Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. okt. 20, 2018 12:53 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 1868  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2015 6:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szesze írta:
Hali. Az előttem szólóval én is egyetértek és én is azt mondom,hogy pár másodpercig nem árt várni míg az olaj körbeér és a hidrotőke is elcsendesedik és utána egyből indulnék is.Még egy dologgal tudod ezt a védelmet fokozni ha az 5w-40-et 5w-30 ra cseréled és ezzel előbb elhalkulnak a szelepek is.Hideg motort tilos pörgetni ezért közepes( 2500-max 3000) fordulaton használnám .

sziasztok
Szerintem sem kell sokat várni, de a 30-as olajjal nagyon hidegben ezer év mire bemelegszik a motor. Valamit valamiért. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 7:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 991
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
sso003 írta:
Sziasztok!
Melyik a helyes, és motorkímélőbb megoldás szerintetek az alábbiak közül, figyelembe véve az egyre erősödő reggeli hideget:
Tehát naponta kb. 15 km-t megyek össz-vissz a kocsival, járassam egy kicsit indítás után (amíg elcsendesedik, illetve abbahagyja a kelepelést), vagy jobb, ha elindulok vele rögtön?
Nem tudom melyikkel ártok/használok többet a motornak. Hol ezt hallom, hol azt! 5w-40 olaj van benne..
Hali. Az előttem szólóval én is egyetértek és én is azt mondom,hogy pár másodpercig nem árt várni míg az olaj körbeér és a hidrotőke is elcsendesedik és utána egyből indulnék is.Még egy dologgal tudod ezt a védelmet fokozni ha az 5w-40-et 5w-30 ra cseréled és ezzel előbb elhalkulnak a szelepek is.Hideg motort tilos pörgetni ezért közepes( 2500-max 3000) fordulaton használnám .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
sso003 írta:
Sziasztok!
Melyik a helyes, és motorkímélőbb megoldás szerintetek az alábbiak közül, figyelembe véve az egyre erősödő reggeli hideget:
Tehát naponta kb. 15 km-t megyek össz-vissz a kocsival, járassam egy kicsit indítás után (amíg elcsendesedik, illetve abbahagyja a kelepelést), vagy jobb, ha elindulok vele rögtön?
Nem tudom melyikkel ártok/használok többet a motornak. Hol ezt hallom, hol azt! 5w-40 olaj van benne.


Szia sso003!
Kissé hitvita jellege van enne a témának is, nem véletlen hallod hol az egyik, hol a másik oldal véleményét; melegítés vagy nem melegítés :)
Az egy-helyben járatás talán a régebbről eredő tanács, a 'hidegen is indulhatunk' pedig az újabb.
Mások lettek pár évtized alatt a motor konstrukciók, a keverék képzés/szabályozás na és nagyon mások a kenőanyagok, a motorolajok...
Az én véleményem az, hogy a percekig tartó egy-helyben járatás felesleges, még időt sem lehet vele nyerni (ami a bemelegedés hosszát illeti).
Annyit szoktam hagyni álló helyzetben a motort járni, amíg a szokott rutint megcsinálom, pl. öv becsatolás, ülés-tükör állítás (ha előtte az asszony használta), rádió vagy zene bekapcsolás, stb.
Legyen mondjuk 10-15 másodperc.
Az is számíthat, hogy kinél milyen az indulás utáni első pár km.
Ha pl. egyből egy meredek hegymenettel kell kezdeni (vagy utánfutóval), lehet, hogy 10mp helyett inkább 30mp-et hagynám, főleg ha már kemény mínusz fokok lesznek.
Ha csak vízszintes úton kell gurulni indulás után jó darabig, egyenletes sebességgel, saját tempóban, 0 fok feletti hőmérsékletben, akkor talán az 5-10mp járatás is hosszúnak számít.
De majd megszakérti mindenki, lesz ilyen-olyan vélemény is :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 6:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 278
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Sziasztok!
Melyik a helyes, és motorkímélőbb megoldás szerintetek az alábbiak közül, figyelembe véve az egyre erősödő reggeli hideget:
Tehát naponta kb. 15 km-t megyek össz-vissz a kocsival, járassam egy kicsit indítás után (amíg elcsendesedik, illetve abbahagyja a kelepelést), vagy jobb, ha elindulok vele rögtön?
Nem tudom melyikkel ártok/használok többet a motornak. Hol ezt hallom, hol azt! 5w-40 olaj van benne..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 6:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
olle_gyuri írta:
die nadel írta:
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy hol találom a nyomásszabályzót?
Még az is érdekelne, hogy hol tudnék rendszernyomást mérni. Van-e valahol mérőpont.

A benzinnyomás szabályozó (3 vagy 4 bar) a benzinszűrőben van.

Üzemanyag rendszernyomás mérésről Csabaa mester tett fel nemrég ( link ) képet:
http://kepfeltoltes.hu/view/151009/benz ... es.hu_.jpg

Nemcsak tudnia kell az előírt rendszernyomás értéket, hanem meg is kell tartania;
pl. a 3 baros rendszernél 10 perccel a motor leállítása után még minimum 2 bar-nak kell lennie.

Én nem attól tartok, hogy kevés lesz a rendszernyomás vagy nem tartja, hanem a túl magas nyomástól tartok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 6:10 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
die nadel írta:
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy hol találom a nyomásszabályzót?
Még az is érdekelne, hogy hol tudnék rendszernyomást mérni. Van-e valahol mérőpont.

A benzinnyomás szabályozó (3 vagy 4 bar) a benzinszűrőben van.

Üzemanyag rendszernyomás mérésről Csabaa mester tett fel nemrég ( link ) képet:
http://kepfeltoltes.hu/view/151009/benz ... es.hu_.jpg

Nemcsak tudnia kell az előírt rendszernyomás értéket, hanem meg is kell tartania;
pl. a 3 baros rendszernél 10 perccel a motor leállítása után még minimum 2 bar-nak kell lennie.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 5:16 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Csabaa írta:
Még a map szenzor hőmérőjét is nézd meg:

Az 1-es és a 2-es érintkező között 2,95 kΩ kb 10-12 °C levegő hőmérsékleten mérve.

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy hol találom a nyomásszabályzót?
Még az is érdekelne, hogy hol tudnék rendszernyomást mérni. Van-e valahol mérőpont.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 13, 2015 7:00 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
die nadel írta:
olle_gyuri írta:
... ha a motorvezérlő a rossz hőfok jeladó miatt 'hidegnek' látja, akkor a lambda szonda jelet figyelembe se véve egyre csak dúsít... szerintem.

De itt már nem túl dús keverék miatti magas üzemanyag fogyasztásról van szó, hanem olyan mértékű benzinömlésről, ami miatt hideg motornál (ahol eleve dúsított keverékre van szükség) sem képes az autó beindulni.

szia
Akkor a hőgomba jónak tűnik:
Kép

Még a map szenzor hőmérőjét is nézd meg:
Kép
A beszívót levegő tömegét, a levegő hőmérsékletéből és a szívósor nyomásából számolja a vezérlő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
die nadel írta:
olle_gyuri írta:
... ha a motorvezérlő a rossz hőfok jeladó miatt 'hidegnek' látja, akkor a lambda szonda jelet figyelembe se véve egyre csak dúsít... szerintem.

De itt már nem túl dús keverék miatti magas üzemanyag fogyasztásról van szó, hanem olyan mértékű benzinömlésről, ami miatt hideg motornál (ahol eleve dúsított keverékre van szükség) sem képes az autó beindulni.

Értem én :)
Csak te írtad, hogy :
die nadel írta:
Én még a lambda-szondára gondoltam

Hát arra - jelen esetben - kár gondolni, benzin ömlést nem valószínű, hogy okoz.
De mindegy :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 6:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 25, 2010 3:51 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Szeged 1.2 HTP 12v 2004 AZQ
Péter írta:
BAL-IMI írta:
Péter írta:
Az arcomon döbbenet,de mindenképpen kipróbálom.-Holnap megírom az eredményt. :)
Előtte még had kérdezzek még az Imrétől: Az ajtónak melyik kilincs egyidejű meghúzásával??-A külső és/vagy a belső?? :(-Egyáltalán számít,h melyikkel?? :(


Nem tudom számít-e!
Ha a gyerekzár rajta van akkor a külső kilincset ajánlom!
Nekem a belső kilinccsel sikerült!
Azt mondták nekem hogy ilyenkor valami biztonsági retesz működik és azt lehet ezzel kiiktatni! Azért kell a kulccsal mert a távirányító késése miatt szinte reménytelen hogy egyszerre menjen a művelet. Azt magyarázták nekem hogy ugyanakkor kellene nyitni a kilinccsel amikor a központi indítaná azt az ajtó zárat amelyik nem nyílik.
Türelem és meg lesz!
Amikor szeded ki a zárat, a kilincs takarót csak lazítsd meg addig ameddig ki nem jön, ha kiesik az anya szívás össze rakni!
Ha már láttál ilyet akkor tudod!


Kinyílt! :)

:taps: :taps: :taps:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 5:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
olle_gyuri írta:
... ha a motorvezérlő a rossz hőfok jeladó miatt 'hidegnek' látja, akkor a lambda szonda jelet figyelembe se véve egyre csak dúsít... szerintem.

De itt már nem túl dús keverék miatti magas üzemanyag fogyasztásról van szó, hanem olyan mértékű benzinömlésről, ami miatt hideg motornál (ahol eleve dúsított keverékre van szükség) sem képes az autó beindulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 5:47 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 11:35 am
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia
BAL-IMI írta:
Péter írta:
Az arcomon döbbenet,de mindenképpen kipróbálom.-Holnap megírom az eredményt. :)
Előtte még had kérdezzek még az Imrétől: Az ajtónak melyik kilincs egyidejű meghúzásával??-A külső és/vagy a belső?? :(-Egyáltalán számít,h melyikkel?? :(


Nem tudom számít-e!
Ha a gyerekzár rajta van akkor a külső kilincset ajánlom!
Nekem a belső kilinccsel sikerült!
Azt mondták nekem hogy ilyenkor valami biztonsági retesz működik és azt lehet ezzel kiiktatni! Azért kell a kulccsal mert a távirányító késése miatt szinte reménytelen hogy egyszerre menjen a művelet. Azt magyarázták nekem hogy ugyanakkor kellene nyitni a kilinccsel amikor a központi indítaná azt az ajtó zárat amelyik nem nyílik.
Türelem és meg lesz!
Amikor szeded ki a zárat, a kilincs takarót csak lazítsd meg addig ameddig ki nem jön, ha kiesik az anya szívás össze rakni!
Ha már láttál ilyet akkor tudod!


Kinyílt! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 12:43 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
die nadel írta:
És a lambda-szondának nem kéne beavatkoznia túl dús keverék esetén? Hiszen neki is van szerepe a keverékképzésben.


Szia die nadel!

Amíg hideg a motor (nem érte el az üzemi hőfokot), addig a lambda szabályozás nem aktív.
A valóságban persze lehet, hogy már rég 90 fokos a hűtőfolyadék... de ha a motorvezérlő a rossz hőfok jeladó miatt 'hidegnek' látja, akkor a lambda szonda jelet figyelembe se véve egyre csak dúsít... szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 12:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Csabaa írta:
Az alapvető gondolat jó, az injektorokat a szívósor nyomás és a vízhőfok alapján
nyitogatja. Ha a nyomás értéke nem valós azt észreveszi a vezérlő , mert csak a fojtószelep helyzetétől változhat(terhelés adat). Tehát hibakód biztosan lenne , mivel egyszerre a két egység nem valószínű ,hogy hibás.

És a lambda-szondának nem kéne beavatkoznia túl dús keverék esetén? Hiszen neki is van szerepe a keverékképzésben.

Csabaa írta:
A gombára rámértél? Milyen ellenállás értéket mutat?
Ha szakadt vagy több száz kiló ohm, bele fogja dögleszteni a benzinbe..
80 c foknál 200-300 ohm az ellenállása, a hőfok csökkenésével logaritmikusan
emelkedik az értéke.

Kép
A hőmérséklet jeladó hidegen 3,76 kΩ. Próbaképpen rátettem egy 820 Ω-os ellenállást, de a jelenség szinte ugyanaz, csakhogy most már gáz nélkül sem indul be (természetesen a gyertyákat minden indítás előtt lepucolom és kiégetem).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 11, 2015 8:22 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Die Nadel
Az alapvető gondolat jó, az injektorokat a szívósor nyomás és a vízhőfok alapján
nyitogatja. Ha a nyomás értéke nem valós azt észreveszi a vezérlő , mert csak a folytószelep helyzetétől változhat(terhelés adat). Tehát hibakód biztosan lenne , mivel egyszerre a két egység nem valószínű ,hogy hibás.
A hőfoknál nincs viszonyítási alap, tehát azt vakon elfogadja.
A gombára rámértél? Milyen ellenállás értéket mutat?
Ha szakadt vagy több száz kiló ohm, bele fogja dögleszteni a benzinbe..
80 c foknál 200-300 ohm az ellenállása, a hőfok csökkenésével logaritmikusan
emelkedik az értéke.

Egy méretlen dolog lehet még, ha nagyobb a benzinnyomás mint 3 bar.
Pl a benzinszűrőben lévő nyomásszelep nem nyit ki.
De ennek kicsi az esélye mert ez egy sima visszacsapóbszelep, mögötte
egy pici rugóval amit könnyen összenyomható.

Egyébként ha van kéznél egy 1 kiloohm körüli ellenállás a gomba csatlakozójába
bedugva tudsz félmeleg hőfokot szimulálni, a vezérlőt átverve..
Régi gombát is visszarakhatod próbaképpen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 1868  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség