Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. júl. 21, 2018 11:57 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 11:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Aspire írta:
Igazából ami fontos, hogy legyen benne klíma, és ne legyen benne magas a kilométer, meg persze a legfontosabb, hogy 1 millió Ft-nál többet nem nagyon szeretnék költeni. A választás így nehéz. Vannak szépek, de 160 ezer kilométerrel, gondolom itt a motor már jócskán elhasználódott, vannak mások amikben mondjuk 60-70 ezer km van, ezeknél van esély, hogy vissza van tekerve az óra valamennyire.

Ez az ár amit én becéloztam magamnak olyan 2000-2004 körüli évjáratra terjed ki, ahogy keresgéltem a használt autók között. Eddig egy Golf3-som volt, nem is vagyok annyira otthon a Skodákban, ezért kértem itt segítséget, legfőképpen a motorválasztásban.

Én magam részéről 10 ezer km körül szoktam belerakni az autóba egy évben.

Köszönöm ez eddigi segítő válaszokat!


Nehéz ügy a használtautó vétel! A valós kilométer zsákbamacska kivéve egyes dízeleknél de ezt Goes taglalta már valamelyik topikban. A klíma fontos dolog az tény. Nekem 1.4 16V 74KW-os motorosom van. Tavaly vettem 92 ezerrel. Akár sok a km akár nem én meg vagyok elégedve vele! Eddig 7,5 ezret vertem bele. 2005 évjáratú a vas. Igaz millió fölött vettem de nem bántam meg! Úgy néz ki nem volt rejtett hibája! Amit ajánlok ha mész venni vigyél listát magaddal, hogy miket kell átvizsgálni. Ha nagyon erőlteti az eladó az már gyanús! Az a jó amikor a vevő nyugodtan nézegetheti annélkül, hogy fölötte állnának mint valami rabszolgahajcsár. Nálam korrektek voltak szerencsémre! De ezt olvasd el!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 9:51 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 30, 2010 8:01 pm
Hozzászólások: 3
Igazából ami fontos, hogy legyen benne klíma, és ne legyen benne magas a kilométer, meg persze a legfontosabb, hogy 1 millió Ft-nál többet nem nagyon szeretnék költeni. A választás így nehéz. Vannak szépek, de 160 ezer kilométerrel, gondolom itt a motor már jócskán elhasználódott, vannak mások amikben mondjuk 60-70 ezer km van, ezeknél van esély, hogy vissza van tekerve az óra valamennyire.

Ez az ár amit én becéloztam magamnak olyan 2000-2004 körüli évjáratra terjed ki, ahogy keresgéltem a használt autók között. Eddig egy Golf3-som volt, nem is vagyok annyira otthon a Skodákban, ezért kértem itt segítséget, legfőképpen a motorválasztásban.

Én magam részéről 10 ezer km körül szoktam belerakni az autóba egy évben.

Köszönöm ez eddigi segítő válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 6:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia

Nagy különbségek nincsenek ezeknél a motoroknál teljesítménybe. Az 1,2-es jó 1 literrel kevesebbet eszik.
Lóerőben más de nyomatékban szinte azonosak.

Én nem a motor alapján választanék, persze a tipushibákra figyelni kell.
Az 1,2/12v korai (2004-ig) példányai rossz minőségű láncfeszítővel készültek néha okozhatnak gondot, a lánc átugorhat.Ha ilyet vennél rá kell kérdezni ,hogy cserélték -e.
Az 1,2/6V -nél a túlmelegedés miatt a kirózsásodó szelepek okozhatnak gondot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 30, 2010 10:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
A döntés a tiéd, viszont kényelmi ill. komfort felszereltségre is érdemes odafigyelni a motor mellett. (Gondolok itt pl. ABS, ASR, klíma, elektromos ablak, központi zár stb.)
Minden motornak vannak előnyei-hátrányai, köbcenti, lóerő és évjárat függvényében. Pl. 1.4 16V 74kW eheti az olajat (nekem ilyenem van, 2 hónapja vettem, még csak ismerkedek vele :) ), 1.2 HTP 6V 1.henger szelepe szeret kirózsásodni, előfordul gyakori trafóhiba.
Van amelyiknél vezérlés ugorhat át, termosztát, hőmérséklet-jeladó, féklámpa-kapcsoló rakoncátlankodhat, de a pontos részleteket csak az igazi törzstagok ismerik.
Ellenőrizhető előélet, kímélt motor, és szerencse is kell vásárláskor.
Szerintem lesz még hozzászóló, várd meg a véleményüket. Ha esetleg kinéztél valamit, biztos segítenek eldönteni, hogy megéri-e az árát, vagy mire figyelj vásárláskor.
A legfontosabb persze az, hogy mire akarod használni, mekkora távokat mész vele, milyen extrákat szeretnél és persze az ár.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 30, 2010 10:42 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 30, 2010 8:01 pm
Hozzászólások: 3
Köszi a gyors választ!

Pro és Kontra esetleg? Mi szól a skoda vagy a vw motor mellett? Vagy csak vw motorost érdemes keresni a használt autó piacon?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 30, 2010 10:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Szia!
Egész pontosan a motorok típusairól:
Elküldve: Pént. Okt. 09, 2009 1:28 pm
goes írta:
Skoda: A,B,H
VW: C,D,E,F,S,U,Z
Skoda mérnökei általi fejlesztés, de VW típus: W,Y

A - 1.0 ltr./37 kW/petrol engine
B - 1.4 ltr./50 kW/petrol engine
C - 1.4 ltr./55 kW/petrol engine
D - 1.4 ltr./74 kW/petrol engine
E - 2.0 ltr./85 kW/petrol engine
F - 1.9 ltr. SDI/47kW/diesel engine
H - 1.4 ltr./44 kW/petrol engine
S - 1.9 ltr. TDI PD/74 kW/diesel engine
U - 1.9 ltr. TDI PD/96 kW/diesel engine
W - 1.2 ltr./40 kW/petrol engine
Y - 1.2 ltr./47 kW/petrol engine
Z - 1.4 ltr. TDI PD/55 kW/diesel engine


üdv: Vikman


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára vikman pén. júl. 30, 2010 10:46 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. júl. 30, 2010 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 30, 2010 8:01 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Használt első generációs Fábiát szeretnék vásárolni.
Az a lenne a legfontosabb kérdés, hogy milyen motorral?
Több "szakértőt" kérdeztem már, de mindegyik mást mond.

Valaki azt mondja, hogy az 1.2-sek vw motorosak valaki azt mondja, hogy az 1.4-sek vw motorosak, valaki pedig azt hogy évjárat függő.

Tehát a kérdésem a következő: Milyen motorral felszerelt verziót szabad/érdemes megvásárolni? Továbbá van-e vw-s motorral rendelkező széria?

Aki tapasztaltabb ebben a témában kérem ossza meg egy leendő Fabia tulajdonossal a tapasztalatait.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség