Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. nov. 16, 2018 9:36 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28090 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1873  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 9:56 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
mantec írta:
T kaliczrob84!

"... mi lehet az ok ..."

Be van kapcsolva a hátsó ködlámpa?

Természetesen nincs, de közben megoldottam. Az izzó foglalatán két oldalon van egy-egy pötty. Ezáltal az izzót több módon be lehet rakni a panelba. Ahogy én raktam be először, úgy világított mindkét izzószál. Ha viszont kicsit elforgattam és úgy raktam be, úgy már jó volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 9:45 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 198
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T kaliczrob84!

"... mi lehet az ok ..."

Be van kapcsolva a hátsó ködlámpa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 7:32 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Sziasztok. Kicseréltem a hátsó lámpa testeket, meglepően könnyű volt. Mint kiderült, a Hella, amit rendeltem, az a gyári. De nem is ezért írok. Kicseréltem az összes izzót is. A jobb hátsó helyzetjelző jóval erősebben világít, mint a bal. Próbáltam több fajta izzóval, minddel ugyanez van. Olyan, mintha a jobb hátsó folyamatosan ködlámpa ként égne. Szerintetek mi lehet az ok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 7:16 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 10, 2013 4:44 pm
Hozzászólások: 20
Autó: Fabia 2002 1.4 16v 100 Hp
Sziasztok!

Szeretnék abban segítséget kérni, hogy eddig ha felkapcsolva maradt a lámpa, jelezte egy hang, amikor kivettem a kulcsot... Ez a hang sajnos már nem jelez....Hol lehet megtalálni a kütyüt, vagy esetleg mi okozhatja a hibát? Vagy esetleg valamelyik stekker lazult meg? Köszi szépen.. Fabia 1...2002. 1.4 16v


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 125
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok!

Az 5 ajtós hátsó ülései és a hátsó két ajtó kárpitjai megegyeznek a kombiéval?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 9:28 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7431
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hegylako írta:
mantec írta:
T hegylako!

"... kell-e ..."
köszi a választ
további szép napot
Ha nem csörög a lánc, akkor nem kell vezérlést cserélni.

Nagy öröm, hogy több mint két (2) és fél (1/2) év után ismét hozzászólsz!

Szia
Melyik 1,2-es motor?
Az 1,2-es motorok nem szoktak csörögni, erre várni nem érdemes..
A 6 szelepes motor vezérlésre nem ugrik át, ez a 12 szelepes változat "tulajdonsága".
150ekm után mind a kettőben megnyúlik annyira a lánc,hogy érdemes cserélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 8:22 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 03, 2012 6:37 pm
Hozzászólások: 7
mantec írta:
T hegylako!

"... kell-e ..."
köszi a választ
további szép napot
Ha nem csörög a lánc, akkor nem kell vezérlést cserélni.

Nagy öröm, hogy több mint két (2) és fél (1/2) év után ismét hozzászólsz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 13, 2018 10:27 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Zotyu92 írta:
( vezetett szervizkönyv,stb)

Egy ismerűsöm pont egy vezetett szervízkönyves fábiával járta meg... Kereskedésből vette, volt állapotfelmérő lap is :)
Egy hónap múlva kezdtek gyűlni a hibák.. Végül kiderűlt, hogy a felmérő lapon a hibák 90%-a nincs feltüntetve és később
az is kiderült, hogy vissza van tekerve az óra és a szervizkönyvet meg utólag hamisították. Be sem kellett ütni az adatait a gépbe,
a szerelő 3-4 lapozás után észrevette, hogy hamisítva van... :) Szóval a szervizkönyv engem nem hat meg és a jelenlegi autóm is
egy nem dohányzó nő tulajtól van (ami történetesen még igaz is), csak ez a nő a benzin utántöltésen kívül, semmivel sem foglalkozott :)

Az alkatrészeket szerencsére 48% kedvezménnyel be tudom szerezni. A szerelés sem okoz gondot, szóval akkor csak a síkoltatáshoz kell szakember (ami jó hír)... Nem volt még hengerfejes autóm, de a hengerfejes motoroknál beszivároghat a víz az égéstérbe? (jól tudom?)
A víz nem tehet kárt a dugattyúkban és a hajtókarokban? Egy síkoltatás, új tömítések, olajcsere és hadd szóljon? Tényleg csak ennyi?

A Felíciában nem ugyanezek az MPI motorok voltak? (bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem ismerem a skodákat) Ha igen, akkor azt inkább hanyagolnám...


Hát ezért írtam a márkakereskedéseket,hogy nem szabad 100%-ban megbízni bennük. Amúgy a mi Fábiánknak is női tulaja volt. De én ilyenre többet nem adok az is biztos. (sőt kifejezetten kerülöm is) Megjártam! Ennyi! A hengerfejjel nem nagyon szokott probléma lenni ezeknél a motoroknál. (kivéve ha hülyére lett "főzve" a motor) A tömítés szokott probléma lenni. Befelé is folyhat, de nálunk a hf repedt volt akkor sem folyt a motorba a fagyálló. De tehet kárt, felhígítja a kenőolajat és a csapágysornak annyi. ( nyugvó és hajtókarcsapágynak egyaránt). De ha benne van az olajban a "víz" akkor az olaj beszürkül és jelzi ezáltal,hogy baj van. Elvileg, igen, ennyi! Igen a motor majdnem olyan mint a Feliciában, de némi módosítással. ( hidrotőke került bele,1400cm3-s lett, himbasor más, stb) A döntés a tiéd, olyat veszel amilyet csak akarsz, illetve szeretnél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 10:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2018 7:46 pm
Hozzászólások: 3
( vezetett szervizkönyv,stb)

Egy ismerűsöm pont egy vezetett szervízkönyves fábiával járta meg... Kereskedésből vette, volt állapotfelmérő lap is :)
Egy hónap múlva kezdtek gyűlni a hibák.. Végül kiderűlt, hogy a felmérő lapon a hibák 90%-a nincs feltüntetve és később
az is kiderült, hogy vissza van tekerve az óra és a szervizkönyvet meg utólag hamisították. Be sem kellett ütni az adatait a gépbe,
a szerelő 3-4 lapozás után észrevette, hogy hamisítva van... :) Szóval a szervizkönyv engem nem hat meg és a jelenlegi autóm is
egy nem dohányzó nő tulajtól van (ami történetesen még igaz is), csak ez a nő a benzin utántöltésen kívül, semmivel sem foglalkozott :)

Az alkatrészeket szerencsére 48% kedvezménnyel be tudom szerezni. A szerelés sem okoz gondot, szóval akkor csak a síkoltatáshoz kell szakember (ami jó hír)... Nem volt még hengerfejes autóm, de a hengerfejes motoroknál beszivároghat a víz az égéstérbe? (jól tudom?)
A víz nem tehet kárt a dugattyúkban és a hajtókarokban? Egy síkoltatás, új tömítések, olajcsere és hadd szóljon? Tényleg csak ennyi?

A Felíciában nem ugyanezek az MPI motorok voltak? (bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem ismerem a skodákat) Ha igen, akkor azt inkább hanyagolnám...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Zotyu92 írta:
A 16V Vw motorok,de közel sem olyan elnyűhetetlenek mint az mpi-k.

Most pl. láttam egy 101 lovast 790-ért, 160 ezer kilométerrel. Ezzel kapcsolatban esetleg valami tapasztalat?
Az a 68 lóerő kicsit gyengécske, főleg ha az ember a klímát is szeretné használni...

Az MPI motoroknál mekkora költség a hengerfely csere? Nézegettem cikkeket az autóról, de ezt pl. pont nem írták.
A cikkek alapján megbízható autónak tűnik és a kollégámnak is csak a kormánymű csere volt komoly költség, azon kívűl semmi.
Vezetni még nem vezettem a fábiát, de kimondottan tetszik, hogy méretéhez képest, sokkal nagyobb a hely elöl, mint az én
sedan corollámban. Ami még érdekelne, hogy az állítható magasságú kormány, mennyire széria felszereltség?


Hello!
Gondolom hengerfej tömítés cserére gondolsz?
- hengerfejtömítés: kb 3000-5000ft,
- 1 szett hengerfej csavar: kb 11000ft
- hengerfej síkolás: kb 5000ft
- kipufogó sor tömítés: kb 1000-1500ft
- szívó sor tömítés:kb 1000-1500ft
- motorolaj + olajszűrő: kb 10000-15000ft, olaj függő (5w40)és a szűrő minősége is mérvadó.(pl: Mann, stb)
Természetesen az árak változhatnak az autósboltokban.
Mindezekhez még hozzá jön az autószerelő munkadíja.
Ha megfelelően karbantartott kocsit veszel az MPI motorosból azzal nem lesz gondod. Lehetőleg leinformálható kocsit vegyél és a márkakereskedésekben nagyon ne bízzál! Én speciel megjártam velük!(2008) Bár gondolom vannak kivételek. De nézz körül a piacon, tájékozódj! ( vezetett szervizkönyv,stb)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 8:41 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2018 7:46 pm
Hozzászólások: 3
A 16V Vw motorok,de közel sem olyan elnyűhetetlenek mint az mpi-k.

Most pl. láttam egy 101 lovast 790-ért, 160 ezer kilométerrel. Ezzel kapcsolatban esetleg valami tapasztalat?
Az a 68 lóerő kicsit gyengécske, főleg ha az ember a klímát is szeretné használni...

Az MPI motoroknál mekkora költség a hengerfely csere? Nézegettem cikkeket az autóról, de ezt pl. pont nem írták.
A cikkek alapján megbízható autónak tűnik és a kollégámnak is csak a kormánymű csere volt komoly költség, azon kívűl semmi.
Vezetni még nem vezettem a fábiát, de kimondottan tetszik, hogy méretéhez képest, sokkal nagyobb a hely elöl, mint az én
sedan corollámban. Ami még érdekelne, hogy az állítható magasságú kormány, mennyire széria felszereltség?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 8:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1002
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Zotyu92 írta:
Sziasztok!

Még nem volt Skodám, de most csereérett lett a Corollám. Egy első szériás 5 ajtós Fabia-ban gondolkodtam. Benzines/manuális, első elektromos ablakokkal és klímával. Kérdésem az lenne, hogy melyik motort érdemes választani, mert rengeteg 1.4-es motorral szerelt autó van a piacon (sajnos elég gyengécskék), de van 8 és 16 szelepes változat is. Emellett még a típushibák érdekelnek... Az általános helyeken kívül (küszöb, ajtó alja, sárvédő ív), szokott még valahol rohadni, amire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Mennyire megbízhatóak a motorok és váltók? A kopó alkatrészeken kívűl érdemes valamire odafigyelni? (Pl. A 2-es Fókusznál típushiba, hogy beázik a gyújtás, a szervóval is szokott gond lenni, de van olyan típus is, ahol a gyári kormánymű fogasléc szokta megadni magát (A kolléégám fábiájában azt is kellett cserélni).

Szóval milyen költségekre lehet számítani egy ennyi idős, 250 ezrett futott Fabia-tól?
Helló!Ha 1.4-es skodát szeretnél akkor egy megkímélt Mpi-t vegyél az kifut a világból ha nem hengerfejest veszel,mert ez sajnos a típushibája ennek a motornak,de ha egy jót találsz azzal nem lesz gondod.Az mpi motornak még a 250000km sem számít ha igényes embertől veszed és nem egy pusztulatot veszel.A 16V Vw motorok,de közel sem olyan elnyűhetetlenek mint az mpi-k.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2018 7:46 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Még nem volt Skodám, de most csereérett lett a Corollám. Egy első szériás 5 ajtós Fabia-ban gondolkodtam. Benzines/manuális, első elektromos ablakokkal és klímával. Kérdésem az lenne, hogy melyik motort érdemes választani, mert rengeteg 1.4-es motorral szerelt autó van a piacon (sajnos elég gyengécskék), de van 8 és 16 szelepes változat is. Emellett még a típushibák érdekelnek... Az általános helyeken kívül (küszöb, ajtó alja, sárvédő ív), szokott még valahol rohadni, amire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Mennyire megbízhatóak a motorok és váltók? A kopó alkatrészeken kívűl érdemes valamire odafigyelni? (Pl. A 2-es Fókusznál típushiba, hogy beázik a gyújtás, a szervóval is szokott gond lenni, de van olyan típus is, ahol a gyári kormánymű fogasléc szokta megadni magát (A kolléégám fábiájában azt is kellett cserélni).

Szóval milyen költségekre lehet számítani egy ennyi idős, 250 ezrett futott Fabia-tól?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 1:46 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Szesze írta:
Nekem van egy gyári eladó ha érdekel keress meg privátba és megbeszéljük az árát!


Köszönöm, de már rendeltem. Végül is a Hella mellett döntöttem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 9:04 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1002
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Nekem van egy gyári eladó ha érdekel keress meg privátba és megbeszéljük az árát!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28090 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1873  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség