Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. júl. 23, 2018 3:13 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27862 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1858  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 12:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sandro írta:
hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?

Szia
Elégnek kellene lennie. A műszerfalnál tudsz tesztet csinálni? (laptop+kábel) Van mutató és visszajelző lámpa teszt, azzal ki lehetne zárni az óra hibáját..

17-instruments
output tests -03
next gombbal végig lehet nyomni az összes visszajelzőt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 8:10 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Sziasztok!

1.4 16V csörgés probléma:
kipróbáltam a nagyobb oktánszámot és valóban jelentősen csökkent a kopogási hajlam. Köszi a tippet. Nem lesz olcsó etetni a dögöt ilyen benzin árak mellett :) Az LPG vajon jelenthet kiutat ebből, vagy azzal is csörögne? Vagy ezt a kérdést másik tolicban feszegessem...!?

Diagnosztika kérdés: milyen kábelt ajánlotok magnet marellihez kezdőknek?

Szia
Magasabb az oktánszáma az lpg-nek, de kicsivel többet eszik mint benzinből.
A VCDS másolatai alig vannak a kínai oldalakon, ami hasonló a vag can pro, de ezt még nem használtam:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... ag+can+pro


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 03, 2018 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 30, 2011 7:41 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 2001 1,4 MPI AME
hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 03, 2018 9:36 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Sziasztok!

1.4 16V csörgés probléma:
kipróbáltam a nagyobb oktánszámot és valóban jelentősen csökkent a kopogási hajlam. Köszi a tippet. Nem lesz olcsó etetni a dögöt ilyen benzin árak mellett :) Az LPG vajon jelenthet kiutat ebből, vagy azzal is csörögne? Vagy ezt a kérdést másik tolicban feszegessem...!?

Diagnosztika kérdés: milyen kábelt ajánlotok magnet marellihez kezdőknek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 10:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1117
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 9:41 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 30, 2011 7:41 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 2001 1,4 MPI AME
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 10:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1117
RWD írta:
Üdv Kollégák!
Valaki tapasztalt már hasonlót? ('00 6Y2 Fabia, AUB 1.4 16V-100hp)

Menet közben pillanatra leesik a fordulatszámmérő, majd vissza is ugrik a helyére. Ilyenkor ránt is egyet az autó, majd megyünk tovább minden gond nélkül. Pár km múlva ugyanez mégegyszer.

Ezt követően, szintén kis idő múlva megint leesik, és lent is marad. Mellé MIL lámpa (chech engine). Az autó gond nélkül halad tovább, csak villog az olajnyomás (!!!) lámpa, plusz ott a MIL.

Lehet hogy döglődik a ford. szám érzékelő? A teljes parajelenség lefutása után néha benne marad a MIL, néha elfelejti. Teljesen változó.

Kicsit macerás kiolvasni (azért megpróbáljuk), mert nem állandó jellegű a hiba. Köszi :)

de ha el iš alsik a MIL a taroloba bene marad a hiba kod. olvažd ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 9:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 73
Üdv Kollégák!
Valaki tapasztalt már hasonlót? ('00 6Y2 Fabia, AUB 1.4 16V-100hp)

Menet közben pillanatra leesik a fordulatszámmérő, majd vissza is ugrik a helyére. Ilyenkor ránt is egyet az autó, majd megyünk tovább minden gond nélkül. Pár km múlva ugyanez mégegyszer.

Ezt követően, szintén kis idő múlva megint leesik, és lent is marad. Mellé MIL lámpa (chech engine). Az autó gond nélkül halad tovább, csak villog az olajnyomás (!!!) lámpa, plusz ott a MIL.

Lehet hogy döglődik a ford. szám érzékelő? A teljes parajelenség lefutása után néha benne marad a MIL, néha elfelejti. Teljesen változó.

Kicsit macerás kiolvasni (azért megpróbáljuk), mert nem állandó jellegű a hiba. Köszi :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:47 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
A kompresszoros dolgot kipróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1117
astrojoe12 írta:
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!

el lehet est inditani 12v + kompresor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:14 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszönöm, ez szuper válasz volt! De ha már lúd... azt nem tudod véletlenül, hogy mitől gyullad ki motorhibajelző lámpa, amikor bekapcsolom a klímát? (Tudom, ki kéne olvasni, meg sok oka lehet.) Van ezzel kapcsolatban típushiba, amit mindenki ismer, csak én nem? Megy minden rendesen, jó a motor és a klíma is, csak ég a lámpa. Ha pár napig nem használom a klímát, akkor kialszik magától, de a klíma bekapcsolása után égni kezd. Mi lehet a baj?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:09 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7328
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!

Szia
Semmi bajt nem okoz, nem fog többet enni, csak egy hibakódod lesz miatta.
A tankban az üzemanyag párolog. A jobb hátsó kerékívben vsn egy szénszűrő, ami
a párolgó üzeanyagot megköti. Ez a szűrő a mágnesszelepen keresztül a szívósorba van kötve. Amikor részterhelésen üzemel a motor a szelepet a motorvezérlő kinyitja és a lecsapódó üzemanyag a szívósorba távozik.
Ez szimpla környezetvédelem, ha a tanksapkát leveszed az elpárolgott üzemanyag ne a szabadba távozzon, ennyi a szerepe.
A hibakód abból lesz, hogy ha a szelepet a vezérlő kinyitja, akkor a szívósor nyomása megváltozik. Ha nincs nyomásváltozás , akkor azt gondolja ,hogy a szelep nem nyit/rossz és hibakódot tárol. A ledugózással és a szelep lekötésével nem számol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok! Mi baj lehet abból, ha a tankszellőztető szelep teljesen zárva beragadt? Most nincs pénzem cserélni, mert 100ezerért csináltattam, gyári alvázvédelmet. Nőhet a fogyasztás? Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 28, 2018 8:46 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2010 4:37 pm
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda Fabia szedán 2001 AME
Sziasztok

A mellékelt képen a motor hátsó sarkában, a vízpumpa alatt található pirossal keretezett csavar tartja a hűtőcsövet, és letömíti a furatot jobb esetben. Ennek a furatnak mi a rendeltetése? Ha nincs meghúzva a csavar, csöpög a hűtővíz.

https://pasteboard.co/HneJGou.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 17, 2011 1:07 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: NK
Csabaa írta:
Gyuri írta:
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:

Szia
A vezérműtengelyek végén a lánckerék is el tud fordulni a lánccal együtt.
Nincs nút a lánckeréknél, csak nyomatékra húzás és menetrögzítővel kenés.
Szerintem itt is ez történt, nem húzták le nyomatékra..

Azért egy normális szerelő ezt ingyen rendbe hozza, ha a vezérlés szettet is ő szerezte be.
Valószínű elég alaphelyzetbe rakni és ismét jó lesz.

Na ezt sosem gondoltam volna.. akkor bizakodjunk,hogy jól csinálták..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27862 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 1858  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség