Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd júl. 17, 2018 12:37 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27859 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833 ... 1858  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 16" kerekek
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 9:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 9:27 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!

Van egy 1.4 Mpi fábiám amit a közel jövőben szeretnék meglepni négy szép felnivel! Ebben szeretném segítségeteket kérni. Van-e valakinek 16-os felni az autón, és ha igen vannak-e káros következményei? Mert igazából ez lenne az ami igazán tetszene, de hallottam már olyanokat, amik elveszik tőle a kedvem! Volt már aki azt mondta, hogy neki hazavágta a szervót (bár ez nem tudom, hogy sikerült), van aki azt mondja hogy a csapágyak bánnák stb... Akinek van tapasztalata ez ügyben kérem segítsen! Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Sziasztok!
Nekem egy 2005 évjáratú 1.4-es 100 lovas Fabiám van. Nemrég vettem észre, hogy a belső levegő keringetés gombja meghülyült. Nem kapcsol be ha benyomom, vagy ha éppen be is kapcsol akkor x idő múlva magától kikapcsol, meg ilyenek. Aztán van hogy megint magától bekapcsol. Mit lehet ilyenkor tenni? Volt már vkinek ilyen gondja? A kocsiban gyárilag szerelt klíma van. A segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
...akkor a kedélyes lecsillapítása végett akképp egyértelműsítem vitára okot adó megállapításomat, hogy a 100 lóerős motor alapját az 1.4-es 75 lóerős (1390 ccm-es) motor adja, amit jól megmódosítottak, hogy leadja a 100 lovat. :D :D

Megjegyzem, azért a 100 lóért meg 126 Nm-ért piszokul meg kell küzdeni, én dízeles múltú vagyok, nekem az 5-6000 fordulat már a halál :shock:

'csánat, ez már eléggé off volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 1:59 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
:? Amiről írtam, arról pár éve hallottam egy nem biztos hogy megbízható forrásból. Úgyhogy hagyjuk :D
Szeptembertől ismét a "tűz közelében" leszek (műhelygyakorlat), akkor utána nézek. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 12:27 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 2:26 pm
Hozzászólások: 40
Humm-humm
A szetvalasztast hogyerted?Mert nekem konkretan 4--1 es leomlo van.Es 75 lovas.Az uzemanyag ellatasrol,befecskendezesrol,(ahogy teccik :wink: ) meg ugy tudom,h mind2 mar hengerenkenti,csak a 100 lovase nagyobb.Tobb naftat tud adni.
Es igen a szoftver mas.
wikin ezt talaltam a motorrol:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines#75-100_hp_1.4
Ennel ertelmesebb leirast hirtelen nem talaltam.
Aztan kitudja.De mind1 is nem az a lenyeg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 11:45 am 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
A 100 lovasban hengerenkénti a befecskendezés és külön vannak választva a kipuff. leömlők, valamint más a "szoftver" a vezérlőegységben. Asszem. :D :roll:

Egyébként az összes VW 1.4 16V éa 1.6 16V ugyanaz a blokk, csak a cm3 más.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 11:08 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 2:26 pm
Hozzászólások: 40
gabojka írta:
Üdv,

Én a helyedben nem igazán hajkurásznám az autót a piros mezőben, meg 190-nel, ui. ez egy alapból 75 lóerős moci, amit néhány - szerintem nagyon döglékeny - motorszerkesztési művelettel hergeltek 100 lőerősre.


Hat en evvel vitaba szallnek ha szabad.Skoda szervizben dolgozik egy haver,anyagbeszerzokent.Innen tudom,h a 2 motor kozott csak az uzemanyagellatasban es a "musorban" van kulonbseg.Minden mas cucc ugyan az.Szoval annyira nem lett az folhuzva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
gabojka írta:
Az olajjal akkor én is átállok majd, hátha segít.

A komp. mérést nekem a Skoda Tétény végezte, egy komplett átnézésnek volt része, a teljes vizsgálat 10.000,- Ft volt tokkal-vonóval. Egyébként egy szemét tróger trehány banda, csak a mérés miatt ne menj oda, azt bármelyik jobban felszerelt műhely elvégzi.


III.kerületben vagyok

Duna Autóhoz járok, vagy Szlovákiába, de itt lenne egyszerűbb. Csak a Duná-ra gyanakszom, hogy a 2. évnél nem cseréltek olajat...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 9:32 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Az olajjal akkor én is átállok majd, hátha segít.

A komp. mérést nekem a Skoda Tétény végezte, egy komplett átnézésnek volt része, a teljes vizsgálat 10.000,- Ft volt tokkal-vonóval. Egyébként egy szemét tróger trehány banda, csak a mérés miatt ne menj oda, azt bármelyik jobban felszerelt műhely elvégzi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
laller1.4 100 írta:
sziasztok
Nekem is 1.4 100-as van elegance. 2001-es nekem is ette az olajat 40000 km körül,mert 0-40 olaj volt benne /aral super tronic/
A szerelő srác tanácsára 10-40 van bent és 15000 alatt max0,5-1lityi kellene bele /alsó nivo/.
mobil1 van az enyémben 5 liter 6900 ft.
sziasztok


Előtte nekem is 10W-40 volt benn, Castrol. Az félszintetikus, most 5W-40 lett (Castrol Magnatec), ez teljesn szintetikus, jobban fogy az tény, de jobban is ken. 4 liter 11.000 Ft a legolcsóbb helyen, normálisan 13.000. Ezek után lehet, hogy lecserélem 5W-40-re, de mondjuk az fogyott el belőle... aztán, hogy tényleg az volt-e benne, azt csak a szervíz tudja.

Mennyibe kerül egy kompresszió mérés, kb?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 8:48 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
gabojka írta:
Alufelnik vannak a tiéden? A miénken a tízküllős gyári felni van 205-ös 16-collos Michelin Pilot Exalto gumikkal és állat jól néz ki! Csak lekoptak 1 mm alá és darabjuk kb 25 eFt :cry:


Alufelnik vannak, de csak 185/60 R 14. Ezen a motoron magas fordulaton van a legnagyobb nyomaték, 16-os kerekkekel nem nagyon lehet gyorsulásod...

Baromira megy az autó, a 190 még nem is vészes. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 29, 2007 7:11 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: kistolmács
sziasztok
Nekem is 1.4 100-as van elegance. 2001-es nekem is ette az olajat 40000 km körül,mert 0-40 olaj volt benne /aral super tronic/
A szerelő srác tanácsára 10-40 van bent és 15000 alatt max0,5-1lityi kellene bele /alsó nivo/.
mobil1 van az enyémben 5 liter 6900 ft.
sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:33 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Alufelnik vannak a tiéden? A miénken a tízküllős gyári felni van 205-ös 16-collos Michelin Pilot Exalto gumikkal és állat jól néz ki! Csak lekoptak 1 mm alá és darabjuk kb 25 eFt :cry:

A V-powerben a vizsgálatok szerint 10 % lerakódástisztító és 90 % parasztvakító adalék van :D
Komolyra fordítva: a szelepfészkeket állítólag télleg pucolja, de hogy a kompressziót javítaná, arról nem tudok. Rosszat nem tesz neki, csak cefet drága.

A hangja a tényleg állat, nem is tudom, van ezeken valami sportdob, vagy csak egy eccerű krómvég? (A miénk Elegance és csak egy kis krómfarkinca látszik ki alóla, de szépen trombitál azzal is :D )

Összességében: egy kicsit megnyugodtam, mert bár lehet a kopás is ludas a fogyasztásban, de hogy ez a motrotípus már a tervezőasztalon se volt "ma született bárány" az olajzabálást illetően, az fix :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:15 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Hát nem tudom, azért nagyon megy ez a kocsi! Csak azért nem mentem még vele 190 felé, mert a gomik annyira vannak "méretezve". ;) Amúgy a Racing az 100-as.

gabojka írta:
Szerintem nem igazán jó jel, ha kicsavart olajbetöltő nyílásnál a motor térdre rogy, hiszen azt jelenti, hogy olyan mértékben veszít kompressziót a motor, amikor már gyulladni (azaz járni) is alig tud. Ez sztem nálad megmagyaráz egyet s mást.


Azért nem rogy térdre, csak nem szól olyan szépen, mint egyébként. Kifejezetten szeretem a sportos hangját.

gabojka írta:
Én semmiféle adalékot nem vagyok hajlandó beletenni.


Miért, a V-Power benzinekben egyébként is van valami ilyesmi.

gabojka írta:
Ha vannak cseh linkjeid, küldjed nyugodtan, le tudom őket fordíttatni magamnak


Szlovák állampolgár vagyok, szóval ezzel nincs gond. De informatív anyag nem nagyon volt, csak fikázták az 1l/1000km fogyasztást.

gabojka írta:
Ja, és klasszikus Fabia-nyavalya, hogy elkoszolódik a befecskendezés.


Igen, ezt nálam is tisztították legutóbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Üdv,

köszi a visszajelzést, így, sorstársakkal máris könnyebben viselem a csapásokat :))))

Én a helyedben nem igazán hajkurásznám az autót a piros mezőben, meg 190-nel, ui. ez egy alapból 75 lóerős moci, amit néhány - szerintem nagyon döglékeny - motorszerkesztési művelettel hergeltek 100 lőerősre. (Egyébként a 98-as benzint is pont azért kéri, mert magasabb a kompressziója, a több oktán meg jobban bírja a sűrítést - az enyém ráadásul sajna néha durván csörög :shock: , ami rettentő idegesítő és káros is. Egyébként a 95-ös csak teljesítmény-csökkenést okoz, más hatása alapvetően nem szabadna legyen - én így jártam).

Szerintem nem igazán jó jel, ha kicsavart olajbetöltő nyílásnál a motor térdre rogy, hiszen azt jelenti, hogy olyan mértékben veszít kompressziót a motor, amikor már gyulladni (azaz járni) is alig tud. Ez sztem nálad megmagyaráz egyet s mást. Pölö a kompr. gyűrűk intézik a sürítést is és ha tartós fingatás során ezek elkopnak, akkor az olajlehúzók is osztoznak sorsukban (?), tehát akár meg is lehet a magas olajfogyasztásod oka.

Én semmiféle adalékot nem vagyok hajlandó beletenni. Van egy 42 éves Taunusom, abba persze hogy kell az ilyen adalék, na de a XXI. század autójába... Ráadásul ezt folyamatosan (7000 km-enként) töltögetni kell, az meg nem két fillér. Attól is félek, hogy szétvágja a katalizátort, vagy vmi kárt okoz. Szóval ha muszáj lépni, akkor már inkább a gyűrűzés...

Ha vannak cseh linkjeid, küldjed nyugodtan, le tudom őket fordíttatni magamnak, aztán közös okulásunkra majd referálok :wink:

Ja, és klasszikus Fabia-nyavalya, hogy elkoszolódik a befecskendezés. Én holnap viszem autóvillamosságishoz, remélem, a csörgés emiatt van és legalább ezt megoldja. Majd beszámolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27859 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833 ... 1858  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség