Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. máj. 31, 2020 11:47 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442 ... 1932  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Help Me!!
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 28, 2009 5:57 pm
Hozzászólások: 35
Csak a Skoda írta:
Üdv mindenkinek!
Nem bánnám ha jönne egy kis segítség.
Ma reggel mentem le a cégemhez,amikor kb 3 km megtétele után erős benzinszag jött az utastérbe. Tartott kb 300m-en keresztül aztán eltünt.Simán leértem , majd vissza kb 3 km után megálltam kb fél óra múlva indulás és kb 1 km után beköhintett a motor.Nekiállt rángatni, gázpedálra nem reagált,alapjárat mondjuk volt.Kengurubenzin, megállás,motor leállít,majd ujraind. Pöccre beindult, de olyan mintha nem menne 1 henger.Motordiag lámpa először csak villogott most már folyamatosan világít.Visszahült a motor,próbaind után 800-900 között ing . fordulat rángat traktorhang. Mi lehet a gáz? Gyertya, trafó?


Szia
Szerintem trafó lesz.Én is ugyan így jártam 3 hete


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Help Me!!
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 5:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 24, 2008 9:56 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Üdv mindenkinek!
Nem bánnám ha jönne egy kis segítség.
Ma reggel mentem le a cégemhez,amikor kb 3 km megtétele után erős benzinszag jött az utastérbe. Tartott kb 300m-en keresztül aztán eltünt.Simán leértem , majd vissza kb 3 km után megálltam kb fél óra múlva indulás és kb 1 km után beköhintett a motor.Nekiállt rángatni, gázpedálra nem reagált,alapjárat mondjuk volt.Kengurubenzin, megállás,motor leállít,majd ujraind. Pöccre beindult, de olyan mintha nem menne 1 henger.Motordiag lámpa először csak villogott most már folyamatosan világít.Visszahült a motor,próbaind után 800-900 között ing . fordulat rángat traktorhang. Mi lehet a gáz? Gyertya, trafó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 5:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia TedMosby

Most kellene lambda tesztet csinálni:
http://www.mediafire.com/?zyzohzwnz2z
24-3 page 1-től
ehez kell kéziműszer,vagcom...
vagy egy hozzáértő szerelő
én nem cserélnék alkatrészt csak ha tuti tesztelve is rossz!!

De a 16555 kód túl szegény keveréket jelent.
A lambda hibakód szerintem már a végeredmény és nem maga az ok. Végig kellene nézni a vákumcsöveket,map szenzort, ha ez sem ad megoldást az üzemanyagnyomást is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 3:01 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Tegnap megfújkáltam mindkét szonda csatlakozóját kontakt spray-el. Ma viszont mentem hoszabb úton és 90-es tempónál 7.6 lett a fogyasztás (70km-es átlag), ami 1.5-2 literrel több, mint szokott.

Olvastattam és...

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -

Ennek lehet köze a kontakt spray-es fújáshoz, vagy már tényleg teljesen kimúlt a szonda (a műszerfalon még nem volt MIL jelzés) és vegyem az újat?

Más: nem tudtam leolvasni a szonda gyári számát, hol tudnék biztan utánanézni, hogy milyen kell bele? Tehát kat. előtti szonda, 5 pólusú, AZQ motorkód.

Vagy, akinek hasonló van, megtenné, hogy leolvassa nekem a sajátjáról? Nagyon fontos és sürgős lenne!

Ted Mosby írta:
Üdv!

Van egy ilyen kódom (1.2 HTP, 2004, AZQ):

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent

Most töröltem a hibát, nézzem meg egy-két hét múlva újra? Ez melyikre vonatkozik, a kat. előttire vagy utánira?

Csináljam meg a VAG-COM-os tesztet, vagy előbb fújkáljam meg a csatlakozóját kontakt spray-el?

Ez a kat. előtti szonda (nyíllal jelölve)?

Kép

A külföldi fórumokon másoknak oxigén szenzor csere megoldotta ezt a hibát. Azt hol találom? Vagy az a MAF szenzor lenne? Kb. fél éve volt féktisztítóval kitakarítva.

Mivel levegőről van szó, a légszűrőm most cserés lesz az éves szerviznél, ami aktuális, ez is okozhatja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 10:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
Köszi, goes!
Ezt vettem észre, hogy gyanúsan gyorsan eléri a 90C-et, és aztán atom stabilan ott marad, bármi történjék is.
Először a használt Fabia keresés közben kezdtem gyanakodni ( akkor még az eladóra :) ), hogy miért üzemmeleg a próbaútra vinni kívánt autó? Esküdözött, hogy ő csak éppen kihozta, meg ideparkolt, alig ment vele... Áh, mondtam, hagyjuk a mesét, ez egy "előmelegített" Fabia :)...


Diag közben összehasonlíthatod a valósággal a műszer álltal mutatottat és akkor már tudni fogod..
Nekem még számozása sincs csak vonalkák a hőmérőben. Ha mérésre adod a fejed írd le kérlek az eredményt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 10:12 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
goes írta:
70-110 fokig oda van szögezve a 90-hez. Az egyszerű júzer megnyugtatása a cél. Ilyenkor már üzemmelegnek "tekinthető" motor, nagy kárt nem tud csinálni benne.

Köszi, goes!
Ezt vettem észre, hogy gyanúsan gyorsan eléri a 90C-et, és aztán atom stabilan ott marad, bármi történjék is.
Először a használt Fabia keresés közben kezdtem gyanakodni ( akkor még az eladóra :) ), hogy miért üzemmeleg a próbaútra vinni kívánt autó? Esküdözött, hogy ő csak éppen kihozta, meg ideparkolt, alig ment vele... Áh, mondtam, hagyjuk a mesét, ez egy "előmelegített" Fabia :)
Aztán kérdezősködtem, és hallottam, hogy a hűtővíz hőmérséklet kijelzés nem fedi a valóságot, hanem egy viszonylag tág tartományban 90C-ot mutat fixen.
A magam részéről jobban szeretem, ha az autó pontosan tájékoztat "hogyléte felől", mint amikor "eltitkolja" azt :)
De sokakat nem érdekel és ha van műszer, akkor sem figyeli a hűtővíz-hőmérsékletet.
Több autóba max. egy kontroll lámpa van csak, hogy "üzemmeleg"-e az autó. Vagy annyi se.
Sajnos a Fabia műszere valójában ehhez a visszajelző lámpás koncepcióhoz áll közelebb.
Ennél nagyobb baj sose legyen :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 10:01 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
leyo írta:
Van ott szó tuning gyertyáról is és ezzel kapcsolatban is kíváncsi vagyok hogy annak van-e értelme vagy csak mókus vakítás az egész.


Átlag, hétköznapi autózást alapul véve legfontosabb gyertya kérdésben, hogy ha lehet, a gyár által előírt típust használjuk.
Aztán lehetőleg eredeti, és ne hamisított legyen az a gyári gyertya.
Tuning gyertyára csere után az egyik indok a látszólagos javulásra, hogy _új_ gyertya került a _használt_ helyére.
A másik a "mentális lóerő" : ha egy csomó pénzt kiadott érte az ember, nagyobb eséllyel érzi jobbnak...
Harmadsorban a gyertyacsere folyamata viszonylag egyszerű, többnyire otthon sk. elvégezhető művelet, ezzel megadja az "autószerelés" élményét az átlagjúzernek is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 6:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 28, 2010 8:04 pm
Hozzászólások: 187
Tartózkodási hely: Crawley UK
köszönöm, erre voltam kíváncsi :lol:

Csabaa írta:
leyo írta:
Köszi, eddig én is eljutottam. Megvan hogy mi való bele és ezek között nem tudom hogy érdemben van e különbség vagy teljesen mindegy hogy a belevalóak közül melyiket választom.

Van ott szó tuning gyertyáról is és ezzel kapcsolatban is kíváncsi vagyok hogy annak van-e értelme vagy csak mókus vakítás az egész.


Szerintem vakul a mókus. :)
Elég korszerüek ezek a motorok, a maximumot sajtolták ki belőlük már a rajzasztalon. Csodát nem fog tenni de drágább játék a "tuning" gyertya. Én brisk dox15le vettem bele és jó, jobban lép mint a régi bosch-sal.(2003 AZQ).
:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Én is szivattyúra gondolok, pont 130-150 ezer környékén szoktak elhalni. Maga a szivattyú is el tud dugulni, ki lehet szedni és visszafelé megjáratni, hogy kiköpje az esetleges koszt. A szivattyú helyén be lehet nézni a tankba, hogy mennyire retkes.

Amúgy ez kell neked, ha AC hiba van: http://aruhaz.vtx.hu/?mod=reszlet&id=422&cikk= &n=JBV558S3


joededy írta:
Szia goes
Namost traktosságot nem tapasztaltam de a gázpedálra egyáltalán nem reagál olyankor,gyakorlatilag az alaptól a padló előtti állapotig csak a szivótorokhang változik,illetve a padlóig nyomott pedállal mutat némi életjelet.
Kinyomott kuplungnál sem pörög csak fuldokol,illetve immel ámmal
Egy skoda szakszervizest aki mér nem itt lakik kérdeztem és ő is csak találgatott és a benz sziv emlitette.Én itthon nem tudok mérni.
A benzinszürőn kivül nincs másik szűrö vagy dugulási hely az injektorig?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 4:34 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
leyo írta:
Köszi, eddig én is eljutottam. Megvan hogy mi való bele és ezek között nem tudom hogy érdemben van e különbség vagy teljesen mindegy hogy a belevalóak közül melyiket választom.

Van ott szó tuning gyertyáról is és ezzel kapcsolatban is kíváncsi vagyok hogy annak van-e értelme vagy csak mókus vakítás az egész.


Szerintem vakul a mókus. :)
Elég korszerüek ezek a motorok, a maximumot sajtolták ki belőlük már a rajzasztalon. Csodát nem fog tenni de drágább játék a "tuning" gyertya. Én brisk dox15le vettem bele és jó, jobban lép mint a régi bosch-sal.(2003 AZQ).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 4:34 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
Szia goes
Namost traktosságot nem tapasztaltam de a gázpedálra egyáltalán nem reagál olyankor,gyakorlatilag az alaptól a padló előtti állapotig csak a szivótorokhang változik,illetve a padlóig nyomott pedállal mutat némi életjelet.
Kinyomott kuplungnál sem pörög csak fuldokol,illetve immel ámmal
Egy skoda szakszervizest aki mér nem itt lakik kérdeztem és ő is csak találgatott és a benz sziv emlitette.Én itthon nem tudok mérni.
A benzinszürőn kivül nincs másik szűrö vagy dugulási hely az injektorig?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Benzinnyomást kéne mérni, valamint a szívórendszer összes tömítését ellenőrizni. Amikor hiba van minden henger jár és úgy gyengébb a kocsi, vagy egy-egy henger le is áll (azaz traktoros)?

joededy írta:
Üdv mindenkinek
Ha lenne valakinek tapasztalata a következőhibára és azt megosztaná netán ötletet adna lekötelezne.
Az alaphiba,hogy időnként elmegy az erő a motorból!!
A történet ugy kezdődött,hogy lámpától való indulásnál gázadásnál orra esett majd gázfröccs és indult.
Elektromos szakműhely ismerős szerint rosz helyen tankolok.
Következő fokozat amikor a Bükkből jöttünk haza egy 650kg lakókocsival, egy lámpátol alig tudtam elindulni és ettől kezdve hazáig2-3 seb fok 60-70km/h de mindez padlógáznál.
Újból elektromos szakműhely a hibatárolóban az üzi
"benzinszegény keverék az 1 hengersornál"
Különböző mérések és diagnosztikák után a válasz,
hogy ennek semmi baja rossz helyen tankolsz.
Az autó 1-2 napig ment ujból szaggat.
Autószerelő barát "bosch márkaszerviz",hiba elmond ő azonnal a benzinszűrőt cserélte (9éves volt).Próbaut és ugytünt ez volt a bűnös.
De nem mert a hétvégén a balaton felé féluton ujból menetközben orraesett és nem akart menni.Küszködtem vagy 20 percet és leálltam telefonálni
de péntek délután már mindenki szabad ki merre.A kocsit ujrainditottam és az onnan pár kilóméterre levő Agip kutnál rátankoltam 98-as benzint hátha.Kávézás után inditás és mintha mi sem történt volna az autó robogott.Különböző kutak agyonszidása és a sebesség élvezete után vagy50-60 km mulva a kocsi a lámpától alig akart elindulni.Megint szenvedés,gázpedál padlóig és max 60 km/h 3-4 seb fok.A visszauttól félve indulás után meglepi mert az autó megy kb 100km-t jöttünk emelkedőkön és erős széllel szemben de semmi gond.
Solton a körforgalomnál megállás és innentől a maradék km már megint szinte alapjáraton idegösszeomlás szélén.(mindenki tép haza vasárnap este 8-kor én meg döcögök-szerintetek szidtak?)
Most itt tartok a héten a két szerviz nyaral .Addig is érdeklődöm,hátha járt más is eképpen,illetve ha meglesz a baj okulásképp másoknak
A gép egy 2001-es 1.4 44KW fabia cca 120000 km-rel
Az elmondottak kb 3 hónap alatt zajlott le.
Az autószerelőnél a párnapja kitörölt hiba ujból olvasható volt.
joededy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 3:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 28, 2010 8:04 pm
Hozzászólások: 187
Tartózkodási hely: Crawley UK
Köszi, eddig én is eljutottam. Megvan hogy mi való bele és ezek között nem tudom hogy érdemben van e különbség vagy teljesen mindegy hogy a belevalóak közül melyiket választom.

Van ott szó tuning gyertyáról is és ezzel kapcsolatban is kíváncsi vagyok hogy annak van-e értelme vagy csak mókus vakítás az egész.

olle_gyuri írta:
leyo írta:
Talán akkor jobb ha úgy kérdem, 1,2HTP fabiaba ti milyen gyertyát ajánltok?


leyo,
az előbb poles linkelte a "www.brisk.cz" oldalt, azon van egy katalógus, autótípus-gyertya összeállítással...

Segítek :)

BME motorkódhoz az ajánlatok :
PLATIN DOX15LE-1
TUNING DOR14LGS
SILVER DOR15YS-1

AZQ motorkódhoz az ajánlatok :
PLATIN DOX15LE-1
TUNING DOR14LGS
SILVER DOR15YS-1

BMD motorkódhoz az ajánlatok :
PLATIN DOX15LE-1
TUNING DOR15LGS
SILVER DOR15YS-1

AWY motorkódhoz az ajánlatok :
PLATIN DOX15LE-1
TUNING DOR15LGS
SILVER DOR15YS-1


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
Üdv mindenkinek
Ha lenne valakinek tapasztalata a következőhibára és azt megosztaná netán ötletet adna lekötelezne.
Az alaphiba,hogy időnként elmegy az erő a motorból!!
A történet ugy kezdődött,hogy lámpától való indulásnál gázadásnál orra esett majd gázfröccs és indult.
Elektromos szakműhely ismerős szerint rosz helyen tankolok.
Következő fokozat amikor a Bükkből jöttünk haza egy 650kg lakókocsival, egy lámpátol alig tudtam elindulni és ettől kezdve hazáig2-3 seb fok 60-70km/h de mindez padlógáznál.
Újból elektromos szakműhely a hibatárolóban az üzi
"benzinszegény keverék az 1 hengersornál"
Különböző mérések és diagnosztikák után a válasz,
hogy ennek semmi baja rossz helyen tankolsz.
Az autó 1-2 napig ment ujból szaggat.
Autószerelő barát "bosch márkaszerviz",hiba elmond ő azonnal a benzinszűrőt cserélte (9éves volt).Próbaut és ugytünt ez volt a bűnös.
De nem mert a hétvégén a balaton felé féluton ujból menetközben orraesett és nem akart menni.Küszködtem vagy 20 percet és leálltam telefonálni
de péntek délután már mindenki szabad ki merre.A kocsit ujrainditottam és az onnan pár kilóméterre levő Agip kutnál rátankoltam 98-as benzint hátha.Kávézás után inditás és mintha mi sem történt volna az autó robogott.Különböző kutak agyonszidása és a sebesség élvezete után vagy50-60 km mulva a kocsi a lámpától alig akart elindulni.Megint szenvedés,gázpedál padlóig és max 60 km/h 3-4 seb fok.A visszauttól félve indulás után meglepi mert az autó megy kb 100km-t jöttünk emelkedőkön és erős széllel szemben de semmi gond.
Solton a körforgalomnál megállás és innentől a maradék km már megint szinte alapjáraton idegösszeomlás szélén.(mindenki tép haza vasárnap este 8-kor én meg döcögök-szerintetek szidtak?)
Most itt tartok a héten a két szerviz nyaral .Addig is érdeklődöm,hátha járt más is eképpen,illetve ha meglesz a baj okulásképp másoknak
A gép egy 2001-es 1.4 44KW fabia cca 120000 km-rel
Az elmondottak kb 3 hónap alatt zajlott le.
Az autószerelőnél a párnapja kitörölt hiba ujból olvasható volt.
joededy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 2:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
70-110 fokig oda van szögezve a 90-hez. Az egyszerű júzer megnyugtatása a cél. Ilyenkor már üzemmelegnek "tekinthető" motor, nagy kárt nem tud csinálni benne.

olle_gyuri írta:
Köszi Ted Mosby!
Épp erre gondoltam, hogy így működhet a vízhőfok mérő.
De vajon mi lehet az oka?
Más ötletem nincs rá, mint amit az előző hsz-ban írtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442 ... 1932  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség