Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. máj. 28, 2018 5:55 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27788 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1853  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 17, 2011 1:07 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: NK
Csabaa írta:
Gyuri írta:
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:

Szia
A vezérműtengelyek végén a lánckerék is el tud fordulni a lánccal együtt.
Nincs nút a lánckeréknél, csak nyomatékra húzás és menetrögzítővel kenés.
Szerintem itt is ez történt, nem húzták le nyomatékra..

Azért egy normális szerelő ezt ingyen rendbe hozza, ha a vezérlés szettet is ő szerezte be.
Valószínű elég alaphelyzetbe rakni és ismét jó lesz.

Na ezt sosem gondoltam volna.. akkor bizakodjunk,hogy jól csinálták..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 2:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:

Szia,

A "vacak" alatt gondolom az oktánszámot érted!? Az igaz, hogy 95-el járok, de nagyobb cégek kútjain (ÖMV, MOL) szoktam tankolni nem az Auchannál. Az az igazság, hogy nem szívesen pancsolok adalékokkal, gondolom megoldották, hogy elmenjen 95-el ez a motor, mint ahogy bármelyik másik autó!?

Mindenesetre kipróbálom a másik benzint (98/100), köszönöm a tippet.

Hogy túl jó lenne a motorom, azt gondolom úgy érted, hogy nem kopott és jó a kompresszió a hengerekben. Nos ezt nem tudom, mert még nem mértem meg.

Valójában kicsit csalódott vagyok ezzel a motorral kapcsolatban. Alul rettenetesen nyomatékszegény, a vérbe kell forgatni, hogy leadja a 100LE-t. Tudom, nem városi használatra készült, és én most nagyrészt ott használom, így nekem csak a csörgés, lomhaság és a magas költségek jutnak. Azért megnézném, hogy ki az aki csak pályán használ egy autót, mennyire életszerű ez, hogy erre tervezünk egy motort!? :) Abba már bele se kezdek, hogy micsoda dolog, hogy 130e-nél hidrotőke hangját kell hallgatnom.

Na remélem senkit nem haragítottam magamra, írjátok le ennek a motornak (1.4 16 V BBZ) az előnyeit, mert én esküszöm nem látom, pedig elég régóta skoda mániában szenvedek:) Amikor vettem a paripát, mindenki csak ennyit tudott mondani: Skoda fábia?, akkor 1.4 100LE, most mondjam azt, hogy öcsém 1,2 HTP-je simán odaveri 100-ig... :)

Üdv.

Szia
Tudom nem vigasztal, de más gyártó nagyobb 1,6-os szívó 100le feletti motorjai is becsörögnek, ha nem váltasz vissza. (peugeot, ford..)
Kell a 98-as, és a másik ,hogy a 95-ben már sok a bioetanol tartalom, az auchanos 98-ban például alig van.
Tankolj bele 98-t és vegyél pl. az auchanba oktánszám növelőt és csodálkozz el.. :)
Igazad van a nyomatékot senki sem nézi csak a lóerőt, és pontosan ezért nem megy sokkal jobban a 100le 1,4-es az 1,2-es 64le-hez képest.
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... combi1.JPG
a táblázatban is 98-t ad meg a 100 le-s motorhoz..
1,2-es 112 Nm 3000 fordulaton, az 1,4-es 126 Nm 4400 fordulaton. Igen-igen a nyomaték görbe szinte azonos. :)
Pályán jobb az 1,4-es , nagyobb sebességnél már számít a lóerő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 1:47 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Dobbs írta:
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István

Szia
Vacak az üzemanyag amit tankolsz..
Cserélj kutat illetve használj benzinadalékot.
A kopogásos égésre tárolt hibakód is szokott lenni, és azonnal elkezdi csökkenteni az előgyújtást és erőtlen lesz a motor.
Néhány ciklus után, ha nem áll fent a hiba, újra növeli az előgyújtást.
Sajnos túl jó a motor az autódban :)


Szia,

A "vacak" alatt gondolom az oktánszámot érted!? Az igaz, hogy 95-el járok, de nagyobb cégek kútjain (ÖMV, MOL) szoktam tankolni nem az Auchannál. Az az igazság, hogy nem szívesen pancsolok adalékokkal, gondolom megoldották, hogy elmenjen 95-el ez a motor, mint ahogy bármelyik másik autó!?

Mindenesetre kipróbálom a másik benzint (98/100), köszönöm a tippet.

Hogy túl jó lenne a motorom, azt gondolom úgy érted, hogy nem kopott és jó a kompresszió a hengerekben. Nos ezt nem tudom, mert még nem mértem meg.

Valójában kicsit csalódott vagyok ezzel a motorral kapcsolatban. Alul rettenetesen nyomatékszegény, a vérbe kell forgatni, hogy leadja a 100LE-t. Tudom, nem városi használatra készült, és én most nagyrészt ott használom, így nekem csak a csörgés, lomhaság és a magas költségek jutnak. Azért megnézném, hogy ki az aki csak pályán használ egy autót, mennyire életszerű ez, hogy erre tervezünk egy motort!? :) Abba már bele se kezdek, hogy micsoda dolog, hogy 130e-nél hidrotőke hangját kell hallgatnom.

Na remélem senkit nem haragítottam magamra, írjátok le ennek a motornak (1.4 16 V BBZ) az előnyeit, mert én esküszöm nem látom, pedig elég régóta skoda mániában szenvedek:) Amikor vettem a paripát, mindenki csak ennyit tudott mondani: Skoda fábia?, akkor 1.4 100LE, most mondjam azt, hogy öcsém 1,2 HTP-je simán odaveri 100-ig... :)

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 6:33 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gyuri írta:
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:

Szia
A vezérműtengelyek végén a lánckerék is el tud fordulni a lánccal együtt.
Nincs nút a lánckeréknél, csak nyomatékra húzás és menetrögzítővel kenés.
Szerintem itt is ez történt, nem húzták le nyomatékra..

Azért egy normális szerelő ezt ingyen rendbe hozza, ha a vezérlés szettet is ő szerezte be.
Valószínű elég alaphelyzetbe rakni és ismét jó lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 5:06 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 01, 2013 3:57 pm
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Hajdú Bihar
Autó: Skoda fabia
Körülbelül 20.ezer km ment el .

Számomra is hihetetlen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 4:59 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 17, 2011 1:07 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: NK
Sziasztok! Most akkor nem csak a feszítő miatt ugorhat át? Én most cseréltettem...133 van a motorban. Világosítsatok már fel.. :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 23, 2018 7:14 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
geri900 írta:
Sziasztok!!

Vezérműlánc át ugrás miatt ismét vezérlés kell cserélni:( Milyen márkát ajánlotok? Tavaly előtt dayco volt de ennyit bírt.

Gergő

meni nalad a eňi?

Sziasztok
Azt kérdezi Hubo mennyit ment el a Dayco?
Szerintem ott valamit elrontottak a szerelők, nem hiszem, hogy létezik olyan szett ami nem megy el több mint 100e km-t..

A patikában van elvileg gyári szett:
https://skodapatika.hu/spd/03E198229A/S ... let-12-12V

de bármelyik normális márkát megvenném, Swag,Meyle,Lemforder, Fag, Febi.. stb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 8:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1062
geri900 írta:
Sziasztok!!

Vezérműlánc át ugrás miatt ismét vezérlés kell cserélni:( Milyen márkát ajánlotok? Tavaly előtt dayco volt de ennyit bírt.

Gergő

meni nalad a eňi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 7:44 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 01, 2013 3:57 pm
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Hajdú Bihar
Autó: Skoda fabia
Sziasztok!!

Vezérműlánc át ugrás miatt ismét vezérlés kell cserélni:( Milyen márkát ajánlotok? Tavaly előtt dayco volt de ennyit bírt.

Gergő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 5:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Sziasztok!
Mpi motorba milyen olajat ajánlotok, kicsit csörömpölnek a szelepek néha (majd abbamarad), eddig 10w40 volt benne most váltani akarok valami hígabb olajra......esetleg 5w30? 141E km van benne.
köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 12:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2012 8:12 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
Csabaa írta:
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..

Találtam egy képet az AUB motorról:
Kép
A műanyag borítást ami ezen a képen már nem látszik, felfelé szerszám nélkül is le tudod venni.



Köszönöm így már menni fog :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Csabaa írta:
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..

Találtam egy képet az AUB motorról:
Kép
A műanyag borítást ami ezen a képen már nem látszik, felfelé szerszám nélkül is le tudod venni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:27 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István

Szia
Vacak az üzemanyag amit tankolsz..
Cserélj kutat illetve használj benzinadalékot.
A kopogásos égésre tárolt hibakód is szokott lenni, és azonnal elkezdi csökkenteni az előgyújtást és erőtlen lesz a motor.
Néhány ciklus után, ha nem áll fent a hiba, újra növeli az előgyújtást.
Sajnos túl jó a motor az autódban :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:12 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 10:15 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27788 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1853  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség