Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. márc. 20, 2019 12:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28321 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857 ... 1889  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 28, 2007 12:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Nekem már 80ezer van bent, mondjuk én is viszonylag sokat járok vele városba, ha nagyobb távra megyek akkor mindig 4-5 km-en keresztül jól meghajtom, hogy a kipufogó tisztuljon ki. Ja, amit elfelejtettem említeni, hogy még a km-óra is felmegy kb. 20km/h -ra, pedig az autó egyhelyben áll, de csak addig csinálja amíg tart ez a hirtelen alapjárat növekedést, aztán utána visszaáll.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 28, 2007 10:20 am 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 26, 2007 5:16 pm
Hozzászólások: 13
Ugyanigy tapasztaltam én is ahogy te mondod, ha állt az autó és hűvös van. A szervízbe azt mondták kicsit hajtsam meg néha az autót magasabb fordulatszámon használjam. De mivel még uj az kocsi olyan 3000 km ig nem akarom hajtani egyáltalán majd utána egy cseppet!
Azt mondták lehet azért van mert 95% ba városba használom és ugye még bejáratos ugyh átlag 2-3000 a fordulat amivel járkálok ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 28, 2007 9:05 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Szia Builder20! Nekem egy 2002-es 1,4Mpi-m van én annál vettem észre ezeket a furcsaságokat. Leginkább akkor figyeltem fel ezekre, ha pár napja az autót nem használtam, és viszonylag hűvös idő van. Ilyenkor nekem is indításkor az alapjárat megingadozik, majd visszaáll. Ezt követően, amíg a motor egy kicsit át nem melegszik hajlamos a fulladásra, majd utána teljesen normálisan viselkedik. Én már próbáltam a fojtószelep tisztítását, cseréltem benzínszűrőt,de ez a furcsaság ezt követően is maradt. Most injektor tisztított raktam bele 98-as benzinnel keverve, azt mondták próbáljam meg kicsit jobban kiégeti. Hibát eddig sosem jelzett! Azért ha valaki tudja, hogy ez a jelenség normális, vagy valami okozza szóljon. Köszi mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 27, 2007 1:23 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 26, 2007 5:16 pm
Hozzászólások: 13
Köszönöm a választ, ha vmi rossz lenne benne tuti elő jön még egyszer a hiba és akkor viszem a szervízbe tényleg!
Abban esetleg tudtok segíteni h baj e az ha néha, mikor reggel hidegindítáanál megy a magas fordulat ugy 1200 körül, előfordul hogy magától álló helyzetben felszalad a fordulat 1800 ra kb majd visszaáll 1200 1100 ra? ez hiba lenne vagy teljesen normális?
Kétszer volt már rá eset h le is fulladt az autó reggel első indulásnál, de azt később ráfogtam arra hogy már csak a tartalék üzemanyagtartályba volt benzin és esetleg az kavarta meg...nem tudom lehetett e emiatt?(erre a hibára nem tudott semmit mondani a szerviz, hibát nem talál a VAG com)
Köszönöm még egyszer a választ és várom az ötleteket :D!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 27, 2007 5:26 am 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
builder20 írta:
vagy ezt már eltárolja a computer hibaként?


Ha valamit jelez a műszerfalon azt el szokta tárolni szórványos hibaként, szóval egy hibakódolvasással ha szerencséd van meg lehet tudni mi szédült meg egy pillanatra a kocsiban.

Egyébként elég fura hiba ez, még soha nem hallottam róla... :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 26, 2007 9:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
FabiAdam írta:
1Vezetékek színe megegyezik? Hátha van itt egy autovillamosságis ember


Nem vagyok autóvillamosságis, de általában a következő a vezetékek kiosztása:
fekete szál: jel, szürke: test, a 2 fehér pedig a fűtés (sorrendjük mindegy).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 26, 2007 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 19, 2007 4:10 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
1,4 16 szelepes széria hulladék... Egy Octaviás kolléga 43000 után érte el ugyanezt az olajhiányt... Nekem elég a 8 szelep is, azzal még ilyen gond nem volt. Csak ez a lambdaszonda... Egyébként 4 vezetékes és 2 dbvan benne. A gyári 42 rongy/db úúúúúúúúú. Jobban járok ha cserélem mind a kettőt mint ha egy gyárit... Utángyártottat hogy tegyem bele?! Vezetékek színe megegyezik? Hátha van itt egy autovillamosságis ember


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 26, 2007 5:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 26, 2007 5:16 pm
Hozzászólások: 13
Sziasztok, új vagyok errefele, örülök h rátaláltam egy tisztán Fabia forumra ;) Az autó egy 1.2 es 65 LE/47 kw HTP '07 Ambiente 2000km :).

A problémám a következő lenne :
Reggel mennék a 4 hónapos fabiammal de újdonságot produkált.

Beindítom és csak azt hallom, hogy zörög-kattog az autó körül vmi de nagyon , nem a motorból jött hanem valahogy mindenhonnan :'( (mintaha a kerekektől jött volna vagy alulról a zaj)

és ami a legborzaztobbbbbb hogy kivillant az abs sárga jelzése és el se aludt, én meg ugy megijedtem hogy leállítottam a kocsit, mert a zörgés kopogás nem maradt abba!

Újra restart és indulás, abs nem ég még csak ki se villan, zörgés-kopogás semmi, mintha nem történt volna semmi.
De én már olyan ideges vagyok,hogy az kész, vadi uj auto és mindig produkál vmit...Mi a túró lehetett vele??????
Kérlek segitsetek ha van vmi hasznos info, szervizbe nem vittem most mert ugyse találnának semmi hibát, vagy ezt már eltárolja a computer hibaként?
Egyébként volt más furcsaság is az autóval de most ez a legujabb.
Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 26, 2007 10:25 am 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 26, 2007 10:20 am
Hozzászólások: 47
Tartózkodási hely: Debrecen
Autó: fabia sedan 1.4 MPi AQW 2002
Sziasztok!
Gatyázik az alapjárat és a hidegindításnál is 2-3-szor fel-le ugrik a fordulat, aztán beáll. A fojtószelepet megtakarítottam. Kell-e az alapjárati motort is tisztítani, lehet-e, és hol van...?
Üdv: Bálint


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2007 8:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
iksz.man:

Szia!

Na megjöttem. Ezek szonda hibák, nem a katlizátor hibája. A szonda érzékel rosszul. Azt még megnézhetted volna, hogy időszakos vagy állandó hiba. Próbálkoznék a tisztítással, ha nem segít, akkor sajnos csere. Nekem is 60 ezernél halt meg mindkettő. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 23, 2007 6:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 2:26 pm
Hozzászólások: 40
hrabci:Nem ismerem a szervizt ahova vitted,de egy maganzo szaki munkadijban,esetleg anyagkoltsegben is biztosan olcsobb.Aztan nemkizart,hogy szakertelemben is.
Amugy a szerviz az elvegzett munkalatokra fel ev vagy 10k km jotallast vallal,ill kell vallalnia.
Soda akkor szokta atvallalni a javitast,ha bizonyithatoan nem user error van a dologban,hanem valami szerkezeti,tervezesi hiba.
Ha pest kornyeki vagy amit erdemes megprobalnod:kivinni a szlovakokhoz.Igaz nem csicsas szalonrol hiras a parkanyi szerviz,de nagyon ertenek hozza,es mindenekelott olcso es nem vagnak at.

féy 737:ne aggodj egy ilyet meg kibir a motor.Ha nem lett volna benne olaj mar megszorult volna az elso par kilometeren.Mindenesetre nem art,ha hozzaerto ember is megnezi,de szvsz meguszod motorcsere nelkul is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Kieg. 1.4-es 100 lovas
HozzászólásElküldve: vas. szept. 23, 2007 11:40 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 23, 2007 10:06 am
Hozzászólások: 2
Ja igen, most annyit tapasztalok, hogy hidegen, alapjáraton jobban ráz a tütü, mint kellene, illetve némileg más hangja van a motornak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 1.4.-be 100LE, sok lenne?
HozzászólásElküldve: vas. szept. 23, 2007 11:15 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 23, 2007 10:06 am
Hozzászólások: 2
Sziasztok (főleg Kombi és Gábojka), végigolvastan a fórumot, és elég sok mindent tudtam meg, főként azt, hogy nem vagyok egyedül a problémámmal, így mint sorstárs jelentkezem be...
Egy 100 lovas 1.4-es, 34000 km-t futott, 2004 elején gyártott Fábia elmúlt kb. 10 napos történetét vésem le előzetesben:
Az egész a kis sárga motorjel felvillanásával kezdődött múlt hét pénteken, aminek hatására jó katona révén megkerestem az első Skoda márkaszervízt. Ott diagnosztizálták, hogy égéskimaradás van, és közölték, hogy valszeg nincs gond, mivel a trafó meghibásodása az egy elég gyakori probléma, valószínűleg azt kell kicserélni. Vizsgálat után közölték, hogy mégsem, az összes trafóm prímán muzsikál, így áttértünk arra a vonulatra, hogy mivel vidéken is szoktam tankolni kb. kéthetente egyszer (ahol is állításuk szerint nem olyan minőségű a benzin mint fővárosunkban), ezért két lehetőség van: vagy a befecskendező dugult el valamennyire, vagy a gyertyák nem jók. Kiütötték a hibakódot, majd mivel gyertyacsere után az nem is jött vissza, ezért a befecskendező tisztítására azt a megoldást kaptam, hogy vegyek egy flakon jobb minőségű karburátortisztítót, és használjam el egy teli tank benzinnel egy hosszabb út során. Ezt meg is tettem, vasárnap jöttünk vissza Pestre Szabolcsból., mindenféle gond nélkül. Hétfőn kb. dél körül egyszerre két dolog is történt, egyrészt felvillant a sárga motorjel, és miközben folyamatosan villogott, elég komoly rázásokat produkált az autó főleg alapjáraton, illetve a piros olajoskanna is előkerült... Ennek hatására begurultam egy benzinkútra (500 m-re volt), ahol vettem olajat és rátöltöttem kb. egy olyan fél litert, gondolván a szervízig kibírjuk. Szervíz Pesten (még mindig hétfőn) kapcsiból kicserélte az egyes henger trafóját, majd mikor vittem volna haza az autót, akkor az indítás után némileg rázni kezdett az autó alapjáraton, (úgy mocorgott a motor, mintha kb. olyan fél hengere nem menne). Upsz, munkafelvevő mondja, hogy semmi gond, ezt valószínűleg a fojtószelep okozza, kitisztítják, és rendben lesz. Hazamentem azzal, hogy kb. kettő óra hossza és kész a járgány. Egy óra múlva felhívott, hogy mikor volt olaj töltve a kocsiba, mert megnézték, és a nívópálca éppen csak beleér a olajba (kb. két liter olajat jelent ez). Mivel 02 hóban náluk voltam szervízen és volt olajcsere, akkor kapott 4,5 l olajat elméletileg, azóta 6.000 km-t mentem, közben töltöttem rá kb. egy litert valamikor nyáron, majd ugye ma kapott egy fél litert. Ez így utánaszámolva annyit tesz, hogy 6.000 km alatt 4 liter olajat kajált meg a drága. Ennek hatására szétkapták némileg a motort, állítólag letapadt az olajgyűrű, illetve a srác benyúlt egy helyre (egy olyan tíz centiméter átmérűjű kör alakú nyílásba a motorral szemben állva jobb oldalon az utastér felé), ahonnan olajosan húzta vissza az ujját és mondta, hogy ennek itt abszolút száraznak kellene lennie... Majd utána elég nehezen lehetett összerakni a motort úgy, hogy a vegye a fordulatot, mert folyton letiltott valami...Végeredmény: azt közölték, hogy újra kell gyűrűzni a motort, kvázi egy kis generált kell rajta elvégezni, ami kb. 200-250eFt-ot kóstál (természetesen ez gyári alkatrészekkel). Több kérdésem lenne:
-hallottatok Ti is olyat, hogy bizonyos esetekben a Skoda átvállalja a javítás költségeit, ha igen akkor annak mik a feltételei,
- vigyem-e el egy másik helyre is megnézetni a tütüt, jelenleg a Postaautó volt a pesti szervíz,
- van-e értelme szakszervízzel csináltatni gyári cuccal, vagy egy szaki is megfelelő lehet kb. fele áron?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: olaj
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 22, 2007 8:33 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 22, 2007 8:10 pm
Hozzászólások: 8
Sziasztok.

Üdv mindenkinek. Mint friss Fabia tulajdonos terveztem már hetekkel ezelött hogy regisztrálok és én is erősítem azokat akik dicsérik az autot. Nagyon szeretjük a kis autot. Igazábol 2ik autonak vettük Suzuki után. Ég és föld. 2003as 12es HTP best felszereltséggel 67e kmel. Kicsit féltem a motortól de kellemesen csalodtam. Veltautosan vettük Szegeden a Maxx Autonál. A srác nagyon korrekt volt nagyon örültünk hogy rájuk találtunk és örömmel adtuk oda a pénzünket. Persze volt pár dolog ami utolag kiderült pl nem volt benne a fényszórómagasság állító motor ill beázott a két hátsó ajtó de egysztettem és perzs megoldják vigyem le. Na tegnap volt a napja le is vittem meg is csinálták a dolgokat mindössze 4 óra alatt. Miközben mentem le Szegedre próbálgattam a kocsit és nagyon ment. :-)Oda voltam tőle. Viszont egy érdekes ciripelő hangra lettem fogyelmes amit megemlítettem a cserelőknek de azt mondták ez természetes. Mire én de akkor eddig miért nem hallottam. erre nem tudtak mit mondani. Na mindegy jöttem haza du és a hang a ciripelő 3500fordulatig megvolt fölötte megszünt. Na gondoltam talán a vízpumpa vagy generátor majd megnézetem.
És itt vége is az örömnek.
Gondoltam beugrok a Norautohoz körülnézni. Lassítok fordulok és az olajlámpa kligyullad. Na egyre jobb. Az auto majdnem lefullad. gyorsan megálltam leállítottam és vártam. Majd megnéztem az olajat???? Szinte por száraz a nívopálca. De hova tűnt az olaj???? Folyásnyom nincs kartel nem sérült senki nem tudja. Kihivtam a MobilAssistant kiküldták az embert én közben vettem olajat. 2,5 litert öntöttünk bele és igy lett a két jel között.
A gyári mennyiség 3liter. Szép nem. Megette? Azt észre kellett volna venni ugyanis amikor elhoztuk csináltak rajta egy szervízt. Azóta 1300 km-ert mentünk vele. Nem füstölt. Lehet hogy nem is volt benne, vagy nem cserélték mégse le?
Nem tudom de az valószínű hogy motorcserés lesz a mert hogy nem élte tul a motor ezt az biztos. Állítolag nem lehet javítani a motort ha az pl csapágyas lesz.
Nem tudom. Nagy most az elkeseredés és oda az öröm teljesen. Hétfőn viszem az Ürömi szervízbe ott mondanak valamit.
Ha esetleg tudtok javasolni bármit ami segíthet nagyon szívesen vennénk.

Jó fábíázást

fly


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: HTP
HozzászólásElküldve: pén. szept. 21, 2007 11:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 16, 2007 5:18 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Tata
Nekem is 1,2-esem van. Én nem igazán mondanám h. rángat, néha megremeg, de nagyon faja sz.tem. Előtte 1,4-es autóm volt és ez is van legalább olyan jó..SŐT :) Imádom!
Továbbá még mindíg keresek Téligumi garniturát lemezfelnivel! Ha tudtok léci jelezzétek. Köszi és Üdv. all :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28321 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857 ... 1889  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség