Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 20, 2019 3:15 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28443 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1897  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:52 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 665
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Fabiacombi írta:
milyen fajta FLEXIBILIS KIPUFOGÓCSŐ avagy harmonikacső (első kipufógora való) kell nekem az autóra?


Szia Fabiacombi!

45 mm -es átmérő, és min. 220-230 mm hossz kell; lehet több is, levágni még mindig könyebb belőle, mintha rövidebb lenne (az esetleges korábbi cserék/hegesztések függvénye, hogy mekkora rátartással adja ki kényelmesen a mostani hegesztésnél). Maga a fémfonatos rész 200 mm körül van, a többi a csatlakozó cső hossz. Régebben a 2 vagy 3 rétegű "szövéssel" hirdették, már a 4 rétegű tartanak, de ez semmit nem mond az egyes rétegek vastagságáról és anyagminőségéről. A nevesebb kipufogós termékeket gyártó cégek drágább flexi csövei valószínűleg tartósabbak lesznek - ha ezzel nyer az ember pár plusz évet a cső csereperiódusban, a munkadíj időarányos részét megspórolhatja (meg a cserével járó macerát ritkábban éli át).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:48 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Botond írta:
Sziasztok!
Talán találkozott már valaki hasonló problémával, amit valószínű az idő vasfoga okoz...

2003-as Skoda Fabia kombi (1.2): a "plafon" kárpit vált le..hozzá ér már a fejemhez...hogyan próbáljam visszaragasztani?
Autókárpitost tudnátok ajánlani, ha ez már túlmutat az otthoni próbálkozáson?

Köszönöm és szép napot Nektek!

Botond

Szia!
A visszaragasztást szerintem felejtsd el, az már kuka. Legalábbis ha nem szeretnél idő előtti ősz hajszálakat magadnak.
Csabaa megcsinálta a cserét sk., a leírását (kálváriáját) itt találod:
viewtopic.php?f=13&t=2092&start=15
És az enyémet is, bár én csináltattam. Nyilván a kombi valamennyivel többe kerül...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:08 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 48
Sziasztok!
Talán találkozott már valaki hasonló problémával, amit valószínű az idő vasfoga okoz...

2003-as Skoda Fabia kombi (1.2): a "plafon" kárpit vált le..hozzá ér már a fejemhez...hogyan próbáljam visszaragasztani?
Autókárpitost tudnátok ajánlani, ha ez már túlmutat az otthoni próbálkozáson?

Köszönöm és szép napot Nektek!

Botond


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:04 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Szia
Írtam emailt..

Szia!
Köszönöm! Bár megkésve, de válaszoltam rá...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 06, 2019 3:53 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Csabaa írta:
Petyesz írta:
Szia!
Egyelőre nem tudok, de ígéretet kaptam egy hibakód olvasásra, ha összejön talán okosabb is leszek.
Egyébként az esetlegesen szegény keveréket mi okozhatja?

Szia
A hullámzó benzinnyomásra gondoltam..

Szia Csaba!
No, kaptam kölcsön egy Memoscan CAN OBDII U581-es kínai csodát. Az angol leírása elég szűkszavú, azért valamit sikerült alkotnom vele. Az eredmény...
P0101
MAF or VAF A Circuit Range/Perf

És egy függőben lévő (Pending) kód...
P0172
System Too Rich (Bank 1)

Szia
Írtam emailt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 06, 2019 12:12 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2016 2:23 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia Kombi 1.4 16V BUD 2007
Sziasztok.
1.) Szakértőktől kérdezem, hogy milyen fajta FLEXIBILIS KIPUFOGÓCSŐ avagy harmonikacső (első kipufógora való) kell nekem az autóra? Van márkabeli eltérés esetleg, amire figyelni kell? Repedt fazék hangja van.
2.) ENEOS Sustina 5w-30 olaj jó választás lehet a motorhoz? A minősítését nem ismerem.
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jún. 05, 2019 4:21 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Petyesz írta:
Szia!
Egyelőre nem tudok, de ígéretet kaptam egy hibakód olvasásra, ha összejön talán okosabb is leszek.
Egyébként az esetlegesen szegény keveréket mi okozhatja?

Szia
A hullámzó benzinnyomásra gondoltam..

Szia Csaba!
No, kaptam kölcsön egy Memoscan CAN OBDII U581-es kínai csodát. Az angol leírása elég szűkszavú, azért valamit sikerült alkotnom vele. Az eredmény...

P0101
MAF or VAF A Circuit Range/Perf

És egy függőben lévő (Pending) kód...
P0172
System Too Rich (Bank 1)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jún. 05, 2019 11:03 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 25, 2018 8:16 am
Hozzászólások: 4
Autó: Fabia 1.2 12V Classic Combi
annamatyi írta:
Sziasztok!
Új tagként köszöntök mindenkit és rögtön kérdéssel kezdenék. Hosszú lesz, előre is elnézést kérek:
Nemrégiben vettem egy 1.2 12V 47kW-os, BME motorkódos ...
kábelemmel ránéztem az autóra, a következő hiba van:
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Köszönettel: Tibi


Sziasztok!
A fenti hibával kapcsolatban írnék. Több szerelőt megjárva:
Gyújtótrafók, injektorok, gyertyák felcserélve a hiba továbbra is előjött 2-300 km-enként. Kompresszió 2tizeden belül van a hengerekben. Aztán egyszercsak a hiba állandósult, már folyamatos gyújtáskimaradás volt az 1. hengernél. Autóvillamossági szakembert kellett meggyőzni arról, hogy valami elektromos hiba (kábelhiba vagy motorelektronika) van. Nagynehezen nekiállt és kb fél óra keresgélés után megtalálta az 1. henger gyújtótrafó vezérlőkábel törését a kábelköteg közepében olyan helyen, ahol a kábel nem is mozoghat!!! A kábel javítása után a kocsi tökéletesen működik, nincs gyújtáskimaradás.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Tibi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jún. 05, 2019 8:17 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Szia!
Egyelőre nem tudok, de ígéretet kaptam egy hibakód olvasásra, ha összejön talán okosabb is leszek.
Egyébként az esetlegesen szegény keveréket mi okozhatja?

Szia
A hullámzó benzinnyomásra gondoltam..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jún. 05, 2019 8:15 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Szia
Hibakódot nem tudsz!?
Esetleg nem szegény keverék..

Szia!
Egyelőre nem tudok, de ígéretet kaptam egy hibakód olvasásra, ha összejön talán okosabb is leszek.
Egyébként az esetlegesen szegény keveréket mi okozhatja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 04, 2019 8:47 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Sziasztok!
Az alany az oldalt is olvasható 2002-es MPI.
1. Úgy az utóbbi 3 évben évi 2-3 alkalommal gyújtogatta a Check Engine lámpát. Viselkedésben, fogyasztásban, stb. semmi problémát nem okozott, és 2-3 nap elteltével magától ki is oltogatta. Többször volt hibakód olvasás, nulla eredménnyel. Pontosabban a "szokásos" belső levegőkeringetéssel kapcsolatos hibákat hozott fel, de gondolom ennek semmi köze nem lehet a sárga lámpáshoz.
2. Múlt év vége felé elkezdte azt játszani, hogy hidegen ugyan pöccre beindult, de pár száz méterig hajlamos volt meg-meg torpanni. Ha mentem tovább, megszűnt, vagy álló helyzetben 1-2 gáz pöccintés is lerendezte.
3. Aztán újabb szolgáltatással rukkolt elő. Már bemelegedve időnként elkezdett rakocátlankodni az alapjárat. Olyankor a normál és kb. 700-as fordulat között tornáztatta magát egy darabig, aztán ahogy jött, úgy meg is szűnt. De egy-két alkalommal előfordult, hogy le is állt.

Akkor már egy ideje vacakolt a termosztátom. Mivel közeledett a tél, no meg a vizsga is, rászántam magam, és kicseréltem. Vele együtt a hőgombát is, és kapott új levegőszűrőt meg gyertyákat is (Brisk). És vártam a csodát...
Ugyan sikeresen levizsgázott, de a fenti tünetek nem szűntek meg. Sőt...
Nem tudom, mi köze lehet a külső hőmérséklethez, de ahogy mentünk kifele a télből, egyre többször, és egyre intenzívebben jelentkeztek.
Pontosabban, a hideg indulás utáni megtorpanások nem rosszabbodtak, de az alapjárat igen. Ugyan van, hogy napokig meg se röccen, de aztán rájön a görcs, és olyankor most már normál és kb. 500 fordulat között tornáztatja magát, és többször le is áll. De egy alkalommal produkált olyat is, hogy lábam a gázon, kb. 50-es tempó, és egy harmadik láb "beletaposott a fékbe", mintha leállt volna a motor.
Ezt az alapjáratosdit csak üzemmeleg motornál produkálja, ameddig nem áll be a mutató függőlegesbe, soha.
Ja, és a sárga lámpás..., most már szinte heti rendszerességgel gyújtogatja. Van, mikor másnap ki is oltja, de van, hogy 3-4 napig is ott virít, pedig átlagban napi 5-6 indítás meg van.

Készülök csináltatni egy kompressziómérést, de addig is minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok.

Szia
Hibakódot nem tudsz!?
Esetleg nem szegény keverék..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 04, 2019 8:25 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!
Az alany az oldalt is olvasható 2002-es MPI.
1. Úgy az utóbbi 3 évben évi 2-3 alkalommal gyújtogatta a Check Engine lámpát. Viselkedésben, fogyasztásban, stb. semmi problémát nem okozott, és 2-3 nap elteltével magától ki is oltogatta. Többször volt hibakód olvasás, nulla eredménnyel. Pontosabban a "szokásos" belső levegőkeringetéssel kapcsolatos hibákat hozott fel, de gondolom ennek semmi köze nem lehet a sárga lámpáshoz.
2. Múlt év vége felé elkezdte azt játszani, hogy hidegen ugyan pöccre beindult, de pár száz méterig hajlamos volt meg-meg torpanni. Ha mentem tovább, megszűnt, vagy álló helyzetben 1-2 gáz pöccintés is lerendezte.
3. Aztán újabb szolgáltatással rukkolt elő. Már bemelegedve időnként elkezdett rakocátlankodni az alapjárat. Olyankor a normál és kb. 700-as fordulat között tornáztatta magát egy darabig, aztán ahogy jött, úgy meg is szűnt. De egy-két alkalommal előfordult, hogy le is állt.

Akkor már egy ideje vacakolt a termosztátom. Mivel közeledett a tél, no meg a vizsga is, rászántam magam, és kicseréltem. Vele együtt a hőgombát is, és kapott új levegőszűrőt meg gyertyákat is (Brisk). És vártam a csodát...
Ugyan sikeresen levizsgázott, de a fenti tünetek nem szűntek meg. Sőt...
Nem tudom, mi köze lehet a külső hőmérséklethez, de ahogy mentünk kifele a télből, egyre többször, és egyre intenzívebben jelentkeztek.
Pontosabban, a hideg indulás utáni megtorpanások nem rosszabbodtak, de az alapjárat igen. Ugyan van, hogy napokig meg se röccen, de aztán rájön a görcs, és olyankor most már normál és kb. 500 fordulat között tornáztatja magát, és többször le is áll. De egy alkalommal produkált olyat is, hogy lábam a gázon, kb. 50-es tempó, és egy harmadik láb "beletaposott a fékbe", mintha leállt volna a motor.
Ezt az alapjáratosdit csak üzemmeleg motornál produkálja, ameddig nem áll be a mutató függőlegesbe, soha.
Ja, és a sárga lámpás..., most már szinte heti rendszerességgel gyújtogatja. Van, mikor másnap ki is oltja, de van, hogy 3-4 napig is ott virít, pedig átlagban napi 5-6 indítás meg van.

Készülök csináltatni egy kompressziómérést, de addig is minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 02, 2019 8:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1427
ayala írta:
hubo44 írta:
akor čereld le eš el vajik. (nem nad ôseg)

Mindenképpen lecserélem, leginkább csak azért dobtam fel a kérdést, mert érdekelne, hogy mitől lehet ilyen.


corzanak denge poňťa a viz pumpa alat a pakolaš eš ot sok bele kerulni a viz a olajba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 02, 2019 8:08 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 55
Autó: Best, 2003 BBZ
hubo44 írta:
akor čereld le eš el vajik. (nem nad ôseg)

Mindenképpen lecserélem, leginkább csak azért dobtam fel a kérdést, mert érdekelne, hogy mitől lehet ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 02, 2019 7:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1427
ayala írta:
Sziasztok!
Ugyan nem Fabia, hanem B Corsa, '95-ből... elvileg kék színű hűtőfolyadéknak kellene benne lenni, viszont a képen látható lötyi van a tartályban. Fontos megjegyezni, hogy egyébként semmi baja nincs az autónak, télen is pöccre indult.
Lehetséges, hogy ez még teljesen gyári, és eleve ilyen színű, vagy ilyenné vált az évek alatt?
Nem mintha sok autó hűtőfolyadékát láttam volna, de ez erősen meglepett.
Csatolmány:
hutofolyadek.jpg


akor čereld le eš el vajik. (nem nad ôseg)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28443 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1897  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség