Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 7:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842 ... 1868  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Fábia-isszahívás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2007 7:26 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2007 7:21 am
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Miskolc
Halló everibodri!

Segítséget kérek: szervizzel folytatott vitám dúlőre viteléhez szükségem lenne a Fábiával kapcsolatos visszahívásokra, nevezetesen 2006-ból.
Az történt ugyanis, hogy - szóbeli, suttogott - szervizinformációm szerint a verdát 2006-ban vissza kellett volna hívni, de bónem tették.
Most az elmulasztott pótlás következményének tekinthető, több százezres kár keletkezett a motorban.
Szóval röviden: hol találhatók meg a gyári visszahívások?

A segírséget előre köszönöm

Lacos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 20, 2007 6:40 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 2:26 pm
Hozzászólások: 40
hazo írta:
Gabojka, erre én is gondoltam. Kipróbáltuk vizes úton, de megcsúszik az autó, ami arra utal, hogy nincs benne az ABS.

Igazából úgy is szeretnék meggyőződni róla, hogy biztosan a motortérben valamit kellene látni, ami maga az ABS....hogy eldöntsem, hogy az ABS hibás, valahogy ki lett kapcsolva, vagy egyszerűen nincs benne.

Tudnál abban segíteni, hogy miről lehet felismerni a motortérben az ABS-t, merre kell keresni, hogy néz ki?

Köszi.

Ha raadott gyujtasnal nem jelenik meg az abs felirat akkor 99% h nincs benne.De http://totalcar.hu/magazin/szotar/abs/ valami ilyet keress.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 20, 2007 2:36 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 18, 2007 2:59 pm
Hozzászólások: 3
Gabojka, erre én is gondoltam. Kipróbáltuk vizes úton, de megcsúszik az autó, ami arra utal, hogy nincs benne az ABS.

Igazából úgy is szeretnék meggyőződni róla, hogy biztosan a motortérben valamit kellene látni, ami maga az ABS....hogy eldöntsem, hogy az ABS hibás, valahogy ki lett kapcsolva, vagy egyszerűen nincs benne.

Tudnál abban segíteni, hogy miről lehet felismerni a motortérben az ABS-t, merre kell keresni, hogy néz ki?

Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2007 7:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Sziasztok!

Hazo kérdésére válaszolva: a legprimkóbb módja, hogy megállapítsd, van-e ABS a kocsiban, az, ha - megfelelő közlekedési feltételek mellett, száraz aszfalton, bekötve, mögöttes forgalom nélkül stb. - tolsz neki egy könyörtelen satuféket. A kocsi nem csúszhat meg, nem sikíthat, érezned kell viszont a rendkívül gyors remegést/rezgést a fékpedálon, ahogy az ABS a csúszáshatáron fékezi a kocsit és fokozatosan engedi fel/teszi vissza a féknyomást.

Ser666 felvetésére: 0,1-0,2 mm mély karcolást (ami gyakorlatilag max. a fedő üveglakknál járhat, fémnél még nem) én igenis polírpasztával javítanék. Komolyabb karcolást fémkefével, alapozóval és gyári ecsettel intéznék.



Ami magamat illeti: úgy tűnik, sikerült egy olyan korai Fabia 1.4 16V (100 LE) Elegance-t kifogni, ami az összes gyermekbetegséget megbízhatóan hozza. Nem elég az EPC-lámpás balhé, a leállás, a csörgés (!!!), ma reggel beesett a jobb első ablak is.

Majdnem (de csak majdnem) tökig leengedtem, már amikor elengedtem a kapcsolót, éreztem, hogy baj lesz, mert az ablak egy határozott koppanással alsó végállásig csúszott. Emelési kísérletkor csak a villanymotor elkínzott zúgása és hátborzongató mechanikai zajok jöttek az ajtó belsejéből, az ablak meg se mozdult. Azóta is úgy van, szégyenszemre befóliázva áll a telken.

Állítólag (?) VW-típushiba. Van-e valakinek tapasztalata, építő javaslata? Előre is nagyon köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2007 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 10:34 pm
Hozzászólások: 8
Üdv!

Tudnátok tanácsot adni azügyben, hogy metálfényezésen(ezüstmetál) keletkezett nem túl mély(kb 0,1-0,2 mm) karcokat milyen anyaggal, pasztával vagy bármivel lehetne házilag javítani?
Rendesen el karom tünteni, szóval nem éppen vax-ra gondoltam.
Segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: van-e ABS
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2007 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 18, 2007 2:59 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Egy nagyon amatőr kérdésem lenne, de mégis felteszetem mert nem nagyon értek az autókhoz. Vettünk pár hete használtan egy Skoda Fabia Sedan Elegance-ot , és úgy tudtuk, hogy többek között ABS is van benne. Most ebben kezdek kicsit kételkedni.

Véleményetek szerint, hogyan lehet egyértelműen meggyőződni arról, hogy van-e benne vagy sem?

Az autó leírása szerint a gyújtás bekapcsolásakor a kézifék visszajelzőjétől egyel balra egy "(ABS)" ikonnak kell megjelennie, majd eltűnnie. Nálunk ez abszolút nem jelenik meg.

Segítséget előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2007 12:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 28, 2007 1:40 pm
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Marosvasarhely
Sziasztok Fabiasok!

Kb. 10 honapja vagyok tulajdonossa egy új 1.2-64 lovas Fabianak, melyet nagy örömmel fogadott a család. Csupán 4e km-ben van az auto, azonban egy furcsa jelenséggel talákoztam úgy három honapja, amely mai napig is megismétlődik. Ugyanis ha az auto két napnál többet pihen és nem járok vele az tőrténik, hogy az első inditásnál a motor nagyon egyenletlenül és kihagyásokkal üzemel, majd megáll. Ha újrainditom, akkor mindha semmi sem történt volna, szépen beindul egy pillanatra felpőrgeti magát és utánna szépen kereken müködik. A műszerfal semmilyen híbajelzést nem adott be. Ha valakinek közületek volnának tippjei vagy netán találkoztatok hasonló problémával,nagyon örülnék neki ha velem is megosztanátok. A megoldására kíváncsi lennék,hiszen garis az auto és nemsokára vinnem kell az egy éves szervizelésre, és sajnos itt nálunk is vannak negativ visszajelzések a Skoda kirendeltségénél dolgozokkal szemben.
Üdv mindenkinek innen Marosvásárhelyről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 15, 2007 4:45 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2006 1:55 pm
Hozzászólások: 25
ArpiCBR
a belső levegő keringetés gombja meghülyült


Szia!
Megoldás: általában belső levegő keringtető motor csere. Márkakereskedésben 35e Ft-tól, hozzáértő "egyéb" műhelyben kb. 10-15 e Ft.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: RS váltó
HozzászólásElküldve: vas. aug. 12, 2007 5:06 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:46 pm
Hozzászólások: 6
RS Fabia ba keresnék bontott váltót.Ha valaki tud szivesen venném a segitségét.
stopesz@hotmail.com


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 6:19 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 05, 2007 6:42 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Baja
Szia Stblack!

Nekem is 1.4 mpi-m van igaz szervó nélkü,már 3 éve vannak fent a 7,5*16 felnik és hála égnek semmi gondom az autóval(azon kívül,h a 60 ló rohattul kevés),nekem meg van ültetve 4 cm-t és valóban igaz,h érzed a fej vagy írást. A peres gumiról meg ne is beszéljünk én szezononként 2-3 cserélek kátyuk-csatornafedök és patkáknak köszönhetően. Ha vigyázol akkor viszont biztos,h sok örömöd lessz bennük,és szerintem 1 kocsin a felnik dobnak a legtöbbet!

Üdv.:yolan


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:01 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 13, 2007 11:00 am
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Szolnok
Hali. Én azt halottam, hogy a 100 Le fabiák komressziója 70e körül vészesen csökken. Szerintem max olyan dolgokat (benzin, olaj stb) kell beletenni ami a gépkönyvben benne van! Jobbat meg drágábbat lehet csak nem érdemes. Az Olaj Sae besorolása meg csak a viszkozitást jelzi a minőséget nem! Azt az API ACEA kód jelöli!!! Gépkönyv se Sae szerint adja meg!!! Pl 15W 40 Castrol GTX is jó ugyan olyan jó fabiába mint az említett 5-40-es! Benya az meg télleg 90% kábítás! A TESCO kúton pl ÖMV benzint árulnak a 98-as pont jó a fabiaba mert az igazándiból 95-ös! A kutaknál én azt gondolom nem arra kell figyelni, hogy milyen hanem arra hogy az 1 l az valóban 1 l -e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 9:32 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Helló StBlack!

A miénken gyári 16"-os kerekek vannak és nagyon pofás vele! Meg biztos jó az úttartása is, de ezt nem volt alkalmunk még éles helyzetben tesztelni.

Hátránya, hogy kényes (padkázásra), hamar koszolódik (belepi a fékpor) és peressége miatt a förtelmes budapesti "utakon" (egy túraösvény jobb minőségű :cry: ) nagyon ráz, minden nyomvályú megvezeti és egyébként is: egy húszforintoson áthatjva megmondod, fej vagy írás.

A szervót eddig nem vágta szét, de azért a fényszórók csak hunyorogni kezdenek állva tekergéskor (ami az autózás álmoskönyve szerint egyébként káros, ezért tilos). Szóval küzd vele a szervószivattyú, az biztos.

Ja és szigorúan kerékőrt rá, ha lehet, kapásból két szettet is, mert lopják!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 16" kerekek
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 9:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 9:27 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!

Van egy 1.4 Mpi fábiám amit a közel jövőben szeretnék meglepni négy szép felnivel! Ebben szeretném segítségeteket kérni. Van-e valakinek 16-os felni az autón, és ha igen vannak-e káros következményei? Mert igazából ez lenne az ami igazán tetszene, de hallottam már olyanokat, amik elveszik tőle a kedvem! Volt már aki azt mondta, hogy neki hazavágta a szervót (bár ez nem tudom, hogy sikerült), van aki azt mondja hogy a csapágyak bánnák stb... Akinek van tapasztalata ez ügyben kérem segítsen! Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 07, 2007 3:12 pm
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Autó: 2005, 1.4, 16v, 100 Le, BBZ
Sziasztok!
Nekem egy 2005 évjáratú 1.4-es 100 lovas Fabiám van. Nemrég vettem észre, hogy a belső levegő keringetés gombja meghülyült. Nem kapcsol be ha benyomom, vagy ha éppen be is kapcsol akkor x idő múlva magától kikapcsol, meg ilyenek. Aztán van hogy megint magától bekapcsol. Mit lehet ilyenkor tenni? Volt már vkinek ilyen gondja? A kocsiban gyárilag szerelt klíma van. A segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2007 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
...akkor a kedélyes lecsillapítása végett akképp egyértelműsítem vitára okot adó megállapításomat, hogy a 100 lóerős motor alapját az 1.4-es 75 lóerős (1390 ccm-es) motor adja, amit jól megmódosítottak, hogy leadja a 100 lovat. :D :D

Megjegyzem, azért a 100 lóért meg 126 Nm-ért piszokul meg kell küzdeni, én dízeles múltú vagyok, nekem az 5-6000 fordulat már a halál :shock:

'csánat, ez már eléggé off volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842 ... 1868  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség