Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 20, 2020 2:51 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1937  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd szept. 01, 2020 2:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 03, 2018 2:52 pm
Hozzászólások: 14
Autó: fabia
feketete írta:
mori írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pár napja a napi km számlálón a gyújtás ráadása után megjelenik az OIL felirat, majd pár másodperc múlva eltűnik, és visszajön helyette a km szám.
Gondolom az olajcsere szükségességét jelzi, de nem tudom, hogy pontosan mit vesz alapul, hány km után írja ki. Idén áprilisban voltam olajcserén, kb. 10 ezer km-t mentem azóta. Létezik, hogy 10 ezrenként jelzi? Én csak 15ezernél terveztem volna a cserét, jobb lenne inkább már most?

Köszönöm


cseréld ki most az olajat . csere után ki kell törölni a jelzést. Az olajcsere olcsóbb mint a motorjavítás. Létezik olyan hogy nem fix olajcsere ezt a számítógép méri és beadja az olajcserét ( pl sok hidegindítás, rövid ) én szoktam a motorba olajadalékot tölteni a sok hidegindításnál kenést ad a motornak, Kb 20 - 30 másodperc mire mindenhová eljut az olaj , A vezérműlánc feszítést és az automatikus szelephézag állítást is az olajnyomás csinálja.

letezik foleg ha nem nullaztak ki a legutobi
olajcserekor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 01, 2020 10:09 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 470
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
mori írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pár napja a napi km számlálón a gyújtás ráadása után megjelenik az OIL felirat, majd pár másodperc múlva eltűnik, és visszajön helyette a km szám.
Gondolom az olajcsere szükségességét jelzi, de nem tudom, hogy pontosan mit vesz alapul, hány km után írja ki. Idén áprilisban voltam olajcserén, kb. 10 ezer km-t mentem azóta. Létezik, hogy 10 ezrenként jelzi? Én csak 15ezernél terveztem volna a cserét, jobb lenne inkább már most?

Köszönöm


cseréld ki most az olajat . csere után ki kell törölni a jelzést. Az olajcsere olcsóbb mint a motorjavítás. Létezik olyan hogy nem fix olajcsere ezt a számítógép méri és beadja az olajcserét ( pl sok hidegindítás, rövid ) én szoktam a motorba olajadalékot tölteni a sok hidegindításnál kenést ad a motornak, Kb 20 - 30 másodperc mire mindenhová eljut az olaj , A vezérműlánc feszítést és az automatikus szelephézag állítást is az olajnyomás csinálja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 01, 2020 9:30 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2020 9:06 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 1.4 matrix 2002
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pár napja a napi km számlálón a gyújtás ráadása után megjelenik az OIL felirat, majd pár másodperc múlva eltűnik, és visszajön helyette a km szám.
Gondolom az olajcsere szükségességét jelzi, de nem tudom, hogy pontosan mit vesz alapul, hány km után írja ki. Idén áprilisban voltam olajcserén, kb. 10 ezer km-t mentem azóta. Létezik, hogy 10 ezrenként jelzi? Én csak 15ezernél terveztem volna a cserét, jobb lenne inkább már most?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 31, 2020 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 470
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Jim írta:
Sziasztok!
Milyen hibára utal ha némi rángatózás után 3000-es fordulatszám fölé nem lehet jobban pörgetni, majd az EPC lámpa kigyullad és egy kis idő elteltével a gázadásra nem reagál az autó, csak 1-esben gázadás nélkül 10-15 km/óra sebességgel megy. Ha üresbe rakom 1100-1300 között ingadozik a fordulatszám. Majd egy idő után leáll.
A kiolvasott hibakódok az EPC lámpa alatt:
P0322, P0606, P0341.
Eme hibák után, nem megy az autó ha az üzemi hőmérsékletet elérte. Mert leesik a fordulatszám és vége. Volt már szerelőnél és kb.1500 km-t hibamentesen ment. De ugyanezek a hibák voltak akkor is.
Van-e aki tudna valami ötletet mondani, mi lehet a hiba?


16706 / P0322 / 000802 - Motorfordulatszám-érzékelő (G28): Nincs jel
Lehetséges tünetek

A motor leáll
A motor nem indul
A fordulatszámmérő / fordulatszám-számláló nem működik
Az izzítógyertya jelzőlámpa (K29) villog

Lehetséges okok

A motor fordulatszám-érzékelője (G28) laza
A motor fordulatszám-érzékelője (G28) hibás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motor fordulatszám-érzékelőjét (G28)

Különleges megjegyzések

A motor fordulatszám érzékelőjét (G28) referencia érzékelőként is használják a főtengely helyzetéhez.
Ellenőrizze az érzékelő és a motor vezérlőmoduljának kábeleit, hogy kizárja a kábelköteg és modul sérüléseit a motorolaj vagy hűtőfolyadék miatt a hibás érzékelőből vagy feszítőből. Ez egy példa egy 2012-es Tiguan hűtőfolyadékkal az ECM-ben, amely G28 DTC-ket eredményezett az időszakos elakadás mellett.

6725 / P0341 / 000833 - Vezérműtengely helyzetérzékelő (G40): Hihetetlen jel
Lehetséges tünetek

A hibajelző lámpa (MIL) aktív

Lehetséges okok

A vezetékek a vezérműtengely-helyzetérzékelőtől (G40) hibásak
Vezérműtengely-helyzet érzékelő (G40) hibás
Az időzítés nincs igazítva
Alacsony olajszint vagy alacsony olajnyomás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a vezetéket a vezérműtengely-helyzetérzékelőtől (G40)
Vezérműtengely-helyzet érzékelő ellenőrzése (G40)
Ellenőrizze az időzítést
Ellenőrizze az olajszintet és / vagy az olajnyomást

Különleges megjegyzések

Amikor 2008-ban megtalálták és egy újabb VW 2.0T motor, vezérműlánccal (például CCTA és CBFA), kérjük, olvassa el:
TT 01-15-08 információk a szívó vezérműtengelyről, az állítóhídról és az orsószelepről.
Lásd még ezt a szálat, ha a P0016-tal együtt található
Ha egy 2,7T (vagy hasonló V6 / V8 motorban) található, ellenőrizze, hogy a hajlítótányér (azaz a hajtólemez) megfelelően van-e felszerelve a motor javítása után. A 2.7T BEL lehetővé teszi, hogy a hajlító lemezt helytelenül csavarozza rá, ami a 16730 / P0346 és 16725 / P0341 / 000833 eredményeket eredményezi.

16990 / P0606 / 001542 - Belső vezérlő modul: Processzor hiba
Lehetséges okok

A vezérlőmodul hibás

Lehetséges megoldások

Cserélje ki a vezérlőmodul

először az élrzékelők kábeleit és csatlakozóit nézd meg kontaktsprével fujd meg.
utánna az érzékelőket nézném át és cserélném . legutolsó a vezélő modul.
Ha a fordulatszám mérőd .lehet hogy az érzékerőket ki lehet mérni, de ezt sajna nem tudom.
lehet hogy egy gyári kodolvasás jobb lenne.

A melegedés lehet elektronikus hiba . Melegen már nem érintkezik a rossz forrasztás .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 31, 2020 5:19 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 19, 2020 12:50 pm
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2003 AZQ
Sziasztok!
Milyen hibára utal ha némi rángatózás után 3000-es fordulatszám fölé nem lehet jobban pörgetni, majd az EPC lámpa kigyullad és egy kis idő elteltével a gázadásra nem reagál az autó, csak 1-esben gázadás nélkül 10-15 km/óra sebességgel megy. Ha üresbe rakom 1100-1300 között ingadozik a fordulatszám. Majd egy idő után leáll.
A kiolvasott hibakódok az EPC lámpa alatt:
P0322, P0606, P0341.
Eme hibák után, nem megy az autó ha az üzemi hőmérsékletet elérte. Mert leesik a fordulatszám és vége. Volt már szerelőnél és kb.1500 km-t hibamentesen ment. De ugyanezek a hibák voltak akkor is.
Van-e aki tudna valami ötletet mondani, mi lehet a hiba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 31, 2020 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 03, 2018 2:52 pm
Hozzászólások: 14
Autó: fabia
Csabaa írta:
Grefi írta:
Sziasztok,
Új tag vagyok a csoportban. Van egy 2004-es 1,2-es fábiám. A következő hibajelenséget produkálja. 2 napja elkezdett rángatni az autó. Ha váltok befullad, elkezd rángatni és hiába nyomom a gázt nem megy. Egy pár másodperc elteltével viszont megindul, és mintha semmi nem történt volna szépen duruzsol. Reggel hideg motornál az indulással is gondok vannak, csak kb az ötödik indításra indul el. Egyenetlen motorhang, rángatózás. Azonnal szerelőhöz vittem, de nem igazán jött rá a hibára. Kicserélt egy lyukas vákumcsövet, illetve a benzinszűrőt, de más ötlete nem volt. Trafók, gyertyák rendben vannak. Most tesztelem a drágát, de a hibajelenség ugyan úgy meg van, csak mintha kicsit csökkentett módban jelentkezne. Valakinek van esetleg ötlete, hogy mely alkatrész hibája okozhatja ezt a problémát? Előre is nagyon köszönöm a hozzászólásokat.

Szia
Ez melyik 1,2-es a 6 szelepes!?
Szerelővel mérjetek végnyomást a hengerekben.. Hengerenként 11 bar alatt nem lehet, és 3 bar-nál nem lehet nagyobb különbség kettő között.

lambda szondat is erdemes megnezni.nekem hasonlokat produkalt.ki let cserelve es megszunt a hiba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 29, 2020 10:22 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 29, 2020 8:46 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1,2-es 2004-es évjárat
Köszönöm az ötletet, megbeszélem a szerelőmmel. További szép napot kívánok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 29, 2020 9:12 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7937
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Grefi írta:
Sziasztok,
Új tag vagyok a csoportban. Van egy 2004-es 1,2-es fábiám. A következő hibajelenséget produkálja. 2 napja elkezdett rángatni az autó. Ha váltok befullad, elkezd rángatni és hiába nyomom a gázt nem megy. Egy pár másodperc elteltével viszont megindul, és mintha semmi nem történt volna szépen duruzsol. Reggel hideg motornál az indulással is gondok vannak, csak kb az ötödik indításra indul el. Egyenetlen motorhang, rángatózás. Azonnal szerelőhöz vittem, de nem igazán jött rá a hibára. Kicserélt egy lyukas vákumcsövet, illetve a benzinszűrőt, de más ötlete nem volt. Trafók, gyertyák rendben vannak. Most tesztelem a drágát, de a hibajelenség ugyan úgy meg van, csak mintha kicsit csökkentett módban jelentkezne. Valakinek van esetleg ötlete, hogy mely alkatrész hibája okozhatja ezt a problémát? Előre is nagyon köszönöm a hozzászólásokat.

Szia
Ez melyik 1,2-es a 6 szelepes!?
Szerelővel mérjetek végnyomást a hengerekben.. Hengerenként 11 bar alatt nem lehet, és 3 bar-nál nem lehet nagyobb különbség kettő között.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 29, 2020 9:05 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 29, 2020 8:46 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1,2-es 2004-es évjárat
Sziasztok,
Új tag vagyok a csoportban. Van egy 2004-es 1,2-es fábiám. A következő hibajelenséget produkálja. 2 napja elkezdett rángatni az autó. Ha váltok befullad, elkezd rángatni és hiába nyomom a gázt nem megy. Egy pár másodperc elteltével viszont megindul, és mintha semmi nem történt volna szépen duruzsol. Reggel hideg motornál az indulással is gondok vannak, csak kb az ötödik indításra indul el. Egyenetlen motorhang, rángatózás. Azonnal szerelőhöz vittem, de nem igazán jött rá a hibára. Kicserélt egy lyukas vákumcsövet, illetve a benzinszűrőt, de más ötlete nem volt. Trafók, gyertyák rendben vannak. Most tesztelem a drágát, de a hibajelenség ugyan úgy meg van, csak mintha kicsit csökkentett módban jelentkezne. Valakinek van esetleg ötlete, hogy mely alkatrész hibája okozhatja ezt a problémát? Előre is nagyon köszönöm a hozzászólásokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 23, 2020 7:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 470
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
16555 / P0171 / 000369 - üzemanyag borítás; 1. bank: A rendszer túl sovány
Lehetséges okok

A légtömegáram-érzékelő (G70) hibás
Szívórendszer szivárgása

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a légmennyiség-érzékelőt (G70)
Ellenőrizze az üzemanyagnyomás szabályzatát
Ellenőrizze az üzemanyagszivattyút
Ellenőrizze a befecskendezőket
Ellenőrizze a szívórendszert szivárgás szempontjából
Ellenőrizze a kipufogórendszer szivárgását
Ellenőrizze, hogy nincs-e szekunder levegőrendszer
Ellenőrizze a vákuumcsövek tömítettségét

Különleges megjegyzések

Fuel Trim Info
TFSI - Olajszivárgás - TFSI - Olajszivárgás - Nem a VCDS-vel kapcsolatos kérdés? vagy ez?

Ross tech leírás

egy próbát megér . Gyári programmu kódolvasás kéne , de a hibának sürgősen végére kell járni. Sok kód " általános " hibát ír ki aminek nagyon sok oka lehet . Ezeket kell végigjárni.

Pl a skodák vezetékrendszere is típushiba elmállik a szigetelés, eltörik a vezeték.

sok rövid utat mész ?
ha minden rendes lesz érdemes katalizátor tisztítót tenni és kb 50 km menny autópályán magas fordulaton . így lehet megtisztítani a katalizátort.
Az EGR szelepre is érdemes ránézni , ha koszos nem zár jó és bekavar a keverék képzésbe meg el is koszolja a katalizátort mer a szelepszárakat , ( mindig adagol kipufogó gázt a levegőhöz)


Jim írta:
Kedves feketete!

A fordulatszámmérő működik.
Rázkódás nem tűnik fel, hogy nagyobb lenne, a szokásosnál.
Gyertyák kb. 2500 km-vel ezelőtt lettek cserélve.

A P0171-re esetleg lambdaszonda hiba is szóba jöhet?

Ha kicserélik a benzinszűrőt, és kitöltik a hibákat, utána lehet, hogy megszűnnek az említett hibák?

Keverni szoktam a benzint, M*L - O*W, illetve 95 és 100. Megragadva az alkalmat erre is szeretnék választ kapni, hogy milyen benzint érdemes ebbe a Fabia-ba tankolni?


feketete írta:
Ami kódok kijöttek az mind összefügg. ossza ha kigyulladt a sárga lámpa. Ha szerencséd van azért nem megy mert vészüzemmódba kapcsolt. Gyújtás , keverékképzési hiba. Az el nem égett üzemanyag eltömítheti a katalizátort. Azonnal menny el vele szervizbe ! Nem azért mert milliomos van , hanem azért , mert nem az vagy. A katalizátor ha tönkre megy több százezres tétel is lehet . Többe kerül mint amennyit az autó ér.
A szegény keverék lehet benzinszűrő.

működik-e a fordulatszámmérő? a a jeladó hiba biztos jele.
alapjáraton rázkódik-e a motor ( nagyon) ? egy henger nem megy gyertyákat megnézed és ha már régen nem cserélted azonnal csere mert a nagy gyertyahézag a gyújtótrafókat tönkre teszi.
Ezt a hibát a kis kódolvasónak is kéne jelezni valamelyik hengernél gyújtás kimaradás. Az adott henger trafóját átteszed egy másikba és megy vele a hiba akkor a trafó a rossz és csere.

https://translate.googleusercontent.com ... qIfJ2xQdug

16706 / P0322 / 000802 - motorfordulatszám-érzékelő (G28): Nincs jel
Lehetséges tünetek

A motor leáll
A motor nem indul el
A fordulatszámmérő / fordulatszámláló nem működik
Izzítógyertya jelzőlámpa (K29) villog

Lehetséges okok

A motor fordulatszám-érzékelője (G28) laza
A motor fordulatszám-érzékelője (G28) hibás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motor fordulatszám-érzékelőt (G28)

Különleges megjegyzések

A motor fordulatszám-érzékelőt (G28) a főtengely helyzetének referencia-érzékelőjeként is használják.
Ellenőrizze az érzékelő és a motor vezérlőmoduljának kábeleit, hogy kiküszöbölje a kábelköteg és modul sérüléseit, ha a meghibásodott érzékelő vagy feszítő motor motorolaja vagy hűtőfolyadéka okozta. Ez egy példa egy 2012-es Tiguan hűtőfolyadékkal az ECM-ben, amely G28 DTC-ket eredményezett az időszakos elakadás mellett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 23, 2020 6:14 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 19, 2020 12:50 pm
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2003 AZQ
Kedves feketete!

A fordulatszámmérő működik.
Rázkódás nem tűnik fel, hogy nagyobb lenne, a szokásosnál.
Gyertyák kb. 2500 km-vel ezelőtt lettek cserélve.

A P0171-re esetleg lambdaszonda hiba is szóba jöhet?

Ha kicserélik a benzinszűrőt, és kitöltik a hibákat, utána lehet, hogy megszűnnek az említett hibák?

Keverni szoktam a benzint, M*L - O*W, illetve 95 és 100. Megragadva az alkalmat erre is szeretnék választ kapni, hogy milyen benzint érdemes ebbe a Fabia-ba tankolni?


feketete írta:
Ami kódok kijöttek az mind összefügg. ossza ha kigyulladt a sárga lámpa. Ha szerencséd van azért nem megy mert vészüzemmódba kapcsolt. Gyújtás , keverékképzési hiba. Az el nem égett üzemanyag eltömítheti a katalizátort. Azonnal menny el vele szervizbe ! Nem azért mert milliomos van , hanem azért , mert nem az vagy. A katalizátor ha tönkre megy több százezres tétel is lehet . Többe kerül mint amennyit az autó ér.
A szegény keverék lehet benzinszűrő.

működik-e a fordulatszámmérő? a a jeladó hiba biztos jele.
alapjáraton rázkódik-e a motor ( nagyon) ? egy henger nem megy gyertyákat megnézed és ha már régen nem cserélted azonnal csere mert a nagy gyertyahézag a gyújtótrafókat tönkre teszi.
Ezt a hibát a kis kódolvasónak is kéne jelezni valamelyik hengernél gyújtás kimaradás. Az adott henger trafóját átteszed egy másikba és megy vele a hiba akkor a trafó a rossz és csere.

https://translate.googleusercontent.com ... qIfJ2xQdug

16706 / P0322 / 000802 - motorfordulatszám-érzékelő (G28): Nincs jel
Lehetséges tünetek

A motor leáll
A motor nem indul el
A fordulatszámmérő / fordulatszámláló nem működik
Izzítógyertya jelzőlámpa (K29) villog

Lehetséges okok

A motor fordulatszám-érzékelője (G28) laza
A motor fordulatszám-érzékelője (G28) hibás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motor fordulatszám-érzékelőt (G28)

Különleges megjegyzések

A motor fordulatszám-érzékelőt (G28) a főtengely helyzetének referencia-érzékelőjeként is használják.
Ellenőrizze az érzékelő és a motor vezérlőmoduljának kábeleit, hogy kiküszöbölje a kábelköteg és modul sérüléseit, ha a meghibásodott érzékelő vagy feszítő motor motorolaja vagy hűtőfolyadéka okozta. Ez egy példa egy 2012-es Tiguan hűtőfolyadékkal az ECM-ben, amely G28 DTC-ket eredményezett az időszakos elakadás mellett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 23, 2020 4:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 470
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Ami kódok kijöttek az mind összefügg. ossza ha kigyulladt a sárga lámpa. Ha szerencséd van azért nem megy mert vészüzemmódba kapcsolt. Gyújtás , keverékképzési hiba. Az el nem égett üzemanyag eltömítheti a katalizátort. Azonnal menny el vele szervizbe ! Nem azért mert milliomos van , hanem azért , mert nem az vagy. A katalizátor ha tönkre megy több százezres tétel is lehet . Többe kerül mint amennyit az autó ér.
A szegény keverék lehet benzinszűrő.

működik-e a fordulatszámmérő? a a jeladó hiba biztos jele.
alapjáraton rázkódik-e a motor ( nagyon) ? egy henger nem megy gyertyákat megnézed és ha már régen nem cserélted azonnal csere mert a nagy gyertyahézag a gyújtótrafókat tönkre teszi.
Ezt a hibát a kis kódolvasónak is kéne jelezni valamelyik hengernél gyújtás kimaradás. Az adott henger trafóját átteszed egy másikba és megy vele a hiba akkor a trafó a rossz és csere.

https://translate.googleusercontent.com ... qIfJ2xQdug

16706 / P0322 / 000802 - motorfordulatszám-érzékelő (G28): Nincs jel
Lehetséges tünetek

A motor leáll
A motor nem indul el
A fordulatszámmérő / fordulatszámláló nem működik
Izzítógyertya jelzőlámpa (K29) villog

Lehetséges okok

A motor fordulatszám-érzékelője (G28) laza
A motor fordulatszám-érzékelője (G28) hibás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a motor fordulatszám-érzékelőt (G28)

Különleges megjegyzések

A motor fordulatszám-érzékelőt (G28) a főtengely helyzetének referencia-érzékelőjeként is használják.
Ellenőrizze az érzékelő és a motor vezérlőmoduljának kábeleit, hogy kiküszöbölje a kábelköteg és modul sérüléseit, ha a meghibásodott érzékelő vagy feszítő motor motorolaja vagy hűtőfolyadéka okozta. Ez egy példa egy 2012-es Tiguan hűtőfolyadékkal az ECM-ben, amely G28 DTC-ket eredményezett az időszakos elakadás mellett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 23, 2020 12:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 19, 2020 12:50 pm
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2003 AZQ
Sziasztok!
Kipróbáltam a javasolt 2-3 másodperces benzinpumpa szivattyú működtetést, de nem tapasztalok változást. (Ajtó nyitáskor és gyújtás ráadásakor hallatszik a szivattyú működése).
Következő lépésként az ajánlott bezin szűrőt gondoltam majd kicseréltetni, remélem ez megoldja a problémát.
Bár egy újabb, pontosabban kettő újabb hiba lépett fel, lehet hogy van összefüggés.
Kigyulladt a motor hiba jel. Van egy alap kiolvasóm és ez az alábbiakat olvasta ki:
Van egy P0171 (A rendszer túl szegény) és egy P0322 (Gyújtás/elosztó motor fordulat bemenet kör nincs jel) hibakódom!
A P0171-ről eddig is tudtam, de a P0322 az mai új hibakód, mely érezhető is, mivel gyengébb lett az autó és pl. 3-asban 50 fölé nem igen megy, illetve 5-ösben 90 fölé nem igen megy, mivel ott szaggatva megtorpan a gyorsulában.
Ezek milyen hibák? Mi romlott már megint el?
Köszönöm.


feketete írta:
Csabaa írta:
Jim írta:
Sziasztok!
Új felhasználó vagyok.
Van egy Skoda Fabia 1.2 HTP 2003-as évjáratú ferdehátú AZQ motorkódú személygépkocsi aminek az a problémája, hogy véletlenszerűen, hol hidegen, hol melegen, első indítása nem indul el. Csak másodikra. Erre lennék kíváncsi hogy ez milyen kialakuló hibára utal? A hiba valamikor egymás után is előjön van hogy napokig hibamentes.
(Elnézést ha ezt már korábban valaki megkérdezte.)

Szia
A hőfok jeladó szokott hasonló hibákat produkálni, de az rendszerint állandósulva.
A benzinnyomást kellene mérni, a motortérben az injektorhídra egy mérőórát csatlakoztatva, indítózással párhuzamosan. (3 bar)

Annyit kipróbálhatsz, hogy nem azonnal forgatod el a kulcsot. Gyújtás után egy kicsit tovább forgatod a kulcsot, de még annyira nem ,hogy az önindító elinduljon. Érezni fogod,hogy feszíti vissza a rugó a kulcsot. Ilyenkor hallani fogod (vagy is kellene) a benzinpumpát ,hogy már pörög.
Amikor meghallod a pumpát, 2-3 mp-ig igy tartod a kulcsot, majd tovább forgatva indítasz.
Ha így mindig pöccre indul, a pumpa lesz a hibás. Így tulajdonképpen a 3 baros rendszernyomást állítod elő.

Az ajtó nyitásánál is felpörög néhány másodpercig, ez is a fenti célt szolgálja. Sőt ha nyitva van a kocsi, ~20 percenként magától is pörget egyet a szivattyún.


A bezin szűrő is lehet hibás 80 ezer km-ként kéne cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 19, 2020 5:29 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 470
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Jim írta:
Sziasztok!
Új felhasználó vagyok.
Van egy Skoda Fabia 1.2 HTP 2003-as évjáratú ferdehátú AZQ motorkódú személygépkocsi aminek az a problémája, hogy véletlenszerűen, hol hidegen, hol melegen, első indítása nem indul el. Csak másodikra. Erre lennék kíváncsi hogy ez milyen kialakuló hibára utal? A hiba valamikor egymás után is előjön van hogy napokig hibamentes.
(Elnézést ha ezt már korábban valaki megkérdezte.)

Szia
A hőfok jeladó szokott hasonló hibákat produkálni, de az rendszerint állandósulva.
A benzinnyomást kellene mérni, a motortérben az injektorhídra egy mérőórát csatlakoztatva, indítózással párhuzamosan. (3 bar)

Annyit kipróbálhatsz, hogy nem azonnal forgatod el a kulcsot. Gyújtás után egy kicsit tovább forgatod a kulcsot, de még annyira nem ,hogy az önindító elinduljon. Érezni fogod,hogy feszíti vissza a rugó a kulcsot. Ilyenkor hallani fogod (vagy is kellene) a benzinpumpát ,hogy már pörög.
Amikor meghallod a pumpát, 2-3 mp-ig igy tartod a kulcsot, majd tovább forgatva indítasz.
Ha így mindig pöccre indul, a pumpa lesz a hibás. Így tulajdonképpen a 3 baros rendszernyomást állítod elő.

Az ajtó nyitásánál is felpörög néhány másodpercig, ez is a fenti célt szolgálja. Sőt ha nyitva van a kocsi, ~20 percenként magától is pörget egyet a szivattyún.


A bezin szűrő is lehet hibás 80 ezer km-ként kéne cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 19, 2020 1:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7937
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Jim írta:
Sziasztok!
Új felhasználó vagyok.
Van egy Skoda Fabia 1.2 HTP 2003-as évjáratú ferdehátú AZQ motorkódú személygépkocsi aminek az a problémája, hogy véletlenszerűen, hol hidegen, hol melegen, első indítása nem indul el. Csak másodikra. Erre lennék kíváncsi hogy ez milyen kialakuló hibára utal? A hiba valamikor egymás után is előjön van hogy napokig hibamentes.
(Elnézést ha ezt már korábban valaki megkérdezte.)

Szia
A hőfok jeladó szokott hasonló hibákat produkálni, de az rendszerint állandósulva.
A benzinnyomást kellene mérni, a motortérben az injektorhídra egy mérőórát csatlakoztatva, indítózással párhuzamosan. (3 bar)

Annyit kipróbálhatsz, hogy nem azonnal forgatod el a kulcsot. Gyújtás után egy kicsit tovább forgatod a kulcsot, de még annyira nem ,hogy az önindító elinduljon. Érezni fogod,hogy feszíti vissza a rugó a kulcsot. Ilyenkor hallani fogod (vagy is kellene) a benzinpumpát ,hogy már pörög.
Amikor meghallod a pumpát, 2-3 mp-ig igy tartod a kulcsot, majd tovább forgatva indítasz.
Ha így mindig pöccre indul, a pumpa lesz a hibás. Így tulajdonképpen a 3 baros rendszernyomást állítod elő.

Az ajtó nyitásánál is felpörög néhány másodpercig, ez is a fenti célt szolgálja. Sőt ha nyitva van a kocsi, ~20 percenként magától is pörget egyet a szivattyún.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1937  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség