Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 1 / 1868

Szerző:  csaba71 [ vas. okt. 21, 2018 10:15 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

bundy87 írta:

a zakatolás a nyeles tengely csapágya lehet nagy valószínűséggel nem érdemes foglalkozni vele nekem is ilyen én elfogadtam így :D
a trafo párba van kötve ilyen nincs hogy 1 megy el csak párban tud, vagy ha gyertya foglalattal van valami gebasz. én gyertyára gyanakodnék valami nem kerek ott. fagyálló nem fogy véletlenül ? még esetleg fagydugó hibája lehet akkor befolyik a viz az égéstérbe.


Megnézem a fagydugót, bár amikor tisztítottam a szelepek körül nem láttam, hogy el lenne mozdulva, gondolok arra is, hogy a szívó rendszernél is tele mehetett trutyival esetleg......

Na, most 16685-nél hibák még lehetnek: benzinnyomás (régebb szűrőt cseréltem, nyomás szabályzót nem, ha jól emlékszem, üzemanyag pára kibocsájtó rendszer, az Ecu, aktív szén szelep, alacsony kompresszió (szelepeket ellenőriztem hengerfejtömítés cserénél rendben voltak), és "base engine" ez akármi is lehet.....

Ma ellenőrzöm a motorvezérlő 70 csoportjában a tank szelőztető rendszert és a szűrőt.....
Köszönöm mindenkinek az eddigieket

Közben megnéztem a fagydugókat nem látok problémát, olaj áll benne.... mind a háromban, úgy nézem a helyén van..... azt olvastam itt a fórumon hogy a 70-es csoportban lehet tesztelni a tankszellőztető rendszert de én csak a 77-ben találtam értéket:

832/RPM 4.2 g/s Mass Flow 0% load system OK ?

gyertyákat megcseréltem nem változott semmi maradt a egyes hengernél a hiba.....

a szelepfedelem el van repedve, így vettem ragasztva volt és most a ragasztás kicsit elengedte magát,

Szerző:  bundy87 [ szomb. okt. 20, 2018 9:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

csaba71 írta:
Szesze írta:
csaba71 írta:

Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......
Az hogy a venti állóhelyben egy idő után bekapcsol az normális jelenség.Ha van kompressziómérő én megmérném az 1 -es hengert mindenképpen,de nem hiszem hogy itt kompresszió gond lenne.Ha ezt magad nem tudod megtenni és kísérletező fajta vagy akkor első körben vegyél vagy szerezz kölcsön valakitől egy gyújtótrafót és azzal próbáld ki.Nem tudom a gyertyáid mikor voltak cserélve ha régen és persze belevaló van benn akkor 60000-ként elvileg az is cserés.Ha ezek nem oldanák meg a gondot akkor még akár a befecskendezéstől is lehet égéskimaradás.Esetleg ha nem szoktál injektor tisztítót használni időközönként akkor azzal is próbálkozhatsz.Nekem a Metabond benzinadaléka bevált és nem egy nagy vagyon.1500ft 100literhez való adag.

Közben kicseréltem a trafót, egy használtra, vissza jött a 16685 kód, utánna kicseréltem az 1 és a 2 injektort a hiba maradt az egyes hengernél tanácstalan vagyok.....
A lamda sensort néztem rendben.....a 30 as engine blocknál 111 rendben... Az egyes hengernél a szelepek(láttam a hengerfej cserénél) és a gyertya is benzinesek voltak. Motor rángat kipufogón enyhe fehér füst és kondenz víz.....Ja és a szelepek jól zárnak benzinel megnéztem. Gyertyák 14000 km mentek ....
Ha alapjáraton zakatol valami, ha benyomom a kuplungot megszünik az mi lehet?
Köszönöm!

a zakatolás a nyeles tengely csapágya lehet nagy valószínűséggel nem érdemes foglalkozni vele nekem is ilyen én elfogadtam így :D
a trafo párba van kötve ilyen nincs hogy 1 megy el csak párban tud, vagy ha gyertya foglalattal van valami gebasz. én gyertyára gyanakodnék valami nem kerek ott. fagyálló nem fogy véletlenül ? még esetleg fagydugó hibája lehet akkor befolyik a viz az égéstérbe.

Szerző:  csaba71 [ szomb. okt. 20, 2018 3:16 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szesze írta:
csaba71 írta:
Szesze írta:
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?


Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......
Az hogy a venti állóhelyben egy idő után bekapcsol az normális jelenség.Ha van kompressziómérő én megmérném az 1 -es hengert mindenképpen,de nem hiszem hogy itt kompresszió gond lenne.Ha ezt magad nem tudod megtenni és kísérletező fajta vagy akkor első körben vegyél vagy szerezz kölcsön valakitől egy gyújtótrafót és azzal próbáld ki.Nem tudom a gyertyáid mikor voltak cserélve ha régen és persze belevaló van benn akkor 60000-ként elvileg az is cserés.Ha ezek nem oldanák meg a gondot akkor még akár a befecskendezéstől is lehet égéskimaradás.Esetleg ha nem szoktál injektor tisztítót használni időközönként akkor azzal is próbálkozhatsz.Nekem a Metabond benzinadaléka bevált és nem egy nagy vagyon.1500ft 100literhez való adag.

Közben kicseréltem a trafót, egy használtra, vissza jött a 16685 kód, utánna kicseréltem az 1 és a 2 injektort a hiba maradt az egyes hengernél tanácstalan vagyok.....
A lamda sensort néztem rendben.....a 30 as engine blocknál 111 rendben... Az egyes hengernél a szelepek(láttam a hengerfej cserénél) és a gyertya is benzinesek voltak. Motor rángat kipufogón enyhe fehér füst és kondenz víz.....Ja és a szelepek jól zárnak benzinel megnéztem. Gyertyák 14000 km mentek ....
Ha alapjáraton zakatol valami, ha benyomom a kuplungot megszünik az mi lehet?
Köszönöm!

Szerző:  kugyu21 [ szer. okt. 17, 2018 1:03 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

szeta86 írta:
Sziasztok!

A következőben szeretném kérni a segítségeteket. Az alany egy 2001-es Fabia Mk1, 5 ajtós. Köztudott gond, hogy a hátsó ajtóknál beázási probléma jelentkezhet mindkét oldalon. Nálam ez most tavasszal orvosolva lett. Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban. Mivel az ajtóknál jelentkező beázás nemrég lett orvosolva másra gyanakodnék. Tudnátok segíteni, hogy merre keressem a probléma okát, mert így első blikkre én nagyon semmit sem láttam. Még nagy eső sem volt a héten emlékeim szerint.

Előre köszönöm a segítségeteket!

A foltok már beszáradt foltok voltak, vagy még nedvesek? Mert eső sem volt mostanában, így kivülről sem nagyon jöhetett :?:

Szerző:  olle_gyuri [ kedd okt. 16, 2018 7:05 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

szeta86 írta:
Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban.


Szia szeta86!

A hátsó szélvédő mosó spricnihez vezető cső szokott szétcsúszni a csatlakozásoknál, az ablakmosó folyadék folyik olyankor össze-vissza, rejtélyes foltokat produkálva. Mivel Nálad 1 hete használva sem volt az autó és az ablakmosó folyadék adott fajtára jellegzetes szaga valószínűleg feltűnt volna, így ez inkább ismeretterjesztő ötlet :) és esetedben sajnos nem a megoldás lesz... :(

Szerző:  szeta86 [ vas. okt. 14, 2018 6:55 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!

A következőben szeretném kérni a segítségeteket. Az alany egy 2001-es Fabia Mk1, 5 ajtós. Köztudott gond, hogy a hátsó ajtóknál beázási probléma jelentkezhet mindkét oldalon. Nálam ez most tavasszal orvosolva lett. Egy hete nem mentem a kocsival, a ma reggeli beszállásnál szomorúan láttam, hogy a hátsó üléssor egy része el van ázva és nem csak az ülések ajtók felőli része, hanem a közepe is. Az ülőlap, hátlap egyaránt, jó nagy foltokban. Mivel az ajtóknál jelentkező beázás nemrég lett orvosolva másra gyanakodnék. Tudnátok segíteni, hogy merre keressem a probléma okát, mert így első blikkre én nagyon semmit sem láttam. Még nagy eső sem volt a héten emlékeim szerint.

Előre köszönöm a segítségeteket!

Szerző:  Szesze [ vas. okt. 14, 2018 7:44 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

csaba71 írta:
Szesze írta:
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?


Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......
Az hogy a venti állóhelyben egy idő után bekapcsol az normális jelenség.Ha van kompressziómérő én megmérném az 1 -es hengert mindenképpen,de nem hiszem hogy itt kompresszió gond lenne.Ha ezt magad nem tudod megtenni és kísérletező fajta vagy akkor első körben vegyél vagy szerezz kölcsön valakitől egy gyújtótrafót és azzal próbáld ki.Nem tudom a gyertyáid mikor voltak cserélve ha régen és persze belevaló van benn akkor 60000-ként elvileg az is cserés.Ha ezek nem oldanák meg a gondot akkor még akár a befecskendezéstől is lehet égéskimaradás.Esetleg ha nem szoktál injektor tisztítót használni időközönként akkor azzal is próbálkozhatsz.Nekem a Metabond benzinadaléka bevált és nem egy nagy vagyon.1500ft 100literhez való adag.

Szerző:  csaba71 [ szomb. okt. 13, 2018 6:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szesze írta:
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?


Igen jól raktam a tömítést nehéz eltéveszteni, mivel felül ilyen fémes karikák vannak a hüvelynél és fel irat is van, és a régi is így volt. a gyújtás kimaradás 16685 a kód,(misfire) az egyes hengernél benne volt, mint hiba a tömítés csere előtt is egy ideje rángatott a motor.

valami lehet a hűtéssel is mert bekapcsol a ventilátor motorjáratáskor alapjáraton......

Szerző:  Szesze [ szomb. okt. 13, 2018 3:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

csaba71 írta:
Ezeket tapasztaltam hengerfej tömítés csere után.....

Sajnos hengerfej tömítés csere után a motor rángat az alapjárat esik ha adok egy kis gázt......., az egyik csavar a víz pumpánál, sajnos a menet felmondta a szolgálatot már a kitekerésnél, Így meghuzni már nem tudtam, csak kicsit ovatosan és raktam rá ragasztót....
a hibákat kitöröltem az egyes hengernél jelzett misfire-t a hengerfej tömítés csere előtt

kicsitt nehezen is indul

vissza jött az egyes hengernél a hiba, a hütő víz folyik a pumpánál, a vag a 001 -nél a measuring bloks-nál motor majdnem 100 fokot mutat de a mutató középen áll.....a müszerfalon lengyel zégeres termosztát van benne...... az alapjárat beállítás után kicsit javult....800 mutat a diagnosztika.

lehet trafó hiba kb 4-5 éves? rosz a termosztát vagy a hőérzékelő is ?
Igen lehetnek ezek is rosszak.A kocsi előtte is ugyanezzel a hibával küzdött mielőtt kicserélted a hengerfej tömítést?Jól raktad rá az új tömítést,mert lehet hogy átfordítva is össze lehet rakni?Nem hallani hogy esetleg 3 henger megy csak?Mi az a misfire?

Szerző:  csaba71 [ szomb. okt. 13, 2018 12:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ezeket tapasztaltam hengerfej tömítés csere után.....

Sajnos hengerfej tömítés csere után a motor rángat az alapjárat esik ha adok egy kis gázt......., az egyik csavar a víz pumpánál, sajnos a menet felmondta a szolgálatot már a kitekerésnél, Így meghuzni már nem tudtam, csak kicsit ovatosan és raktam rá ragasztót....
a hibákat kitöröltem az egyes hengernél jelzett misfire-t a hengerfej tömítés csere előtt

kicsitt nehezen is indul

vissza jött az egyes hengernél a hiba, a hütő víz folyik a pumpánál, a vag a 001 -nél a measuring bloks-nál motor majdnem 100 fokot mutat de a mutató középen áll.....a müszerfalon lengyel zégeres termosztát van benne...... az alapjárat beállítás után kicsit javult....800 mutat a diagnosztika.

lehet trafó hiba kb 4-5 éves? rosz a termosztát vagy a hőérzékelő is ?

Szerző:  Ádám098 [ csüt. okt. 11, 2018 2:18 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szia! Igen azt már megfigyeltem amit mondasz. Köszönöm a választ! Sajnos nem találtam egy rendes leírást a htp konstrukcióról.

Szerző:  Csabaa [ csüt. okt. 11, 2018 12:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ádám098 írta:
Üdv! Kíváncsiságból az 1.2 Htp fabia olajbeöntő sapkáját levettem, hogy megnézzem, esetlegesen van e kartergáz. Ahogy meglazítottam már éreztem hogy szívja a levegőt a beöntőnyíláson keresztül. Ha le is vettem akkor meg is akart állni a motor. A kérdésem az lenne hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Szia
A dugók mozgása. Ennek a motornak nagyon magas a végnyomása, innen az a kis plusz lóerő.
Amikor a gázpedált többször rövid időre lenyomod, akkor is a hallani ahogy nagyokat szuszog a fojtószelepen keresztül.

Szerző:  Ádám098 [ csüt. okt. 11, 2018 11:33 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Üdv! Kíváncsiságból az 1.2 Htp fabia olajbeöntő sapkáját levettem, hogy megnézzem, esetlegesen van e kartergáz. Ahogy meglazítottam már éreztem hogy szívja a levegőt a beöntőnyíláson keresztül. Ha le is vettem akkor meg is akart állni a motor. A kérdésem az lenne hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?

Szerző:  Hattila [ hétf. okt. 08, 2018 6:29 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szesze írta:
Hattila írta:
Sziasztok!
Hogyan tudnám kideríteni, hogy 2009-es fábiámban a fakra típusú csatlakozós antenna előerősítős, vagy sima? ISO csatlakozós rádiót raktam bele,de most csak egy helyi csatornát tudok fogni. A csatlakozót persze lecserèltem.
Köszönöm!
Gondolom hogy ha az 1-es fábiába előerősítős az antenna akkor ez a 3-asnál sincs másképp.Ha ez a kábel
https://www.emag.hu/antenna-adapter-fan ... DGMK1YBBM/: akkor a Fantomtáp benn van.Az mondjuk gyanús,hogy csak egy rádió adó jön be,mert ha mindent jól kötöttél akkor annak jónak kéne lenni szerintem.


Nem ezzel a csatival kötöttem,de már megrendeltem! Köszönöm a tippet! Csak levágtam a fakra csatlakozót,ès rájöttem az iso-t. Ez így barbárnak tünhet,de hát idáig swiftel jártam! Erősítők antennát olyan nem is hallottam!!!

Szerző:  Antesz [ hétf. okt. 08, 2018 4:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

0 kilométeresen így vettem, de az obd csatlakozó mellet még nem néztem. megnézem, remélem ott lesz.

Oldal: 1 / 1868 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/