Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 21, 2018 8:57 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852 ... 1862  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2007 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 23, 2006 1:51 pm
Hozzászólások: 10
Tartózkodási hely: Budapest
Pittbull!
A te módszereddel nem lehet megállapítani,hogy a lengőkar szilentek mennyire mentek tönkre.Csak úgy,hogy ha alulról meg van nézve a futómű.A lengőkarnak két szilentje van.Az első csak a lengőkarral együtt cserélhető.A hátsot külön is lehet cserélni.Ezt normál körülmények között kb.40-60000km -nél cserélni kell.Az elsőket szinte soha,kivétel akkor ha a hátsók nem voltak időben kicserélve.Ezen kivül kopoghat még a kormányösszekötő,a stabilizátor és a stabilizátor pálca,illetve a féltengelycsukló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2007 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 16, 2007 7:51 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Üdv! Új tag vagyok és beleolvastam a topikba, az enyémen is jelzett a motor elektronika, autóvillamossági szerelő hibakód kiolvasás, első lambda szonda és motorhőmérséklet kapcsoló.Mivel a kettő hiba együtt nem túl valószínű arra jutottunk, hogy lambdaszondát cserélünk, szerencsére nem volt és így közben észrevettem ,hogy a hőmérséklet jelző mutatója nem tér ki csak ha leveszem a gyújtást és újraindítok. A megoldás kapcsoló csere 4800 ft a szerelő által megrendelve Bárdi -tól ha én veszem meg kisker akkor is "csak" 6100 ft. Remélem egy tapasztalatnak jó lesz a bejegyzés. Apropó tapasztalat most kell cserélnem szelepfedél tömítést. A tömítés ára 468 ft a munkát az autóklubnál megcsinálja az egyik szerelő haver.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2007 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
ezt a hangot hátulról hallom, de az nem is biztos,hogy onnan jön. igazából ez egy kattanás szerű hang, olyan mintha egy erős rugó beakad és kiugrig, vagy valami hasonló. De csak akkor van, ha belemegyek lassú sebességgel egy útsüllyedésbe pl, és akkor se mindig. Érdekes, na majd nagyszervízen felhívom külön a figyelmet a lengéscsillapító/felfüggesztés alapos ellenőrzésére. Még úgyis van egy utolsó garis...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 15, 2007 2:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 13, 2006 8:57 am
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Békésmegye
Sifre írta:
Helló! 4300Ft a tartály szerintem bármelyik márkakereskedésben.

megoldottam a problémát levettem a tartályt és kimostam rendesen azota nem jelez feleslegesen de azért köszi a segitséget:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2007 9:21 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Márk! Üdv. a Csapatban! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2007 1:48 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Köszi Pittbull!
Megnézem, nem tudom reméljem-e hogy ez lesz, mert állítólag csak lengőkarral együtt lehet cserélni a szilentet, akkor viszont ez sem olcsó. Én azért gyanakodtam a motortartó bakra, mert ha azt megrángatom, az hasonló hangot ad mint amit menetközben hallok. Majd kiderül...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2007 3:35 am 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 09, 2006 7:09 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: szfvár
Üdv Antoni és Johnny!
A kopogás valószínüleg futómü probléma. Antoni szerintem a tied hátsó lengéscsillapító lessz. Az szokott ilyen hangokat okozni ha már el van fáradva. Johnny a tied az meg lehet elsö lengőkar szilent. Az enym is ezt csinálta. Ezeken a Magyar utakon hamar tönkremegy. Ezt úgy tudod ellenörizni hogy egyhén elfordítod a kormányt, annyira hogy elöről hozzáférj a fotófelület feléhez. Neki kell támasztani a talpad és teljes eröből hirtelen meg kell lökni hátrafelé a kereket. Ha egy centinél nagyobbat mozdul hátrafelé akkor valoszínüleg a lengőkar hásó szilent van elöregedve.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 13, 2007 9:04 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 09, 2007 7:51 pm
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Győr
Sziasztok!
Általam ezúton új taggal bővült a Club... :o Bár csak 17 éves vagyok, és most lesz meg a jogsim 2 héten belül, ennek ellenére nagy rajongója vagyok a Fabiáknak és nekünk is az van, egy helyes, 2002-es, 1.2 MPI Fashion (hatchback) személyében! Imádom a kocsit, szépítgetem is, talán kicsit már mániákusan is... A jó idő közeledtével arra gondoltam, beszerelnék egy direkt szűrőt, ehhez szeretnék segítséget kérni vagy esetleg tapasztalatot, képeket akinek már bent van.
Sajnos nem tudtam elmenni a komáromi talira, de a következőt (immár saját jogsival) nem hagyom ki!

További kellemes gurulást mindenkinek!
Üdv: Márk


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 13, 2007 2:07 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Antoni!
Szavazat rendezve :D
A koppanáshoz csak annyit tudok hozzáfűzni hogy nekem valami hasonlót csinál de a jobb eleje felől jön. Nem tudom mi lehet az, én motortartó bakra gondolok, de annyira nem zavar hogy vegyek egy újat. Hátul viszont nem tudom mi adhatja a hangot, mivel hátul igazából nincs semmi komoly, nincs ötletem.

Az ablakmosó infót köszi, jómagam Prevent-et szoktam venni, az nem is túl büdös és még fagyálló is :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 12, 2007 12:53 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Két dolog lenne.

1. Belemegyek a kocsival egy bukkanóba, vagy lukba az úton, akkor a hátsó felfüggesztés felől időnként egy erősebb ütő,kattanó hangot hallok. Ez azért lehet, mert ott könnyű az autó és érzékenyebben érinti? Ez normális? Nálatok is van? Lehet,hogy csak engem zavar.

2. Tesco gazdaságos és társai ablakmosót soha ne vegyetek. Marha büdös szag marad bent a kocsiban és a pollenszűrő is beveszi. Azt hittem a klíma büdös, kitisztították, továbbra is éreztem a szagot. Majd kérdezte a szervízes milyen ablakmosó van benne,mert az is okozhatja. Aztán kinyomtam belőle az összes jó kis szagos nedűt, kicsit át is mosattam, majd ioncserélt vizet öntöttem. Úgy néz ki ez volt a baj. Még lecserélem a pollenszűrőt és ismét minden az igazi lesz. Szóval figyeljetek az ablakmosó összetételére, minőségére is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 10, 2007 1:15 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Hello ZZ!

Érdekes volt amit írtál, nekem is 2001-es 1,4-es MPI motoros a járgány. Nekem csak akkor rángat ha indulás után rögtön indulok, ha várok pár percet és jár a motor, akkor sohasem. Én lamba szondát, vízpumpát, és hűtőt cseréltem már, ami lehet hogy a kora, de lehet hogy ettől függetlenül ment tönkre. Most per pillanat az EPC lámpám gyulladt ki menet közben. De ettől függetlenül megvagyok elégedve vele és nagyon szeretem! :lol: :lol: Üdv. Szilvi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2007 7:11 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Üdv ZZ!
Szomorú ennyi hibáról hallani egyszerre,de talán egy mentsége lehet az autódnak mégpedig hogy amit használnak az kopik, és ez sajnos így van. 1.4 Mpi-nél előfordulnak bizonyos hibák a motor körül, sajnos pontosan nem tudom megmondani miért, statisztikailag így van. Még annyit tudok mondani hogy az ablakemelő bármelyiknél előfordulhatott volna ez nem évjárat függő. A kormányszög jeladó is tipikus hiba, még a késöbbi modelleknék is. A rángatás hidegen és a termosztát probléma viszont jellemző az Mpi-re. Ez motorból illetve az ehhez a motorhoz használt termosztátokból adódik.Mivel a motor konstrukciója legalább harminc éves múltra tekint vissza, nincs kizárva hogy egy az egyben ugyanaz a termosztát került bele mint anno a 120-as skodákba, és mint tudjuk ezzel azoknak is akadt problémája. Azért köszönjük hogy megosztottad velünk az infót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2007 3:16 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 09, 2007 2:49 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!


Néhány érdekesség egy 2001-es 1.4MPI-s Fabiáról, 2007-ig (sajátom, persze):

1. Autópályán (főleg télen) leesik a hőfok-kijelző mutatója. Ugyanakkor városban tökéletes. (tönkrement a termosztát).

2. Reggel indítás, rángat erősen, mint egy diesel, két - három gázadás, és újra normális az alapjárat. (Ennél az évjáratnál problémák adódtak a hengerfejtömítéssel, csere. A hűtőfolyadék beszivárgott az egyik hengerbe).

3. Kormány iránszögjeladó csere.

4. Elektromos ablakemelő csere mindkét oldalon.

5. Vezérműlánc csere 125.000 km-nél (kicsit már "csörgős" volt a hangja).

6. Olajbeöntő-sapka csere. (Nem tudom mitől, talán a rezgéstől, elkopott, és nem zárta rendesen a fedelet és a takaró-műanyag fedelet).

Jelenleg ég az ABS és az ASR visszajelző, szervíz szerint tönkement az ABS - vezérlő elektronika. A fura, hogy jobb első kerékagyat cseréltek egy héttel előtte (csapágyat kellett volna, de a szenzorok miatt kompletten kellett cserélni). Szóval nekem gyanús, hogy összefüggés van, de úgy vettem észre, senki sem tudja behatárolni, igazán mi okozza a hibát. Nyilván most nincs se ABS, se ASR. Állítólag nagyon drága a gyári vezérlő, bontóban meg vajmi kevés esély van rá, mivel csak a saját típusú ABS - vezérlő egységet lehet belerakni .


Ettől függetlenül sokat bír, voltam vele a Tátrában, Németországban stb. Sok függ attól, hogyan van hajtva. Én egyszer megnéztem, hol a végsebessége, na vihettem is megint termosztát cserére! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2007 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 8:53 am
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Az a baj, hogy az nagyon messze van! De azért köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 08, 2007 6:22 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Juca!
Én tudok ajánlani egy szervízt ami megbízható, nem vágnak át és rendesen elvégzik a munkát. Igaz ez nem az általad említett környéken van, de ha szereted az autódat ez nem lehet gond :D
Tétény Autóház
XXII.ker. Nagytétényi út
Én őket ajánlom :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852 ... 1862  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség