Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 21, 2018 8:57 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27833 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1852, 1853, 1854, 1855, 1856  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 01, 2006 8:27 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Atti! Nekem is volt már ilyen esetem, hogy kigyulladt ez a visszajelzö, nekem akkor a lambda szonda volt rossz. Akkor az én autóm lefulladt, alapjárat szinte alig volt, és nagyon "büdös" volt, olyan mint a romlott tojás szag. Utána néztem, ez tipikusan a szonda elromlásának jele. Az enyémben is kettö van, de csak a katalizátor utánit kellett cserélnem. egy tanács, méresd be újra és ha tényleg az a rossz, akkor ne szakszervízbe csináltasd meg, iszonyat drága, én Bosch típusu szondát vettem 25e-ért, ami a szervízben 50e-be került volna. De egyet értek Jhonnyval, kell egy normális szervízest keresni, aki hajlandó segíteni is. Ha már nem szervízes az autód, alkatrész beszerzésben tudok segíteni. Üdv. Szilvi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 31, 2006 8:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 31, 2006 6:20 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
köszönöm a segítséget, végülis megnyugtató...
esetleg tudna valaki Székesfehérváron ajánlani 1 normális szervízt...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 31, 2006 7:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 6:57 pm
Hozzászólások: 106
Most lenne jó ha benézne hozzánk Hunter, ö biztos orvosolná a problémádat. De csatlakozom Johnnyhoz meg kéne próbálni másik szervizben ha módodban áll.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 31, 2006 7:07 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Attila!

Én tapasztalatból tudom hogy a motorelektronika visszajelzö nem kifejezetten egy hibára utal, lehet több hiba is. De ami a te esetedben valószinüsíthetö, mivel azt mondod minden rendesen müködik, hogy valamilyen idöszakos hibával van dolgod. Ez annyit jelent hogy lehet hogy amikor gyújtásra teszed az autót, /akkor ugye önellenörzést végez/ és lehet hogy valami nem rögtön indul el, miközben az elektronika átnézi a müködéshez szükséges dolgokat. Csak egy példa: ha például a gyujtásra rakás pillanatában valami oknál fogva /nem érintkezik, kontakt hibás/ az AC pumpa, ez az ami a benzint eljuttatja a motorhoz, kettö is van az autóban belöle, akkor az elektronika úgy érzékeli hogy tönkrement és amotor nem fog tudni müködni, és ekkor bekapcsolja a figyelmeztetö jelzést. Az már más kérdés hogy közben mégis elindul, mert tegyük fel hogy régi az autó és kezd az AC problémázni, ezt a computer rögtön nem veszi észre. Körülbelül 8-10 indítás kell ahoz hogy elaludjon a jelzés, a hibakód persze mindenképp benntmarad, de már nem jelzi. Természetesen ennek feltétele hogy a 8-10 indításból a computer mindig megtalálja az AC-t. De ha az a rossz akkor ugye ez nem következik be mert ismételten lesz olyan az indítások során amikor nem érzékeli.
Ez csak egy példa volt nem biztos hogy ez a megoldás, a motornak jónéhány érzékelöje van és gyújtás alatt a müködéshez szükségeseket mindig leellenörzi. Igazából neked olyan szervíz kellene akik ki akarják deríteni a hibát, nem pedig az általad panaszolt alkatrészt cserélik ki ,jópénzért ugye.
Én ennyit tudok, remélem egy kicsit azért tudtam segíteni :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: motorelektronika visszajelzö
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 31, 2006 6:33 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 31, 2006 6:20 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok

egy olyan gondom lenne, hoyg kb 3 hete kigyulladt az autón (2002-en 1,4-es 60 lovas) a motorelektronika visszajelzö lámpa,
elvittem a szervízbe
elsö alkalom hibakód törlése
második alkalom szoftverfrissítés
harmadik alkalom 1-es szonda ellenörzése - nincs gond
2-es szonda - kicsit magas a CO
a szervíz szerint nem ez a gond, nem tudják mi lehet a probléma

tudna valaki segíteni mi lehet a baj, és a megoldás?
ja az autóval semmiféle probléma nincs, ugyanúgy megy és müködik minden.

a segítséget elöre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 21, 2006 6:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 6:57 pm
Hozzászólások: 106
Köszi Antoni !!
Akkor beszerezek valami jobbat !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2006 6:33 pm 
Na, egy ilyen korrekt szervízre lenne szükségem itt Debrecen környékén elsö olajcserére.
Ilyen szempontból nagyon rossz lóra tettem, ahonnan vettem az autót, ott csinálták régen nagyban az eredetvizsgálatokat és így rendesen elszálltak agyilag. Nem tagadom, jó munkát végeznek, legalábbis azt hiszem, de alig gurul be az autó már csúszik is a redöny lefele, a tulaj meg csak várakozhat az elötérben.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2006 1:36 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Sziasztok!
Ezúttal egy kis szerviztapasztalattal szolgálnék, bár ez inkább azoknak jöhet jól akik Budapesten járnak kelnek, vagy a környékén laknak.
Szóval most lett esedékes a 2. éves nagyszerviz az autómon, sokat filóztam rajta hova kellene vinnem, végül aztán a legutóbbi kis probléma megadta a választ a kérdésemre. Tétény Autóház lett a kiválasztott, mert a legutóbbi alkalommal /akkubizti probléma/ abszolút korrekten álltak a dologhoz, így gondoltam ide viszem szervizbe is. Nem is csalódtam egy cseppet sem, a munkafelvételen készségesek voltak, és a srác aki csinálta az autómat szintén nagyon segítökészen állt a dologhoz. Mindent átnéztek a motortérben, az alvázon, a computerben.
Mellesleg minden kérdésemre válaszoltak, sajnos eddigi tapasztalataim alapján ez nem jellemzö a márkaszervizekre. Érdekes módon itt mégis számít egy ügyfél is. Nekem már volt néhány összetüzésem szervizekkel/ nem ok nélkül/ de ezt gondolom ti is tudjátok. Vannak helyek ahova ha bemegyek úgy néznek rám mint a véres rongyra, és kedvesen megkérdezik " MAGÁNAK VAN AZ A KÉK SKODÁJA?"
Hát igen van ilyen :D gondolom a faliujságon kinnt van a fényképem, de ezen én csak röhögök, öK KEZDTÉK! ! !
Na mindegy A lényeg hogy a Tétény Autóház nem ilyen!
Ami cserére került: Levegö szürö, olaj, olajszürö, pollenszürö /ebböl én aktív szeneset kértem ez valamivel drágább/, mivel második éves szerviz volt így a fékolaj is csere. Ezen kívül ellenörizték a hütöfolyadékot, szervó olajat, ablakmosó folyadékot, akkumulátort, az összes világító berendezést, kerék nyomást /pótkerékben is/, futómüvet, kormány összekötö rudazatot, az autó alján lévö müanyag borításokat, és még néhány dolgot ami most nem jut az eszembe.
Majd a végén ahogy lennie kéne minden szerviz alkalmával PRÓBAÚT! Eddigi tapasztalatok alapján ez is el szokott maradni. Itt viszont nem :D :D :D
Ezek alapján azthiszem bármi gondom bajom lesz öket fogom felkeresni :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2006 12:50 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Hali! Én szórólap alapján jutottam el hozzátok! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2006 8:36 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Hát Bandi, nekem azt mondták nem ér semmit. Én is egy évig lelkesen felraktam. De úgy néz ki csak dísznek volt. Állítólag ha attól nem viszik el az autót, az csak a röhögögörcs miatt lehet :P Ugyanis egy golyó van benne ami megakasztja a ki-be mozgó rudat. És egy eröteljes rugás a kuplungra, és máris ugrik lefelé néhányat, utána már le is lehet venni...
Azt nem mondom,hogy próbáld ki, hogy így van e, mert lehet,hogy mellékesen egy kis kárt is okoznál vele...

Szilvi, szívesen :P Te egyébként ,hogy találtál ránk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 8:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 6:57 pm
Hozzászólások: 106
Sziasztok !!
Akkor azt mondjátok a kuplungos kormányzár nem olyan tutti ? Pedig én olyan lelkesen felrakom mindig. Még az elözö gépemhez vettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 12:58 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Antoni! Nagyon szépen köszönöm az infokat! mind a kettö jó szerintem. Elgondolkodom, hogy a melyiket válasszam. Amúgy van casco-m, azt direkt kötöttem rá, meg mindig elpakolok mindent az autóban, semmit nem hagyok benne. lehet így nem is kellene annyira foglalkoznom ezzel a dologgal. Köszönöm szépen még1x!!! :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 11:39 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Szia Szilvi!

Nekem a régi kocsimon volt kormányzár. Ez olyan volt ami a kuplungot és a kormányt köti össze. Felhúzza a kuplungot szorosan . Na ilyet NE VEGYÉL, mert ez sz..t sem ér:) egy erösebb rugás és már nyitva is. Amit eddig hallottam a kormányzárakról, az az,hogy a legjobb, amit a Johnny is mond. Nem tudom a nevét, de olyasmi,hogy a fél kormányt letakarja. Pl ez is egy ilyen : http://soostoth.uw.hu/kormanyzar_autolok.htm
Hát nem olcsó. Ezt a fajta kormányzárat ott ajánlották, ha már mindenképpen kormányzárat szeretnél, ahol beszereltettem a sebváltózárat. Nekem plussz védelemként sebváltózár van a kocsiba és PERMANENTMARK SECURITY SYSTEMS UV-lakk és üveg gravírozás.
Bövebben:
Sebváltózár: nekem Titan Dipol van, 40 e Ft-ért rakták be, ez még elég olcsó. Gyors és semmilyen megbontást nem igényel, még a szervízben sem tudnak belekötni, pedig nekem akartak, mert volt egy zörgés, de nem az volt, a zár jól volt beszerelve és nagyon egyszerü. Mégpedig úgy csinálják,hogy leveszik a müanyag középkonzolt, ahol a sebváltó/kézifék van. Így elökerül a sebváltókar teljes egészében. Magát a sebváltót négy csavar rögzíti a kasznihoz, vagy váltószekrényhez ezt nem tudom. Erröl a négy csavarról leveszik az eredeti anyákat. Utána ráhúznak az egészre egy acél kalitkát, majd a gyári csavarok helyett töröfejes csavarokat raknak rá. Ez annyit jelent,hogy nem lehet lecsavarni, mert mikor azt rázúzzák, még van a csavaron egy rész amire rámegy a kulcs, de miután megszorul, egy amolyan perforáció mentén ez a húzható rész leszakad a többitöl. Ami ott marad, egy olyan anyacsavar, ami körül egy elforgó kerek persely marad. Vagyis hiába fogják meg fogóval ezt, csak pörög az anya körül, nem lehet lecsavarni. Flexel lehet levágni, de hát kocsit lopni flexel elég necces, ennél még a tréler is kevésbé feltünö.
Miután ez fenn van, fúrnak egy lyukat a müanyak konzolra. és visszarakják. Ezen a lyukon keresztül tudod bedugni az acél tüskét a felrakott acél kalitkába, ami megakadályozza,hogy kivedd a sebvátókart lükverc állásból. Egy speciális kulcs van hozzá, nem az a hagyományos. A tüske indulás elött kivehetö, ill ki is kell venni és el tudod rakni. Vagyis menet közben nincs ott semmi, ami bármit is akadályozna a mozgásban. Szinte alig látszik, a jobb ülés teljesen takarja ha elörébb tolod egy picit. Tehát kívülröl esztétikus, belülröl nincs megbontás, nem túl drága, ajánlani tudom, nekem is ez van.

PERMANENTMARK SECURITY SYSTEMS UV-lakk és üveg gravírozás: ez 17 erez Ftba került. Az összes üvegre és az összes föbb karoszéria elemre belegravírozzák az alvázszámot. Eltávolítani nem lehet. Eltüntetni csak nagyon költségigényes meló. Gyakorlatilag belemarják az alvázszámot. Kb 20-24 helyre égetik ezt bele egy spéci folyadékkal. Ez azért jó, mert egy fábia értéke a fekete piacon 500 ezer Ft kb. Mivel leggyakrabban alkatrészként adják csak el. Ha az összes elem meg van jelölve az alvázszámoddal, akkor nem lehet eladni alkatrészenként, mert a kutya nem vesz meg , megjelölt elemeket. Egyben sem nagyon lehet használni, hisz ez egy körözött autó lesz, és ha mindenhol ki lesz ugymond plakátolva a körözött alvázszám, nem hiszem,hogy valaki szívesen járna egy ilyen autóval. Az eltüntetése pedig annyiba kerülne,hogy máris nem éri meg ellopni az autót. Tehát ez nem rablásgátló, hanem a rablási szándékot csökkenti jelentösen. Ezt egy autótolvaj "javasolta", egy olyan autótolvaj, aki nagyüzemben csinája, müszaki egyetemett végzett villamosmérnök az illetö. A gravírozás ténye fel van tüntetve egy jól látható matricával mindkét oldalon, sebváltózárnál szintén...

De a legbiztosabb módszer még mindig, ha a kocsidon van Casco. És ha ellopják, mindkét kulcsod és a kocsi forgalmija legyen nálad, ne a kocsiba hagyd. Soha ne hagyj semmit a kocsiban látható helyen. Mindig állj jól látható világos helyre. Ha van benne levehetö elölapú hifi, akkor a levételnél légy körültekintö, mert esetleg kifigyelhetik mit csinálsz a kocsiban. Pl ne rakd az elölapot a kesztyütartóba stb.

Ennyit tudok Neked segíteni, ha ez segít....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 8:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Okés, köszönöm szépen! Eddig még nem nyúltak hozzá, de biztos ami biztos! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2006 3:59 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Amennyit én tudok ezekröl , mert nekem sose volt, az az hogy olyat nem szabad venni amelyik az erökart nagyobbá teszi, mert akkor könnyebben bele lehet kapaszkodni és reccs. Ezek a keresztben rárakható verziók. Az én véleményem szerint a legjobbak azok amelyek az egész kormányt elfedik, ezáltal a légzsákot is védik lopás ellen.Igaz hogy kb 20e-be kerül. Vagy egy atombiztos Válzózár.Ez sem olcsó sajnos. Ebböl is létezik több fajta ha gondolod, van egy haverom akit meg tudok kérdezni, melyik az amit a rezegtetövel nem lehet kinyitni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27833 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1852, 1853, 1854, 1855, 1856  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség