Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. júl. 24, 2019 8:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28508 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1901  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. jún. 23, 2019 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
murray írta:
sziasztok tegnap a Balatonról hazafelé elrepedt a felső hűtő gumicső. amelyik jobboldalt van és az akksi előtt az egyik vége és a motoron a másik vége.
jött a gőz alig tudtam hazajönni.
van egy ilyen csővem ez nem jó hozzá? az átmérő kb 40 mm mindkettőnek, egymás mellé mértem mintha ez rövidebb lenne.
mi a neve ennek?
kösz

Az szép. :( Mennyit mentél így? Nem főtt meg a motor?
Hogy amit otthon találtál jó lehet-e, azt nem tudom. De gondolom a külső és főleg a belső átmérő illene, hogy stimmeljen. No meg a hossz is, mert ha rövidebb, nem biztos, hogy megfelelően tudod rögzíteni a két végén.
Ha minden igaz, a termosztátház és a hűtő közötti csőről van szó, itt a 9-es:
http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... ng/a#sec_9
Hirtelen ezeket leltem, az áraknak gondolom nem fogsz örülni:
https://zsu.hu/altalanoskereso?s=6Y0121049D
http://www.skoda-shop.hu/termekadat/94287/vizcso_fab.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 23, 2019 12:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 606
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
sziasztok tegnap a Balatonról hazafelé elrepedt a felső hűtő gumicső. amelyik jobboldalt van és az akksi előtt az egyik vége és a motoron a másik vége.
jött a gőz alig tudtam hazajönni.
van egy ilyen csővem ez nem jó hozzá? az átmérő kb 40 mm mindkettőnek, egymás mellé mértem mintha ez rövidebb lenne.
mi a neve ennek?
kösz


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 22, 2019 1:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Sziasztok!
Egy Skoda Fabia2 2010, 1.4 16v BXW motoros autoval bővült a család.
Ezt az asszonykám fogja használni, én jelentem a Fabia1 autommal még mindig meg vagyok elégedve, az elmúlt években nagyjából csak olajcserére költöttem és most kb egy honapja kapott hátul egy új tamburt és fékpofákat na meg egy munkahengert.

Kérdésem lenne hozzátok, a fiatalabb Fabiaban az olaj csere megtörtént, viszont a hátsó féket is újba kell még rakni munkahengereket és pofákat cserélni akarom, a tamburon gondolkozok.
Hogy tudnám így házilag megmérni hogy kopáshatáron belül van e? Jol tudom, hogy 201,5 mm a maximum?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 21, 2019 7:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7671
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
csaba71 írta:
Sziasztok. Mi a véleményetek a 2007, 1,4 16v BUD motorról, mikor ajánlatos vezérmű szíjat cserélni?. köszönöm

Szia
Szerény véleményem szerint, a legjobb és legtartósabb motor ami fabiába valaha került.Oké az 1.9 tdi még hasonló, de én nem szeretem a dieseleket ezért nálam ez kiesik..

A gyári előírás 90ekm-nél szemrevétekezni kell a szíjat. Ha nincs rajta sérülés vagy
látványos öregedési jel, akkor 30ekm múlva újra meg kell nézni..
Ez a gyári mese..
Úgy vélem a fentiek miatt, 100-110ekm körül cserélni kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 21, 2019 7:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 200
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Sziasztok. Mi a véleményetek a 2007, 1,4 16v BUD motorról, mikor ajánlatos vezérmű szíjat cserélni?. köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 15, 2019 4:34 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 110
Autó: Fábia I 1,2
Petyesz írta:
feketete írta:
KÉTFÉLE szürő van beépített nyomás szabályzóval meg szerelhető nyomás szabályzóval.
a beépitet nyomásszabályzós jo mind a kettő rendszerhez

Köszönöm a válaszod!
De most kicsit nagyobb lett a zavar...
Beépített alatt ezt érted?? Ez nem bontható, nem tehető át a nyomásszabályzó másik szűrőre...
https://images.azautom.hu/tt.php?src=im ... w=800&zc=0
A szerelhető alatt meg ezt??
Kép
Mert mindkettő 3 kivezetéses, és 3 BAR-os.

Vagy létezik harmadik variáció is, ami csak 2 kivezetéses, de ennek ellenére van benne nyomásszabályzó is, és Te ezt érted beépített alatt??...


igen az első kettőt jól értelmezed , létezik 2 kivezetésesszürő az nyomásszabályzó nélküli az nem " szerelhető"

legegyszerübb alánézel ha 3 kivezetéses akkor veheted mindkettőt , de szerintem jobb a beépített szürős mert idővel a szerelhető nyomásszabályzó is tönkremegy kn 1000 Ft köztük a külömbség. Ha szerencséd van akkor a régi szürőn látszik a gyári szám .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 14, 2019 5:50 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
feketete írta:
KÉTFÉLE szürő van beépített nyomás szabályzóval meg szerelhető nyomás szabályzóval.
a beépitet nyomásszabályzós jo mind a kettő rendszerhez

Köszönöm a válaszod!
De most kicsit nagyobb lett a zavar...
Beépített alatt ezt érted?? Ez nem bontható, nem tehető át a nyomásszabályzó másik szűrőre...
https://images.azautom.hu/tt.php?src=im ... w=800&zc=0
A szerelhető alatt meg ezt??
Kép
Mert mindkettő 3 kivezetéses, és 3 BAR-os.

Vagy létezik harmadik variáció is, ami csak 2 kivezetéses, de ennek ellenére van benne nyomásszabályzó is, és Te ezt érted beépített alatt??...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 14, 2019 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 110
Autó: Fábia I 1,2
Petyesz írta:
Sziasztok!

Nézegetem ezt a rajzot, illetve a mellette található alkatrész listát:
http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... g/a#sec_9A
"9A"-ként kétféle 3 BAR-os üzemanyagszűrő szerepel benne. A "B" végűnél ez áll: "Üzemanyag visszafolyó berendezés nélküli gk-hoz ".

Az én 2002-es 1.4 MPI AQW Fábiámban van visszafolyó berendezés, vagy nincs??

Bár nem világos, hogy a szűrő szempontjából mi jelentősége lehet, mert néztem mindkét szűrő utángyártott listáját, és a "B" ill. a "H" végűnél is ugyanazok szerepelnek bennük.

És ha már üzemanyagszűrő...
Ezek közül melyiket érdemes/ajánlott megvenni a fenti autóhoz??:
STARLINE SF PF7764
MAXGEAR 26-0656
SOFIMA S 1832 B
UFI 31.832.00
HENGST FILTER H155WK01
MANN-FILTER WK 69/1
FEBI EINSTEIN 38483
MAHLE ORIGINAL KL 156/1
FILTRON PP 836/3
PURFLUX EP203
KNECHT KL 156/1
(A lista árban 4040 és 7860 Ft között mozog.)



KÉTFÉLE szürő van beépített nyomás szabályzóval meg szerelhető nyomás szabályzóval.
a beépitet nyomásszabályzós jo mind a kettő rendszerhez


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 14, 2019 1:30 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!

Nézegetem ezt a rajzot, illetve a mellette található alkatrész listát:
http://www.oemepc.com/skoda/part_single ... g/a#sec_9A
"9A"-ként kétféle 3 BAR-os üzemanyagszűrő szerepel benne. A "B" végűnél ez áll: "Üzemanyag visszafolyó berendezés nélküli gk-hoz ".

Az én 2002-es 1.4 MPI AQW Fábiámban van visszafolyó berendezés, vagy nincs??

Bár nem világos, hogy a szűrő szempontjából mi jelentősége lehet, mert néztem mindkét szűrő utángyártott listáját, és a "B" ill. a "H" végűnél is ugyanazok szerepelnek bennük.

És ha már üzemanyagszűrő...
Ezek közül melyiket érdemes/ajánlott megvenni a fenti autóhoz??:
STARLINE SF PF7764
MAXGEAR 26-0656
SOFIMA S 1832 B
UFI 31.832.00
HENGST FILTER H155WK01
MANN-FILTER WK 69/1
FEBI EINSTEIN 38483
MAHLE ORIGINAL KL 156/1
FILTRON PP 836/3
PURFLUX EP203
KNECHT KL 156/1
(A lista árban 4040 és 7860 Ft között mozog.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
ayala írta:
arra jó, hogy több utas/csomag, a légkondi ne annyira fogja vissza, vagy hogy visszaváltva ne kelljen gondolkodni egy előzésen.

Igen, én is ezért néztem a 100 LE-s változatot, de lehet, hogy van abban valami, hogy a városozásra jobb egy kissebb motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 56
Autó: Best, 2003 BBZ
Nekem 7,2 az átlag, hosszabb távon, 90-120 közti tempónál 6-6,2. Olajat nem fogyaszt, igaz átesett a szükséges javításon, még ez is beleesett abba a szériába, amit gyenge minőségű alkatrésszel szereltek.
A konstrukció sajátosságai miatt nem vennék 100le alatt... ezt is forgatni kell, hogy leadja azt a teljesítményt. Ugyan nem ültem még másik Fabiában, de szerintem a 75le változathoz képest nincs nagy különbség. 3500-as fordulat alatt elég lomha. Viszont arra jó, hogy több utas/csomag, a légkondi ne annyira fogja vissza, vagy hogy visszaváltva ne kelljen gondolkodni egy előzésen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 1:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
Nagyrészt város és város környéke lenne a használat. Jelenleg 1.2 HTP ill. azzal a motorral szerelt Seat Cordoba van használatban. Évente 3-4 alkalommal autópályázunk, ilyenkor fontos a csomagtartó méret, de nem túl jó a sedan, ami van. Nem jól pakolható. Szeretjük az 1.2-est, meg is marad valószínűleg, de szeretnénk egy kissebb meghibásodási kockázatu autót (inkább második, mint első autónak). A jelenlegi nem teljesít rosszul. Most 450e km-es, 415e-nél kapott új motort. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 12:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 667
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
bbca írta:
Köszönöm gyors és kimerítő választ. Szinte biztos, hogy Fabia kombit szerzünk be, de elképzelhető, hogy akkor a gyengébbik motorváltozattal.


Szivesen! :)
A felhasználás módja, hogy hol és hogyan autóznátok a Fabia kombival, is lényeges szempont : ha sok autópályás szakasz, nagyobb terhelést jelentő üzem várható (pl. tetőcsomagtartós, vonóhorgos, telepakolt csomagtartós), azt a 100LE -s motor jobban bírhatja. Ha inkább városi gurulásokra, könnyebb üzemállapotokban mennétek vele, az 1.2 -es 6V / 12V lehet jobb.
És nem, ez nem jelenti azt, hogy a HTP -vel ne lehetne nyugodtan sztrádázni tele csomagtartóval :) , de eredendően nem arra lett a tervezéskor optimalizálva.
Az 1.2 -es motorok meghibásodási kockázatát is figyelembe venném a választáskor : a motorjavítás vagy motorcsere költségével / időszükségletével / iparosokkal való idegeskedéssel összességében lehet, hogy inkább megéri az 1.4-esek némileg nagyobb benzin fogyasztása...
Amíg 'nincs baj', addig szuper konstrukció mindkettő :) , az 1.2 -es és az 1.4 -es motorok is rendelkeznek szerethető tulajdonságokkal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 09, 2019 10:31 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Baranya
Köszönöm gyors és kimerítő választ. Szinte biztos, hogy Fabia kombit szerzünk be, de elképzelhető, hogy akkor a gyengébbik motorváltozattal.

olle_gyuri írta:
bbca írta:
a régi 1.2 HTP-t 1.4 16V (75KW)-re cserélném BBZ motorkóddal . Hallottam horrorisztikus olajfogyasztásról, magas üzemanyag fogyasztásról, de nem tudom mi az igazság.


Szia bbca!

Az AUB, BBZ kódú motorok a Fabia I. modellfrissítés előtti példányaira (2000 és 2004 nyara) jellemző leginkább a magasabb olajfogyasztás, amit a gyorsabban kopó olajlehúzó gyűrűk okoztak. A 2004. őszétől készült autókban gyárilag már kevésbé kopó gyűrűk vannak - de ha a régebbiek közül választasz, lehetséges, hogy találsz olyat, amiben már megcsinálták a gyűrűcserét.
Használat módjától is nagyban függ, hogy mennyi az olajfogyasztás : a magasabb fordulatszám tartományban való autózás ugrásszerűen növelheti az elégetett motorolaj mennyiségét.
Lehet még gyártó függő is a dolog, pl. ugyanolyan viszkozitás mellett többet fogyaszthat az 5W-30 -as Castrolból mint az 5W-30 -as Totalból.
Fogyasztásuk megítélését befolyásolja szerintem, hogy a Fabia családon belül ezek a legkevésbé az alacsony fogyasztásra optimalizált verziók; ellentétben az 1.2 -es motorokkal. És ez nem csak a motorok kialakítására igaz, hanem az egész autóra : pl. olyan apróságok, mint a szélesebb gumik (165 helyett 185), vagy a nagyobb tömeg (motor plusz tömege, magasabb felszereltségi szint a több extra miatti plusz tömeggel).
Egyes autók olaj- és benzinfogyasztása elég félrevezető lehet, a műszaki állapot, a használt útvonal, a vezetési stílus, a terhelés, stb. függvényében. Jó támpont lehet a benzin fogyasztásra a spritmonitor.de -n vezetett tankolási adatok; jelenleg a 114 db 1.4 16v 100 LE-s Fabia átlaga 6,9 l/100km (a minimum 5,67 , a maximum 9,05). A legjellemzőbb értékek 6,6 és 7,6 l/100 km között vannak.
A saját autónk olajfogyasztásáról : 2004. novemberi gyártás, 170e km futásteljesítmény, második gazdái vagyunk. Az éves olajcserekor a 4 literes kanna mellé 2x1 litert szoktam venni, ez a kb. 5-6 ekm évenkénti távra 2,5-3 ekm/liter vagy másképp 3-4 dl/1000 km olajfogyasztást jelent (5W-30 -as olajból).
Fogyasztása nagy átlagban 7,5 l/100 km; amiből az országúti 6,5 ; a városi 8,5 környéke ; az autópályás 130km/h pedig 7,6
(a minimum érték 70...80 km/h gurulással 5,2-5,4 ; a maximum 'durva' téli városi üzemmel és rövid szakaszokkal 10 liter felett). Tankolni a 100 oktános MOL Evo -t szoktam, mivel a gyári ajánlás a 98-as benzin, de vagy 95-öst vagy 100-ast kapni a kutakon.
Ezek az autók ma már kb. 15 évesek : a legfiatalabb is elmúlt 12, a legidősebbek a 19 -et tapossák. Ilyen korban, sok-sok km -rel (és több, ki tudja milyen tulajjal/karbantartással a hátuk mögött) rengeteg tényező befolyásolja a fogyasztásukat, ami miatt a gyárilag megtervezett értékhez képest igencsak szélsőséges számok is adódhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 10, 2019 10:35 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 667
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
bbca írta:
a régi 1.2 HTP-t 1.4 16V (75KW)-re cserélném BBZ motorkóddal . Hallottam horrorisztikus olajfogyasztásról, magas üzemanyag fogyasztásról, de nem tudom mi az igazság.


Szia bbca!

Az AUB, BBZ kódú motorok a Fabia I. modellfrissítés előtti példányaira (2000 és 2004 nyara) jellemző leginkább a magasabb olajfogyasztás, amit a gyorsabban kopó olajlehúzó gyűrűk okoztak. A 2004. őszétől készült autókban gyárilag már kevésbé kopó gyűrűk vannak - de ha a régebbiek közül választasz, lehetséges, hogy találsz olyat, amiben már megcsinálták a gyűrűcserét.
Használat módjától is nagyban függ, hogy mennyi az olajfogyasztás : a magasabb fordulatszám tartományban való autózás ugrásszerűen növelheti az elégetett motorolaj mennyiségét.
Lehet még gyártó függő is a dolog, pl. ugyanolyan viszkozitás mellett többet fogyaszthat az 5W-30 -as Castrolból mint az 5W-30 -as Totalból.
Fogyasztásuk megítélését befolyásolja szerintem, hogy a Fabia családon belül ezek a legkevésbé az alacsony fogyasztásra optimalizált verziók; ellentétben az 1.2 -es motorokkal. És ez nem csak a motorok kialakítására igaz, hanem az egész autóra : pl. olyan apróságok, mint a szélesebb gumik (165 helyett 185), vagy a nagyobb tömeg (motor plusz tömege, magasabb felszereltségi szint a több extra miatti plusz tömeggel).
Egyes autók olaj- és benzinfogyasztása elég félrevezető lehet, a műszaki állapot, a használt útvonal, a vezetési stílus, a terhelés, stb. függvényében. Jó támpont lehet a benzin fogyasztásra a spritmonitor.de -n vezetett tankolási adatok; jelenleg a 114 db 1.4 16v 100 LE-s Fabia átlaga 6,9 l/100km (a minimum 5,67 , a maximum 9,05). A legjellemzőbb értékek 6,6 és 7,6 l/100 km között vannak.
A saját autónk olajfogyasztásáról : 2004. novemberi gyártás, 170e km futásteljesítmény, második gazdái vagyunk. Az éves olajcserekor a 4 literes kanna mellé 2x1 litert szoktam venni, ez a kb. 5-6 ekm évenkénti távra 2,5-3 ekm/liter vagy másképp 3-4 dl/1000 km olajfogyasztást jelent (5W-30 -as olajból).
Fogyasztása nagy átlagban 7,5 l/100 km; amiből az országúti 6,5 ; a városi 8,5 környéke ; az autópályás 130km/h pedig 7,6
(a minimum érték 70...80 km/h gurulással 5,2-5,4 ; a maximum 'durva' téli városi üzemmel és rövid szakaszokkal 10 liter felett). Tankolni a 100 oktános MOL Evo -t szoktam, mivel a gyári ajánlás a 98-as benzin, de vagy 95-öst vagy 100-ast kapni a kutakon.
Ezek az autók ma már kb. 15 évesek : a legfiatalabb is elmúlt 12, a legidősebbek a 19 -et tapossák. Ilyen korban, sok-sok km -rel (és több, ki tudja milyen tulajjal/karbantartással a hátuk mögött) rengeteg tényező befolyásolja a fogyasztásukat, ami miatt a gyárilag megtervezett értékhez képest igencsak szélsőséges számok is adódhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28508 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1901  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség