 1.2-es autómat, próbáltam 1.4 16v 75 Le-s változatot. Őszintén szólva nem nagyon vettem észre különbséget a kettő között. Sőt, az 1.2-es fürgébb. Fogyasztásra szerintem jobb az 1.2 mint az 1.4-s. Ezt nem azért írom mert nekem is 1.2-esem van. Nekem a fogyim télen-nyáron klímával sem kúszik 6 liter fölé. Sok rosszat lehet olvasni az 1.2-es motoroknak a vezérlés ugrásáról, de mint mindig később kiderül. hogy a tulaj hanyagsága miatt van (tisztelet a kivételnek). Ha rendesen cserélsz olajat, nem hajtod halálra, mert van aki összetéveszti ezeket a kisautókat a nagyobb testvérekkel és kitapossa a lelkét autópályán akkor rendben lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 9:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
szerintem nincs nagy baj ezzel az 1.2 12v-vel. meg kell nézni a vezérlés állását, majd megvétel után egyből cserélni. esetleg egy gyors hibakód olvasás megvétel előtt, meg a szokásos átnézés aztán kész. kombit vegyél a nagyobb csomagtér miatt.

amiket nem vennék azok a 1.0 mpi, 1.2 6v és a pd-s dízelek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 8:32 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 587
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Bori197 írta:
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.

ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!


csak nagyon röviden: pont ezeket az 1,2es fábiákat felejtsd el!
többiek elmondják miért.
ha nem vagy guru vegyél sima 1,4es mpi motorost. kockázatmentesebb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 15, 2015 8:16 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.
Jelen pillanatban a köv. lehetőségei vannak.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... km-8720464
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... ic-8775728
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... es-8772785

Ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 2.0 8v
HozzászólásElküldve: vas. aug. 29, 2010 2:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 29, 2010 1:58 pm
Hozzászólások: 3
létezik 2.0 8v fabia.. vaddisznó hidd el 7-8l eszik!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 7:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szia,

nekem egy 2001-es skoda blokos 8 szelepes MPi motoros fábia kombim van (AME motorkód). Hasonlóan én is sokat agyaltam a választáson, de utánnanézve a dolgoknak a neten az MPi-ről és fábiáról szinte minden bejött.

Az én tapasztalataim:
- 50kW, 8 szelep -> nem egy rakéta, de megbízható konstrukció, egyszerű,
- 102ekm-rel vettem szervízkönyvvel -> a mai napig nincs vele motorikus probléma,
- fogyasztása használattól függ: 6,5-8,5l
- csak olaj kell neki, meg folytószelep és MAP szenzor tisztítás, amit kis ügyességel az ember otthon is elvégezhet,
- stabil elektronika, nincsenek kontakt és érintkezési hibák,
- olcsó az alkatrész hozzá,
- nekem előtte Golf II volt, ezek után kissé kicsinek tűnt az utastér, meg lehet szokni.

Nekem most van benne 148ekm (4év alatt 46ekm-t tettem bele) és az eddigi problémái szinte tipikus fábia problémák:
- fábia futómű kicsit gyengécske konstrukció, minden műszakira szilent csere szükséges,
- menetstabilizátor rúd szilentje kikopik, nyikorog
- kormánymű jeladó csere
- kipufogódob csere
- hátsó lengéscsillapítón ütköző csere
- kormánymű porvédő gumi csere

remélem ezzel segítettem valamelyest a választásban, tehát nem szabad megijjedni a 8 szelepes skoda blokosstól sem.

Fontos, hogy eltudja döntni az ember mire kell neki az autó, mi lesz az autó feladata.

üdv

Szab


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
Köszönöm az infokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Én csak újat tennék bele. A bontott olyan mint a használt koton, ez egy elég fontos alkatrész.

Árak? Hát, ahol amennyi, erre nem tudok mást válaszolni.

Fobia72 írta:
A PD elemet cseréje új alkatrésszel történik/célszerü/vagy bontot.Vezérmüszíj csere KM?Árak? Nagyon köszönöm a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 6:20 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
PD Fabia-nal vezérlés csere 90ekm-nél ( 2003. júliusig bezárólag ) vagy 120ekm-nél ( 2003. augusztustól ), akkor is ha QG0 vagy QG1/QG2 a szerviz ciklusa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 03, 2010 8:21 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
A PD elemet cseréje új alkatrésszel történik/célszerü/vagy bontot.Vezérmüszíj csere KM?Árak? Nagyon köszönöm a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 8:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hi!

Negatívum:
- ronda hang (varrógép+dízel)

Pozitívum:
- kiforrott technológia, gyakorlatilag motorikus tipushibája nincs
- a turbóra kell vigyázni, ha használtan veszed ez lutri, de sajnos minden TD autónál ez van, autópálya után felforrósodott turbójú motort nem szabad rögtön leállítani, mert rákokszolódik az olaj a siklócsapágyra
- jó chiptuning alany (nem tuningboxra gondolok, mert azt én is gyártok 5 forintból), 100 lóerőig gond nélkül húzható
- 300e környékén lesznek cserések a PD elemek, darbja 30 ezer körül már megszerezhető

Fobia72 írta:
Hello.
1.4PDTDI tipusú skoda fabiához /55KW/irnál egy-két motor infot.Tipus hibák jó és rossz dolgok.
Elöre is Köszönöm.
Üdv. Minden fabiásnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 7:16 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
Hello.
1.4PDTDI tipusú skoda fabiához /55KW/irnál egy-két motor infot.Tipus hibák jó és rossz dolgok.
Elöre is Köszönöm.
Üdv. Minden fabiásnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 6:37 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Aspire írta:
Vannak szépek, de 160 ezer kilométerrel, gondolom itt a motor már jócskán elhasználódott, vannak mások amikben mondjuk 60-70 ezer km van, ezeknél van esély, hogy vissza van tekerve az óra valamennyire.

Szia!
A valós 160ekm önmagában nem probléma, ha normálisan használták, és pl. autópályázással tették bele nagy részét, nem 5-10km-es állandó hidegindításos városi szaladgálásokkal.
Ami még eszembe jut :
- ha lehet, első tulajdonostól vedd,
- vezetett szervizkönyv jó ha van, de nem garancia semmire sem
- hozzáértő szerelővel alaposan nézesd át a vétel (alku) előtt
- az átvizsgálás mindenre terjedjen ki : a rétegvastagság méréstől a zöldkártyás értékekig, az üvegek gyári számától ( gyáriak-e ) a gumik és a pótkerék milyenségéig, fék- és lengéscsillapító mérésre, akku életkora, összes elektromos alkatrész próbája, részletes hibakód kiolvasás, féktárcsa és betét kopottság, kipufogó állapota, szélvédő kavics/repedés mentes-e, szervokormány morgás, stb. stb. stb.
- a klímát is érdemes alaposan kipróbálni, nyári melegben is hamar teljesen hideg levegőt kell tudni fújnia ( kb. 1-2 perc után 5-6 fokos levegőt )
- ha van rá lehetőség, egy Euro-Tax értékelést célszerű végeztetni ( ingyen pláne, de kis pénzt is megérhet )
- Gabesz által az előző hsz-ban linkelt cikket pedig tényleg nagyon érdemes alaposan elolvasni!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 11:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Aspire írta:
Igazából ami fontos, hogy legyen benne klíma, és ne legyen benne magas a kilométer, meg persze a legfontosabb, hogy 1 millió Ft-nál többet nem nagyon szeretnék költeni. A választás így nehéz. Vannak szépek, de 160 ezer kilométerrel, gondolom itt a motor már jócskán elhasználódott, vannak mások amikben mondjuk 60-70 ezer km van, ezeknél van esély, hogy vissza van tekerve az óra valamennyire.

Ez az ár amit én becéloztam magamnak olyan 2000-2004 körüli évjáratra terjed ki, ahogy keresgéltem a használt autók között. Eddig egy Golf3-som volt, nem is vagyok annyira otthon a Skodákban, ezért kértem itt segítséget, legfőképpen a motorválasztásban.

Én magam részéről 10 ezer km körül szoktam belerakni az autóba egy évben.

Köszönöm ez eddigi segítő válaszokat!


Nehéz ügy a használtautó vétel! A valós kilométer zsákbamacska kivéve egyes dízeleknél de ezt Goes taglalta már valamelyik topikban. A klíma fontos dolog az tény. Nekem 1.4 16V 74KW-os motorosom van. Tavaly vettem 92 ezerrel. Akár sok a km akár nem én meg vagyok elégedve vele! Eddig 7,5 ezret vertem bele. 2005 évjáratú a vas. Igaz millió fölött vettem de nem bántam meg! Úgy néz ki nem volt rejtett hibája! Amit ajánlok ha mész venni vigyél listát magaddal, hogy miket kell átvizsgálni. Ha nagyon erőlteti az eladó az már gyanús! Az a jó amikor a vevő nyugodtan nézegetheti annélkül, hogy fölötte állnának mint valami rabszolgahajcsár. Nálam korrektek voltak szerencsémre! De ezt olvasd el!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 141 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség