Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd okt. 23, 2018 5:14 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28009 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1868  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
febi írta:
Milyen markaju olajat javasolsz? En is Castrol Magnatec 5w-40-et hasznaltam, most Shell helix van benne es semmi valtozas ugyanugy kerepel a BXW. Te milyet hasznaltal?


hubo44 írta:
kzoo írta:
Sziasztok!
Hideg motornál pár napja én is kezdem hallani a BXW motorú járgányokra jellemző dugattyú kalimpálós hangot. Mi a tapasztalat hány kilométert lehet vele elmenni mire melegen is halhatóvá válik? Hosszútávon mire számíthatok?... :cry:
85e km....10e kilométerenként olajcsere, Castrol 5w-40 volt benne világ életében...


Olaj markat valtanak.

ha mar kerepel ot mar a olaj valtaš nem šegit. én meg a derťabol iš olčo Brisket rakom ast nem hamišiťak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 2:39 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 6:52 pm
Hozzászólások: 21
Autó: Fabia II 1.4 16V benzin 2009
Milyen markaju olajat javasolsz? En is Castrol Magnatec 5w-40-et hasznaltam, most Shell helix van benne es semmi valtozas ugyanugy kerepel a BXW. Te milyet hasznaltal?


hubo44 írta:
kzoo írta:
Sziasztok!
Hideg motornál pár napja én is kezdem hallani a BXW motorú járgányokra jellemző dugattyú kalimpálós hangot. Mi a tapasztalat hány kilométert lehet vele elmenni mire melegen is halhatóvá válik? Hosszútávon mire számíthatok?... :cry:
85e km....10e kilométerenként olajcsere, Castrol 5w-40 volt benne világ életében...


Olaj markat valtanak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 10:23 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Újfent produkált az autó egy hangjelenséget, amit már egy jó ideje próbálok megfogni.Természetesen időszakosan jön elő, és mire szerelőhöz viszem nem jelentkezik. Tegnap este hazafele menet, minden előzmény nélkül kezdett fémes, nyüszítő hang jönni a kerekek felől.Megálltam, mert először azt hittem felszedtem valamit, de semmi.A fékek mar ellenőrizve lettek, azt hittük a tárcsa ér hozzá a porvédő lemezhez, de nem. Ma reggel munkába menet mar nem jelentkezett a hang.Bizonyos időközönként előjön, bar ennyire hangos még sosem volt.Mi lehet ez?
Készítettem egy hangfelvételt.

https://drive.google.com/open?id=182Vuw ... 2W-Rxd_vWE

Szia
Mint a villamos egy íves sínpáron..
Pedig ez fém a fémmel hang.. nincs sehol lekoptatott rész!?
Talán csapágy.. de nem..
Nagyobb felület súrlódása..


Igen, pont olyan.
Tavasszal voltak a tárcsák, és a betétek cserélve.
A jelenség pár hónapja kezdődött, akkor egy hosszabb út után jobbra kanyarodáskor szólt így, de sokkal szolidabban, akkor átnézték a fékeket de nem találtak semmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 10:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Sziasztok,

Újfent produkált az autó egy hangjelenséget, amit már egy jó ideje próbálok megfogni.Természetesen időszakosan jön elő, és mire szerelőhöz viszem nem jelentkezik. Tegnap este hazafele menet, minden előzmény nélkül kezdett fémes, nyüszítő hang jönni a kerekek felől.Megálltam, mert először azt hittem felszedtem valamit, de semmi.A fékek mar ellenőrizve lettek, azt hittük a tárcsa ér hozzá a porvédő lemezhez, de nem. Ma reggel munkába menet mar nem jelentkezett a hang.Bizonyos időközönként előjön, bar ennyire hangos még sosem volt.Mi lehet ez?
Készítettem egy hangfelvételt.

https://drive.google.com/open?id=182Vuw ... 2W-Rxd_vWE

Szia
Mint a villamos egy íves sínpáron..
Pedig ez fém a fémmel hang.. nincs sehol lekoptatott rész!?
Talán csapágy.. de nem..
Nagyobb felület súrlódása..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 9:49 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Újfent produkált az autó egy hangjelenséget, amit már egy jó ideje próbálok megfogni.Természetesen időszakosan jön elő, és mire szerelőhöz viszem nem jelentkezik. Tegnap este hazafele menet, minden előzmény nélkül kezdett fémes, nyüszítő hang jönni a kerekek felől.Megálltam, mert először azt hittem felszedtem valamit, de semmi.A fékek mar ellenőrizve lettek, azt hittük a tárcsa ér hozzá a porvédő lemezhez, de nem. Ma reggel munkába menet mar nem jelentkezett a hang.Bizonyos időközönként előjön, bar ennyire hangos még sosem volt.Mi lehet ez?
Készítettem egy hangfelvételt.

https://drive.google.com/open?id=182Vuw ... 2W-Rxd_vWE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 24, 2018 5:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
kzoo írta:
Sziasztok!
Hideg motornál pár napja én is kezdem hallani a BXW motorú járgányokra jellemző dugattyú kalimpálós hangot. Mi a tapasztalat hány kilométert lehet vele elmenni mire melegen is halhatóvá válik? Hosszútávon mire számíthatok?... :cry:
85e km....10e kilométerenként olajcsere, Castrol 5w-40 volt benne világ életében...


Olaj markat valtanak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 24, 2018 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2017 1:17 pm
Hozzászólások: 6
Autó: Roomster
Sziasztok!
Hideg motornál pár napja én is kezdem hallani a BXW motorú járgányokra jellemző dugattyú kalimpálós hangot. Mi a tapasztalat hány kilométert lehet vele elmenni mire melegen is halhatóvá válik? Hosszútávon mire számíthatok?... :cry:
85e km....10e kilométerenként olajcsere, Castrol 5w-40 volt benne világ életében...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2018 10:16 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Motor čere les a vege nem iš erdemeš probalkozni kôlteni bele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2018 8:14 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 10, 2011 4:54 pm
Hozzászólások: 5
hubo44 írta:
mol1 írta:
Sziasztok!
Skoda Fabia 1.2 6 V /2004 olajnyomás problémám van.
Úgy kezdődött,hogy besípolt a jeladó kb 100 kilométerenkén.
Majd egyre sűrűbben,most már kb 5 km-enként csinálja.
Van rajta most már nyomásmérő óra ( vettem egyet )
Ki lett cserélve az olaj és az olajszűrő
( most 10W40 van benne)
Most már új szivattyú van rajta.( Olajpumpa)
Az olajnyomás hideg motornál 3 bár alapjáraton is!
Ha a motor felmelegedett akkor leesik 0.5-0.3 ra.
Ahogy melegszik a motor tartja viszonylag sokáig 2000 -es fordulaton a két bár nyomást, majd leesik kb egy bár körülire.
Aztán úgy is marad.
Mit tegyek?
A motor jól indul nem füstöl,jól fogyaszt és halkan jár...

Köszönem előre is a segítséget,tanácsokat!

20-30km utan meňit mutat? (az hod meleg az meg nem musaj hod alaj iš eleg foroo)


20-30 km után 2000 nél kb 1 bár


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2018 7:32 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
mol1 írta:
Sziasztok!
Skoda Fabia 1.2 6 V /2004 olajnyomás problémám van.
Úgy kezdődött,hogy besípolt a jeladó kb 100 kilométerenkén.
Majd egyre sűrűbben,most már kb 5 km-enként csinálja.
Van rajta most már nyomásmérő óra ( vettem egyet )
Ki lett cserélve az olaj és az olajszűrő
( most 10W40 van benne)
Most már új szivattyú van rajta.( Olajpumpa)
Az olajnyomás hideg motornál 3 bár alapjáraton is!
Ha a motor felmelegedett akkor leesik 0.5-0.3 ra.
Ahogy melegszik a motor tartja viszonylag sokáig 2000 -es fordulaton a két bár nyomást, majd leesik kb egy bár körülire.
Aztán úgy is marad.
Mit tegyek?
A motor jól indul nem füstöl,jól fogyaszt és halkan jár...

Köszönem előre is a segítséget,tanácsokat!

20-30km utan meňit mutat? (az hod meleg az meg nem musaj hod alaj iš eleg foroo)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2018 5:58 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 10, 2011 4:54 pm
Hozzászólások: 5
Sziasztok!
Skoda Fabia 1.2 6 V /2004 olajnyomás problémám van.
Úgy kezdődött,hogy besípolt a jeladó kb 100 kilométerenkén.
Majd egyre sűrűbben,most már kb 5 km-enként csinálja.
Van rajta most már nyomásmérő óra ( vettem egyet )
Ki lett cserélve az olaj és az olajszűrő
( most 10W40 van benne)
Most már új szivattyú van rajta.( Olajpumpa)
Az olajnyomás hideg motornál 3 bár alapjáraton is!
Ha a motor felmelegedett akkor leesik 0.5-0.3 ra.
Ahogy melegszik a motor tartja viszonylag sokáig 2000 -es fordulaton a két bár nyomást, majd leesik kb egy bár körülire.
Aztán úgy is marad.
Mit tegyek?
A motor jól indul nem füstöl,jól fogyaszt és halkan jár...

Köszönem előre is a segítséget,tanácsokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2018 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Csabaa írta:
mumo írta:
gyula írta:
Sziasztok!
Fábiánknak a jövő hónapban lejár a műszakija. Ma átesett egy "elő műszakin". Első gumifékcső csere lesz, és a fékpadon a kézi fék két oldala közt 50% volt az eltérés. Szerintetek ezt az 50%-os eltérést meg a kézifék bowdenek után állításával kilehet küszöbölni? Esetleg azt is cseréljük?
Üzemi fék rendben van.

Ellenőrizni kell a fékbowden állapotát. Szerintem egyik oldala szorulhat ez előidézheti a kéziféknél az 50%-os eltérést. Ezt a hibát az utánállítás nem javítja. Meg kell járatni,ha kivan szálkásodva vagy megszorulva,akkor csere a megoldás.

Sziasztok
A dobban a fékpofa és a mozgató karja össze van szegecselve. Ez is össze szokott rohadni.. a bowden húzná ,de szorul az egész.Ilyenkor a bowden szokott engedni és
megnyúlik. Ha a két oldalon nem egyforma hosszú a bowden féloldalas lesz..
Tudom vizsga is min. 16600.- ,de ~25e-ből mindent ki lehet cserélni. Dobokat, pofákat és a két bowdent is. 10 évig megint nem lesz vele gond.

https://mega.nz/#F!boYTjLCL!_P5Hd3-awoCV3ZGgfV0dpQ

Sziasztok!
Azt hiszem bowden csere lesz. Ferdén áll (féloldalas) amibe be van akasztva a 2 bowden. A jobb oldala kb 8-10mm-rel előrébb van a baltól. Mindegy fékdobot leszedem még egyszer és megnézem a szegecset,hogy nem szorul-e. Srácok köszi szépen a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 9:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mumo írta:
gyula írta:
Sziasztok!
Fábiánknak a jövő hónapban lejár a műszakija. Ma átesett egy "elő műszakin". Első gumifékcső csere lesz, és a fékpadon a kézi fék két oldala közt 50% volt az eltérés. Szerintetek ezt az 50%-os eltérést meg a kézifék bowdenek után állításával kilehet küszöbölni? Esetleg azt is cseréljük?
Üzemi fék rendben van.

Ellenőrizni kell a fékbowden állapotát. Szerintem egyik oldala szorulhat ez előidézheti a kéziféknél az 50%-os eltérést. Ezt a hibát az utánállítás nem javítja. Meg kell járatni,ha kivan szálkásodva vagy megszorulva,akkor csere a megoldás.

Sziasztok
A dobban a fékpofa és a mozgató karja össze van szegecselve. Ez is össze szokott rohadni.. a bowden húzná ,de szorul az egész.Ilyenkor a bowden szokott engedni és
megnyúlik. Ha a két oldalon nem egyforma hosszú a bowden féloldalas lesz..
Tudom vizsga is min. 16600.- ,de ~25e-ből mindent ki lehet cserélni. Dobokat, pofákat és a két bowdent is. 10 évig megint nem lesz vele gond.

https://mega.nz/#F!boYTjLCL!_P5Hd3-awoCV3ZGgfV0dpQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 6:53 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
gyula írta:
Sziasztok!
Fábiánknak a jövő hónapban lejár a műszakija. Ma átesett egy "elő műszakin". Első gumifékcső csere lesz, és a fékpadon a kézi fék két oldala közt 50% volt az eltérés. Szerintetek ezt az 50%-os eltérést meg a kézifék bowdenek után állításával kilehet küszöbölni? Esetleg azt is cseréljük?
Üzemi fék rendben van.

Ellenőrizni kell a fékbowden állapotát. Szerintem egyik oldala szorulhat ez előidézheti a kéziféknél az 50%-os eltérést. Ezt a hibát az utánállítás nem javítja. Meg kell járatni,ha kivan szálkásodva vagy megszorulva,akkor csere a megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 9:36 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Sziasztok!
Fábiánknak a jövő hónapban lejár a műszakija. Ma átesett egy "elő műszakin". Első gumifékcső csere lesz, és a fékpadon a kézi fék két oldala közt 50% volt az eltérés. Szerintetek ezt az 50%-os eltérést meg a kézifék bowdenek után állításával kilehet küszöbölni? Esetleg azt is cseréljük?
Üzemi fék rendben van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28009 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1868  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség