Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. aug. 15, 2020 4:55 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29020 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1935  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2020 5:52 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 442
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Zerg írta:
Köszönöm szépen!
Megoldódott igy a problémám.
Viszont ez csak időszerű megoldás nem?
Csak a komplett csere oldaná meg "veglegesen"?

feketete írta:
Zerg írta:
Szasztok!

Nemrég elkezdett fékezéskor nyikorogni a hátsó dob fek.
Fekpedalt lenyomva es felengedve nyikorgo hangot ad ki.
A dobot kitakarítottam, a rugokat újra cseréltem, de csak nyikorog.

Valakinek volt mar hasonló problémája?


szedd szét ujra . mindent jól tisztítsd meg . Ahol a fém a fémen csúszik finoman zsírozd meg különösen a fékbetéten a kézifék kart kend meg és jól járasd meg . könnyen kell mennie . A fékállító pöcköt is kend meg a fékbetét kopásánál automatikusan csökkenti a betét és a dob közötti távolságot . Lehet hogy ez a probléma mert a nagy hézag miatt nagy úton dörzsölődik és ad hangot.


ha új a betét akkor is fém a fémen csúszik . ha már rozsdás a rozsda is megfoghatja ez lehet a fékfelfogó lap is meg a kitámasztó mechanikák. Tisztának kell lennie hogy jól működjön.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 11, 2020 5:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 21, 2018 2:10 pm
Hozzászólások: 25
Autó: Skoda Fábia 1, 1.4 Mpi
Köszönöm szépen!
Megoldódott igy a problémám.
Viszont ez csak időszerű megoldás nem?
Csak a komplett csere oldaná meg "veglegesen"?

feketete írta:
Zerg írta:
Szasztok!

Nemrég elkezdett fékezéskor nyikorogni a hátsó dob fek.
Fekpedalt lenyomva es felengedve nyikorgo hangot ad ki.
A dobot kitakarítottam, a rugokat újra cseréltem, de csak nyikorog.

Valakinek volt mar hasonló problémája?


szedd szét ujra . mindent jól tisztítsd meg . Ahol a fém a fémen csúszik finoman zsírozd meg különösen a fékbetéten a kézifék kart kend meg és jól járasd meg . könnyen kell mennie . A fékállító pöcköt is kend meg a fékbetét kopásánál automatikusan csökkenti a betét és a dob közötti távolságot . Lehet hogy ez a probléma mert a nagy hézag miatt nagy úton dörzsölődik és ad hangot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2020 7:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 442
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Zerg írta:
Szasztok!

Nemrég elkezdett fékezéskor nyikorogni a hátsó dob fek.
Fekpedalt lenyomva es felengedve nyikorgo hangot ad ki.
A dobot kitakarítottam, a rugokat újra cseréltem, de csak nyikorog.

Valakinek volt mar hasonló problémája?


szedd szét ujra . mindent jól tisztítsd meg . Ahol a fém a fémen csúszik finoman zsírozd meg különösen a fékbetéten a kézifék kart kend meg és jól járasd meg . könnyen kell mennie . A fékállító pöcköt is kend meg a fékbetét kopásánál automatikusan csökkenti a betét és a dob közötti távolságot . Lehet hogy ez a probléma mert a nagy hézag miatt nagy úton dörzsölődik és ad hangot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2020 3:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 07, 2020 3:51 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia 2 1.6tdi
Helo!
Van egy második generációs fabiám 1.6tdi motorral. Soha semmi hiba nem volt vele,de a mai nap nem startolt csak teker. Világit az esp és a kiégett égő(talán) a műszerfalon. Mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 07, 2020 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 21, 2018 2:10 pm
Hozzászólások: 25
Autó: Skoda Fábia 1, 1.4 Mpi
Szasztok!

Nemrég elkezdett fékezéskor nyikorogni a hátsó dob fek.
Fekpedalt lenyomva es felengedve nyikorgo hangot ad ki.
A dobot kitakarítottam, a rugokat újra cseréltem, de csak nyikorog.

Valakinek volt mar hasonló problémája?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 06, 2020 5:53 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 549
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Petyesz írta:
gyula írta:
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?

Szia!
Amikor a MAP-ot takarítottad, akkor a csatlakozóit is tisztítottad?
Álló, járó motornál, és emelt fordulaton is ugyanezeket az emelkedő nyomásértékeket látod, vagy csak elírás?? És csökkenés nincs is?
Esetleg próbáld meg, húzd le a MAP-ról a csatlakozót, és mérj a szenzoron ellenállást.

Szia!
Igen a csati is tisztítva lett. Álló motornál a 103mbar és a 3566,44mbar váltakozva van. Köztes értéket nem mutatott a műszer. Alapjáraton a fentebb írt értékek voltak és emelt fordulaton is (3500-4000ford/perc )váltakozóan. Tehát le is és fel is változott az érték a leírt értékek közt. Sima EOBD kiolvasóval álló motornál 35,1kPa,( járó motornál 28-29kPa közt változik az érték.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 05, 2020 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
gyula írta:
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?

Szia!
Amikor a MAP-ot takarítottad, akkor a csatlakozóit is tisztítottad?
Álló, járó motornál, és emelt fordulaton is ugyanezeket az emelkedő nyomásértékeket látod, vagy csak elírás?? És csökkenés nincs is?
Esetleg próbáld meg, húzd le a MAP-ról a csatlakozót, és mérj a szenzoron ellenállást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 05, 2020 5:54 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 442
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
gyula írta:
feketete írta:
gyula írta:
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?


Próbáld a szenzor vezetékét lekötni mit mér a kódolvasó ha mér akkor vezeték vagy vezérlő hiba .
a szenzor kb 10 e Ft érdemes lecserélni ha nem mér semmit lehet hogy benne az elektronika szállt el
Álló motornál nincs nyomás :) , de gyújtás ráadásával áram alatt van.


Szia.
Megpróbálom amit írtál. Motorvezérlő hibára gondolsz?


igen de az nagyon kis esély, legnagyobb esély a szenzor hiba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 05, 2020 5:25 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 549
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
feketete írta:
gyula írta:
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?


Próbáld a szenzor vezetékét lekötni mit mér a kódolvasó ha mér akkor vezeték vagy vezérlő hiba .
a szenzor kb 10 e Ft érdemes lecserélni ha nem mér semmit lehet hogy benne az elektronika szállt el
Álló motornál nincs nyomás :) , de gyújtás ráadásával áram alatt van.


Szia.
Megpróbálom amit írtál. Motorvezérlő hibára gondolsz?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 05, 2020 5:00 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 442
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
gyula írta:
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?


Próbáld a szenzor vezetékét lekötni mit mér a kódolvasó ha mér akkor vezeték vagy vezérlő hiba .
a szenzor kb 10 e Ft érdemes lecserélni ha nem mér semmit lehet hogy benne az elektronika szállt el
Álló motornál nincs nyomás :) , de gyújtás ráadásával áram alatt van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 05, 2020 1:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 549
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Szép napot mindenkinek!

Hidegen reggel első indításkor nehezen indul az autó. Az indításkor kb 8-10 másodpercet kell indítózni,hogy elinduljon a szekér. Elindul, majd felpörög kb 1300-1500/perc fordulatra. Egy idő után kezd lassan a normális alapjáratra beállni. A kipufogóból nagyon erős "szúrós" szag jön ki amikor elindul az autó, nem a megszokott "katalizátor" szag. Fojtót takarítottam. MAP szenzort is. Viszont álló motornál a szívócső nyomás ingadozik. 103mbar és 3566,44mbar között. Ezt szabad neki csinálnia? Motor indítás után,járó motornál, alapjáraton: 103mbar-- 413,82mbar---- 1091,14mbar----1671,61mbar---- 2944,17mbar----3251,66mbar----3566,44mbar-t jelez ki a kiolvasó. Fordulaton(kb 3500-4000/perc) ugyan ez van. Ez a nyomás ingadozás utalhat a MAP szenzor hibájára?Ha egyszer elindult az autó, utána minden egyes indításra indul, és teszi a dolgát. Fogyasztás is jó ahogy számolgatom. MIL lámpa nem világít. Eltárolt hiba nincs. Szerintetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. júl. 24, 2020 8:30 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 23, 2020 6:20 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fabia II.
Köszi mindenkinek!

Utána olvastam a lenti linken is, többen is így jártak műszerfal portalanítás után. ~30 mp feszmentesség megoldotta a problémát, működik a kijelző.

Ezek szerint nem mindegy milyen ronggyal portalanítom a műszerfalat.



Petyesz írta:
angelside77 írta:
Sziasztok!

Skoda Fabia II. 2010. évjárat.

Érdeklődnék, hogy a műszerfalon, középen az https://drive.google.com/file/d/1OgQ9uO3897D3fjrKEYNfJMDkPQ0zez6z/view?usp=sharing LCD konzolt ki lehet-e kapcsolni valahogy (törölgettem egy ronggyal bekapcsolt gyújtásnál), vagy meghibásodott-e nálam. Nem jelez ki most semmit. Kilóméter óra, üzemanyagszint, fogyasztás, hőmérséklet, szervízintervallum, óra stb. ezek voltak rajt.

Ha kikapcsoltam valahogy, hogy tudnám újra bekapcsolni? Egyelőre a használti útmutatóban nem találom a megoldást.

Előre is köszi!

Szia!
Az ablaktörlő kar végén lévő gombokkal próbálkoztál már? (már ha vannak)
De ha jól olvasom, az akksi lekötése (- sarú?) 1-2 embernek megoldotta a problémát, itt:
https://www.briskoda.net/forums/topic/1 ... n-display/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 23, 2020 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
angelside77 írta:
Sziasztok!

Skoda Fabia II. 2010. évjárat.

Érdeklődnék, hogy a műszerfalon, középen az https://drive.google.com/file/d/1OgQ9uO3897D3fjrKEYNfJMDkPQ0zez6z/view?usp=sharing LCD konzolt ki lehet-e kapcsolni valahogy (törölgettem egy ronggyal bekapcsolt gyújtásnál), vagy meghibásodott-e nálam. Nem jelez ki most semmit. Kilóméter óra, üzemanyagszint, fogyasztás, hőmérséklet, szervízintervallum, óra stb. ezek voltak rajt.

Ha kikapcsoltam valahogy, hogy tudnám újra bekapcsolni? Egyelőre a használti útmutatóban nem találom a megoldást.

Előre is köszi!

Szia!
Az ablaktörlő kar végén lévő gombokkal próbálkoztál már? (már ha vannak)
De ha jól olvasom, az akksi lekötése (- sarú?) 1-2 embernek megoldotta a problémát, itt:
https://www.briskoda.net/forums/topic/1 ... n-display/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 23, 2020 7:55 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 23, 2020 6:20 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fabia II.
Igen, a plexit töröltem csak.
Holnap átnézem a biztosítékokat.

Akkor az teljesen kizárt, hogy valamilyen módon, egy gombot (vagy kombinációt) megnyomtam stb. kikapcsoltam volna a kijelzőt?



feketete írta:
angelside77 írta:
Sziasztok!

Skoda Fabia II. 2010. évjárat.

Érdeklődnék, hogy a műszerfalon, középen az https://drive.google.com/file/d/1OgQ9uO3897D3fjrKEYNfJMDkPQ0zez6z/view?usp=sharing LCD konzolt ki lehet-e kapcsolni valahogy (törölgettem egy ronggyal bekapcsolt gyújtásnál), vagy meghibásodott-e nálam. Nem jelez ki most semmit. Kilóméter óra, üzemanyagszint, fogyasztás, hőmérséklet, szervízintervallum, óra stb. ezek voltak rajt.

Ha kikapcsoltam valahogy, hogy tudnám újra bekapcsolni? Egyelőre a használti útmutatóban nem találom a megoldást.

Előre is köszi!


a műszerfalnak van egy plexi borítása nem közvetlenül a kijelzőt törölgetted . Nem hiszem , hogy statikus kisüléssel lőtted ki a kijelzőt.
Első kőrben érdemes a biztosítékokat átnézni
Érdemesebb egy gyári műszerrel kiolvasni a hibakódot mint nekiesni kiszerelni a műszerfalat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 23, 2020 7:22 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 442
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
angelside77 írta:
Sziasztok!

Skoda Fabia II. 2010. évjárat.

Érdeklődnék, hogy a műszerfalon, középen az https://drive.google.com/file/d/1OgQ9uO3897D3fjrKEYNfJMDkPQ0zez6z/view?usp=sharing LCD konzolt ki lehet-e kapcsolni valahogy (törölgettem egy ronggyal bekapcsolt gyújtásnál), vagy meghibásodott-e nálam. Nem jelez ki most semmit. Kilóméter óra, üzemanyagszint, fogyasztás, hőmérséklet, szervízintervallum, óra stb. ezek voltak rajt.

Ha kikapcsoltam valahogy, hogy tudnám újra bekapcsolni? Egyelőre a használti útmutatóban nem találom a megoldást.

Előre is köszi!


a műszerfalnak van egy plexi borítása nem közvetlenül a kijelzőt törölgetted . Nem hiszem , hogy statikus kisüléssel lőtted ki a kijelzőt.
Első kőrben érdemes a biztosítékokat átnézni
Érdemesebb egy gyári műszerrel kiolvasni a hibakódot mint nekiesni kiszerelni a műszerfalat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29020 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1935  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség