Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 14 / 1868

Szerző:  GSzarkaTAT [ szer. jún. 06, 2018 9:38 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
GSzarkaTAT írta:
Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)

Nem hiszem, hogy ezzel foglalkoznának, és le is lehet törölni..
Ezzel a köztes olajcserével egy gond, hogy a nyújtott csereperiódus miatt ha nem nullázod a szervíz számlálókat, az eredeti szerint
fogja számolni az olaj elhasználódását. Lehet, hogy a kettő olajcsere között kevesebb km lesz,mint 15ekm.
De az sosem baj, ha többször kap friss olajat a szerkezet.


Szia!
Igen, erre én is gondoltam. Használattól függ, hogy mikor kéri a cserét. Nos, nekem főleg kiszámíthatóan város lesz, tehát arra számítok, hogy már 15e km előtt, illetve évente. Szóval, ez megnyugtatóbb, ugyanakkor érdemes lesz megvárnom az első jelzést, hogy tudjam, hogyan működik.

Szerző:  Csabaa [ szer. jún. 06, 2018 8:43 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

GSzarkaTAT írta:
Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)

Nem hiszem, hogy ezzel foglalkoznának, és le is lehet törölni..
Ezzel a köztes olajcserével egy gond, hogy a nyújtott csereperiódus miatt ha nem nullázod a szervíz számlálókat, az eredeti szerint
fogja számolni az olaj elhasználódását. Lehet, hogy a kettő olajcsere között kevesebb km lesz,mint 15ekm.
De az sosem baj, ha többször kap friss olajat a szerkezet.

Szerző:  GSzarkaTAT [ kedd jún. 05, 2018 8:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
GSzarkaTAT írta:
Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!

Szia
Én magam cserélném évente vagy 15ekm után. Persze a számlálókhoz nem nyúlnék.A kötelezőre meg elvinném a garancia miatt. Gobdolom már 30e-s ollajcserés lesz a motor..


Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)

Szerző:  Csabaa [ kedd jún. 05, 2018 7:54 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

GSzarkaTAT írta:
Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!

Szia
Én magam cserélném évente vagy 15ekm után. Persze a számlálókhoz nem nyúlnék.A kötelezőre meg elvinném a garancia miatt. Gobdolom már 30e-s ollajcserés lesz a motor..

Szerző:  GSzarkaTAT [ kedd jún. 05, 2018 7:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!

Szerző:  Sadesz [ kedd jún. 05, 2018 6:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Melyik sarokra gondolsz?? Jobb oldalt a homlokfalon lévő komputernél?? Vagy más vezérlőre gondolsz???



hubo44 írta:
Sadesz írta:

ot nem jel adokal les a gond inkab a vezetek rohadašt neznem meg a šarokba a vezerlô alat.

Szerző:  hubo44 [ kedd jún. 05, 2018 2:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sadesz írta:
Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).

ot nem jel adokal les a gond inkab a vezetek rohadašt neznem meg a šarokba a vezerlô alat.
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!

Szerző:  Sadesz [ kedd jún. 05, 2018 1:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!

Szerző:  Sadesz [ kedd jún. 05, 2018 1:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!

Szerző:  bercy82 [ kedd jún. 05, 2018 12:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

[quote="hubo44"][quote="bercy82"]Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.[/quote]
Diagnostika mit ir az šegitene.[/quote]

Szerző:  hubo44 [ hétf. jún. 04, 2018 11:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

bercy82 írta:
Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.

Diagnostika mit ir az šegitene.

Szerző:  bercy82 [ hétf. jún. 04, 2018 11:07 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.

Szerző:  Csabaa [ hétf. jún. 04, 2018 12:02 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sandro írta:
hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?

Szia
Elégnek kellene lennie. A műszerfalnál tudsz tesztet csinálni? (laptop+kábel) Van mutató és visszajelző lámpa teszt, azzal ki lehetne zárni az óra hibáját..

17-instruments
output tests -03
next gombbal végig lehet nyomni az összes visszajelzőt..

Szerző:  Csabaa [ hétf. jún. 04, 2018 8:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Dobbs írta:
Sziasztok!

1.4 16V csörgés probléma:
kipróbáltam a nagyobb oktánszámot és valóban jelentősen csökkent a kopogási hajlam. Köszi a tippet. Nem lesz olcsó etetni a dögöt ilyen benzin árak mellett :) Az LPG vajon jelenthet kiutat ebből, vagy azzal is csörögne? Vagy ezt a kérdést másik tolicban feszegessem...!?

Diagnosztika kérdés: milyen kábelt ajánlotok magnet marellihez kezdőknek?

Szia
Magasabb az oktánszáma az lpg-nek, de kicsivel többet eszik mint benzinből.
A VCDS másolatai alig vannak a kínai oldalakon, ami hasonló a vag can pro, de ezt még nem használtam:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... ag+can+pro

Szerző:  Sandro [ vas. jún. 03, 2018 4:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?

Oldal: 14 / 1868 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/