Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. okt. 23, 2019 12:43 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442 ... 1912  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 7:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Oké, nyertetek! Akkor nem tudom mennyi van benne na! Jobb is így! Egyébként a szerelő szerint simán lehet valós! Én azért vagyok szkeptikus, mert itt a másik Fabia, amiben 60K van és látom. Pedig Anyum használja zömmel napi 2x5 km-t, irdatlan úton. Na meg tipikus női driver.. Vérzik is a szívem az autóért! Kapja az ívet rendesen, de abban nem lógank a szilentek, egyáltalán nem csere érett a fék tárcsa, a kuplung vaj puha...
Na mindegy, nem ragozom! Lehet, hogy az enyémnek sokkal rosszabb gazdája volt azért más egy kicsit. Azért vagyok kicsit szomorú mert én tipikusan az a szőrszálhasogató ember vagyok, aki, mint a hímestojásra, úgy vigyáz mindenére. Én napi 100 km-t megyek vele autópályán. Nem gyorsítok hirtelen nagyokat és fék iszonyom van :roll: Még arra is oda figyelek, hogy ha előttem fékez valaki, időben leszállok a gázról, így nem kell a fékhez nyúlnom. Sőt, az autópályáról is fék nélkül jövök le...
Ezt én tudtam előre és azt akartam, hogy más hülyesége miatt ne legyen futómű problémám, mert alattam biztos nem megy szét. Erre tessék, más hülyeségét javíttatom. Persze nem akarok full negatív lenni. Az az igazság, hogy iszonyúan megszerettem a jószágot. Amennyire fura volt először, hogy fehér, most annyival jobban tetszik. Na meg kombi és ez a lényeg! :D Most amég dokinál van, Apu 220K-t futott 1.3-as Swiftjével pótlom. Oké, szerencsétlen Swift eddigi össz költsége 1 első fék betét garnitúra, valahogy mégsem szeret bele az ember. Pedig hihetetlen egy strapabíró darab, sokszor vissza hozta az árát! Mégis hiányzik benne a Skoda :-)

Egyébként ha lenne bőven pénzem még kapna 4 lengécsillapítót és új gázszűrőket, hogy tényleg tiszta lap legyen.

Elnézést az elkalandozásért...:roll:

Ja, Csabaa! Én körbe mértem, mielőtt megvettem!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Persze, hogy meg tudta nézni. A műszeregység megmondja az aktuális állást, de ha állítanak, ott is állítódik. :) Csak EDC15-16 vezérlőknél van rejtett valós futás tárolás, az meg csak dízelben van.

-Maci- írta:
Noh!
Állítása szerint meg tudta nézni a futott km-t és annyi az annyi! (Mostmár 74)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 5:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7735
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia Maci

Nehéz megmondani ,hogy mennyit is futott egy kocsi.
Én 5 évesen vettem második tulajdonostól.
Az első Pécs melleti női tulaj 1 évig használta.
A második tulaj egy 50-es krapek aki Gödöllő Budapest viszonylatban használta 4 évig.
Szinte semmi kopás az autópályás használat miatt.
85.000km-nél járok most 7 éves és még most fogom a szilentet cserélni de nem azért mert szakadt csak kicsit megynyúlt és nem tartja középen a lengőkart..
Az akku még eredeti.. :) Az első tárcsa és pofa csere kb.68.000km-nél történt de csak azért mert zavart a kb 2mm vál a tárcsán..
Évente kevesett futott az átlag kb.15000 évente.
Egy dolgot kaptam be nem vittem rétegvizsgálatra éskésöbb jöttem rá ,hogy a bal hátsó ajtót újrafújták az ablaktól lefelé...
Télen derült ki amikor a hideg miatt kicsit kékesebb a színe..(alapból fehér kombi)
Semmi hibakódom nem volt még, soha és az éves cserélni és tisztitani valókon kivül semmi sem.
Meg kell nézni, látni a cserélt vagy kopott alkatrészeken a futott kilómétert.
Azóta megkap minden földi jót és 8-9 ezer kilóméternél nem fut többet évente..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 3:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Noh!
Az autó ugyan még nincs kész, de aggódtam, hogy nem hívott a szerelőm, így át ugrottam.
-Hát sajnos a kuplung nyikorgást nem tudta megjavítani. Azt mondja nagyon sokat dolgozott rajta, mert alig hozzáférhető a munkahenger és a nyomórúd, de megtett mindent, amit lehetett. Beférközött, befújt. Semmi, ugyan olyan. Így viszont akkor már a váltót kéne leszedni, hogy ennél jobban hozzá lehessen férni. Az meg most nem lesz, szóval sajnos marad így!
-Szilentek kicserélve. A régieknek mindkettőnek 1-1 szárnya le van szakadva és a másik fele is kezdett szakadozni. Egyébként gyáriak.
-Nem tudom írtam-e nektek, de olyat csinált az autó, hogy hosszú fékezésnél enyhén. pulzált előre-hátra. Mondta a fickó, hogy fék csere lesz, hiába vatta új, de anyagi okokból húztam a számat. Most viszont rá nézett és mondta, hogy no name tárcsák vannak rajta és nem futnak egyenesen. Na jó, cseréljük. nézett 11/db áron tárcsát. A betét jó fajta, az maradhat.
- A computer nem írt kis semmi hibakódot, minden ok! Állítása szerint meg tudta nézni a futott km-t és annyi az annyi! (Mostmár 74)

A hátsó fékre (fent fog a kar, nyikorog) már nem tudott rá lesni, de holnap az is meglesz. Cseszte a csőrömet, hogy ha már lent volt, miért nem pucoltam ki a folytót, úgyhogy még kértem azt is.
Egyébként azt mondta, hogy teljesen renben van az autó, nincs ezzel semmi gond. Más nem lóg/nincs kikopva rajta, úgyhogy valószínűleg nem lesz több meglepi. Ezzel a kis felújítással pöpec lesz.
Ez meg így összesen (a holnapivan együtt) ~45 pénzembe fog fájni (szilentek, 2 tárcsa, 2 nap munka).
Szerintem ez így nem vészes, hiszen tudom, hogy 8 volt a két szilent és 11/db lesz a tárcsa. Kapásból 30 az anyag. Ráadásul ha le akar húzni, akkor Ő az áron húz le, nem azon, hogy szarul csinálja meg.



Zséééé:
Összes olajat, szűrőt cseréltünk rögtön aznap mikor haza hoztam. Gyertyát nem, azt én elfelejtettem...:S (Bár ettől még lehet, hogy Ő cserélt?! ) :o


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Vezérlés
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 3:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 860
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Érdekes, hogy pár Skoda szalonban megkérdezett szerelő azt mondja 120 körül érdemes komplett vezérlés szettet cserélni. Az alkatrészem mondjuk már megvan most is! Nos akkor? :?: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 3:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. feb. 04, 2009 1:58 pm
Hozzászólások: 146
-Maci- írta:
-Mostanába, mintha többet tekerne az indító hidegen. Lehet, hogy akksi, vagy a gyertyák... Bár a szerelő szerint nem teker sokat,


Mindentől függetlenül, én mikor az autót vettem, alap volt az olaj + minden szűrő + gyertyák cseréje.

Innentől biztos vagyok benne mikor aktuális a csere, és hogy mi van benne pontosan.
Mondjuk én az aksit is cseréltem, mondjuk kb aktuális volt, de 1* nem indult, és az nagyobb újra lett cserélve, így nyugodtabb vagyok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: váltótartó bak
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 11:48 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 08, 2010 1:41 pm
Hozzászólások: 8
http://bolt.skodaradius.hu/

Skoda Radius
Budapest, XV. kerület, Szentmihályi út 112.

Telefonszámaink:
06-1-306-2022



vikk8606 írta:
Sziaszok
Olyan kóerdóesem lenne, hogy van egy fabia 1,2 6v 2003 as tipusóu autóom és elszakadt a váltótartó bak azt szeretném kérdezni, hogy honnan lehetne beszerezni vagy milyen más neve lehet mert egy autósbolt sem talál ilyet a rendszerében, hogy váltótartó bak

Készi a segítséget
[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: váltótartó bak
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Itt kérdezd meg:

Skoda Radius
Budapest, XV. kerület, Szentmihályi út 112.

Telefonszámaink:
06-1-306-2022



vikk8606 írta:
Sziaszok
Olyan kóerdóesem lenne, hogy van egy fabia 1,2 6v 2003 as tipusóu autóom és elszakadt a váltótartó bak azt szeretném kérdezni, hogy honnan lehetne beszerezni vagy milyen más neve lehet mert egy autósbolt sem talál ilyet a rendszerében, hogy váltótartó bak

Készi a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 9:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Köszi -Maci-, megint tanultam valamit! :)
Eddig nem tudtam, hogy Fabia I-ben is van BUD kódú motor...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 8:34 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
olle_gyuri írta:
-Maci- írta:
Egyébként 1.4 16V BUD-os.

Fabia I-ben? Az milyen?
Én 1.4 16V-ben ezekről tudtam eddig : AUA, AUB, BBY, BBZ, BKY.
A BUD pl. Octavia-ban van szerintem, az 59kW-os ( 80LE-s ) 1.4 16V változat.


Pont ilyen, mint írtad! :-)
Fabia I. 2006. Nov. A másik autónik is BUD-os, az 2007 áprilisi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 8:16 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci- írta:
Egyébként 1.4 16V BUD-os.

Fabia I-ben? Az milyen?
Én 1.4 16V-ben ezekről tudtam eddig : AUA, AUB, BBY, BBZ, BKY.
A BUD pl. Octavia-ban van szerintem, az 59kW-os ( 80LE-s ) 1.4 16V változat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: váltótartó bak
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 8:03 am 
Offline

Csatlakozott: kedd júl. 07, 2009 10:07 pm
Hozzászólások: 5
Sziaszok
Olyan kóerdóesem lenne, hogy van egy fabia 1,2 6v 2003 as tipusóu autóom és elszakadt a váltótartó bak azt szeretném kérdezni, hogy honnan lehetne beszerezni vagy milyen más neve lehet mert egy autósbolt sem talál ilyet a rendszerében, hogy váltótartó bak

Készi a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 7:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Szerintem Ő feltételezte, hogy ki lehet olvasni! Viszont nyugodtabb lennék, ha nem lehetne! :-) Nektek legyen igazatok! :-)
Egyébként 1.4 16V BUD-os.

A kuplung nyikorgásról természetesen beszámolok, remélem megoldódik, már baromira zavar! A másik Fabiankon szó szerint ellenállás nélkül lehet benyomni a kuplungot. Nem túlzok, de szerintem 1 ujjal is be lehetne! Ezzel szemben az enyémet kicsit nyomni kell (mint egy bowdenest) és közben nyekereg, mint egy rossz szekrényajtó. --> Szorul ott valami...
Két aggályt viszont kifelejtettem:
-Az utóbbi 2 napban hideg indítás után csúnyán, darabosan járta a motor. Ez egyetlen pci gáz fröccsre rögtön eltünt... Lehet, hogy mégis csak ki kellett volna pucolnom azt a folytót...
-Mostanába, mintha többet tekerne az indító hidegen. Lehet, hogy akksi, vagy a gyertyák... Bár a szerelő szerint nem teker sokat, én aggódom túl :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 7:04 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
-Maci- írta:
-Rádugja a computert, kiderül hány km van a gépben.
-Én nem tudtam mit kezdeni a hidraulikus kuplung nyikorgással, ő megnézi azt is! Meg látjuk mik derülnek ki...
-Hátul sem gömbölyű valami, ott is nyikorog....


Dízel motorod van? Mert csak abból olvasható ki a valós futásteljesítmény... De abból sem mindegyikből.

Nekem is nyikorog a kuplung, kíváncsi vagyok van-e rá megoldás. Megírod majd?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 6:55 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci- írta:
-Rádugja a computert, kiderül hány km van a gépben.

A szerelőd szerint van olyan km számláló a benzines Fabia I-ben, amit nem lehet nullázni?
Azért kérdezem, mert eddig ennek az ellenkezőjét hallottam mindenkitől... de jó lenne, ha mégis akadna egy törölhetetlen "apeh-memória", mint a pénztárgépeknél :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442 ... 1912  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség