Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd okt. 16, 2018 6:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28005 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853 ... 1867  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 11:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Sziasztok!

Sziasztok!

Nagy örömömre szolgál, hogy kezdő Fabia-tulajként rátok találtam. Természetesen vagyok olyan pofátlan, hogy beköszönés után egyből segítségért kuncsorogjak :wink:

A tényállás: vettünk az asszonynak egy csodás példányt: éjfekete 5-ajtós 2001-es Elegance, bézs kárpittal, alacsony (és hihető) futásteljesítménnyel, 16-os alukerekekkel, törésmentesen, szépen felextrázva.

Bár a források nem voltak nagy véleménnyel róla, mégis a 100 lőerős 1.4 16V mellett döntöttünk (tudtam, hogy komálja a 98-ast, úh. kitörő örömmel fogadtam a hírt, hogy megszűnése miatt tankolhatok V-Powert 330-ért :shock:

Nem is volt semmi gond, a Skoda Téténynél megnézettük, voltunk vele hosszabb úton is: jól megy, autópályán 6,9-et eszik (a tempomat frankón tartja a 140-et). Szóval eddig minden örö’ és bódottá.

De: egy fekete fellegecske a megvétel óta rondítja felhőtlen autózásunkat :D , mégpedig a csörgés. A motor ugyanis aláváltáskor, húzatáskor, emelkedőn fülsértően és nyilvánvalóan csörög (avagy kopog).

Mondtak már rá mindent: kilazult csőbilincs, tűzkarika, a kipufogó hővédő pajzsa, futómű stb. Nem hittem senkinek és igazam lett: miután a Tétény természetesen semmit nem talált, elvittem egy pasaréti szervízbe, ahol rákötötték a mobil OBD-eszközt, ezt a jobb 1-ben az ölembe vettem és miközben a szerelő vadul hajkurászta a kocsit a domboldalban, a gép szépen írta a félreköhintéseket, azaz gyújtáshibákat.

Tehát igazam lett, a motor kopog, mégpedig az aranyárban mért Shell 100-assal is. Két gyanúsítottunk volt: a kopogásérzékelő (ez valami piezoelektromos fejhallgatószerű izé), de az annyira primitív, hogy nem tud tönkremenni (kipróbálták), a másik (persze a drágább) valami szögjeladó izé, ami szintén az előgyújtást bűvöli.

Na, ez utóbbi adott hibás jelet 30 fokos előgyújtásra, valszeg attól csörög (gyanúba keveredett még a felcsapott olaj is, de azt a hibátlan kompressziós görbe, meg a csekély olajfogyasztás cáfolta). Ha ezt az előgyújtásos vackot leköti az ember, a motor egy darabig még csörgedez, majd valamiféle vészprogrammal megtalálja a helyes megfejtést, a kb. 15 fokos előgyújtást, és csend lesz. Ezt tapasztalta legalábbis a szerelő, én még csak tesztelem.

Szóval most le van kötve ez a kütyü, de valszeg nem is ő maga a bűnös, hanem az a fémszínű kis dobozka, ahová csatlakozik és amiben az elektronika van. Azt kéne megnézetnem – elvileg – mert ott lehet vmi elcseszve (amire van is esély, ha pl. az utólag beszerelt tempomat miatt valaki belebarmolt).

Itt tartok most, tiszteletteljes kérdésem, van-e bárkinek tippje, mi lehet ez, mitől lehet, ki érthet hozzá, hol és mennyiért?

Nagyon köszönöm előre is!

Gábojka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 9:51 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Szia Copek!

És hol van a kompás a gumin? Mindkettő kopás egyforma?
Milyen márkájú a gumi? Gumi hiba kizárható?
Hátsók jók?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 8:45 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 7:08 pm
Hozzászólások: 19
A fényszoró 0 állásban nem kéne,hogy világítson...

Az órát pedig a km óra nullázójávak kell beállítani...ha balra fordítod akkor az órát, ha jobbra akkor a percet állítod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 6:36 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
MS-202 autórádióhoz kiszedő szerszámról egy méretezet leírást keresek.

HELP ME!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 17, 2007 9:43 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:12 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Váraszó
Sziasztok!

Nekem 5000km után rendelenes kopás volt az első gumikon, amit a téli/nyári cseréjekor észlelt a szerelő.
Pedig a futómű gyári értéken volt. Ezt két szervíz is bebizonyította. Hosszabb huza-vona után garanciálisan sikerült rá állítatnom. Így megállt a gumi rendelenes kopása, viszont télen alul kormányzottá vált az autó.
Valamit valamiért, így óvatosabban közlekedem.
Tudtok valami típus hibáról, vagy csak egyedi eset? (a gumis szerint több fábiánál is ez tapasztalható, természetesen a márkaszervíz mindent tagad)
Esetleg valami javaslat?

Előre is köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 17, 2007 8:50 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:46 pm
Hozzászólások: 6
Sziasztok

Egy Fabia tulajdonosa lettem és azt tapasztalom,hogy
a fényszoro o állásba kapcsolva is ugy világit mintha tompitott állásba lenne.Ez igy normális?

Illetve ha valaki tudna rovid quidet irni a tempomatrol megköszönném.

Stopo

És az orát se tudtam még beállitani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 17, 2007 5:22 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 5:06 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!
Vettem egy használt 2002-es Fábiát 3hónapja.Két napja a motorhiba jelző jelzett. Elvittem a szervizbe azt mondták ,hogy a lambda szonda cserére szorul,50-60 ezer Ft-ot mondtak rá.Szerintetek nem sok egy kicsit érte?A hibaüzenetet kiütötték.de ha megint jelez cserélni kell.Tud valaki olcsóbban? Köszi a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 16, 2007 6:50 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Mukus!
Ez valóban nem rossz ötlet, ha esetleg van aki szokott saját magának szerelgetni, és meg tudja oldani a fényképezgetést, örömmel várjuk az info-s emil címen. Leírást azért legyenszives mindenki mellékeljen, a képekhez, mert nem biztos hogy rögtön érteni fogja pédául egy olyan ember aki még életében nem próbált ilyesmit.
Köszi szépen mindenkinek előre is :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 16, 2007 5:33 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 10:07 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Sziasztok!

Volna egy javaslatom a szerelésekkel kapcsolatban.
Vannak néhányan akik csináld magad módszerrel javítják, szerelik az autójukat ( lásd zozit, aki autórádiót akar cserélni ).
Szóval a javslatoom az lenne, ha vki szerel vmit az autóján akkor a szerelés menetét próbálja meg fényképezni és az oldalon elhelyezni ezeket a képeket, természetesen, ha mód és lehetőség van rá ezekre.
Ezáltal szerintem sok ember dolgát meglehet könnyíteni.
Ez csak egy javaslat volt, remélem nem lincsel :) meg senki emiatt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 15, 2007 6:00 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Csillag!

Nagy valószínűséggel ez pont veled történt meg. Fabiákra nem jellemző hogy forralja a vizet. Elképzelhető hogy termosztát hiba,bár akkor menetközben is melegedne nem csak dugóban, de mint irtad nem indul el a ventillátor, az lehet hogy hőgomba vagy maga a venti. Érdemes lenne megnézetni és ha kell cserélni, mert nem túl jó a többi alkatrésznek sem ha ez előfordul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 15, 2007 7:22 am 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 15, 2007 7:19 am
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Jászberény
Sziasztok,

Én a Fabiámmal úgy jártam, hogy felforrt a hűtővíz Budapesten a dugóban. Nem kapcsol be a ventillátor.
Veletek már történt hasonló? Termosztát gondja lehet?
Ez tipikus, vagy éppen csak velem történt meg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 13, 2007 11:10 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 10:07 am
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Szia moszat.

Valószínűleg a te motorod is 8 szelepes, ezért a 100-as tempónál a 3000-es fordulat normális, a tempósabb haladás pedig a fogyasztásban mutatkozik meg :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 13, 2007 9:48 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 10, 2007 4:42 pm
Hozzászólások: 31
mukus írta:
Üdv.

Milyen motorral szerelt a Fábia?
Csak azért,mert nekem 1.4-es MPI motoros szimpla 8 szeleppel és 110-nél pörög 3000-et , de a fogyasztás csak akkor ugrik lyen magasra, ha sportosan vezetek :) egyébként átlag 8 l-rel kijövök


Szia!
Nem tudom, hogy hány szelep van benne, de a többi ua. mint a Tiéd! Nem tudom, hogy Te mit értesz sportos vezetés alatt, én nem szeretk tötyörögni, csak az Uram meg ne tudja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 12, 2007 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 08, 2007 7:14 pm
Hozzászólások: 132
Itt valószínüleg a szervizzel van a probléma, pontosabban az ott dolgozó emberekkel! Ilyeneken nem szoktak kicsinyeskedni! Nekem gari után 2-3 hónappal kicseréltek 2 szelepet, vezérműláncot és csak a munkadíjat kellett kifizetni! Teljesen korrektek voltak!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 12, 2007 10:30 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2007 7:05 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
sziasztok!

van egy kis problémám amit megosztanék a többiekkel is ha lehet: 3 hónapja vásároltam a Fábiámat 3 év teljes körű garanciával, a napokban ( 2000 km után adódott némi kis probléma vele)be kellett vinnem a szervízbe ahol azt mondták hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia ( pl ékszíj, fékbetét, izzó, biztosíték stb) akkor kérdem én Mire van hát a 3 év teljes körű garancia? Meg tudnátok ezt nekem mondani, hogy hol lehet ennek pontosan utána nézni?

homesz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28005 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853 ... 1867  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség