Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. feb. 23, 2019 2:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28290 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 1886  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 19, 2018 11:53 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 43
Autó: Best, 2003 BBZ
Sziasztok,
idei évben harmadjára fordul elő, hogy három kis barátom a műszerfalon, menet közben tudatja velem, hogy vannak ők is, és tök szépen tudnak világítani. Ebből az egyik alkalom előtt a kipufogóm volt hegesztve, egy másik, illetve az aktuális esetben pedig előzés közben villantak fel. Én mentem 90 körül, az előzött autó kb. 85-tel, és egy nagyon masszív, kilencvenöt-százas tempóval gyűrtem le... szóval indokolatlanul nagy terhelésnek nem tettem ki a járművet.
Motor újraindítása után már csak a check engine lámpa világít, a kipörgésgátlót ezúttal direkt leteszteltem; a jelzés ellenére működik, és szinte biztos, hogy vagy már a következő indításnál, de legkésőbb holnapra megunja az is a folyamatos világítást, és csak akkor jelez újra, ha tényleg szükséges.
Egyébiránt semmi rendellenesség nem tapasztalható az autón.
A válasz viszonylag egyértelműnek tűnik, leginkább csak a saját magam megnyugtatása érdekében teszem fel a kérdést; érdemes elvinnem átnézetni a paripát, vagy nyugodjak bele, hogy három hónapon belül megint dob egy ilyet, és ugyanúgy néhány indítás után megszűnik a "hiba"?

Szeretem alapvetően az autómat, de az elektronikája ki tud borítani néha... hol a hőmérséklet szabályzó, hogy a központi zár, hol ezek a hibakódok, hol a klíma önálló életre kelése... nem volt még olyan hét, amikor ne bosszantott volna valamivel.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 19, 2018 12:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2018 2:21 pm
Hozzászólások: 3
Autó: fábia 1.2
szépestét :) olyan problémába ütköztem egy 2006os BME 1.2 htp fábinál hogy amit vettem hozzá önindítót az 10 fogas az ami benne van pedig 9 fogas.... a neten mindenhol 10 fogas találatot dob ki illetve van egy két olyan találat ahol azt írják "fogszám:9/10". valaki találkozott már ilyennel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 18, 2018 9:31 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
mumo írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Lassan meg kell valjak az 1.4 16 v 75 lovas fabiamtol.Erdekelne hogy mi a tapasztalat a 100 lovas valtozattal, azon felul hogy tobbektol hallottam mar hogy azonos nyomatekkal bir , es azt is magas fordulatszamon adja le.Igazabol nem is kifejezetten a a dinamika erdekelne, hanem hogy miben ter el a 75 lovastol, gondolom csak szoftveresen?! de leginkabb a hibak foglalkoztatnak, mert a bky-al rengeteg negativ tapasztatat szuletett.
Elore is koszonom!

Nem cserélném 75 lovas Fabiát 100 lovasra. Nekem az van és az a tapasztalat, és a gyakorlat hogy az a 100 Le csak 4000-es fordulatszám felett kezd jelentkezni, alatta inkább lomhának mondanám. Nem beszélve a korai évjáratok hibás gyűrűszettjei miatti olajfogyasztást és a hidegen kelepelő kopott dugattyút.
Itt erről többet olvashatsz: http://skodafabiaclub.com/forum/viewtop ... f=16&t=469



Ez alol a 75 lovas sem kivetel, bar az olajat meg nem eszi, de a zakatolas mar megvan egy ideje, sajnos jol ismerem a " kolbenkipper" jelenseget. Miutan elojott beleastam magam a temaba, kulfoldi forumokat is olvastam, vegul ezt markaszervizes ismeros is megerositette, bar nem kifejezetten erre a motorkodra, de sok jora nem lehet szamitani, bar hasznalhato igy is..egyenlore meg uzemmelegen elcsendesedik...Tobb helyrol is kertem arajanlatot, de az egyeb jarulekos alkatreszek es munkafolyamatok miatt horror osszegek jottek ki..ennyit pedig nem er az auto.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 18, 2018 3:58 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 649
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Sakraf írta:
Sziasztok,

Lassan meg kell valjak az 1.4 16 v 75 lovas fabiamtol.Erdekelne hogy mi a tapasztalat a 100 lovas valtozattal, azon felul hogy tobbektol hallottam mar hogy azonos nyomatekkal bir , es azt is magas fordulatszamon adja le.Igazabol nem is kifejezetten a a dinamika erdekelne, hanem hogy miben ter el a 75 lovastol, gondolom csak szoftveresen?! de leginkabb a hibak foglalkoztatnak, mert a bky-al rengeteg negativ tapasztatat szuletett.
Elore is koszonom!

Nem cserélném 75 lovas Fabiát 100 lovasra. Nekem az van és az a tapasztalat, és a gyakorlat hogy az a 100 Le csak 4000-es fordulatszám felett kezd jelentkezni, alatta inkább lomhának mondanám. Nem beszélve a korai évjáratok hibás gyűrűszettjei miatti olajfogyasztást és a hidegen kelepelő kopott dugattyút.
Itt erről többet olvashatsz: viewtopic.php?f=16&t=469


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 18, 2018 1:13 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Lassan meg kell valjak az 1.4 16 v 75 lovas fabiamtol.Erdekelne hogy mi a tapasztalat a 100 lovas valtozattal, azon felul hogy tobbektol hallottam mar hogy azonos nyomatekkal bir , es azt is magas fordulatszamon adja le.Igazabol nem is kifejezetten a a dinamika erdekelne, hanem hogy miben ter el a 75 lovastol, gondolom csak szoftveresen?! de leginkabb a hibak foglalkoztatnak, mert a bky-al rengeteg negativ tapasztatat szuletett.
Elore is koszonom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 9:56 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 100
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
mantec írta:
T kaliczrob84!

"... mi lehet az ok ..."

Be van kapcsolva a hátsó ködlámpa?

Természetesen nincs, de közben megoldottam. Az izzó foglalatán két oldalon van egy-egy pötty. Ezáltal az izzót több módon be lehet rakni a panelba. Ahogy én raktam be először, úgy világított mindkét izzószál. Ha viszont kicsit elforgattam és úgy raktam be, úgy már jó volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 9:45 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 216
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T kaliczrob84!

"... mi lehet az ok ..."

Be van kapcsolva a hátsó ködlámpa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 7:32 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 100
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Sziasztok. Kicseréltem a hátsó lámpa testeket, meglepően könnyű volt. Mint kiderült, a Hella, amit rendeltem, az a gyári. De nem is ezért írok. Kicseréltem az összes izzót is. A jobb hátsó helyzetjelző jóval erősebben világít, mint a bal. Próbáltam több fajta izzóval, minddel ugyanez van. Olyan, mintha a jobb hátsó folyamatosan ködlámpa ként égne. Szerintetek mi lehet az ok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 15, 2018 7:16 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 10, 2013 4:44 pm
Hozzászólások: 21
Autó: Fabia 2002 1.4 16v 100 Hp
Sziasztok!

Szeretnék abban segítséget kérni, hogy eddig ha felkapcsolva maradt a lámpa, jelezte egy hang, amikor kivettem a kulcsot... Ez a hang sajnos már nem jelez....Hol lehet megtalálni a kütyüt, vagy esetleg mi okozhatja a hibát? Vagy esetleg valamelyik stekker lazult meg? Köszi szépen.. Fabia 1...2002. 1.4 16v


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 4:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok!

Az 5 ajtós hátsó ülései és a hátsó két ajtó kárpitjai megegyeznek a kombiéval?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 9:28 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hegylako írta:
mantec írta:
T hegylako!

"... kell-e ..."
köszi a választ
további szép napot
Ha nem csörög a lánc, akkor nem kell vezérlést cserélni.

Nagy öröm, hogy több mint két (2) és fél (1/2) év után ismét hozzászólsz!

Szia
Melyik 1,2-es motor?
Az 1,2-es motorok nem szoktak csörögni, erre várni nem érdemes..
A 6 szelepes motor vezérlésre nem ugrik át, ez a 12 szelepes változat "tulajdonsága".
150ekm után mind a kettőben megnyúlik annyira a lánc,hogy érdemes cserélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 14, 2018 8:22 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 03, 2012 6:37 pm
Hozzászólások: 7
mantec írta:
T hegylako!

"... kell-e ..."
köszi a választ
további szép napot
Ha nem csörög a lánc, akkor nem kell vezérlést cserélni.

Nagy öröm, hogy több mint két (2) és fél (1/2) év után ismét hozzászólsz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 13, 2018 10:27 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 534
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Zotyu92 írta:
( vezetett szervizkönyv,stb)

Egy ismerűsöm pont egy vezetett szervízkönyves fábiával járta meg... Kereskedésből vette, volt állapotfelmérő lap is :)
Egy hónap múlva kezdtek gyűlni a hibák.. Végül kiderűlt, hogy a felmérő lapon a hibák 90%-a nincs feltüntetve és később
az is kiderült, hogy vissza van tekerve az óra és a szervizkönyvet meg utólag hamisították. Be sem kellett ütni az adatait a gépbe,
a szerelő 3-4 lapozás után észrevette, hogy hamisítva van... :) Szóval a szervizkönyv engem nem hat meg és a jelenlegi autóm is
egy nem dohányzó nő tulajtól van (ami történetesen még igaz is), csak ez a nő a benzin utántöltésen kívül, semmivel sem foglalkozott :)

Az alkatrészeket szerencsére 48% kedvezménnyel be tudom szerezni. A szerelés sem okoz gondot, szóval akkor csak a síkoltatáshoz kell szakember (ami jó hír)... Nem volt még hengerfejes autóm, de a hengerfejes motoroknál beszivároghat a víz az égéstérbe? (jól tudom?)
A víz nem tehet kárt a dugattyúkban és a hajtókarokban? Egy síkoltatás, új tömítések, olajcsere és hadd szóljon? Tényleg csak ennyi?

A Felíciában nem ugyanezek az MPI motorok voltak? (bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem ismerem a skodákat) Ha igen, akkor azt inkább hanyagolnám...


Hát ezért írtam a márkakereskedéseket,hogy nem szabad 100%-ban megbízni bennük. Amúgy a mi Fábiánknak is női tulaja volt. De én ilyenre többet nem adok az is biztos. (sőt kifejezetten kerülöm is) Megjártam! Ennyi! A hengerfejjel nem nagyon szokott probléma lenni ezeknél a motoroknál. (kivéve ha hülyére lett "főzve" a motor) A tömítés szokott probléma lenni. Befelé is folyhat, de nálunk a hf repedt volt akkor sem folyt a motorba a fagyálló. De tehet kárt, felhígítja a kenőolajat és a csapágysornak annyi. ( nyugvó és hajtókarcsapágynak egyaránt). De ha benne van az olajban a "víz" akkor az olaj beszürkül és jelzi ezáltal,hogy baj van. Elvileg, igen, ennyi! Igen a motor majdnem olyan mint a Feliciában, de némi módosítással. ( hidrotőke került bele,1400cm3-s lett, himbasor más, stb) A döntés a tiéd, olyat veszel amilyet csak akarsz, illetve szeretnél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 10:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2018 7:46 pm
Hozzászólások: 3
( vezetett szervizkönyv,stb)

Egy ismerűsöm pont egy vezetett szervízkönyves fábiával járta meg... Kereskedésből vette, volt állapotfelmérő lap is :)
Egy hónap múlva kezdtek gyűlni a hibák.. Végül kiderűlt, hogy a felmérő lapon a hibák 90%-a nincs feltüntetve és később
az is kiderült, hogy vissza van tekerve az óra és a szervizkönyvet meg utólag hamisították. Be sem kellett ütni az adatait a gépbe,
a szerelő 3-4 lapozás után észrevette, hogy hamisítva van... :) Szóval a szervizkönyv engem nem hat meg és a jelenlegi autóm is
egy nem dohányzó nő tulajtól van (ami történetesen még igaz is), csak ez a nő a benzin utántöltésen kívül, semmivel sem foglalkozott :)

Az alkatrészeket szerencsére 48% kedvezménnyel be tudom szerezni. A szerelés sem okoz gondot, szóval akkor csak a síkoltatáshoz kell szakember (ami jó hír)... Nem volt még hengerfejes autóm, de a hengerfejes motoroknál beszivároghat a víz az égéstérbe? (jól tudom?)
A víz nem tehet kárt a dugattyúkban és a hajtókarokban? Egy síkoltatás, új tömítések, olajcsere és hadd szóljon? Tényleg csak ennyi?

A Felíciában nem ugyanezek az MPI motorok voltak? (bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem ismerem a skodákat) Ha igen, akkor azt inkább hanyagolnám...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 12, 2018 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 534
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Zotyu92 írta:
A 16V Vw motorok,de közel sem olyan elnyűhetetlenek mint az mpi-k.

Most pl. láttam egy 101 lovast 790-ért, 160 ezer kilométerrel. Ezzel kapcsolatban esetleg valami tapasztalat?
Az a 68 lóerő kicsit gyengécske, főleg ha az ember a klímát is szeretné használni...

Az MPI motoroknál mekkora költség a hengerfely csere? Nézegettem cikkeket az autóról, de ezt pl. pont nem írták.
A cikkek alapján megbízható autónak tűnik és a kollégámnak is csak a kormánymű csere volt komoly költség, azon kívűl semmi.
Vezetni még nem vezettem a fábiát, de kimondottan tetszik, hogy méretéhez képest, sokkal nagyobb a hely elöl, mint az én
sedan corollámban. Ami még érdekelne, hogy az állítható magasságú kormány, mennyire széria felszereltség?


Hello!
Gondolom hengerfej tömítés cserére gondolsz?
- hengerfejtömítés: kb 3000-5000ft,
- 1 szett hengerfej csavar: kb 11000ft
- hengerfej síkolás: kb 5000ft
- kipufogó sor tömítés: kb 1000-1500ft
- szívó sor tömítés:kb 1000-1500ft
- motorolaj + olajszűrő: kb 10000-15000ft, olaj függő (5w40)és a szűrő minősége is mérvadó.(pl: Mann, stb)
Természetesen az árak változhatnak az autósboltokban.
Mindezekhez még hozzá jön az autószerelő munkadíja.
Ha megfelelően karbantartott kocsit veszel az MPI motorosból azzal nem lesz gondod. Lehetőleg leinformálható kocsit vegyél és a márkakereskedésekben nagyon ne bízzál! Én speciel megjártam velük!(2008) Bár gondolom vannak kivételek. De nézz körül a piacon, tájékozódj! ( vezetett szervizkönyv,stb)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28290 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 1886  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség