Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 1 / 1868

Szerző:  kugyu21 [ szer. okt. 17, 2018 1:03 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

szeta86 írta:
Sziasztok!

A következőben szeretném kérni a segítségeteket. Az alany egy 2001-es Fabia Mk1, 5 ajtós. Köztudott gond, hogy a hátsó ajtóknál beázási probléma jelentkezhet mindkét oldalon. Nálam ez most tavasszal orvosolva lett. Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban. Mivel az ajtóknál jelentkező beázás nemrég lett orvosolva másra gyanakodnék. Tudnátok segíteni, hogy merre keressem a probléma okát, mert így első blikkre én nagyon semmit sem láttam. Még nagy eső sem volt a héten emlékeim szerint.

Előre köszönöm a segítségeteket!

A foltok már beszáradt foltok voltak, vagy még nedvesek? Mert eső sem volt mostanában, így kivülről sem nagyon jöhetett :?:

Szerző:  olle_gyuri [ kedd okt. 16, 2018 7:05 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

szeta86 írta:
Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban.


Szia szeta86!

A hátsó szélvédő mosó spricnihez vezető cső szokott szétcsúszni a csatlakozásoknál, az ablakmosó folyadék folyik olyankor össze-vissza, rejtélyes foltokat produkálva. Mivel Nálad 1 hete használva sem volt az autó és az ablakmosó folyadék adott fajtára jellegzetes szaga valószínűleg feltűnt volna, így ez inkább ismeretterjesztő ötlet :) és esetedben sajnos nem a megoldás lesz... :(

Szerző:  szeta86 [ vas. okt. 14, 2018 6:55 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!

A következőben szeretném kérni a segítségeteket. Az alany egy 2001-es Fabia Mk1, 5 ajtós. Köztudott gond, hogy a hátsó ajtóknál beázási probléma jelentkezhet mindkét oldalon. Nálam ez most tavasszal orvosolva lett. Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban. Mivel az ajtóknál jelentkező beázás nemrég lett orvosolva másra gyanakodnék. Tudnátok segíteni, hogy merre keressem a probléma okát, mert így első blikkre én nagyon semmit sem láttam. Még nagy eső sem volt a héten emlékeim szerint.

Előre köszönöm a segítségeteket!

Szerző:  Szesze [ vas. okt. 14, 2018 7:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

csaba71 írta:
Szesze írta:
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?


Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......
Az hogy a venti állóhelyben egy idő után bekapcsol az normális jelenség.Ha van kompressziómérő én megmérném az 1 -es hengert mindenképpen,de nem hiszem hogy itt kompresszió gond lenne.Ha ezt magad nem tudod megtenni és kísérletező fajta vagy akkor első körben vegyél vagy szerezz kölcsön valakitől egy gyújtótrafót és azzal próbáld ki.Nem tudom a gyertyáid mikor voltak cserélve ha régen és persze belevaló van benn akkor 60000-ként elvileg az is cserés.Ha ezek nem oldanák meg a gondot akkor még akár a befecskendezéstől is lehet égéskimaradás.Esetleg ha nem szoktál injektor tisztítót használni időközönként akkor azzal is próbálkozhatsz.Nekem a Metabond benzinadaléka bevált és nem egy nagy vagyon.1500ft 100literhez való adag.

Szerző:  csaba71 [ szomb. okt. 13, 2018 6:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szesze írta:
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?


Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......

Szerző:  Szesze [ szomb. okt. 13, 2018 3:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

csaba71 írta:
Ezeket tapasztaltam hengerfej tömítés csere után.....

Sajnos hengerfej tömítés csere után a motor rángat az alapjárat esik ha adok egy kis gázt......., az egyik csavar a víz pumpánál, sajnos a menet felmondta a szolgálatot már a kitekerésnél, Így meghuzni már nem tudtam, csak kicsit ovatosan és raktam rá ragasztót....
a hibákat kitöröltem az egyes hengernél jelzett misfire-t a hengerfej tömítés csere előtt

kicsitt nehezen is indul

vissza jött az egyes hengernél a hiba, a hütő víz folyik a pumpánál, a vag a 001 -nél a measuring bloks-nál motor majdnem 100 fokot mutat de a mutató középen áll.....a müszerfalon lengyel zégeres termosztát van benne...... az alapjárat beállítás után kicsit javult....800 mutat a diagnosztika.

lehet trafó hiba kb 4-5 éves? rosz a termosztát vagy a hőérzékelő is ?
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?

Szerző:  csaba71 [ szomb. okt. 13, 2018 12:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ezeket tapasztaltam hengerfej tömítés csere után.....

Sajnos hengerfej tömítés csere után a motor rángat az alapjárat esik ha adok egy kis gázt......., az egyik csavar a víz pumpánál, sajnos a menet felmondta a szolgálatot már a kitekerésnél, Így meghuzni már nem tudtam, csak kicsit ovatosan és raktam rá ragasztót....
a hibákat kitöröltem az egyes hengernél jelzett misfire-t a hengerfej tömítés csere előtt

kicsitt nehezen is indul

vissza jött az egyes hengernél a hiba, a hütő víz folyik a pumpánál, a vag a 001 -nél a measuring bloks-nál motor majdnem 100 fokot mutat de a mutató középen áll.....a müszerfalon lengyel zégeres termosztát van benne...... az alapjárat beállítás után kicsit javult....800 mutat a diagnosztika.

lehet trafó hiba kb 4-5 éves? rosz a termosztát vagy a hőérzékelő is ?

Szerző:  Ádám098 [ csüt. okt. 11, 2018 2:18 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szia! Igen azt már megfigyeltem amit mondasz. Köszönöm a választ! Sajnos nem találtam egy rendes leírást a htp konstrukcióról.

Szerző:  Csabaa [ csüt. okt. 11, 2018 12:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ádám098 írta:
Üdv! Kíváncsiságból az 1.2 Htp fabia olajbeöntő sapkáját levettem, hogy megnézzem, esetlegesen van e kartergáz. Ahogy meglazítottam már éreztem hogy szívja a levegőt a beöntőnyíláson keresztül. Ha le is vettem akkor meg is akart állni a motor. A kérdésem az lenne hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Szia
A dugók mozgása. Ennek a motornak nagyon magas a végnyomása, innen az a kis plusz lóerő.
Amikor a gázpedált többször rövid időre lenyomod, akkor is a hallani ahogy nagyokat szuszog a fojtószelepen keresztül.

Szerző:  Ádám098 [ csüt. okt. 11, 2018 11:33 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Üdv! Kíváncsiságból az 1.2 Htp fabia olajbeöntő sapkáját levettem, hogy megnézzem, esetlegesen van e kartergáz. Ahogy meglazítottam már éreztem hogy szívja a levegőt a beöntőnyíláson keresztül. Ha le is vettem akkor meg is akart állni a motor. A kérdésem az lenne hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Szerző:  Hattila [ hétf. okt. 08, 2018 6:29 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szesze írta:
Hattila írta:
Sziasztok!
Hogyan tudnám kideríteni, hogy 2009-es fábiámban a fakra típusú csatlakozós antenna előerősítős, vagy sima? ISO csatlakozós rádiót raktam bele,de most csak egy helyi csatornát tudok fogni. A csatlakozót persze lecserèltem.
Köszönöm!
Gondolom hogy ha az 1-es fábiába előerősítős az antenna akkor ez a 3-asnál sincs másképp.Ha ez a kábel
https://www.emag.hu/antenna-adapter-fan ... DGMK1YBBM/: akkor a Fantomtáp benn van.Az mondjuk gyanús,hogy csak egy rádió adó jön be,mert ha mindent jól kötöttél akkor annak jónak kéne lenni szerintem.


Nem ezzel a csatival kötöttem,de már megrendeltem! Köszönöm a tippet! Csak levágtam a fakra csatlakozót,ès rájöttem az iso-t. Ez így barbárnak tünhet,de hát idáig swiftel jártam! Erősítők antennát olyan nem is hallottam!!!

Szerző:  Antesz [ hétf. okt. 08, 2018 4:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

0 kilométeresen így vettem, de az obd csatlakozó mellet még nem néztem. megnézem, remélem ott lesz.

Szerző:  febi [ hétf. okt. 08, 2018 3:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

hubo44 írta:
Antesz írta:
Sziasztok,

2007 évj. skoda fábiám van, a világítással kapcsolatban lenne kérdésem.
A világításkapcsoló kikapcsolt (0) állásában világít a tompított fényszóró, helyzetjelző állásban a helyzetjelző, bekapcsolt állásban a tompított.

Hogy lehet azt megoldani, hogy kikapcsolt (0) állásban ne világítson semmi.

Volt egy régebbi fábiám is abban teljesen rendben működött.

köszönöm a segítséget.


est íd veted, neme čak at van alakitva napali vilagitašra.


Nekem is tud ilyet gyárilag a DRL nélküli II-es Fabia. Ki tudod kapcsolni: a biztosíték takarót vedd le és az OBD csatlakozó mellett van egy gomb. Ha nincs ilyen, akkor vki kiszerelte és direktbe kötötte (benyomott állapot).

Szerző:  hubo44 [ hétf. okt. 08, 2018 1:53 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Antesz írta:
Sziasztok,

2007 évj. skoda fábiám van, a világítással kapcsolatban lenne kérdésem.
A világításkapcsoló kikapcsolt (0) állásában világít a tompított fényszóró, helyzetjelző állásban a helyzetjelző, bekapcsolt állásban a tompított.

Hogy lehet azt megoldani, hogy kikapcsolt (0) állásban ne világítson semmi.

Volt egy régebbi fábiám is abban teljesen rendben működött.

köszönöm a segítséget.


est íd veted, neme čak at van alakitva napali vilagitašra.

Szerző:  Antesz [ hétf. okt. 08, 2018 9:18 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok,

2007 évj. skoda fábiám van, a világítással kapcsolatban lenne kérdésem.
A világításkapcsoló kikapcsolt (0) állásában világít a tompított fényszóró, helyzetjelző állásban a helyzetjelző, bekapcsolt állásban a tompított.

Hogy lehet azt megoldani, hogy kikapcsolt (0) állásban ne világítson semmi.

Volt egy régebbi fábiám is abban teljesen rendben működött.

köszönöm a segítséget.

Oldal: 1 / 1868 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/