Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. ápr. 20, 2018 11:07 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27669 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821 ... 1845  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 8:48 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
gabojka írta:
Alufelnik vannak a tiéden? A miénken a tízküllős gyári felni van 205-ös 16-collos Michelin Pilot Exalto gumikkal és állat jól néz ki! Csak lekoptak 1 mm alá és darabjuk kb 25 eFt :cry:


Alufelnik vannak, de csak 185/60 R 14. Ezen a motoron magas fordulaton van a legnagyobb nyomaték, 16-os kerekkekel nem nagyon lehet gyorsulásod...

Baromira megy az autó, a 190 még nem is vészes. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 29, 2007 7:11 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: kistolmács
sziasztok
Nekem is 1.4 100-as van elegance. 2001-es nekem is ette az olajat 40000 km körül,mert 0-40 olaj volt benne /aral super tronic/
A szerelő srác tanácsára 10-40 van bent és 15000 alatt max0,5-1lityi kellene bele /alsó nivo/.
mobil1 van az enyémben 5 liter 6900 ft.
sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:33 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Alufelnik vannak a tiéden? A miénken a tízküllős gyári felni van 205-ös 16-collos Michelin Pilot Exalto gumikkal és állat jól néz ki! Csak lekoptak 1 mm alá és darabjuk kb 25 eFt :cry:

A V-powerben a vizsgálatok szerint 10 % lerakódástisztító és 90 % parasztvakító adalék van :D
Komolyra fordítva: a szelepfészkeket állítólag télleg pucolja, de hogy a kompressziót javítaná, arról nem tudok. Rosszat nem tesz neki, csak cefet drága.

A hangja a tényleg állat, nem is tudom, van ezeken valami sportdob, vagy csak egy eccerű krómvég? (A miénk Elegance és csak egy kis krómfarkinca látszik ki alóla, de szépen trombitál azzal is :D )

Összességében: egy kicsit megnyugodtam, mert bár lehet a kopás is ludas a fogyasztásban, de hogy ez a motrotípus már a tervezőasztalon se volt "ma született bárány" az olajzabálást illetően, az fix :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:15 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Hát nem tudom, azért nagyon megy ez a kocsi! Csak azért nem mentem még vele 190 felé, mert a gomik annyira vannak "méretezve". ;) Amúgy a Racing az 100-as.

gabojka írta:
Szerintem nem igazán jó jel, ha kicsavart olajbetöltő nyílásnál a motor térdre rogy, hiszen azt jelenti, hogy olyan mértékben veszít kompressziót a motor, amikor már gyulladni (azaz járni) is alig tud. Ez sztem nálad megmagyaráz egyet s mást.


Azért nem rogy térdre, csak nem szól olyan szépen, mint egyébként. Kifejezetten szeretem a sportos hangját.

gabojka írta:
Én semmiféle adalékot nem vagyok hajlandó beletenni.


Miért, a V-Power benzinekben egyébként is van valami ilyesmi.

gabojka írta:
Ha vannak cseh linkjeid, küldjed nyugodtan, le tudom őket fordíttatni magamnak


Szlovák állampolgár vagyok, szóval ezzel nincs gond. De informatív anyag nem nagyon volt, csak fikázták az 1l/1000km fogyasztást.

gabojka írta:
Ja, és klasszikus Fabia-nyavalya, hogy elkoszolódik a befecskendezés.


Igen, ezt nálam is tisztították legutóbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Üdv,

köszi a visszajelzést, így, sorstársakkal máris könnyebben viselem a csapásokat :))))

Én a helyedben nem igazán hajkurásznám az autót a piros mezőben, meg 190-nel, ui. ez egy alapból 75 lóerős moci, amit néhány - szerintem nagyon döglékeny - motorszerkesztési művelettel hergeltek 100 lőerősre. (Egyébként a 98-as benzint is pont azért kéri, mert magasabb a kompressziója, a több oktán meg jobban bírja a sűrítést - az enyém ráadásul sajna néha durván csörög :shock: , ami rettentő idegesítő és káros is. Egyébként a 95-ös csak teljesítmény-csökkenést okoz, más hatása alapvetően nem szabadna legyen - én így jártam).

Szerintem nem igazán jó jel, ha kicsavart olajbetöltő nyílásnál a motor térdre rogy, hiszen azt jelenti, hogy olyan mértékben veszít kompressziót a motor, amikor már gyulladni (azaz járni) is alig tud. Ez sztem nálad megmagyaráz egyet s mást. Pölö a kompr. gyűrűk intézik a sürítést is és ha tartós fingatás során ezek elkopnak, akkor az olajlehúzók is osztoznak sorsukban (?), tehát akár meg is lehet a magas olajfogyasztásod oka.

Én semmiféle adalékot nem vagyok hajlandó beletenni. Van egy 42 éves Taunusom, abba persze hogy kell az ilyen adalék, na de a XXI. század autójába... Ráadásul ezt folyamatosan (7000 km-enként) töltögetni kell, az meg nem két fillér. Attól is félek, hogy szétvágja a katalizátort, vagy vmi kárt okoz. Szóval ha muszáj lépni, akkor már inkább a gyűrűzés...

Ha vannak cseh linkjeid, küldjed nyugodtan, le tudom őket fordíttatni magamnak, aztán közös okulásunkra majd referálok :wink:

Ja, és klasszikus Fabia-nyavalya, hogy elkoszolódik a befecskendezés. Én holnap viszem autóvillamosságishoz, remélem, a csörgés emiatt van és legalább ezt megoldja. Majd beszámolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 3:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Nagyon nem értek ám a motorokhoz, de állítólag vannak ezek az STP feliratú cuccok a kutakon, amik letisztítják a karbont, meg jobban tömítenek. Ezek nem segíthetnek? Kipróbálnám, csak nem tudom mit kellene venni. Inkább benzinbe valót, vagy az olajba? Nem fog ez a nagy olaj falás megmutatkozni a zöldkártyánál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 3:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Na már kaptam is visszajelzést, a fickó már nem ott dolgozik, és nem is elérhető. Visszont cseh fórumokon is téma az 1.4/74kW 1l/1000km!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 3:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Üdv Gabojka!

Az én Fabiám 2004-es, mondjuk én hajtom is, volt már pirosban jócskán. 190-et megy akármikor. De így is 7,4 volt a max kombinált fogyasztás. Átlagban 6,4 alatt megúszom. Most már egy hónapja csak V-Power Racing-et tankolok, Castrol Magnatec 5W-40-es oljat használok, előtte 10W-40 volt.

Állítólag nálam is rendben a kompresszió, szervízben mérettem, de saját szemmel nem láttam. Kicsavart olajtöltő sapka esetén erősen rángatózik a motor, plussz, fel is gyúl a motor-hibát jelző lámpa. Kis idő után kialszik. (egyszer próbáltam ilyet, szervíz előtt) Engem is érdekelne, jelen-e ez valamit?

A 3 éves szervíz előtt egy hónappal gyulladt ki az ollajjelző lámpa. Akkor belement 3 liter olaj, és épphogy középen volt a beosztáson, szóval sok olaj nem lehetett benne. Előtte ok volt.

Felíciás barátomnak is falta az olajat a kocsi, átgyűrű'zés után semmi nem fogy! Együtt autóztunk most 2500 kilométert, neki 1mm-ert sem mozdult az olajszint, nekem bele ment megint 2 liter. Szóval nagyon gyanús. Én szlovákiából vagyok. Egy barátom Prágában dolgozik és volt egy barátja a Skoda gyárban. Megpróbálok utána kérdezni, hogy ott van-e még, és ha igen, tud-e erről valamit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 2:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Üdv Kombi!

Akkor már ketten vagyunk:

nekem szintén egy 2001-es Fabia 1.4 16V (100 LE) modellem van (ötajtós) és szintén - szó szerint! - zabálja az olajat (kb 1 liter per 1000 km). Méghozzá olyan kímélő autózás mellett, hogy a fogyasztás klímával sem haladja meg a 6,5-7 litert és 4000 fordulat fölé csak előzéskor (azaz ritkán) engedem.

A kompressziós képe hibátlan, azaz faszául sűrít és nem füstöl (mondjuk a kicsavart olajtöltő sapkát a járó motor finoman löködi, azaz kicsit mégis szökik az üzemnyomás a forgattyúsházban, ez állítólag annyira nem jó jel - tud valaki többet erről?)

Egy a gond: a gyári kézikönyv szerint "akár" 1 lit / 1000 km is lehet az olajfogyasztás, azaz: eddig a határig nincs pofázás, ők szóltak :(

Állítólag függ az olaj viszkozitásától is: kevésbé nyúlós (sűrűbb) fajták elvileg lassabban fogynak, de ez lehet legenda is. Egy biztos, ha így megy tovább, átállok vmi filléres olajmárkára, a franc fog Shell Helix-et dönteni bele hordószámra.

Egyébként ha a Totalcar Népítélet rovatában megkeresed a modellt, találsz olyan hozzászólót, aki ugyanezzel a problémával küzd. Állítólag ez a motor tulajdonsága (gyári hibája?).

Teszem hozzá, a típus olajköre 3,2 literes, a jelző már fél liternél sivalkodik, azaz 2,7 liter hiányzik ilyenkor belőle. Ha a gyári fogyasztási adat tényleg reális, akkor biza kb 2700 km-enként tölteni kell, ami éves 25.000-nél csaknem tízszeri utántöltést jelent! Ez pszichikailag is sok! Méghozzá úgy, hogy más márkák egyes típusai (de akár a Superb is) szinte semmi olajat nem fogyasztanak....

Tud valaki segíteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 1 liter / 1000 km
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 1:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Sziasztok!

Egy Fabia Combi 1.4 16V Best - 101LE járgányom van. Az a nagy gondom, hogy a 3. éves szervízre egyszercsak eltűnt a kocsiból az olaj! Eddig minden évben ok volt, most szinte nem volt a kocsiban olaj. Megnéztük nem csepeg sehol sem. Az éves szervíznél valamit bütyköltek rajta, de továbbra is falja az olajat! 1000 km alatt 1 liter. Az bazi sok, szerintem. A kocsiban most van 42.000km, csak én használtam. Kicsit öregebb, mint 3 év. Tényleg nem marad más, mint az átgyűrűzés?

Van hasonló tapasztalatotok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 05, 2007 8:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 2
Helló!
A csatlakozón van egy fül, amit körömmel el tudsz mozdítani. Ha kézzel nem megy, próbálj meg egy vékony csavarhúzót betolni a csatlakozó két fele közé. Vigyázz, mert könnyen törik![/quote]

Helló!
Köszönöm a tanácsot Sifre, kicsit trükkös volt, de sikerült.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 27, 2007 6:37 pm
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Mogyoród
Szia Yolan!
Az akksi mögött (fabia 1.2 htp-nél ez szemben állva a jobb oldalon van), a tűzfalról le kell bontani a burkolatot. Ablaktörlő kar le, alatta a burkolat csak simán patentos. Szóval az akksi mögötti tűzfalrészen van egy csavar, ezen a csavaron kapja az autó egész belseje az áramot. Ez a csavar belül eloszlik egy hármas vagy négyes(?) sorkapoccsá. A lebontás csak azért kellene, hogy lásd hol van ez a csavar, ezzel együtt a sorkapocs. Belűről csak akkor látszik rendesen, hogyha a szervíz csatlakozó alatt(bal oldalt alul), levan bontva a cucc. Nekem autóhifis rakta be a zenét, Ő mutatta ezt a sorkapocssort. Arra kell vigyázni, hogy ne arra a csavarra csatlakozz amelyik a motortérből jön, hanem valamelyik mellette lévőre. Nekem innen van levéve a 12V, két éve hibátlan.
Hát, röviden ennyi. :wave:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 05, 2007 6:42 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Baja
Szia Bberti!
Ugyan én már meg furtam a lukam a jobb 1 taposo lemezén a tápkábelnek,de engem érdekelne,h lekközelebb ne keljen barbárkodni!
Elöre is köszönöm!
Tovabbi szép napot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 3:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 27, 2007 6:37 pm
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Mogyoród
Szia Tomigan!
Ha a hifi miatt kell az a luk a tápkábelnek, akkor nem kell sehova fúrni, bentről is levehető a stabil 12V. Érdekel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 6:10 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi az infokat, csak kb 1 napra szedném ki a lufit, amig lebőrözik a kományt, de ha ennyire vészes akkor lehet marad a müanyag :-)

Csak mondjuk akik a pl a neten is airbageket árulnak (pl airbag24.hu), gondolom ott számtalan kiszedett lufi lehet, és hát ott sem nyiladoznak ki. Ha jól sikerül a munka akkor adok elérhetöséget a kárpitosnak, ha szükséges.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27669 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821 ... 1845  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség