Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. júl. 19, 2018 2:38 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27859 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1858  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. jún. 03, 2018 9:36 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Sziasztok!

1.4 16V csörgés probléma:
kipróbáltam a nagyobb oktánszámot és valóban jelentősen csökkent a kopogási hajlam. Köszi a tippet. Nem lesz olcsó etetni a dögöt ilyen benzin árak mellett :) Az LPG vajon jelenthet kiutat ebből, vagy azzal is csörögne? Vagy ezt a kérdést másik tolicban feszegessem...!?

Diagnosztika kérdés: milyen kábelt ajánlotok magnet marellihez kezdőknek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 10:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 9:41 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 30, 2011 7:41 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 2001 1,4 MPI AME
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 10:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
RWD írta:
Üdv Kollégák!
Valaki tapasztalt már hasonlót? ('00 6Y2 Fabia, AUB 1.4 16V-100hp)

Menet közben pillanatra leesik a fordulatszámmérő, majd vissza is ugrik a helyére. Ilyenkor ránt is egyet az autó, majd megyünk tovább minden gond nélkül. Pár km múlva ugyanez mégegyszer.

Ezt követően, szintén kis idő múlva megint leesik, és lent is marad. Mellé MIL lámpa (chech engine). Az autó gond nélkül halad tovább, csak villog az olajnyomás (!!!) lámpa, plusz ott a MIL.

Lehet hogy döglődik a ford. szám érzékelő? A teljes parajelenség lefutása után néha benne marad a MIL, néha elfelejti. Teljesen változó.

Kicsit macerás kiolvasni (azért megpróbáljuk), mert nem állandó jellegű a hiba. Köszi :)

de ha el iš alsik a MIL a taroloba bene marad a hiba kod. olvažd ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 9:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 73
Üdv Kollégák!
Valaki tapasztalt már hasonlót? ('00 6Y2 Fabia, AUB 1.4 16V-100hp)

Menet közben pillanatra leesik a fordulatszámmérő, majd vissza is ugrik a helyére. Ilyenkor ránt is egyet az autó, majd megyünk tovább minden gond nélkül. Pár km múlva ugyanez mégegyszer.

Ezt követően, szintén kis idő múlva megint leesik, és lent is marad. Mellé MIL lámpa (chech engine). Az autó gond nélkül halad tovább, csak villog az olajnyomás (!!!) lámpa, plusz ott a MIL.

Lehet hogy döglődik a ford. szám érzékelő? A teljes parajelenség lefutása után néha benne marad a MIL, néha elfelejti. Teljesen változó.

Kicsit macerás kiolvasni (azért megpróbáljuk), mert nem állandó jellegű a hiba. Köszi :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:47 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
A kompresszoros dolgot kipróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
astrojoe12 írta:
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!

el lehet est inditani 12v + kompresor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:14 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszönöm, ez szuper válasz volt! De ha már lúd... azt nem tudod véletlenül, hogy mitől gyullad ki motorhibajelző lámpa, amikor bekapcsolom a klímát? (Tudom, ki kéne olvasni, meg sok oka lehet.) Van ezzel kapcsolatban típushiba, amit mindenki ismer, csak én nem? Megy minden rendesen, jó a motor és a klíma is, csak ég a lámpa. Ha pár napig nem használom a klímát, akkor kialszik magától, de a klíma bekapcsolása után égni kezd. Mi lehet a baj?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:09 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7317
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!

Szia
Semmi bajt nem okoz, nem fog többet enni, csak egy hibakódod lesz miatta.
A tankban az üzemanyag párolog. A jobb hátsó kerékívben vsn egy szénszűrő, ami
a párolgó üzeanyagot megköti. Ez a szűrő a mágnesszelepen keresztül a szívósorba van kötve. Amikor részterhelésen üzemel a motor a szelepet a motorvezérlő kinyitja és a lecsapódó üzemanyag a szívósorba távozik.
Ez szimpla környezetvédelem, ha a tanksapkát leveszed az elpárolgott üzemanyag ne a szabadba távozzon, ennyi a szerepe.
A hibakód abból lesz, hogy ha a szelepet a vezérlő kinyitja, akkor a szívósor nyomása megváltozik. Ha nincs nyomásváltozás , akkor azt gondolja ,hogy a szelep nem nyit/rossz és hibakódot tárol. A ledugózással és a szelep lekötésével nem számol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 28, 2018 8:46 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2010 4:37 pm
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda Fabia szedán 2001 AME
Sziasztok

A mellékelt képen a motor hátsó sarkában, a vízpumpa alatt található pirossal keretezett csavar tartja a hűtőcsövet, és letömíti a furatot jobb esetben. Ennek a furatnak mi a rendeltetése? Ha nincs meghúzva a csavar, csöpög a hűtővíz.

https://pasteboard.co/HneJGou.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 17, 2011 1:07 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: NK
Csabaa írta:
Gyuri írta:
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:

Szia
A vezérműtengelyek végén a lánckerék is el tud fordulni a lánccal együtt.
Nincs nút a lánckeréknél, csak nyomatékra húzás és menetrögzítővel kenés.
Szerintem itt is ez történt, nem húzták le nyomatékra..

Azért egy normális szerelő ezt ingyen rendbe hozza, ha a vezérlés szettet is ő szerezte be.
Valószínű elég alaphelyzetbe rakni és ismét jó lesz.

Na ezt sosem gondoltam volna.. akkor bizakodjunk,hogy jól csinálták..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 2:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7317
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:

Szia,

A "vacak" alatt gondolom az oktánszámot érted!? Az igaz, hogy 95-el járok, de nagyobb cégek kútjain (ÖMV, MOL) szoktam tankolni nem az Auchannál. Az az igazság, hogy nem szívesen pancsolok adalékokkal, gondolom megoldották, hogy elmenjen 95-el ez a motor, mint ahogy bármelyik másik autó!?

Mindenesetre kipróbálom a másik benzint (98/100), köszönöm a tippet.

Hogy túl jó lenne a motorom, azt gondolom úgy érted, hogy nem kopott és jó a kompresszió a hengerekben. Nos ezt nem tudom, mert még nem mértem meg.

Valójában kicsit csalódott vagyok ezzel a motorral kapcsolatban. Alul rettenetesen nyomatékszegény, a vérbe kell forgatni, hogy leadja a 100LE-t. Tudom, nem városi használatra készült, és én most nagyrészt ott használom, így nekem csak a csörgés, lomhaság és a magas költségek jutnak. Azért megnézném, hogy ki az aki csak pályán használ egy autót, mennyire életszerű ez, hogy erre tervezünk egy motort!? :) Abba már bele se kezdek, hogy micsoda dolog, hogy 130e-nél hidrotőke hangját kell hallgatnom.

Na remélem senkit nem haragítottam magamra, írjátok le ennek a motornak (1.4 16 V BBZ) az előnyeit, mert én esküszöm nem látom, pedig elég régóta skoda mániában szenvedek:) Amikor vettem a paripát, mindenki csak ennyit tudott mondani: Skoda fábia?, akkor 1.4 100LE, most mondjam azt, hogy öcsém 1,2 HTP-je simán odaveri 100-ig... :)

Üdv.

Szia
Tudom nem vigasztal, de más gyártó nagyobb 1,6-os szívó 100le feletti motorjai is becsörögnek, ha nem váltasz vissza. (peugeot, ford..)
Kell a 98-as, és a másik ,hogy a 95-ben már sok a bioetanol tartalom, az auchanos 98-ban például alig van.
Tankolj bele 98-t és vegyél pl. az auchanba oktánszám növelőt és csodálkozz el.. :)
Igazad van a nyomatékot senki sem nézi csak a lóerőt, és pontosan ezért nem megy sokkal jobban a 100le 1,4-es az 1,2-es 64le-hez képest.
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... combi1.JPG
a táblázatban is 98-t ad meg a 100 le-s motorhoz..
1,2-es 112 Nm 3000 fordulaton, az 1,4-es 126 Nm 4400 fordulaton. Igen-igen a nyomaték görbe szinte azonos. :)
Pályán jobb az 1,4-es , nagyobb sebességnél már számít a lóerő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 1:47 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István

Szia
Vacak az üzemanyag amit tankolsz..
Cserélj kutat illetve használj benzinadalékot.
A kopogásos égésre tárolt hibakód is szokott lenni, és azonnal elkezdi csökkenteni az előgyújtást és erőtlen lesz a motor.
Néhány ciklus után, ha nem áll fent a hiba, újra növeli az előgyújtást.
Sajnos túl jó a motor az autódban :)


Szia,

A "vacak" alatt gondolom az oktánszámot érted!? Az igaz, hogy 95-el járok, de nagyobb cégek kútjain (ÖMV, MOL) szoktam tankolni nem az Auchannál. Az az igazság, hogy nem szívesen pancsolok adalékokkal, gondolom megoldották, hogy elmenjen 95-el ez a motor, mint ahogy bármelyik másik autó!?

Mindenesetre kipróbálom a másik benzint (98/100), köszönöm a tippet.

Hogy túl jó lenne a motorom, azt gondolom úgy érted, hogy nem kopott és jó a kompresszió a hengerekben. Nos ezt nem tudom, mert még nem mértem meg.

Valójában kicsit csalódott vagyok ezzel a motorral kapcsolatban. Alul rettenetesen nyomatékszegény, a vérbe kell forgatni, hogy leadja a 100LE-t. Tudom, nem városi használatra készült, és én most nagyrészt ott használom, így nekem csak a csörgés, lomhaság és a magas költségek jutnak. Azért megnézném, hogy ki az aki csak pályán használ egy autót, mennyire életszerű ez, hogy erre tervezünk egy motort!? :) Abba már bele se kezdek, hogy micsoda dolog, hogy 130e-nél hidrotőke hangját kell hallgatnom.

Na remélem senkit nem haragítottam magamra, írjátok le ennek a motornak (1.4 16 V BBZ) az előnyeit, mert én esküszöm nem látom, pedig elég régóta skoda mániában szenvedek:) Amikor vettem a paripát, mindenki csak ennyit tudott mondani: Skoda fábia?, akkor 1.4 100LE, most mondjam azt, hogy öcsém 1,2 HTP-je simán odaveri 100-ig... :)

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 6:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7317
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gyuri írta:
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:

Szia
A vezérműtengelyek végén a lánckerék is el tud fordulni a lánccal együtt.
Nincs nút a lánckeréknél, csak nyomatékra húzás és menetrögzítővel kenés.
Szerintem itt is ez történt, nem húzták le nyomatékra..

Azért egy normális szerelő ezt ingyen rendbe hozza, ha a vezérlés szettet is ő szerezte be.
Valószínű elég alaphelyzetbe rakni és ismét jó lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27859 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1858  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség