Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. ápr. 25, 2018 9:20 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27680 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1846  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 07, 2018 11:41 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 12, 2016 1:02 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPi Comfort, AME, Combi
Hali!
Kormányszögjeladóm rossz. Levettem a kereket, látni lehet onnan, de kb lehetetlen hozzáférni. Annyit láttam, hogy vezetékes nem a csatis. Gondolom trw lesz a tartály az.
Mindegy. A kérdésem van e trükkje a cserének? Így első blikkre azt mondanám szívás lehet, mert úgy láttam a nyúlvány belső felén megy a vezeték. Ki kell vennem az akksit dobozzal meg a légszűrőházat, hogy hozzá férjek?
Még egy kérdés: a tárcsa rögzítő csavarja ki volt tekeredve. Lehet, hogy csak úgy magától kitekeredik?? Illetve a kerékagynál a menetes rész az egyik oldalt kijjebb van mint a másik oldalt(ahol a tárcsa rögzítő kilazult)
Gondolom az anya húzza rá vagy nem? Mert itt olvastam féltengely csukló cseréknél, hogy nagyon nem szabad megtépni, mert megy rá egy rögzítő stift nah nekem az sincs rajta


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 06, 2018 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 928
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Kugyu21.A kovács autónál gyári alkatrészt nem kapsz maximum a gyári beszállító termékét,de a kettő nem ua.Egyébként szerintem a Bosch lehet a gyári beszállító,de ha valaki biztosra tudja az írja meg vagy gondolom az eredetin is rajt lehet a gyártó márkája ha megnézed.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 06, 2018 8:46 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
kugyu21 írta:
Tegnap nekiálltam méregetni. Leellenőriztem az az izzókat és a biztosítékot, rendben voltak.
Egy korábbi segítséged alapján rádugtam a VAG-ot
"Ha van vagod, akkor a motorvezérlő 66-os csoportjában van a kapcsoló a 2. csoportban a két utolsó érték:
; Xxxxxx1x = fékpedál kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)
; Xxxxxxx1 = Féklámpa kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)"
és csak az elsőt (fékpedál kapcsoló=1) tudtam produkálni, de nem tudom mit kezdjek az eredménnyel. Mi az hogy fékpedál kapcsoló és féklámpa kapcsoló? Két kapcsoló van? És ha az utolsó biten az 1-t nem sikerült előidézni akkor biztos, hogy a féklámp kacsoló a hibás? Rendelhetem? És melyik az ajánlott?
És a hétvége óta egy újabb hibajelenség is van (úgy látszik, így 100ekm-re összegyült minden). A gyújtás ráadásával (lehet hogy még késöbb is van, de a motorhang már elnyomja) egy morgó hang jőn a műszerfal, középkonzol felőli részéből. Ezt lehet tudni, hogy ki adja és miért?

Bálint Zoltán
"Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit."
Még mindig várom, hogy megírd, melyik a gyári.

Szia
Igen ez egy két áramkörös kapcsoló. Az első kör a motorvezérlőnek ad jelzést, a másik körön vannak külön az izzók.
Én olasz utángyártottat vettem era-t.

A műszerfal morgás nem a ventillátor hangja!?

Nem a ventillátor hangja, azt direkt lekapcsoltam, klímám nincsen (és nem is az AC -hjano).
Olyan mintha valami poziciónálná magát (vagy mintha a gyomra korogna), mert hol elindul, hol meg abbamarad, és ez a gyújtás ráadása után, egy 10-12 másodperces folyamat. Vettem fel videót róla, de nem tudom hogyan kell feltenni.

Szesze
Köszönöm, de azon túl, hogy már nem elérhető, AME kódhoz nem is írja.
A Kovács Autóalkatrész-nél viszont a Csabaa által megadott cikkszámra több is feljön, csak mivel Bálint Zoltán már lejátszotta nem-gyárival a sikertelen próbát, én arra lennék kíváncsi, hogy ezek közül vajon melyik lehet akkor a gyári.
https://alkatreszek.hu/gyariszam/047906265b


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 05, 2018 10:03 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Olyan kerdesem volna, hogy a hogombat honnan a legegyszerűbb, hozzaferhető kicsavarni körbebontas nélkul?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 05, 2018 6:49 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
kugyu21 írta:
És a hétvége óta egy újabb hibajelenség is van (úgy látszik, így 100ekm-re összegyült minden). A gyújtás ráadásával (lehet hogy még késöbb is van, de a motorhang már elnyomja) egy morgó hang jőn a műszerfal, középkonzol felőli részéből. Ezt lehet tudni, hogy ki adja és miért?
Bocsi, hogy beleszólok, de nem az AC pumpa hangját hallod véletlenül? Mert az hallatszik ilyenkor, ugyanúgy, mint mikor a vezető ajtaját kinyitod. Ez viszont a jobb hátsó ülés alól jön, de a kocsiban ülve nem biztos, hogy pontosan be tudod határolni az irányát. Ha azt, akkor viszont ez nem hiba. Az lenne a hiba, ha nem hallatszana (mert nem megy az AC).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 05, 2018 2:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 928
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Szevasztok!Elvileg itt:https://skodapatika.hu/spd/047906262/Skoda-Fabia-lambda-szonda-14-MPI-elso a gyári szonda az Mpi-hez bár ahogy nézem nincs raktáron.Ha ök nem tudják beszerezni akkor próbálkozz valamelyik márkaszervizzel.Úgy látom letelt a kötelező gyári alkatrész ellátási idő és egy csomó mindent már nem is lehet kapni az Mpi-khez.Ez siralmas pedig a 15 év az utolsó mpi-knél most telt le.Látom a gyártónak nagyobb üzlet az autócsere mint az alkatrész utánpótlás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 05, 2018 1:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7191
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kugyu21 írta:
Tegnap nekiálltam méregetni. Leellenőriztem az az izzókat és a biztosítékot, rendben voltak.
Egy korábbi segítséged alapján rádugtam a VAG-ot
"Ha van vagod, akkor a motorvezérlő 66-os csoportjában van a kapcsoló a 2. csoportban a két utolsó érték:
; Xxxxxx1x = fékpedál kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)
; Xxxxxxx1 = Féklámpa kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)"
és csak az elsőt (fékpedál kapcsoló=1) tudtam produkálni, de nem tudom mit kezdjek az eredménnyel. Mi az hogy fékpedál kapcsoló és féklámpa kapcsoló? Két kapcsoló van? És ha az utolsó biten az 1-t nem sikerült előidézni akkor biztos, hogy a féklámp kacsoló a hibás? Rendelhetem? És melyik az ajánlott?
És a hétvége óta egy újabb hibajelenség is van (úgy látszik, így 100ekm-re összegyült minden). A gyújtás ráadásával (lehet hogy még késöbb is van, de a motorhang már elnyomja) egy morgó hang jőn a műszerfal, középkonzol felőli részéből. Ezt lehet tudni, hogy ki adja és miért?

Bálint Zoltán
"Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit."
Még mindig várom, hogy megírd, melyik a gyári.

Szia
Igen ez egy két áramkörös kapcsoló. Az első kör a motorvezérlőnek ad jelzést, a másik körön vannak külön az izzók.
Én olasz utángyártottat vettem era-t.

A műszerfal morgás nem a ventillátor hangja!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 05, 2018 1:37 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
Nem biztos, hogy a féklámpa kapcsolód rossz ismét, nézd meg az izzókat is, jártam már úgy, hogy kiégtek ,de zárlatosak lettek... letették földre a 12 voltot ezért volt hibakód és féklámpa hiány..


Tegnap nekiálltam méregetni. Leellenőriztem az az izzókat és a biztosítékot, rendben voltak.
Egy korábbi segítséged alapján rádugtam a VAG-ot
"Ha van vagod, akkor a motorvezérlő 66-os csoportjában van a kapcsoló a 2. csoportban a két utolsó érték:
; Xxxxxx1x = fékpedál kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)
; Xxxxxxx1 = Féklámpa kapcsoló (0 = KI / 1 = benyomva)"
és csak az elsőt (fékpedál kapcsoló=1) tudtam produkálni, de nem tudom mit kezdjek az eredménnyel. Mi az hogy fékpedál kapcsoló és féklámpa kapcsoló? Két kapcsoló van? És ha az utolsó biten az 1-t nem sikerült előidézni akkor biztos, hogy a féklámp kacsoló a hibás? Rendelhetem? És melyik az ajánlott?
És a hétvége óta egy újabb hibajelenség is van (úgy látszik, így 100ekm-re összegyült minden). A gyújtás ráadásával (lehet hogy még késöbb is van, de a motorhang már elnyomja) egy morgó hang jőn a műszerfal, középkonzol felőli részéből. Ezt lehet tudni, hogy ki adja és miért?

Bálint Zoltán
"Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit."
Még mindig várom, hogy megírd, melyik a gyári.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 6:58 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
Az AME szondája: 047906265B
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2001/ ... 906/906000

Nem biztos, hogy a féklámpa kapcsolód rossz ismét, nézd meg az izzókat is, jártam már úgy, hogy kiégtek ,de zárlatosak lettek... letették földre a 12 voltot ezért volt hibakód és féklámpa hiány..

Az ajtó ott az alu lemeznél szokott beázni, nekem is újra kell szigetelnem a bal hátsó ajtónál, mert amikor a komplett zárat cseréltem csak simán visszacsavaroztam.. hiba volt mert ismét beázik..
Ott fent a filcen nekem is van kirakódás, alulról szívhatja fel a filc a nedvességet, mert a felső rész száraz.. mondjuk zöld élővilágom még nincs, csak fehéres kirakódás..


A szondát is, és a féklámpakapcsolót is, nem lehet letesztelni úgy, hogy valami csatlakozót lehúzok és ott mérek/rövidre zárok/stb, mint a kiegyenlítőtartály vízszint érzékelőjénél, hogy vásárlás előtt kizárhassak más okokat?

De én nem szedtem szét az ajtót, hozzá sem nyúltam. Olyannyira, hogy a mikrokapcsoló cseréjét is évek óta halasztom, inkább eltűrve annak hiányát, minthogy megkockáztassam az újabb beázást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 6:46 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Bálint Zoltán írta:
kugyu21 írta:
Merre találom ezt a szondát? Esetleg egy cikk számot is tudnál küldeni, ha - mint Bálint Zoltán írja - , cserélni kell.


Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit.

És melyik a gyári?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/oe ... categories[]=3922
Ti hol vettétek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 6:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7191
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
kugyu21 írta:
Merre találom ezt a szondát? Esetleg egy cikk számot is tudnál küldeni, ha - mint Bálint Zoltán írja - , cserélni kell.
És hogy teljes legyen az öröm, tegnap két új hiba keletkezett. Úgy látszik, most 100ekm környékén jön ki minden.
Az egyik, hogy megint kigyulladt az EPC lámpa, pedig nem régen cseréltem a féklámpakapcsolót, és ez újra az, mert nincs féklámpám. Ez tényleg ilyen fogyóeszköz? Milyen típusút érdemes venni?
A másik, hogy a bal hátsó ajtónál megint beázik, de ez most elég érdekes. Egyrészt már évekkel ezelőtt leszigeteltem és sokáig jó volt, másrészt a beázás is kicsit más. Áll a víz a gumitálcában, úgy hogy a padlófilc nem vizes, az ajtókárpit viszont alul igen, mint régen, és fent az üveg alsó sarkában a keret tömítése el van színeződve,olyan mohás-penészes szerű


Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit.

Szia
Az AME szondája: 047906265B
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2001/ ... 906/906000

Nem biztos, hogy a féklámpa kapcsolód rossz ismét, nézd meg az izzókat is, jártam már úgy, hogy kiégtek ,de zárlatosak lettek... letették földre a 12 voltot ezért volt hibakód és féklámpa hiány..

Az ajtó ott az alu lemeznél szokott beázni, nekem is újra kell szigetelnem a bal hátsó ajtónál, mert amikor a komplett zárat cseréltem csak simán visszacsavaroztam.. hiba volt mert ismét beázik..
Ott fent a filcen nekem is van kirakódás, alulról szívhatja fel a filc a nedvességet, mert a felső rész száraz.. mondjuk zöld élővilágom még nincs, csak fehéres kirakódás..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 5:21 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 391
Autó: 2005. 1.2 12V BME
kugyu21 írta:
Csabaa írta:
kugyu21 írta:
A katalizátor hibáról van hibakod visszajelzés? Illetve nem megfelelő lambda érték mitől lehet?

Szia
Az AME motorkód euro2-es, 1 lambda szonda a katalizátor előtt.
Nincs második szonda a katalizátor után, ezért nincs mi nézze a katalizátor hatékonyságát, hibajelzés sincs.
Csak hagyományos méréssel lehet megnézi az állapotát.

A keverékképzés lehet hibás, az első szonda alapján, de el kell dönteni, ténylegesen a benzin-levegő aránya rossz, vagy csak a
szonda mér rosszul. Ezért érdemes először a szonda csatlakozóját és kábeleit végig nézni.
Az is számít milyen hibakód van, szegény illetve dús a keverék..

Merre találom ezt a szondát? Esetleg egy cikk számot is tudnál küldeni, ha - mint Bálint Zoltán írja - , cserélni kell.
És hogy teljes legyen az öröm, tegnap két új hiba keletkezett. Úgy látszik, most 100ekm környékén jön ki minden.
Az egyik, hogy megint kigyulladt az EPC lámpa, pedig nem régen cseréltem a féklámpakapcsolót, és ez újra az, mert nincs féklámpám. Ez tényleg ilyen fogyóeszköz? Milyen típusút érdemes venni?
A másik, hogy a bal hátsó ajtónál megint beázik, de ez most elég érdekes. Egyrészt már évekkel ezelőtt leszigeteltem és sokáig jó volt, másrészt a beázás is kicsit más. Áll a víz a gumitálcában, úgy hogy a padlófilc nem vizes, az ajtókárpit viszont alul igen, mint régen, és fent az üveg alsó sarkában a keret tömítése el van színeződve,olyan mohás-penészes szerű


Szia. Szondából csak gyárit. Mi próbálkoztunk elsőnek univerzálissal de nem ért semmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 12:03 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
kugyu21 írta:
A katalizátor hibáról van hibakod visszajelzés? Illetve nem megfelelő lambda érték mitől lehet?

Szia
Az AME motorkód euro2-es, 1 lambda szonda a katalizátor előtt.
Nincs második szonda a katalizátor után, ezért nincs mi nézze a katalizátor hatékonyságát, hibajelzés sincs.
Csak hagyományos méréssel lehet megnézi az állapotát.

A keverékképzés lehet hibás, az első szonda alapján, de el kell dönteni, ténylegesen a benzin-levegő aránya rossz, vagy csak a
szonda mér rosszul. Ezért érdemes először a szonda csatlakozóját és kábeleit végig nézni.
Az is számít milyen hibakód van, szegény illetve dús a keverék..

Merre találom ezt a szondát? Esetleg egy cikk számot is tudnál küldeni, ha - mint Bálint Zoltán írja - , cserélni kell.
És hogy teljes legyen az öröm, tegnap két új hiba keletkezett. Úgy látszik, most 100ekm környékén jön ki minden.
Az egyik, hogy megint kigyulladt az EPC lámpa, pedig nem régen cseréltem a féklámpakapcsolót, és ez újra az, mert nincs féklámpám. Ez tényleg ilyen fogyóeszköz? Milyen típusút érdemes venni?
A másik, hogy a bal hátsó ajtónál megint beázik, de ez most elég érdekes. Egyrészt már évekkel ezelőtt leszigeteltem és sokáig jó volt, másrészt a beázás is kicsit más. Áll a víz a gumitálcában, úgy hogy a padlófilc nem vizes, az ajtókárpit viszont alul igen, mint régen, és fent az üveg alsó sarkában a keret tömítése el van színeződve,olyan mohás-penészes szerű


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 30, 2018 6:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1280
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Csabaa írta:
Katz írta:
Sziasztok! Létezik, hogy a 2001es AME kocsim nem akar sem 2.1 sem 1.5-s ELM327- el kommunikálni? Túl öreg? Kék kábel és vag-commal meg, de nehezen csatlakozik.
Hozzá tartozik, hogy alvázszám alapján alig tálalok hozzá sokszor alkatrészt. Mintha csak össze dobták volna a gyárban abból amit találtak.

Szia
Az elm-el csak a motorvezerlőt éred el maximum.
A vag jobb választás, a baudrate-t állítsd alacsonyabra az segíthet.

az elm-et felejtsd el esélytelen hogy kommunikáljon a géppel. próbálkoztam én is jó pár félével sikertelenül és a motorvezérlőt sem éri el. 2002 vagy 3 utáni gyártás már megy vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 30, 2018 1:37 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Csabaa írta:
zola77 írta:
A bovden haz az fell lett fogatva. Az aljzat védő burkolat fityeg. Olyan mint a kartel védő
elől. A feneklemezbol kis csavarok allnak ki, es azokra nem tettek fel az anyacsavarokat. Amik persze nem szabvanyosak.

Akkor erre gondolsz:
https://www.google.hu/search?q=90796502 ... 60&bih=497


Igen. Ezt kellene helyettesitenem amig tudok rendelni. Mert a földön huzom a muanyag burkolatot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27680 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1846  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség