Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. feb. 17, 2019 1:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28278 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1861, 1862 ... 1886  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 3:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Na már kaptam is visszajelzést, a fickó már nem ott dolgozik, és nem is elérhető. Visszont cseh fórumokon is téma az 1.4/74kW 1l/1000km!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 3:41 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Üdv Gabojka!

Az én Fabiám 2004-es, mondjuk én hajtom is, volt már pirosban jócskán. 190-et megy akármikor. De így is 7,4 volt a max kombinált fogyasztás. Átlagban 6,4 alatt megúszom. Most már egy hónapja csak V-Power Racing-et tankolok, Castrol Magnatec 5W-40-es oljat használok, előtte 10W-40 volt.

Állítólag nálam is rendben a kompresszió, szervízben mérettem, de saját szemmel nem láttam. Kicsavart olajtöltő sapka esetén erősen rángatózik a motor, plussz, fel is gyúl a motor-hibát jelző lámpa. Kis idő után kialszik. (egyszer próbáltam ilyet, szervíz előtt) Engem is érdekelne, jelen-e ez valamit?

A 3 éves szervíz előtt egy hónappal gyulladt ki az ollajjelző lámpa. Akkor belement 3 liter olaj, és épphogy középen volt a beosztáson, szóval sok olaj nem lehetett benne. Előtte ok volt.

Felíciás barátomnak is falta az olajat a kocsi, átgyűrű'zés után semmi nem fogy! Együtt autóztunk most 2500 kilométert, neki 1mm-ert sem mozdult az olajszint, nekem bele ment megint 2 liter. Szóval nagyon gyanús. Én szlovákiából vagyok. Egy barátom Prágában dolgozik és volt egy barátja a Skoda gyárban. Megpróbálok utána kérdezni, hogy ott van-e még, és ha igen, tud-e erről valamit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 2:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Üdv Kombi!

Akkor már ketten vagyunk:

nekem szintén egy 2001-es Fabia 1.4 16V (100 LE) modellem van (ötajtós) és szintén - szó szerint! - zabálja az olajat (kb 1 liter per 1000 km). Méghozzá olyan kímélő autózás mellett, hogy a fogyasztás klímával sem haladja meg a 6,5-7 litert és 4000 fordulat fölé csak előzéskor (azaz ritkán) engedem.

A kompressziós képe hibátlan, azaz faszául sűrít és nem füstöl (mondjuk a kicsavart olajtöltő sapkát a járó motor finoman löködi, azaz kicsit mégis szökik az üzemnyomás a forgattyúsházban, ez állítólag annyira nem jó jel - tud valaki többet erről?)

Egy a gond: a gyári kézikönyv szerint "akár" 1 lit / 1000 km is lehet az olajfogyasztás, azaz: eddig a határig nincs pofázás, ők szóltak :(

Állítólag függ az olaj viszkozitásától is: kevésbé nyúlós (sűrűbb) fajták elvileg lassabban fogynak, de ez lehet legenda is. Egy biztos, ha így megy tovább, átállok vmi filléres olajmárkára, a franc fog Shell Helix-et dönteni bele hordószámra.

Egyébként ha a Totalcar Népítélet rovatában megkeresed a modellt, találsz olyan hozzászólót, aki ugyanezzel a problémával küzd. Állítólag ez a motor tulajdonsága (gyári hibája?).

Teszem hozzá, a típus olajköre 3,2 literes, a jelző már fél liternél sivalkodik, azaz 2,7 liter hiányzik ilyenkor belőle. Ha a gyári fogyasztási adat tényleg reális, akkor biza kb 2700 km-enként tölteni kell, ami éves 25.000-nél csaknem tízszeri utántöltést jelent! Ez pszichikailag is sok! Méghozzá úgy, hogy más márkák egyes típusai (de akár a Superb is) szinte semmi olajat nem fogyasztanak....

Tud valaki segíteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 1 liter / 1000 km
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2007 1:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 06, 2007 1:51 pm
Hozzászólások: 8
Sziasztok!

Egy Fabia Combi 1.4 16V Best - 101LE járgányom van. Az a nagy gondom, hogy a 3. éves szervízre egyszercsak eltűnt a kocsiból az olaj! Eddig minden évben ok volt, most szinte nem volt a kocsiban olaj. Megnéztük nem csepeg sehol sem. Az éves szervíznél valamit bütyköltek rajta, de továbbra is falja az olajat! 1000 km alatt 1 liter. Az bazi sok, szerintem. A kocsiban most van 42.000km, csak én használtam. Kicsit öregebb, mint 3 év. Tényleg nem marad más, mint az átgyűrűzés?

Van hasonló tapasztalatotok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 05, 2007 8:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 2
Helló!
A csatlakozón van egy fül, amit körömmel el tudsz mozdítani. Ha kézzel nem megy, próbálj meg egy vékony csavarhúzót betolni a csatlakozó két fele közé. Vigyázz, mert könnyen törik![/quote]

Helló!
Köszönöm a tanácsot Sifre, kicsit trükkös volt, de sikerült.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 27, 2007 6:37 pm
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Mogyoród
Szia Yolan!
Az akksi mögött (fabia 1.2 htp-nél ez szemben állva a jobb oldalon van), a tűzfalról le kell bontani a burkolatot. Ablaktörlő kar le, alatta a burkolat csak simán patentos. Szóval az akksi mögötti tűzfalrészen van egy csavar, ezen a csavaron kapja az autó egész belseje az áramot. Ez a csavar belül eloszlik egy hármas vagy négyes(?) sorkapoccsá. A lebontás csak azért kellene, hogy lásd hol van ez a csavar, ezzel együtt a sorkapocs. Belűről csak akkor látszik rendesen, hogyha a szervíz csatlakozó alatt(bal oldalt alul), levan bontva a cucc. Nekem autóhifis rakta be a zenét, Ő mutatta ezt a sorkapocssort. Arra kell vigyázni, hogy ne arra a csavarra csatlakozz amelyik a motortérből jön, hanem valamelyik mellette lévőre. Nekem innen van levéve a 12V, két éve hibátlan.
Hát, röviden ennyi. :wave:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 05, 2007 6:42 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Baja
Szia Bberti!
Ugyan én már meg furtam a lukam a jobb 1 taposo lemezén a tápkábelnek,de engem érdekelne,h lekközelebb ne keljen barbárkodni!
Elöre is köszönöm!
Tovabbi szép napot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 3:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 27, 2007 6:37 pm
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Mogyoród
Szia Tomigan!
Ha a hifi miatt kell az a luk a tápkábelnek, akkor nem kell sehova fúrni, bentről is levehető a stabil 12V. Érdekel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2007 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 6:10 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi az infokat, csak kb 1 napra szedném ki a lufit, amig lebőrözik a kományt, de ha ennyire vészes akkor lehet marad a müanyag :-)

Csak mondjuk akik a pl a neten is airbageket árulnak (pl airbag24.hu), gondolom ott számtalan kiszedett lufi lehet, és hát ott sem nyiladoznak ki. Ha jól sikerül a munka akkor adok elérhetöséget a kárpitosnak, ha szükséges.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 03, 2007 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 05, 2007 6:42 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Baja
Sziasztok!
Gorzsasg vigyázz azzal a 12v-tal,mert a lufi az a statikus töltéstöl is be tud robbanni,statikussan meg nehéz kihozni 12v-t. Nem hiába vannak 3-4 helyen földelva a légzsákok. Jó tanács,ha kivetted akkor ne pofával lefelé ragd,mert ha neadj isten még is beindul akkor ne üssön jukat a ház tetön,én már láttam lufi ütötte szellőzöt műhely tetején,hülyén néz ki és drága a becsinálása! Műszerrel sem szabad rá mérni,mert az is ad ki valamennyi feszkot és eléglehet neki a durranáshoz. A csatija is ugy van kialakítva,h ha szét huzza az ember akkor automatikussan rövidrezárja magát,a két polus közé becsuszik 1 kis fém retesz.Több patronos légzsáknál patrononként van ez a megoldás. Elő turom a tankönyveimet és megnézem,h pontossan milyen értékeknél fingják el magukat!
Üdv.: yolan


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 03, 2007 12:29 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
gorzsasg írta:
Sziasztok!

Kormányt szeretnék bőröztetni, szedett már ki vki légzsákot? (Fabia 1,4 MPI) Áramtalanitás, hátul 1-1 rugós pöcök fogja amit csavarhuzóval kell elnyomni, aztán kábeleket lekötni...visszaszerelésig nem áram alá helyezni a verdát.

Ha magát az airbag-et kiveszem nem fog szétdurranni??? Ettöl parázok, köszi minden infot...


Helló!
A légzsák csak akkor nyílik ki, ha 12V-ot kap, viszont a gyujtást semmiféleképpen ne add rá mert eltárolja hibának.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 03, 2007 9:33 am 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
aendre írta:
Üdvözlök minden fórumozót.
Segítséget szeretnék kérni az egyik hűtőventilátor kiszereléséhez (1,4 MPI légkondis). Konkrétan, a csatlakozót nem tudtam széthúzni, nem tudom van-e valamilyen trükkje.
Ha valakinek van tapasztalata ezügyben kérem válaszóljon.
Előrre is köszönöm.


Helló!
A csatlakozón van egy fül, amit körömmel el tudsz mozdítani. Ha kézzel nem megy, próbálj meg egy vékony csavarhúzót betolni a csatlakozó két fele közé. Vigyázz, mert könnyen törik!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 02, 2007 6:15 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 6:10 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Kormányt szeretnék bőröztetni, szedett már ki vki légzsákot? (Fabia 1,4 MPI) Áramtalanitás, hátul 1-1 rugós pöcök fogja amit csavarhuzóval kell elnyomni, aztán kábeleket lekötni...visszaszerelésig nem áram alá helyezni a verdát.

Ha magát az airbag-et kiveszem nem fog szétdurranni??? Ettöl parázok, köszi minden infot...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 02, 2007 12:04 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 02, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 2
Üdvözlök minden fórumozót.
Segítséget szeretnék kérni az egyik hűtőventilátor kiszereléséhez (1,4 MPI légkondis). Konkrétan, a csatlakozót nem tudtam széthúzni, nem tudom van-e valamilyen trükkje.
Ha valakinek van tapasztalata ezügyben kérem válaszóljon.
Előrre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 01, 2007 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
tomigan először is a helyesírási szótárba.... :P

(sorry, de ezt nem lehetett kihagyni)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28278 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1861, 1862 ... 1886  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség