Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 5:43 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 1868  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 8:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
geri900 írta:
Sziasztok!!

Vezérműlánc át ugrás miatt ismét vezérlés kell cserélni:( Milyen márkát ajánlotok? Tavaly előtt dayco volt de ennyit bírt.

Gergő

meni nalad a eňi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 7:44 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 01, 2013 3:57 pm
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Hajdú Bihar
Autó: Skoda fabia
Sziasztok!!

Vezérműlánc át ugrás miatt ismét vezérlés kell cserélni:( Milyen márkát ajánlotok? Tavaly előtt dayco volt de ennyit bírt.

Gergő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 5:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Sziasztok!
Mpi motorba milyen olajat ajánlotok, kicsit csörömpölnek a szelepek néha (majd abbamarad), eddig 10w40 volt benne most váltani akarok valami hígabb olajra......esetleg 5w30? 141E km van benne.
köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 12:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2012 8:12 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
Csabaa írta:
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..

Találtam egy képet az AUB motorról:
Kép
A műanyag borítást ami ezen a képen már nem látszik, felfelé szerszám nélkül is le tudod venni.



Köszönöm így már menni fog :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Csabaa írta:
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..

Találtam egy képet az AUB motorról:
Kép
A műanyag borítást ami ezen a képen már nem látszik, felfelé szerszám nélkül is le tudod venni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:27 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István

Szia
Vacak az üzemanyag amit tankolsz..
Cserélj kutat illetve használj benzinadalékot.
A kopogásos égésre tárolt hibakód is szokott lenni, és azonnal elkezdi csökkenteni az előgyújtást és erőtlen lesz a motor.
Néhány ciklus után, ha nem áll fent a hiba, újra növeli az előgyújtást.
Sajnos túl jó a motor az autódban :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 11:12 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

Másfél éve van egy skoda fábiám 1.4 16V BBZ motorral. Észre vettem, hogy melegen nagyobb terhelésnél (pl. ha 3-asban kisebb sebességnél nyomok egy kövéret) csörgő, horkanó hangot ad a motor. Nekem ez kopogásos égésnek tűnik. Nagyobb tempónál leejtőn felfele is csinálja, ilyenkor visszakapcsolok.

Gyertyákat cseréltem a gyári típusra (NGK BKUR6-ET) ami nem segített.

Hibakódot csak ELM327-el tudok olvasni, mert nincs más (eddig nem sikerült kiderítenem, hogy a magnett marelli-hez milyen kéne). Ritkán, télen dob egy P0106-ot (Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem), amit törlök, nem tudom, hogy van -e ehhez köze.

Az alapjáratom jó, (néha rúg egy-egy kisebbet), de egyenletes. Trafók gyáriak benne, illetve a benzinszűrő is (2005, 130e km)! Most tervezem a benzinszűrő cserét. Trafókat vaktába nem kezdeném el lecserélni, bár lehet hogy egyet veszek, nem árt ha van.

Szerintetek mi lehet ennek a kopogásos égésnek az oka? Keverékképzési, vagy gyújtási gond lehet inkább? Kopogás-szenzor mennyire szokott meghalni a fábiákban?

Ötleteiteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv:
István


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 10:15 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Anngie írta:
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?

Persze meg lehet nézni, ha leszeded a levegőszűrő házát, a fojtó szelep lapátját el tudod kézzel
forgatni, és meg tudod nézni a másik oldalát, hogy mennyire koszos..
Ez a leírásban az 1,2-es motor ,de a fojtó nálad is ilyen mint az utolsó képeken:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... szelep.php
A lapátot egy erős rugó feszíti állandó zárt állapotban, be ne csípje az ujjad amikor elengeded..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2012 8:12 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Csaba! Szerintem volt tisztítva, de én meg tudom ezt nézni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 9:36 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Anngie írta:
Sziasztok!
Van egy 2000-es, 1.4-es 16 V Skoda Fabia Elegancem , ami 6 éve van a karjaimban. Amióta megvettem a motordiagnosztika lámpa folyamatosan világít. Egr szelep felújítás majd csere is volt (állítólag), majd megszoktam. Egy hónapja kb. elkedzett rángatni az autó majd a diagnosztika lámpa nem folyamatosan világított hanem villogott és leállt az autó. Azóta kapott új szerelőt, aki kiolvasta a hibát, kicserélte a gyújtótrafót, a kábeleket és a gyertyákat. A motordiagnosztika lámpa ezután már nem világított és nem is villogott. Aminek nagyon örülök, viszont az autó megint rángat, illetve a fordulatszám egy pillanatra leesik, majd visszaáll. Menet közben meg olyan, mintha tiltana az autó :( Hibakód nincs. Van valakinek valami ötlete mi lehet ez?
Előre is köszönöm :)

Szia
A fojtószelepet időnként ki szokták tisztítani a mesterek !? Ez okozhat alapjárati fordulatszám hullámzást..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 22, 2018 9:15 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2012 8:12 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Van egy 2000-es, 1.4-es 16 V Skoda Fabia Elegancem , ami 6 éve van a karjaimban. Amióta megvettem a motordiagnosztika lámpa folyamatosan világít. Egr szelep felújítás majd csere is volt (állítólag), majd megszoktam. Egy hónapja kb. elkedzett rángatni az autó majd a diagnosztika lámpa nem folyamatosan világított hanem villogott és leállt az autó. Azóta kapott új szerelőt, aki kiolvasta a hibát, kicserélte a gyújtótrafót, a kábeleket és a gyertyákat. A motordiagnosztika lámpa ezután már nem világított és nem is villogott. Aminek nagyon örülök, viszont az autó megint rángat, illetve a fordulatszám egy pillanatra leesik, majd visszaáll. Menet közben meg olyan, mintha tiltana az autó :( Hibakód nincs. Van valakinek valami ötlete mi lehet ez?
Előre is köszönöm :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 6:30 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2010 4:37 pm
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda Fabia szedán 2001 AME
hubo44 írta:
tamaszsolti írta:
Sziasztok

Már egy ideje fogyott a hűtővíz. Szerelő szerint a hengerfejtömítést kell cserélni.
Ma szétszedtem a motort. A képek alapján mi a véleményetek? Szakértsétek meg ti is.

https://pasteboard.co/Hm5cGqq.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dwLk.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dYNQ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eleD.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eJHJ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5fjkt.jpg

Ki van kezdve ez a pakolaš. (jo kép a ôtôš mien gepel čitaltad)


Egy alkatel onetouch telefonnal fényképezek. Szerinted a tömítés melyik részén folyhatott a vízbe az olaj?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 7:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
tamaszsolti írta:
Sziasztok

Már egy ideje fogyott a hűtővíz. Szerelő szerint a hengerfejtömítést kell cserélni.
Ma szétszedtem a motort. A képek alapján mi a véleményetek? Szakértsétek meg ti is.

https://pasteboard.co/Hm5cGqq.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dwLk.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dYNQ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eleD.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eJHJ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5fjkt.jpg

Ki van kezdve ez a pakolaš. (jo kép a ôtôš mien gepel čitaltad)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 6:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2010 4:37 pm
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Autó: Skoda Fabia szedán 2001 AME
Sziasztok

Már egy ideje fogyott a hűtővíz. Szerelő szerint a hengerfejtömítést kell cserélni.
Ma szétszedtem a motort. A képek alapján mi a véleményetek? Szakértsétek meg ti is.

https://pasteboard.co/Hm5cGqq.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dwLk.jpg
https://pasteboard.co/Hm5dYNQ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eleD.jpg
https://pasteboard.co/Hm5eJHJ.jpg
https://pasteboard.co/Hm5fjkt.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2018 3:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
skdfb2008 írta:
Sziasztok, a kepen jelolt gumicso repedt, hol tudok venni helyette masikat es kb mennyibe kerul? Koszi

https://pasteboard.co/HlVWkW7.png

Szia
Cikkszám alapján szinte bármelyik boltban (11-es alkatrész):
http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2008/ ... /133020#11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28006 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 1868  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség