Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. szept. 21, 2018 11:42 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27953 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1864  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2018 7:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 05, 2008 10:49 am
Hozzászólások: 172
olle_gyuri írta:
Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)

Na ezt nem bírom megmagyarázni sok embernek. Hiába a sok lóerő X fordulat fölött ha nincs nyomaték ami eljuttatja odáig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2018 12:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
norbert.d írta:
... személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is...

Mérd meg, és az xls file-be írd be a különböző fordulathoz tartozó nyomaték értékeket a curr load oszlopba. A másik fülön szép görbét fog rajzolni..

A motorvezérlő 120-as csoportját loggold, ott vannak a pillanatnyi nyomaték értékek.

https://mega.nz/#!K0YlTByC!XweHNYE3hZP2 ... cmdC3z_MSY


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2018 10:49 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 17, 2018 2:30 pm
Hozzászólások: 9
Autó: Skoda Fabia 2008 1.4 benzin BXW
Köszönöm szépen a válaszokat! Ezek szerint tényleg csak a "tiprás" marad. Mondjuk 3500-5000 ig tényleg szépen megy a BXW is. Meg egy kis placebonak ott a 100-as benzin (én személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is, valós vagy vélt ami érzek.)

ÜDv!

olle_gyuri írta:
Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2018 8:16 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 640
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 3:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
norbert.d írta:
Sziasztok!

Miért lehet az, hogy az mk1 fabia 1.4 16v 100le, míg az mk2 fabia 1.4 16v csak 86le?? Milyen butítás lehet a motorban, vagy a szoftverben?

Köszi a segítséget!

Üdv!

Szia
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 07, 2018 12:07 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 17, 2018 2:30 pm
Hozzászólások: 9
Autó: Skoda Fabia 2008 1.4 benzin BXW
Sziasztok!

Miért lehet az, hogy az mk1 fabia 1.4 16v 100le, míg az mk2 fabia 1.4 16v csak 86le?? Milyen butítás lehet a motorban, vagy a szoftverben?

Köszi a segítséget!

Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2018 9:14 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Csabaa írta:
Hát nekem van ,hogy lejön körömmel, de volt ,hogy feszegetni kellett.
Körömmel is törtem már ilyen fület, de ilyenkor sincs baj tökéletesen fogja a videoban
is látható kis kiálló rész az aljzaton.
Az egr szelepnél van törött csatim.

Annak idején a jobb első központis záramról nekem is csak úgy sikerült lehúznom, hogy közben eltört a pöcök, de az legalább lejött, viszont ezt most feladtam...
Kínomban már összefújkáltam mindennel, csavarlazító, kátrányoldó, WD40, de meg sem mozdult, mintha oda lenne betonozva. :-(

Szia
Ezek szigetelt csatik, belül gumigyűrű van, ez szokta fogni..
https://m.youtube.com/watch?v=VUvFcjElz ... e=youtu.be
Létezik hozzá szerszám mint a videoban.

Régebben csináltam hozzá leszedőt:
Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Hát nekem van ,hogy lejön körömmel, de volt ,hogy feszegetni kellett.
Körömmel is törtem már ilyen fület, de ilyenkor sincs baj tökéletesen fogja a videoban
is látható kis kiálló rész az aljzaton.
Az egr szelepnél van törött csatim.

Annak idején a jobb első központis záramról nekem is csak úgy sikerült lehúznom, hogy közben eltört a pöcök, de az legalább lejött, viszont ezt most feladtam...
Kínomban már összefújkáltam mindennel, csavarlazító, kátrányoldó, WD40, de meg sem mozdult, mintha oda lenne betonozva. :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 5:56 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Csabaa írta:

Ahhh, köszönöm!
Akkor azt a képet kikukázhatom.:-D
Az igazság az, hogy én próbáltam így is, de egyszerűen nem sikerült megmoccantani sem a pöcköt.:-(
Lehetséges, hogy csak ennyire "összeérett" a majd 16 év alatt?

Hát nekem van ,hogy lejön körömmel, de volt ,hogy feszegetni kellett.
Körömmel is törtem már ilyen fület, de ilyenkor sincs baj tökéletesen fogja a videoban
is látható kis kiálló rész az aljzaton.
Az egr szelepnél van törött csatim.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 5:25 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:

Ahhh, köszönöm!
Akkor azt a képet kikukázhatom.:-D
Az igazság az, hogy én próbáltam így is, de egyszerűen nem sikerült megmoccantani sem a pöcköt.:-(
Lehetséges, hogy csak ennyire "összeérett" a majd 16 év alatt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 5:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Sziasztok!
Tegnap sikertelen kísérletet tettem az olajgomba csatlakozójának lehúzására (eltörni sem szerettem volna, meg az eső is közbeszólt).
Mielőtt újból nekiesnék megkérdezem, hogy tényleg ez a helyes művelet az oldására??:

Szia

https://youtu.be/rGhjmtfyAjI


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 4:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!
Tegnap sikertelen kísérletet tettem az olajgomba csatlakozójának lehúzására (eltörni sem szerettem volna, meg az eső is közbeszólt).
Mielőtt újból nekiesnék megkérdezem, hogy tényleg ez a helyes művelet az oldására??:


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 31, 2018 10:58 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 370
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
manmusic írta:
hubo44 írta:
manmusic írta:
hubo44: köszönöm! Bocs de nem találom a válasz lehetőségét, így írok. Csak úgy magától blokkolt, elvileg nem kaphatott nedvességet, csak műszerfal ápoló törlőkendővel lett végig törölgetve, de ha mégis minimálisan akkor az ki tud "száradni"? Lehet fizikailag kontakthibát okozni a kulcs környékén?

varnak holnapig ha be jutot a apolo akor van remeň hod be indul. nem a kulčba les a hyba ha a pottal/še indul. holnap meg neznem a kontaktot a immo olvašon mert onan mem jut el a jel a orakba. ha ez/še šegit akor ki a orakot eš ot iš kontakt kontrol.

Köszönöm!

Megoldódott azóta?
Nekem még az jutott eszembe, hogy takarításkor tárva-nyitva az ajtók, ég az összes belsővilágítás, és közben lehet még rádiót is hallgattál, és lemerült az akkumulátor. Velem is előfordult már ilyen, az indító motor még forog, de az akkumulátor feszültsége egy bizonyos pont alá esve, valami blokkolja a rendszert. Egy korábbi autómnál ha annyi delej volt még az aksiban hogy tegyen egy főtengelyfordulatot, akkor már beindult, így amikor a Fábiával hasoló fordult elő velem eszembe sem jutott, hogy forgó indítómotorral ne induljon be az autó.
Szerelőt hívtam ki hozzá, Ő rámért indítózáskor az akkura és mondta hogy ami ilyenkor kapocsfeszültség még marad, az már nem elég, az elektronika letilt. Először én sem hittem neki, de akkumulátortöltés után valóban megjavult.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 29, 2018 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1146
cherrycoke írta:
A szivocsoben lévő levegő rendszert ellenőrizték és a szivotorkot kitisztitottak de a hiba továbbra is fennall.??

van meg ezen EGR?[/quote]

Van[/quote]

blendôljetek le probara.[/quote]

Köszönöm a segítségét.
Ez mit jelent? Blendoljetek?[/quote]

Le zarni,le čukni,be dugasolni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 29, 2018 4:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 29, 2018 3:09 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda fabia combi 1.4 2005
A szivocsoben lévő levegő rendszert ellenőrizték és a szivotorkot kitisztitottak de a hiba továbbra is fennall.??[/quote]
van meg ezen EGR?[/quote]

Van[/quote]

blendôljetek le probara.[/quote]

Köszönöm a segítségét.
Ez mit jelent? Blendoljetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27953 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1864  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség