Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jan. 22, 2018 5:07 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 100 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 7:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hozzátok. Van egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjáratú ATZ motorkódú autóm. Az érdeklene, hogy a Skoda Felicia 1.3 MPI motor hengerfeje vezérműtengelye jó lehet ehhez a típusú autóhoz?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 26, 2015 12:28 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 867
kapmar írta:
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Ez a 1,2 12V nem ojan ros motor. Peldaul mošt čereltem olajat edik kočimba (FII, 12V, 51KW) regel indul Breda-ba 74 nap alat le futot 15200km eš a stradan bistoš nem 90-nel menek.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 7:38 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:19 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia I 1.2 HTP és II 1.6 CR TDI
klifi írta:
Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.

Sziasztok!

Tény, hogy remek az 1.2 12V HTP, de azt figyelembe kell venni, hogy a lánchajtását nem méretezték éppen felül. Én 140.000 km-nél cseréltettem le a láncot, mert már csörgött. Onnan elkezdtem huzamosabban használni (értsd 45.000 km évente). Most 12 éves az autó, már csak szaladgálósnak van tartva.
Hibák:
- előbb említett lánc
- vízhőmérséklet jeladó
- első kerékcsapágy: 200.000 km- nél, csak a jobb oldali, de csere szigorúan párban
- féltengelycsukló porvédő gumiharangok elöl
- hátsó lengéscsillapító porvédők
- első lengőkar gumiszilentek (cserélve Audi A1- re, jóval keményebb, ezért inkább a VW Polo-t ajánlom, mert abban is van könnyítés, de nem annyi mint a Fabiaéban, kicsit drágább az anyag, de tartósabb is cserébe)
- 220.000 körül elkezdte csipegetni az olajat, viszkozitás váltás sem oldotta meg, kompressziója rendben, feltehetően a szelepszárszimeringek mentek tönkre. <-- felújítás még várat magára
- kétszer kellett idáig hátsódobot cserélni, egyszer középsőt, illetve egyszer kompenzátort
- EGR- szelep rövid utakon persze rosszalkodott, de lehet tisztítani
- gyújtótrafók adták még meg magukat, ezt otthon minden probléma nélkül lehet cserélni

Összességében nagyon tartós az autó és lényegében őrült összegeket nem kellett idáig költeni rá.
Én nagyon szeretem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 26, 2015 3:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! Alapvetően érdemes belevágni. Jó motorok ezek, bár a használat nagyban befolyásolja, milyen állapotú így 330.000 km elteltével. A kettőstömegű lendkerék - ha még nem volt cserélve - feltételezheően élettartama végén jár. Ha - téli -hidegben is könnyen beindul, nem füstöl intenzív terhelés alatt sem, és a járása is "finom", akkor még jóideig nem várható, hogy megkotlik. Remélem van értékelhető infó a válaszomban. :-)


Feca írta:
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 20, 2015 5:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 11, 2014 8:04 pm
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: budapest
Sziasztok !
Jutányosan hozzátudnék jutni egy 2009-es
1.9 tdi fábiához full extrás felszereléssel
Annyi a bökkenő hogy 330.000- et futott mik a tapasztalatok erről a motorrol érdemes belevágni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 26, 2015 1:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! A rossz minőségű (általában kétszer fejtett) gázolaj hamar tönkreteszi a magasnyomású fúvókákat. Ahogy írtad a jó minőségű olaj is hosszabbítja az élettartamát, a hidegjáratásra érzékenyebb, de ha télen is nagy hidegben könnyen indul, nem füstöl, akkor elmegy az még jódarabig. Szerintem nem kell félni a dieseltől, nekünk van a családban egy diesel autó is. Nem problémás, keveset fogyaszt. Mondjuk a melegítésre odafigyelek elindulás előtt, de amúgy semmi extra. Viszont érdemes megmutatni valakinek, aki már a hangja alapján elég jól behatárolja a motor egészségi állapotát. :)


Bálint Zoltán írta:
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok elsősorban a dízeles fórumozó kollegákhoz.
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy mennyire jók ezek a dízelek? Vannak buktatói, hibái? Pd elem gondolom bírja ha jó olaj van a motorban.

Várom a tapasztalatokat, ötleteket akár pü-ben is.

Köszi. Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 19, 2015 7:55 am 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 27, 2015 7:32 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia kombi 1.4 (2006)
Bálint Zoltán írta:
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom.

10 éves új autó :)
Ha mondjuk a 10 év első felében használták és utána 5 évet állt, abból fakadóan lehetnek kisebb gondok, főleg, ha nem garázsban állt.
Ha egyenletesen oszlik meg a kilóméter futás, akkor meg kb 1 km-es távokra volt használva állandóan hideg motorral.
Ettől függetlenül én megvenném, ha jó az ára :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 18, 2015 5:55 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 371
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok elsősorban a dízeles fórumozó kollegákhoz.
Lehetőségem lenne egy 2005-ös 1.4 pdtdi fabiahoz. (szomszéd eladja) kb 40 ezer km van benne. Ezt biztosra tudom. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy mennyire jók ezek a dízelek? Vannak buktatói, hibái? Pd elem gondolom bírja ha jó olaj van a motorban.

Várom a tapasztalatokat, ötleteket akár pü-ben is.

Köszi. Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2015 8:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Sziasztok!
Nekünk 1.2 12V HTP motoros Fabiank (2004. októberi) van több, mint 6 éve. Közel 80.000 km-t mentünk vele csak mi (4 évesen vettük 36.000 km-rel). Ebben van város, országút, autópálya. A fogyasztása télen-nyáron 6 liter alatt, olajat az évenkénti cserék között sosem kell utántölteni. 10-15.000 km megy bele évente (nem mindig azonos). Castrol 5w-40 szintetikus olajat veszek bele, vagy ha épp van, akkor Valvoline-t. Ezek a jobbak közé tartoznak. Csendes a motor üzem közben, szépen is jár, normálisan lehet vele tartani a forgalom ritmusát városban és főúton, pályán 120 km/h fölé nem nagyon hajtom. Sokat forogna akkor, nem pályázós autó. Kibírná párszor, de még vagy 8-10 évig meg akarjuk tartani. A mostani állapota alapján ez teljesen reális terv. Én bátran ajánlom az 1.2 12V htp motoros fabia-t. De ez nagyban függ az igénytől és a közlekedési szokásoktól.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára klifi csüt. jún. 18, 2015 7:03 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2015 11:09 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Irvine írta:
Sziasztok!

Olvastam sokat de nem kaptam kielégítő választ. Az összes 1,4 16v 100 lovas motor irreálisan sok olajat fogyaszt, vagy valamelyik évjárattól orvosolták a problémát?

Üdv!


Nekem egy 2005-ös Fábia kombim van 100 lovas BBZ motorkóddal, de eddig a kb 35ezer km alatt egy mililitert sem kell után töltenem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 10, 2015 2:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 10, 2015 2:04 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.9 SDI 2006
1.9 SDI, igásló, nem egy erőmű (mindössze 64 lóerős), de úgy tudom simán megy félmillió km-t, VW erőforrás.
Aránylag olcsón lehet már találni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 27, 2015 6:07 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 27, 2015 5:57 am
Hozzászólások: 11
Autó: skoda fabia 1.4 pdtdi
Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért előre is elnézést ha rossz helyre írom a kérdésem.
Szóval tulajdonosa lettem egy nagyon szép 2007 es 1.4 pd tdi kombi fabia-nak.
Az autóban 168.000km van, a szervizszámlák alapján reálisnak tűnik, nem gondolom hogy pörgetve lett volna.
A kérdésem az mivel elég sok rémhír kering erről a motorról, hogy én nagyobb részt városban közlekedek, budapesten, de általában nem a dugó időben(gondolom ez is számít valamit), mire számíthatok az autótól, gondolok itt kopó alkatrészek cseréjére, felmerülő problémákra stb..
Nem vagyok egy versenyző típus, inkább valahol a nyugodt és a nagypapa stílus között érzem kényelmesen magam.
Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv
Andris


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 26, 2015 10:52 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2012 11:21 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Győr, 2005 BBZ
Autó: 1.4, 74kW, Sportline
Az enyém már 2005 -ös 10w 40 van benne és semmit nem kell utántölteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 26, 2015 8:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Irvine írta:
Úgy látom, hogy akkor 2004 augusztus előtti kb mindegyik eszi az olajat. Egy gyűrűzés meg nem 2 forint.


panapio fórumtársunk saját pozitív tapasztalata az 1.4 16V 100LE BBZ motor gyűrű cseréjéről:
viewtopic.php?p=48018#p48018


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 26, 2015 8:11 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 27, 2011 6:50 pm
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Bp. IX.
Autó: Fabia Best kombi, 2004 1.4 16V BBZ
Szia!

Garanciában javították egy részüket, ha a tulaj kérte anno :)

Irvine írta:
Szia Olle_Gyuri!

Köszi a linket a segítséget. Igazad van használhattam volna a keresőt de már úgy bele vagyok fáradva az olvasásba a keresésbe hogy eszembe se jutott. :)
Akkor ez így elég zsákba macska....... Megveszem aztán majd vagy eszi az olajat vagy nem. :D
Számomra nem elfogadható ha 10 ezer km alatt fél liternél többet kell bele önteni, de inkább semmit.
Úgy látom, hogy akkor 2004 augusztus előtti kb mindegyik eszi az olajat. Egy gyűrűzés meg nem 2 forint. Sebaj így legalább mindegyik árából kapásból le lehet alkudni a gyűrűzés árát. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 100 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség